Οδηγεί σε διάσπαση την Ορθοδοξία η εμμονή του Φαναρίου στον “οικουμενικό και υπερεθνικό” του ρόλο

0
476

Του Άγγελου Ρούσσου

Την υπέρτατη αγωνία του να πείσει τις άλλες Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες για τον “οικουμενικό και υπερεθνικό” του ρόλο, την στιγμή που έχει εδώ και καιρό λάβει την κατιούσα της απαξίωσης, επεδίωξε για ακόμη μια φορά ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

Μιλώντας στην Γεωργιανή παροικία της Πόλεως έμοιαζε να προσπαθεί να πείσει περί του “πρωτείου” του στην παγκόσμια Ορθοδοξία μην τυχόν και χαθούν τα κεκτημένα!

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Πατριαρχείου “ἀφοῦ παρέσχε ποιμαντικῆς φύσεως συμβουλάς πρός τούς Γεωργιανούς πιστούς ἐπί τῇ βάσει τῶν ἐκκλησιολογικῶν καί κανονικῶν ἀρχῶν τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ζητήματος ἐν Οὐκρανίᾳ, ἐξῇρε τήν οἰκουμενικήν καί ὑπερεθνικήν διακονίαν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου πρός ἅπαντας τούς Ὀρθοδόξους πιστούς ἀνεξαρτήτως ἐθνικῆς καί πολιτισμικῆς καταγωγῆς καί γλωσσικῶν ἰδιαιτεροτήτων”.

Είναι πραγματικά θλιβερή αυτή η εμμονή του Πατριάρχου να αυτοπροβάλλεται επί μονίμου βάσεως ως επικεφαλής.

Στις πρόσφατες απαντήσεις του στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο και στον Πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος απέδειξε για άλλη μια φορά ότι η Κωνσταντινούπολη όσο πάει και επιβεβαιώνει την κατηγορία για τάσεις “ανατολικού παπισμού”, αφού και στις επιστολές αυτές διαπιστώνεται ξεκάθαρα πως το Φανάρι αρνείται να εξετάσει τις απόψεις άλλων Εκκλησιών, ακόμη και για ζητήματα που επηρεάζουν ολόκληρο τον Ορθόδοξο κόσμο, και θεωρεί εαυτόν ως τον μοναδικό υπεύθυνο λήψης αποφάσεων και την ετυμηγορία του αδιαμφισβήτητη.

Το χειρότερο είναι πως τα επιχειρήματά του αποδεικνύονται έωλα. Για παράδειγμα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης συνέκρινε την πρόσφατη κατάσταση στην Ουκρανία με το Μελετικό σχίσμα στην επιστολή του προς τον Αναστάσιο, κάτι που αντικρούσθηκε αμέσως με συγκεκριμένες ιστορικές και θεολογικές αναφορές.

Συχνά το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν μπορεί να βρει πειστικά επιχειρήματα για να αιτιολογήσει τις αποφάσεις του να παρεμβαίνει σε εσωτερικές υποθέσεις μιας τοπικής Εκκλησίας και να επιβάλλει τον έλεγχό της. Με δεδομένη την παρέμβαση στην Ουκρανία αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε Εκκλησία και βέβαια και στα Σκόπια-που ενδιαφέρει και την Ελλάδα μας άμεσα-παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του κ. Βαρθολομαίου.

Είναι ακόμη θλιβερό ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο νομίζει πως έχει το μοναδικό και αναμφισβήτητο δικαίωμα επίλυσης όλων των συγκρούσεων και θεμάτων της Ορθοδοξίας χωρίς διαβουλεύσεις με τις άλλες Τοπικές Εκκλησίες.

Σε αυτό το επίπεδο το Οικουμενικό Πατριαρχείο εκτέθηκε ανεπανόρθωτα στην περίπτωση της κόντρας Αντιόχειας-Ιεροσολύμων. Τόσα χρόνια το Φανάρι έκανε μια τρύπα στο νερό σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που έχει οδηγήσει σε διακοπή κοινωνίας της δύο εκκλησίες, και τελικά πρόσφατα οι δύο Πατριάρχες, Ιωάννης και Θεόφιλος, φαίνεται να τα βρήκαν από μόνοι τους!!!

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δυστυχώς έχει μια φιλοσοφία προσβλητική περί των τοπικών εκκλησιών, προσπαθώντας να τις κάνει να μην φαίνονται «ανεξάρτητες» υπενθυμίζοντας με κάθε ευκαιρία τον ρόλο που έχει ή που νομίζει πως έχει!

Ως αποτέλεσμα της δραστηριότητας του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ο ορθόδοξος κόσμος κινδυνεύει άμεσα με διάσπαση σε διαιρεμένες εθνικές Εκκλησίες.

ΠΗΓΗ