Εμείς στους ιερούς Ναούς δυναμώνουμε, θεραπευόμαστε και δεν αρρωσταίνουμε… ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – πράξη νομοθετικού περιεχομένου

0
2486

…Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού..

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Σεβόμενοι πάντα την Ελληνική Πολιτεία και τους νόμους της, οι Έλληνες πολίτες οφείλουμε να συμμορφωνόμαστε σε όλους εκείνους τους κανονισμούς, οι οποίοι έχουν ως σκοπό τη διαφύλαξη της ζωής μας και της σωματικής μας υγείας. Όμως εδώ, σε αυτήν την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, διαπιστώνουμε ότι γίνεται μία προσπάθεια εξίσωσης των Ορθόδοξων Ιερών Ναών με οποιοδήποτε άλλο χώρο λατρείας, ακόμα και με γήπεδα, κινηματογράφους, χώρους διασκέδασης και γενικά διάφορους χώρους συνάθροισης. 

Επειδή δεν θέλουμε να γίνουμε καχύποπτοι και να υποθέσουμε ότι πίσω από όλο αυτό υπάρχει μία θεωρία συνωμοσίας, που έχει ως απώτερο σκοπό να πληγεί η Ορθόδοξη Πίστη και Λατρεία, θα επισημάνουμε το εξής απλό: Οι Ακολουθίες και οι Θείες Λειτουργίες που τελούνται στους Ορθόδοξους Ιερούς Ναούς, έχουν ως σκοπό να ενώσουν τον άνθρωπο με τον Άγιο Τριαδικό Θεό. Φυσικά αυτό γίνεται μέσα και από την προσευχή, αλλά επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της Θείας Κοινωνίας, που αποτελεί το σημείο αναφοράς της Θείας Λατρείας. Ο ορθόδοξος πιστός μετέχοντας στο Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας με την κατάλληλη προετοιμασία, παραδέχεται και ομολογεί ότι ο Κύριος μας και Θεός μας Ιησούς Χριστός, αποτελεί τον μόνο Ιατρό ψυχών και σωμάτων μας. 

Παραδεχόμενοι λοιπόν αυτό το γεγονός η Θεία Κοινωνία μεταδίδει Υιό και όχι “ιό”, με αποτέλεσμα να θεραπευόμαστε από οποιαδήποτε νόσο ψυχική και σωματική. Οπότε είναι τουλάχιστον άτοπο και ανόητο να νομίζουμε ότι προσερχόμενοι στον Ιερό Ορθόδοξο Ναό θα κολλήσουμε μικρόβια και αρρώστιες. Εκεί μέσα θα θεραπευτούμε και δε θα νοσήσουμε. Εξάλλου οι ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς, άτομα σε ανοσοκαταστολή ή όποιας άλλης μορφής σοβαρή ασθένεια ήταν, είναι και θα είναι πάντα προσεχτικοί και δεν αφήνουν τον εαυτό τους απροστάτευτο. ‘Ολοι οι ειδικοί φροντιστές του Ιατρικού κλάδου μας επισημαίνουν περί του κορονοϊού, ότι πρόκειται για έναν ιό, που έχει τη συμπεριφορά της εποχικής γρίπης. Τι έχει αλλάξει και μας φοβίζει αυτός ο ιός; Γιατί δεν φοβόντουσαν παλιότερα  τη διασπορά και δεν έκλειναν κινηματογράφοι, σχολεία, Ιεροί Ναοί, πανεπιστήμια, γήπεδα, Μουσεία κτλ. με τον ιό της γρίπης ή μορφών γαστρεντερίτιδας ή άλλων ιογενών λοιμώξεων; Είναι εν κατακλείδι τουλάχιστον αστείο να προσπαθούν να απαγορεύσουν τη λειτουργία στους Ιερούς Ορθόδοξους Ναούς με το φόβο της διασποράς των ιών, ενώ εκεί μέσα είναι το θεραπευτήριο της ζωής και της ψυχής μας. 

Έχουμε λησμονήσει τη δύναμη της Ορθόδοξης Πίστης μας και παρακαλούμε τον Άγιο Τριαδικό Θεό να μας προσθέσει Πίστη και ελπίδα σ’ αυτή την ιδιαίτερη στιγμή. Οι γιατροί, οι θεραπευτές, το νοσηλευτικό προσωπικό και γενικά όσοι εμπλέκονται σε αυτή τη μορφή διακονίας προς τον συνάνθρωπο, ας είναι στην προσευχή μας, για να τους χαρίζει ο Χριστός μας υπομονή και κουράγιο. Πολιτεία, Εκκλησία και λαός ας γίνουμε μία γροθιά. 

“Ει ο Θεός μεθ’ ημών, ουδείς καθ’ υμών”. Καλή Σαρακοστή και ελπίδα στον Κύριο μας! 

Διαβάσαμε στο orthodoxia.online:


Κορωνοϊός – ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ: Προβλέπεται έως και προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας χώρων θρησκευτικής λατρείας

Μέχρι και προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας χώρων θρησκευτικής λατρείας, προβλέπει η ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ της 25-2-2020 ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020 με τίτλο: “Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού”.

ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ της 25-2-2020
ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020

Κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κορωνοϊού

Έχοντας υπόψη:

1.Την παράγραφο 1 του άρθρου 44, σε συνδυασμό προς την παράγραφο 5 του άρθρου 5, την παράγραφο 3 του άρθρου 18 και την παράγραφο 3 του άρθρου 21 του Συντάγματος.

2.Την εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπισθούν οι άμεσοι κίνδυνοι από την εμφάνιση και διάδοση κορωνοϊού.

3.Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:

Άρθρο πρώτο

Μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης και περιορισμού της διάδοσης της νόσου

1.Προς τον σκοπό της αποφυγής κινδύνου εμφάνισης ή και διάδοσης κορωνοϊού που ενδέχεται να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, μπορεί να επιβάλλονται μέτρα πρόληψης, υγειονομικής παρακολούθησης, καθώς και περιορισμού της διάδοσης της νόσου.

2.Τα μέτρα αυτά συνίστανται:

(α) Στην υποχρεωτική υποβολή σε κλινικό και εργαστηριακό ιατρικό έλεγχο, υγειονομική παρακολούθηση, εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή και νοσηλεία προσώπων, για τα οποία υπάρχουν εύλογες υπόνοιες ότι μπορεί να μεταδώσουν άμεσα ή έμμεσα τη νόσο,

(β) στην επιβολή κλινικών και εργαστηριακών ιατρικών ελέγχων, καθώς και μέτρων προληπτικής υγειονομικής παρακολούθησης, εμβολιασμού, φαρμακευτικής αγωγής και προληπτικής νοσηλείας προσώπων που προέρχονται από περιοχές όπου έχει παρατηρηθεί μεγάλη διάδοση της νόσου,

(γ) στην επιβολή προληπτικών ελέγχων υγειονομικής φύσεως και κλινικών ή εργαστηριακών ελέγχων σε όλα ή επιμέρους σημεία εισόδου και εξόδου από τη χώρα μέσω αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου,

(δ) στον προσωρινό περιορισμό, εν όλω ή εν μέρει, των αεροπορικών, θαλάσσιων, σιδηροδρομικών ή και οδικών συνδέσεων με χώρες μεγάλης διάδοσης της νόσου,

(ε) στον προσωρινό περιορισμό προσώπων των περιπτώσεων (α) και (β) υπό συνθήκες που αποτρέπουν την επαφή με τρίτα πρόσωπα, από την οποία θα μπορούσε να προκληθεί μετάδοση της νόσου. Το μέτρο του προσωρινού περιορισμού δύναται να υλοποιείται σε κατάλληλο χώρο νοσοκομείου, υγειονομικής δομής, θεραπευτικού ιδρύματος, σε κατάλληλες δημόσιες ή ιδιωτικές εγκαταστάσεις προσωρινής διαμονής, ή και κατ’ οίκον, ανάλογα με την απόφαση του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου, (στ) στην προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας σχολικών μονάδων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων, δημοσίων και ιδιωτικών, κάθε τύπου και βαθμού, χώρων θρησκευτικής λατρείας, καθώς και στην προσωρινή απαγόρευση και αναστολή μετακινήσεων για οποιονδήποτε λόγο του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού και μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών οποιωνδήποτε εκ των ανωτέρω σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών δομών, φορέων και ιδρυμάτων,

(ζ) στην προσωρινή απαγόρευση της λειτουργίας θεάτρων, κινηματογράφων, χώρων αθλητικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, ιδιωτικών επιχειρήσεων, δημόσιων υπηρεσιών και οργανισμών, καθώς και γενικά χώρων συνάθροισης κοινού, (η) στην προσωρινή επιβολή μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας μέσων μεταφοράς εντός της επικράτειας, (θ) στην προσωρινή επιβολή περιορισμού κατ’ οίκον σε ομάδες προσώπων προς αποφυγή ενεργειών που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη διάδοση της νόσου. Το μέτρο του προσωρινού περιορισμού ευρύτερων ομάδων προσώπων δύναται να προσδιορίζεται με αναφορά σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Στα πρόσωπα της περίπτωσης αυτής δύνανται να επιβάλονται και τα υπό περιπτώσεις (α) και (β) μέτρα.

Κατά την επιβολή των μέτρων επιλέγεται από τα αρμόδια όργανα το ηπιότερο δυνατό για την εκπλήρωση του σκοπού του, υπό το πρίσμα της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας.

3.Η εκτέλεση των μέτρων των περιπτώσεων (α), (β) και (γ) της προηγούμενης παραγράφου γίνεται από ιατρικό, νοσηλευτικό ή υγειονομικό προσωπικό σε κατάλληλους χώρους ή καταστήματα και τα μέτρα περιορίζονται, κατά το περιεχόμενο και κατά τη διάρκειά τους, στο μέτρο που είναι απολύτως αναγκαίο για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσεως για την κατάσταση της υγείας των προσώπων στα οποία επιβάλλονται, τη λήψη των κατάλληλων προληπτικών ή θεραπευτικών μέτρων και την αποτροπή του κινδύνου μετάδοσης της νόσου. Οι δαπάνες λήψης των ίδιων μέτρων βαρύνουν τον οικείο ασφαλιστικό οργανισμό και αν δεν υπάρχει τέτοιος, εφαρμόζεται η νομοθεσία για την κάλυψη των ανασφάλιστων.

4.Τα μέτρα της παραγράφου 3 του παρόντος επιβάλλονται και εξειδικεύονται ανά περίπτωση, δυνάμει απόφασης:

α) Του Υπουργού Υγείας για τα μέτρα των περιπτώσεων (α) και (β) μετά από γνώμη του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ),

β) του Υπουργού Υγείας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα μέτρα των περιπτώσεων (γ) και (δ) μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19,

γ) του Υπουργού Υγείας για το μέτρο της περίπτωσης (ε) μετά από εισήγηση του ΕΟΔΥ, στην περίπτωση της επιβολής προσωρινού περιορισμού μεμονωμένων προσώπων, ή μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 σε κάθε άλλη περίπτωση,

δ) των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας για την επιβολή του μέτρου της περίπτωσης (στ) μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και κάθε συναφής και αναγκαία πρόβλεψη για ζητήματα διαχείρισης απουσιών, προθεσμιών, εξετάσεων, υποχρεώσεων υποβολής συναφών δηλώσεων και λοιπών ζητημάτων των φορέων και νομικών προσώπων που τίθενται σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας,

ε) των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας, Εσωτερικών και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών και Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για την επιβολή των μέτρων των περιπτώσεων (ζ) και (η),

στ) των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Εσωτερικών, μετά από γνώμη της Εθνικής Επιτροπής προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για την επιβολή των μέτρων της περίπτωσης (θ).

Κάθε μία εκ των ανωτέρω αποφάσεων, εκτός από το επιβαλλόμενο μέτρο, πρέπει να αναφέρει ρητά τη συγκεκριμένη ανάγκη δημόσιας υγείας που επιβάλλει τη λήψη του και να ορίζει τη διάρκεια ισχύος του, τα όργανα επιβολής του, τυχόν χώρους και καταστήματα υλοποίησης, τον τρόπο γνωστοποίησής της, καθώς και κάθε σχετική και αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίησή της. Στις ίδιες αποφάσεις δύναται να ορίζεται και κάθε συναφής και αναγκαία πρόβλεψη και ρύθμιση για το σύνολο των θεμάτων διαχείρισης υποχρεώσεων των φορέων ή και φυσικών προσώπων που τίθενται, αντιστοίχως, σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ή προσωρινού περιορισμού, όπως ρυθμίσεις για την αναστολή προθεσμιών υπόχρεων, για τυχόν μερική ή πλήρη αναστολή εργασιακών υποχρεώσεων, αναστολή υποχρεώσεων έναντι τρίτων και κάθε συναφές ζήτημα. Με όμοιες αποφάσεις δύναται να αποφασίζεται παράταση της ισχύος των επιβαλλόμενων μέτρων.

Οι αποφάσεις επιβολής των ανωτέρω μέτρων ισχύουν από την υπογραφή τους και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τηρουμένων πάντως των κείμενων διατάξεων περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

5.Κάθε πρόσωπο που θίγεται από τα μέτρα του παρόντος άρθρου έχει δικαίωμα να υποβάλει ενώπιον του Προέδρου του Διοικητικού Πρωτοδικείου της περιφέρειας, όπου λαμβάνεται το μέτρο, αντιρρήσεις κατά του μέτρου.

Η εκδίκαση των αντιρρήσεων γίνεται με ή χωρίς την παρουσία του αντιλέγοντος, εφόσον αυτός τελεί υπό περιορισμό, ο οποίος μπορεί να εκπροσωπείται από δικηγόρο ή άλλο πρόσωπο. Ο Πρόεδρος αποφαίνεται αμετάκλητα. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης δύναται να ρυθμίζονται ειδικότερα ζητήματα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

6.Όποιος δεν συμμορφώνεται με τα μέτρα του παρόντος άρθρου τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) ετών, εκτός αν η πράξη τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη.

Διαβάστε περισσότερα εδώ