Με μαγκιά για τη Θεία Κοινωνία από τον καθηγητή Σταμούλη

0
1855
Χρυσόστομος Σταμούλης

«Η Εκκλησία είναι ένα ζωντανό σώμα που πρέπει να προσαρμόζεται λειτουργικά στις ανάγκες της ζωής, να μην την βλέπουμε ως μια πραγματικότητα δομημένη με τρόπο που δεν επιδέχεται αλλαγής»

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Είναι γνωστή η τακτική του κ. Χρυσόστομου Σταμούλη να επιστρατεύει δήθεν τη λογική, την επιστήμη και τις κοινωνικές υποτιθέμενες ανάγκες, για να προωθεί τα οικουμενιστικά του ιδεώδη! 

Για την ίδρυση του τμήματος Ισλαμικών Σπουδών στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ, στην οποία πρωτοστάτησε με οικουμενιστές θεολόγους, διερρήγνυε τα ιμάτιά του ότι οι λόγοι της ίδρυσης είναι καθαρά ακαδημαϊκοί – επιστημονικοί, για να ενισχυθεί η εκπαίδευση των αυριανών δασκάλων του Ισλάμ από Έλληνες θεολόγους. Τελικά, μετά τις πρώτες Πανελλαδικές εξετάσεις, από τους τριάντα πρώτους φοιτητές και φοιτήτριες που εισήχθησαν, οι εικοσιοκτώ είναι κοπέλες, μία εκ των οποίων είναι μουσουλμάνα από την Θράκη· αυτό λοιπόν που δημιουργήθηκε είναι ένα τμήμα θρησκειολογικό μέσα στην θεολογική σχολή, ανάμεσα σε πλήθος άλλων διδακτικών αντικειμένων, που δεν είναι αμιγώς θεολογικά!

Ο υποστηρικτής μάλιστα του μασόνου Καζαντζάκη, του φιλονικολαΐτη Γιανναρά, της χαράς του έρωτα και άλλων ων ουκ έστιν αριθμός, εσχάτως και με αφορμή τον πειρασμό του Κορονοϊού, μάς αποκάλυψε και τα πιστεύω του στο Μυστήριο των Μυστηρίων, τη Θεία Κοινωνία. 

Αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι, μετατρέποντας τη Θεολογική Σχολή και το ανθρώπινο δυναμικό της σε κύμβαλο αλαλάζον χωρίς πίστη, χωρίς αγάπη Χριστού και χωρίς ελπίδα Χριστού παρατηρείται προσέγγιση στις προκλήσεις της εποχής, χωρίς αληθινή πνοή. Αν ήθελε ο κ. καθηγητής επιστημονικά να προσεγγίσει τα της Πίστης – χωρίς να εξαντλεί την ίδια την Πίστη –  θα έπρεπε να διερευνήσει και να παρουσιάσει την συμφωνία των Αγίων Πατέρων, το consensus patrum, περί του εκάστοτε ζητήματος που απασχολεί, καλλιεργώντας έτσι και την δική του πίστη και του κόσμου όλου. Αυτό δε θα του επέτρεπε να χρησιμοποιεί νόθα χωρία και θέσεις «πατερικές», ούτε θα αναβίβαζε αυθαιρέτως, υποσημειώσεις του Πηδαλίου αμφιβόλου προελεύσεως (ας μη λησμονούμε τον νοθευτή του «Πηδαλίου» και εχθρό των Κολλυβάδων Αρχιμανδρίτη Θεοδώρητο εξ Ιωαννίνων), χωρίς οικουμενικό κύρος ή διάφορες πρακτικές μεσοβέζικες, σε όρους δήθεν οικουμενικής ισχύος από τη σύμπασα Ορθοδοξία!

Διαβάσαμε στο iefimerida.gr:


Χρυσόστομος Σταμούλης καθ. Θεολογίας στο ΑΠΘ: «Η Θεία Κοινωνία δεν είναι μαγκιά»

Νηφαλιότητα, μελέτη των κειμένων και πρακτικών της Εκκλησίας, και κυρίως προθυμία να βγει η Εκκλησία από την πεπατημένη και να γονατίσει μπροστά στην αγωνία των πολιτών και τις ανάγκες της δύσκολης εποχής που διανύουμε, προτείνει ο καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης. Μιλώντας στο iefimerida.gr εστιάζει σε πρακτικές και διαδικασίες που ήδη ακολουθούνται και μπορούν να δώσουν απαντήσεις ανακουφιστικές για τους πιστούς, χωρίς να μπαίνει σε κίνδυνο η υγεία τους λόγω κορωνοϊού. Όπως η Θεία Κοινωνία του Αγίου Ιακώβου, η δυνατότητα να γίνει Θεία Ευχαριστία με έναν ιερέα και έστω έναν πιστό, η πρακτική του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτη και άλλα.

Η τακτική της Θείας Κοινωνίας του Αγίου Ιακώβου

«Ξέρετε, στο χώρο της ορθόδοξης θεολογίας, υπάρχει αυτό που αποκαλούμε θεολογική οικονομία, η οποία διαλέγεται με την ακρίβεια του δόγματος όταν το απαιτεί η ποιμαντική ανάγκη. Μας λέει πώς να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα που έχει ξεπεράσει κάθε γνωστή ιστορική συνθήκη του παρελθόντος. Θα πρέπει να αντλήσουμε από την παράδοσή μας πρακτικές χρήσιμες για τη σημερινή ανάγκη που έχει δημιουργηθεί. Στην περίπτωσή μας, αυτή του κορωνοϊού» λέει στο iefimerida o καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας.

Ακόμα και το καίριο θέμα της Θείας Κοινωνίας που έχει πυροδοτήσει τόσες αντιδράσεις, έχει εναλλακτικές λύσεις απέναντι στην εκδοχή της κοινωνίας από το ίδιο ποτήριο με το ίδιο κουτάλι. «Χαρακτηριστική είναι σε αυτή την περίπτωση η θεία λειτουργία του Αγίου Ιακώβου, μια αρχαία διαδικασία. Τελείται δυο φορές τον χρόνο από την εκκλησία: του Αγίου Ιακώβου και την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα. Σε αυτήν, οίνος και άρτος προσφέρονται ξέχωρα. Και επειδή στο παρελθόν οι εκκλησίες ήταν μεγάλες, μοίραζαν τον οίνο σε πολλά ποτήρια. Πρέπει να αντλήσουμε από αυτή την τακτική. Αν στα αλήθεια ο Θεός λειτουργεί το θαύμα του εντός του κοινού ποτηρίου, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συντελεστεί και με άλλον τρόπο. Πρέπει είμαστε ελαστικοί. Στη θεολογική οικονομία, ελαστικότητα λέγεται να οικονομούμε τα προβλήματα σε σχέση με την πραγματική ανάγκη της ζωής», σχολιάζει ο κύριος Σταμούλης.

Ατομικά πλαστικά κουταλάκια για τη Θεία Κοινωνία

Του αναφέρω τις περιγραφές που μου μετέφεραν φίλοι μου από ένα χωριό όπου ο ιερέας έκανε το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας χρησιμοποιώντας ατομικά πλαστικά κουταλάκια. Συμφωνεί. «Θα μπορούσε να βγει μια κεντρική ανακοίνωση της Εκκλησίας που να αναφέρεται σε αυτή τη δυνατότητα. Ξέρετε, ίσως δεν έχει γίνει αντιληπτό το μέγεθος του κινδύνου που αντιμετωπίζουμε. Η Εκκλησία είναι ένα ζωντανό σώμα που πρέπει να προσαρμόζεται λειτουργικά στις ανάγκες της ζωής, να μην την βλέπουμε ως μια πραγματικότητα δομημένη με τρόπο που δεν επιδέχεται αλλαγής. Αν η εκκλησία με μια απόφασή της έδειχνε αυτή την ανοιχτότητα και την κατάφαση, αν γονατίσει δίπλα στην αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου, το σύνολο του κόσμου θα την αγκάλιαζε».

Αντιδρά απέναντι στις ακραίες φωνές της κοινωνίας αλλά ευτυχώς υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. «Βρίσκω καλή την τοποθέτηση του αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου Αμερικής, ίσως έχει και μια μεγαλύτερη άνεση επειδή δεν ζει στο στενό περιβάλλον της Ελλάδας. Σωστή είναι και η τοποθέτηση του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως. Επιλέγουν πολλοί να εστιάζουν στις ακραίες φωνές, ενώ υπάρχουν και άλλες φωνές στην Εκκλησία, που υψώνονται παρά τις αντιδράσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν».

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
Είναι εξοργιστικό να ακούς από χείλη Επισκόπων να μας παροτρύνουν να παρακολουθήσουμε από την τηλεόραση την Θ. Λειτουργία
– Η εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. και η παρέμβαση του Καίσαρα Μητσοτάκη για αναστολή της Θείας Λειτουργίας
– Ο Κορονοϊός πετσοκόβει τίς ακολουθίες και στη μητρόπολη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής!
– Ιερώνυμος για κορωνοϊό: Η Εκκλησία εφαρμόζει τις οδηγίες των ειδικών – Δεν έχουμε «μετρητή πίστης»
– π.Νικόλαος Μανώλης, Η Θεία Κοινωνία και οι ασθένειες [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Τρέμουν τον Κορωνοϊό και στη Βηθλεέμ!
– Εμείς στους ιερούς Ναούς δυναμώνουμε, θεραπευόμαστε και δεν αρρωσταίνουμε… ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – πράξη νομοθετικού περιεχομένου
– Τί μας είπε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον κοροναϊό!
– Άσπρο Μαύρο: Παπικο-ρωνοϊός