Τότε που οι θάνατοι μόνο στο Αγρίνιο έφταναν τους 40 με 50 ημερησίως. Απάντηση στον Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο!

0
1226

«στα χρόνια των Κατακομβών μετέδιδε τη θεία Κοινωνία μέσα σε εσκαμμένα μήλα, ενώ αργότερα, σε περιόδους εκτεταμένων πανδημιών, μέσα σε ξεχωριστά σκεύη»… (Άνθιμος Αλεξανδρουπόλεως)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η έκτακτη ανακοίνωση του μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου, για τον κορωνοϊό, ακολουθώντας τη γραμμή της Ιεραρχίας, κάθε άλλο παρά μας καθησυχάζει. Ούτε λίγο ούτε πολύ, προτρέπει το ποίμνιο να περιορίσει τον ερχομό στους Ναούς, επειδή αυτό είναι το θέλημα του Θεού!

Η ανακοίνωση του ποιμενάρχου Αλεξανδρουπόλεως δυστυχώς έχει πολλά κενά και άλλα τόσα καινά, είναι εν ολίγοις βγαλμένη από τη νεοπατερική παραπλανητική γραμματεία.

Αφού όμως επιλέγει να εμπλουτίσει τις ιατρικές οδηγίες του (γιατί αυτό θυμίζει το δελτίο τύπου, παρά ποιμαντορική ανακοίνωση) με παραδείγματα της θαυμαστής Πίστης, θα θέλαμε να του θυμίσουμε πώς αντιμετώπιζαν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί τις πανδημίες! Διότι από τις μέχρι τώρα δηλώσεις και μετά την έκτακτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, η απιστία των «Πατέρων» μας τρομάζει περισσότερο από τον κορωνοϊό.

Αγαπητέ κ. Άνθιμε, μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως και αγαπητοί επίσκοποι, δεν ακούσαμε από το στοματάκι σας ούτε μία έκκληση για παρακλήσεις, ούτε μία νύξη για μετάνοια, για δάκρυα, για συντριβή. Δεν υποψιάζεστε γιατί επιτρέπει ο Θεός αυτή τη δοκιμασία; Εκτός από τα παραδείγματα για προσευχή κατ’ οίκον, υπάρχουν και εκείνα, τα θαυμαστά παραδείγματα που εν μέσω θανατηφόρων επιδημιών, κλήρος και λαός, κατά χιλιάδες έψαλλαν παρακλήσεις, με δάκρυα μετανοίας, με επίγνωση της αποστασίας τους. Και έδινε ο Θεός τη λύση. Αυτό σας διαφεύγει μόνον. Ταπεινά, σας θυμίζουμε ένα τέτοιο θαύμα της Παναγίας μας:

Οκτώβριος του 1918.

 Το Αγρίνιο δεν απαριθμεί περισσοτέρους από 15.000 κατοίκους. Μία επάρατος νόσος, Η ΓΡΙΠΗ, έχει ενσκήψει και θερίζει, κυριολεκτικώς, την πόλη και την γύρω περιοχή της. Δεν υπάρχει οικογένεια που να μη θρηνεί τα θύματά της. Φόβος συνέχει τους κατοίκους όλης της περιοχής, γιατί η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στο Μεσολόγγι και στο Αιτωλικό.

 Η επιστήμη φαίνεται ανίκανη να ανακόψει τη θανατερή πορεία της νόσου. Ο αριθμός των θανάτων μόνο μέσα στο Αγρίνιο φτάνει τον αριθμό των 40 έως 50 ημερησίως. Κανείς δεν συνοδεύει πια τους νεκρούς, οι οποίοι μεταφέρονται με δίτροχα κάρα από αχθοφόρους στο νεκροταφείο, όπου μετά από μια σύντομη ευχή τους ιερέως, πολλές φορές και χωρίς αυτήν, θάπτονται.

Οι κάτοικοι όχι μόνον δεν επιμελούνται τους νεκρούς τους, αλλά και τους αποφεύγουν από τον φόβο της μεταδόσεως της ασθένειας. Όλοι αποκαμωμένοι ψυχικά λες και περιμένουν με σταυρωμένα χέρια το μοιραίο. Καμιά ελπίδα από πουθενά δεν φαίνεται.

Δεν μένει άλλο καταφύγιο από την πίστη. Αλλά και αυτή κάποτε μπρος στο αδιάκοπο θανατικό κλονίζεται σε πολλούς. Μα μέσα σ’ αυτήν την παραζάλη της απελπισίας, που συνέχει όλους, υπάρχουν και μερικοί γέροντες που θυμούνται. Η μνήμη τους ξαναγυρίζει 64 χρόνια πίσω, στο 1854.

Θυμούνται ότι και τότε μια άλλη επάρατος νόσος, η χολέρα, είχε ενσκήψει στην πόλη του Αγρινίου και είχε αποδεκατίσει τον πληθυσμό της. Και θυμούνται τότε το θαύμα της Παναγίας της Προυσιώτισσας.

Όταν οι γέροντες το είπαν, όλοι ζήτησαν να μεταφερθεί η εικόνα της. Όλοι αυτομάτως πια ήταν βέβαιοι ότι, όταν η εικόνα της Προυσιώτισσας θα ερχόταν στο Αγρίνιο, η πόλη θα απαλλασσόταν από την τραγική δοκιμασία…

…Οι Πατέρες μαζεμένοι όλοι στην εκκλησία, με τον Κωνσταντίνο Καθηγούμενο, αναπέμπουν Παράκληση στην Θεομήτορα, ενώ τα πρόσωπα των Αγρινιωτών, που εξακολουθούν να είναι γονατιστοί μπροστά στην Εικόνα, τα αυλακώνουν τα δάκρυα. Είναι τα δάκρυα της μετανοίας.

Το άλλο πρωί γίνεται Δοξολογία και το βράδυ ολονύκτια Παράκληση. Η προετοιμασία για την μεταφορά της Εικόνας έχει αρχίσει το πρωί της 24ης Οκτωβρίου, μετά τον Όρθρο σχηματίζεται η πομπή και η Ιερά Θεωρία ξεκινάει… Εν τω μεταξύ στο Αγρίνιο έχουν ειδοποιηθεί. Από την πόλη και τα γύρω χιλιάδες οι πιστοί μετά την Παράκληση στην Μητρόπολη ξεκινάνε σε μια ολονύκτια πορεία μέσα στα βουνά. Τραβάνε όλοι με συντριβή και μετάνοια τόση που μεταρσιώνει προς τα Αραποκέφαλα, για να προϋπαντήσουν την Μεγαλόχαρη, την μόνη ελπίδα της σωτηρίας που τους απέμενε. Λιτανεία ψυχών είναι η πορεία τούτη με την ολονύκτια προσευχή. Το ίδιο πρωί οι χιλιάδες αυτές των πιστών συναντώνται με την θρησκευτική πομπή που φέρνει την Θαυματουργό Εικόνα πάνω σε μια από τις ψηλότερες κορφές των Αραποκέφαλων. Οι στιγμές αυτές, όπως τις περιγράφουν οι επιζώντες ακόμα γέροντες, είναι ασύλληπτες από την φαντασία σε κατάνυξη. Εκεί γίνεται η πρώτη μεγάλη Δέηση. Δέησις εις το όρος. Σε πέντε χιλιάδες υπολογίσθηκαν οι Χριστιανοί, που γονυπετείς γέμισαν τα γύρω φαράγγια και με δάκρυα μετανοίας πραγματικής παρακολούθησαν την Δέηση στην Παναγία…

…Μετά τις πρώτες ώρες από την άφιξη της Προυσιώτισσας στην πόλη, το κακό είχε σταματήσει.

Οι άρρωστοι, και οι κατάκοιτοι ακόμα που δεν μπορούσαν να σηκωθούν από το κρεβάτι, τώρα κατά δεκάδες, τελείως υγιείς, έσπευδαν στην Αγία Τριάδα για να ευχαριστήσουν την Μεγαλόχαρη. Το θαύμα είχε συντελεσθεί ομαδικά. Η ζωή στο Αγρίνιο ξανάρχιζε να παίρνει το ρυθμό της.

Αλλά μόνον η πόλη του Αγρινίου είχε απαλλαγή από το κακό. Όλη η γύρω περιοχή από όπου δεν πέρασε η προς το Αγρίνιο πορεία, το Αιτωλικό, το Μεσολόγγι, θερίζονταν ακόμα από την αρρώστια με ρυθμό συνεχώς αυξανόμενο. Το θανατικό ήταν τόσο που οι παπάδες δεν προλάβαιναν ούτε καν μια ευχή να διαβάσουν στους νεκρούς…

Ολόκληρο το άρθρο, εδώ: https://sinidisi.gr/panagia-proysiotissa-sozei-to-agrinio/

Διαβάσαμε στο imalex.gr:


ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΝΘΙΜΟΥ για τον κορονοϊό

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Αγαπητοί μου∙ Πατέρες, αδελφοί και αδελφές μου.

Οι Έλληνες, από τα αρχαία χρόνια, επιζητούσαμε να ανακαλύψουμε το Θεό. Η ελληνική μυθολογία, η λογοτεχνία και η φιλοσοφία δηλώνουν την εναγώνια εκείνη προσπάθεια. Ο Πλάτωνας, τελικά, αποφάνθηκε ότι: «ο Θεός δεν γίνεται να ενωθεί με τον άνθρωπο». Την λύτρωση της ελληνικής διανοήσεως, έφερε η Εκκλησία όταν ομολόγησε: «ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα»! Έτσι, η Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη μας εκκεντρίζει τον καθένα μας στην Αγία Τριάδα, καθώς κοινωνούμε το Σώμα και το Αίμα του Δευτέρου Προσώπου της, του θεανθρώπου Ιησού Χριστού.Οι Χριστιανοί Έλληνες βιώνουμε εμπειρικά αυτό το θαύμα ως το πρώτιστο και μόνο μυστήριο της Εκκλησίας μας. Όταν οι Χριστιανοί ζούμε το Χριστό διαρκώς ανάμεσά μας, τότε και το ψωμί με το κρασί, που προσκομίζετε οι Χριστιανοί στους Ναούς, γίνεται Σώμα και Αίμα Του πάνω στην Αγία Τράπεζα. Αυτή η εξαιρετική ευεργεσία του Θεού προς όλους μας, γίνεται εύκολα και ορατά μέσῳ της Εκκλησίας Του.

Οπωσδήποτε, όμως, ο Θεός έχει κι άλλους τρόπους να συνάπτει σχέση και κοινωνία με τους εκλεκτούς Του. Έτσι η Παρθένος Μαρία ήταν ο πρώτος άνθρωπος που κοινώνησε το Χριστό, όταν Τον πήρε ολόκληρο μέσα της. Ο ευγνώμων ληστής κοινώνησε το Χριστό, όταν διέκρινε το Θεό στο διπλανό του εσταυρωμένο. Η οσία Μαρία η Αιγυπτία κοινωνούσε καθημερινά το Χριστό στην έρημο, καθώς γιγάντωνε εκεί η δύναμη της μετανοίας της. Οι στυλίτες και οι αναχωρητές κοινωνούσαν αδιάκοπα τον Χριστό με την επίπονη άσκησή τους. Τα παραδείγματα αυτά δείχνουν ότι η Εκκλησία δεν έχει αδιέξοδα στην ποιμαντική της και η πνευματικότητά της δεν είναι μονόδρομος. Έτσι, στα χρόνια των Κατακομβών μετέδιδε τη θεία Κοινωνία μέσα σε εσκαμμένα μήλα, ενώ αργότερα, σε περιόδους εκτεταμένων πανδημιών, μέσα σε ξεχωριστά σκεύη. Το σημαντικό δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο κοινωνούμε, αλλά, ο χώρος από τη ζωή μας που παραχωρούμε στον Χριστό. Είναι βασική η σωματική παρουσία μας στο Ναό, αλλά βασικότερη είναι η πνευματική μας σχέση με τον Χριστό και η λογική λατρεία Του.

Αγαπητοί μου,
Τα κρούσματα του κορονοϊού στην Χώρα μας αὐξάνουν επιδημικά. Οπωσδήποτε πολλοί συνάνθρωποί μας είναι φορείς του μικροβίου. Γι’ αυτό, σας παρακαλώ πολύ ο Επίσκοπός σας, να μείνουμε πλέον κλεισμένοι στα σπίτια μας. Όλοι μας και κυρίως τα νέα παιδιά, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Σχολείων μας. Να τηρήσουμε επακριβώς όσα η Κυβέρνηση για την Χώρα μας και ο Δήμος για την Επαρχία μας έχουν εξαγγείλει. Χρειάζεται να τηρήσουμε τα πρωτόκολλα που μας δίνονται από τους κρατικούς υπευθύνους και τους ειδικούς επιστήμονες. Ας μην κυκλοφορεί κανείς έξω στους δρόμους χωρίς σημαντικό λόγο. Μείνετε μέσα στα σπίτια σας. Επανασυνδεθείτε με τα μέλη της οικογενείας σας, παίξτε με τα παιδιά σας, συζητείστε μεταξύ σας τα ζευγάρια. Γονατίστε, προσευχηθείτε και διαβάστε. Όσοι δείξουν αδιαφορία στην τήρηση αυτών των εντολών και κυκλοφορούν ανεύθυνα στους δρόμους και σε συναντήσεις, αυτοί θα βασανίσουν και θα σκοτώσουν ευπαθείς συνανθρώπους μας κι αυτό θα είναι τεράστιο βάρος στην ψυχή τους.

Σας παρακαλώ, ακόμα, να περιορίσετε και τον ερχομό σας στους Ναούς. Φαίνεται περίεργο που σας ζητώ κάτι τέτοιο, όμως αυτό είναι το θέλημα του Θεού για το καλό όλων μας. Να μην έχετε ενδοιασμούς και ενοχές για την αποχή σας αυτή. Να εξασκήσετε την αγάπη σας προς το Θεό και τους συνανθρώπους σας με θερμή προσευχή μπροστά στο προσωπικό σας προσκυνητάρι. Το μυστήριο της ευσεβείας δεν έχει όρια. Η χάρη του Θεού δεν εγκλωβίζεται σε τοπικά και γεωγραφικά στεγανά. Προσέξτε! μην πει κανείς «εγώ θα πάω και θα με προστατέψει ο Θεός»! Δεν «εκπειράζεται» ο Θεός, ούτε επιτρέπεται οι χριστιανοί, με την ασθενική πίστη μας, να καυχώμαστε για τη δύναμη των μυστηρίων του Θεού. Κι αν ο καλός Θεός θέλει να δοκιμάσει την πίστη μας, όπως δοκίμασε τον Ιώβ; Εμείς που καθημερινά δεχόμαστε τις ευεργεσίες Του, θα αρνηθούμε τώρα τις δοκιμασίες, τις ασθένειες και τον θάνατο; Ας μην ξεφύγουμε από τα δημιουργικά χέρια Του, ακόμα κι αν αυτά μας πονέσουν. Όταν μας πονάει η αγάπη του Θεού, είναι επειδή μας προστατεύει από κάτι χειρότερο, που συνήθως εξυφαίνει η αποστασία μας, η αμαρτία και η αμετανοησία μας.

Λοιπόν, οι Ναοί μας θα λειτουργούν μόνο κάθε Κυριακή πρωί για να τελείται η θεία Λειτουργία από τις 9.00 μέχρι τις 10.00, με έναν ιερέα μόνο και έναν ψάλτη. Τις υπόλοιπες ιερές Ακολουθίες και τους λαοφιλείς Χαιρετισμούς στην Παναγία μας, σας συστήνω και σας παρακαλώ να τις τελείτε στα σπίτια σας. Να μετατρέψετε τα σπίτια σας σε Εκκλησίες και έτσι, διόλου δεν θα διακοπεί η κοινωνία μας με το Χριστό. Οι άγγελοι του Θεού θα μεταφέρουν το Χριστό στα σπίτια μας για να μας συναντήσει στα δωμάτιά μας, στα κρεββάτια μας αν είμαστε κλινήρεις ή καλύτερα γονατισμένους μπροστά στην άχραντη εικόνα Του.Αυτή η μέριμνα, αποφυγής του συγχρωτισμού, δεν αφορά στην εγωϊστική προστασία του εαυτού μας, όχι! Λαμβάνεται εκτάκτως, ώστε να μην γίνουμε αιτία διασποράς του ιού και αφορμή να βασανιστούν ηλικιωμένοι συνάνθρωποί μας, εγκυμονούσες γυναίκες, πολυ-ασθενείς και βαρειά εγχειρισμένοι συνάνθρωποί μας ή κάποιοι που έχουν λανθάνουσες αρρώστιες οι οποίες δεν έχουν ακόμα εκδηλωθεί.

Θα διερωτηθούν κάποιοι: «γιατί, δεν μπορεί να μας σώσει ο Θεός;» Βεβαίως και μπορεί, όμως δικαιούται να δοκιμάζει την πίστη μας. Γι’ αυτό εμείς Του ζητάμε διαρκώς να μας φυλάξει από κάθε κακό, να μας αυξάνει την πίστη και στο τέλος να γίνεται στη ζωή μας, όχι το δικό μας θέλημα αλλά το δικό Του.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
– Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση), Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)
– Θα κάνουμε τη Θεία Κοινωνία delivery ασχέτως αν ο πιστός μπορεί σωματικώς να παραστεί στη Θεία Λειτουργία;
– Ο Μητσοτάκης ταπείνωσε την Εκκλησία εκθέτοντάς την στην κοινή γνώμη ως ανεύθυνη. Ιδού το ΦΕΚ που «κλείνει» τις Εκκλησίες!
 Είναι εξοργιστικό να ακούς από χείλη Επισκόπων να μας παροτρύνουν να παρακολουθήσουμε από την τηλεόραση την Θ. Λειτουργία
– Η εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. και η παρέμβαση του Καίσαρα Μητσοτάκη για αναστολή της Θείας Λειτουργίας
Με μαγκιά για τη Θεία Κοινωνία από τον καθηγητή Σταμούλη
– Ιερώνυμος για κορωνοϊό: Η Εκκλησία εφαρμόζει τις οδηγίες των ειδικών – Δεν έχουμε «μετρητή πίστης»
– π.Νικόλαος Μανώλης, Η Θεία Κοινωνία και οι ασθένειες [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Τρέμουν τον Κορωνοϊό και στη Βηθλεέμ!
– Εμείς στους ιερούς Ναούς δυναμώνουμε, θεραπευόμαστε και δεν αρρωσταίνουμε… ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – πράξη νομοθετικού περιεχομένου
– Τί μας είπε η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος για τον κοροναϊό!
– Άσπρο Μαύρο: Παπικο-ρωνοϊός