Ένα εμπεριστατωμένο άρθρο του Ανδρέα Κούκου περί της “δικτατορίας” Καποδίστρια

0
245
Κάστρα

…Σε καμία περίπτωση λοιπόν, μελετώντας τις πράξεις του Κυβερνήτη, δεν μπορούμε να μιλάμε για επιβολή «δικτατορίας Καποδίστρια», αφού η δικτατορία έχει εντελώς άλλα χαρακτηριστικά… (Ανδρέας Κούκος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Το εσκεμμένο σφάλμα του καθηγητή Αριστείδη Χατζή να κατηγορήσει τον Καποδίστρια ως δικτάτορα, ευτυχώς δεν έμεινε αναπάντητο. Στο εμπεριστατωμένο άρθρο του Γιώργου Καραμπελιά έρχεται να προστεθεί στο κείμενο του Δρ. Ανδρέα Κούκου, προέδρου της Εταιρίας Μελέτης Έργου Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος παραθέτει πλήθος ιστορικών στοιχείων που αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο απ’ ότι ισχυρίζεται ο κ. Χατζής. Πιο συγκεκριμένα, δηλαδή, λαμβανομένων υπόψη των περιστάσεων που αντιμετώπιζε η Ελλάς, ο Κυβερνήτης λειτούργησε με σεβασμό προς την δημοκρατική αρχή και προς τα αρμόδια όργανα της Ελληνικής Πολιτείας. 

Έχουμε χρέος να σημειώσουμε ότι το παράδειγμα του κ. Χατζή μας φανερώνει, για μία ακόμα φορά, τις παθογένειες της Ελληνικής διανόησης. Η ιδεολογικοποίηση της ιστορίας, η επιλεκτική χρήση των πηγών, ο ιστορικός αναχρονισμός, η αποδόμηση των ιστορικών προσωπικοτήτων και γεγονότων, η προσπάθεια να παρουσιαστεί η ελληνική ιστορία ως ένα κατασκευασμένο εθνικό αφήγημα και όχι ως μία συνέχεια πραγματικών γεγονότων, είναι μερικά από τα γνωρίσματα της σύγχρονης ακαδημαϊκής αντίληψης περί την ελληνική ιστορία. Αυτό είναι φυσικό, καθώς η ελληνική διανόηση εξαρτάται πνευματικά και οικονομικά, από το επικρατούν μισελληνικό ευρωπαϊκό πνεύμα. Η ενασχόλησή τους με την επανάσταση του 1821 γίνεται μόνο για να την δυσφημίσουν και όχι από πραγματικό επιστημονικό ενδιαφέρον. 

Μία μικρή έρευνα που κάναμε στο εθνικό αρχείο διδακτορικών διατριβών φανερώνει την έλλειψη ενδιαφέροντος των ελληνικών πανεπιστημίων για το 1821. Θα είχε ενδιαφέρον να δημοσιοποιήσουν τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, πόσες διδακτορικές διατριβές που βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη αφορούν την Ελληνική επανάσταση του 1821. Δεν θα έπρεπε όλα τα πανεπιστήμια να αφιερώσουν την έρευνά τους στα οικονομικά, στρατιωτικά, φιλολογικά, ιστορικά, εκκλησιαστικά, ιατρικά και λοιπά επιστημονικά θέματα που άπτονται της ελληνικής επανάστασης; Δεν θα συντελούσε αυτό στον εκ μέρους της ακαδημαϊκής κοινότητας εορτασμό της επετείου;

Συγκλίνοντας, διαπιστώνουμε ότι η απάντηση του κ. Κούκου είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα της εχθρικής και αντιεπιστημονικής στάσης της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας απέναντι στην επανάσταση του 1821 και στους ήρωες της. Ευτυχώς υπάρχει στην Ελλάδα και διανόηση έξω από τα αρρωστημένα ακαδημαϊκά πλαίσια, υπάρχουν άνθρωποι που μελετούν με πνεύμα ειλικρίνειας και αληθινή επιστημοσύνη τις πηγές. Επίσης, αποδεικνύεται ότι οι ένοπλες δυνάμεις, από τις οποίες προέρχεται ο συγγραφέας του κειμένου, διαθέτουν ακόμα τον σεβασμό προς την Ελληνική ιστορία και συνάμα το πρακτικό πνεύμα και την αμεροληψία που απαιτούνται ώστε η μελέτη της ιστορίας να δώσει τους καλύτερους καρπούς: αίσθηση της ιστορικής διαχρονίας του ελληνικού λαού, γνώση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών του, παράδειγμα προς μίμηση και προς αποφυγή, ανάδειξη των ευγενέστερων και ηρωικότερων μορφών του έθνους ως πηγή οράματος για το μέλλον.

Δείτε σχετικά:
Την Ελλάδα δε χρειάζεται να την «ξεβλαχέψει» κανείς
– Περίεργη η εμμονή της Γιάννας Αγγελοπούλου
– Οι εξηγήσεις της Γιάννας Αγγελοπούλου για τη σημαία και το Σταυρό στο σήμα του 2021
– Μαρία Κοσμίδου, Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά
– Άλλη μιλούσε για «συνωστισμό» άλλη μιλάει σήμερα για «ανθρωπιστική καταστροφή του Μικρασιατικού». Άσχετες ή εγκάθετες;
– Τί δουλειά έχουν οι Τούρκοι, κ. Γιάννα, στα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση εναντίον τους;
– Οθωμανικό φεστιβάλ η γιορτή για το 1821
– Επιτροπή για το 1821 – Άλλο η εθνική και άλλο η δημογραφική συνέχεια!
– «Ελλάδα 2021»: Δείτε τα 31 πρώτα μέλη της Επιτροπής
– Έχει υμνήσει την οθωμανική περίοδο στην Ελλάδα και μπαίνει στην Επιτροπή των 200 ετών από το 1821;