Αυτός ο λειτουργός υπηρετεί τον Τριαδικό Θεό ή κάποιον άλλο θεό; Κρητικός ιερέας για τη Θεία Κοινωνία!

0
2818
π.Χαράλαμπος Κοπανάκης

«…εἰς ἁγιασμόν καί φωτισμόν καί ῥώμην καί ἴασιν καί ὑγείαν ψυχῆς τε καί σώματος…» Ευχή της Θείας Μεταλήψεως.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Πόσο δίκιο έχει τελικά ο Γέροντας Γαβριήλ ο Αγιορείτης, όταν λέει ότι οι ιοί και τα μικρόβια είναι υποτακτικοί του Θεού! Άγιος τελικά αποδείχτηκε ο νέος ιός, γιατί φανέρωσε λογισμούς και συνειδήσεις και ξεκαθάρισε την ποιότητα της Πίστης μας.

Αυτή η Κρήτη, αφού πρόδωσε αρχικά την Πίστη μας με το μιαρό Κολυμπαρι, έβγαλε και φανέρωσε ορισμένες περιπτώσεις Ιερέων που τελικά απορούμε για ποιο λόγο αποφάσισαν να γίνουν Ιερείς και να φορέσουν το τιμημένο ράσο.

Ο πατέρας Χαράλαμπος Κοπανάκης, ιερέας στο χωριό Σοκαράς του Δήμου Γόρτυνας, καταθέτει την άποψη του για το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και όχι μόνο. Διαβάζοντας το κείμενο του με μεγάλη προσοχή, αναρωτιόμαστε αν όντως ο συγκεκριμένος λειτουργός υπηρετεί τον Άγιο Τριαδικό Θεό της Ορθοδοξίας ή κάποιον άλλο θεό, μιας προτεσταντικής ή ουνίτικης αίρεσης.

Θα ξεκινήσουμε από τα πολύ απλά και θα αναρωτηθούμε ποιος ορθόδοξος Ιερέας μπορεί να ονομάζει την Αγία Λαβίδα κουτάλι και το Σώμα και Αίμα Χριστού Άρτο και Οίνο. 

Ακολουθώντας βήμα-βήμα τα γραφόμενά του διαπιστώνει εύκολα κάποιος ότι υπηρετεί Κάποιον Τον Οποίο δεν πιστεύει, και είναι ξεκάθαρα όσα λέει αθεολόγητα και βλάσφημα! Απορούμε γιατί δεν έγινε λοιμωξιολόγος, αφού πιο πολύ ασχολείται με τη λογική και επιστημονική εξήγηση της μετάδοσης των μικροβίων και καθόλου με το υπέρλογο θαύμα της Θείας Ευχαριστίας. 

«Την εποχή που αποφασίστηκε και υιοθετήθηκε η χρήση ίδιου για όλους κουταλιού, το τελευταίο που μπορούσαν να υποθέσουν οι άνθρωποι, ήταν η πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών Μα δεν έκαναν υποθέσεις οι Άγιοι Πατέρες και οι πιστοί της εποχής εκείνης, αλλά είχαν τη βεβαιότητα ότι δεν κολλάς μικρόβια, γιατί ήταν σίγουροι ότι μεταλαμβάνουν όντως Σώμα και Αίμα Χριστού, δηλαδή τον Ίδιο το Θεό. Να σημειώσουμε ότι στην ορθόδοξη λατρεία δε λέγεται κουτάλι η ΑΓΙΑ ΛΑΒΙΔΑ.

«Σκεφθείτε ότι μέχρι πριν έναν αιώνα, είχαμε άγνοια για τη χρησιμότητα του πλυσίματος των χεριών, ως νούμερο ένα πράξη προστασίας Είχαν άγνοια για το πλύσιμο των χεριών οι παλαιότεροι, αλλά τα θαύματα που επιτελούνταν ήταν αναρίθμητα, γιατί ο Χριστός μας δεν κοιτάει τα βρώμικα χέρια από σκόνη και μικρόβια, αλλά τις καρδιές και τις διάνοιές μας, αν είναι έτσι όπως Τον αναπαύουν.

«Συνεπώς η απόφαση για την χρήση ενός κουταλιού με το οποίο θα Κοινωνούν όλοι οι πιστοί, δεν λήφθηκε με υγειονομικά κριτήρια, αλλά καθαρά για πρακτικούς λόγους

Για τεχνικούς μόνο λόγους λήφθηκε η απόφαση της κοινής ΑΓΙΑΣ ΛΑΒΙΔΑΣ (δεν είναι κουτάλι), ώστε να αποφευχθούν οι ζημίες. Επίσης, oύτε κατά σκέψη η Εκκλησία δεν δέχεται περίπτωση μολυσμού από αρρώστιες με τη χρήση της κοινής Αγίας Λαβίδας.

«Οι άνθρωποι τώρα, διαχρονικά έχουμε την τάση να κολλάμε στους τύπους, χάνοντας την ουσία. Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με τα θεολογικά, είναι γνωστό ότι ο Χριστός έδωσε μεγάλη βάση στην διάκριση τύπου και ουσίας» . Είναι έννοιες αλληλένδετες η ουσία και ο τύπος και δε γίνεται να υπάρξει η μία χωρίς την άλλη. Π.χ. όντως παίζει τεράστιο ρόλο η σωστή προετοιμασία του ανθρώπου, για να μπορεί να μεταλάβει (νηστεία, προσευχή, εξομολόγηση, ευλογία από τον πνευματικό – η ουσία), αλλά και δεν μπορεί να προσέλθεις χορεύοντας ζεμπεκιά για να μεταλάβεις – ο τύπος. Εμείς κάνουμε αυτό που πρέπει και αυτό που μπορούμε από υπακοή και αγάπη στο Θείο Θέλημα κι όλα τα υπόλοιπα αναλαμβάνει να τα κρίνει ο Κύριός μας.

«Συνοψίζοντας, η ουσία για το Χριστιανισμό, είναι να μετέχουν οι πιστοί στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου της κοινής λατρείας. Το επουσιώδες, είναι ο τρόπος που θα γίνεται αυτό.»

Ας το θέσουμε σωστά… όχι για το Χριστιανισμό αλλά για την Ορθοδοξία. Δε θα μας τσουβαλιάσετε όλους το ίδιο με τις λογής-λογής αιρέσεις, που τις ονομάζεται χριστιανικές ομολογίες! Επίσης δε μιλάμε για Άρτο και Οίνο, γιατί μέσα στο Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας τα φυσικά αυτά υλικά μεταβάλλονται σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Το Χριστό τον Ίδιο μεταλαμβάνουμε και όχι κάτι σαν κι Αυτόν! Κυριολεκτικά Αυτόν! και όχι μεταφορικά. Ουσιώδες όμως είναι ΚΑΙ να μετέχουν οι πιστοί στην κοινή Λατρεία (κι όχι τα άδεια στασίδια όπως τελικά πρόσταξε η ΔΙΣ) ΚΑΙ να τηρείται ανόθευτος ο τρόπος, όπως μας παραδόθηκε από τους Αγίους Πατέρες.

«Στις θρησκείες βέβαια, η σχέση με το παλαιό είναι περίεργη. Σχεδόν σε όλες τις θρησκείες, όποια πρακτική έρχεται από το παρελθόν, λαμβάνει θέση δόγματος, ακόμα και αν πρόκειται για πρακτικό θέμα, στο οποίο φυσιολογικά θα έπρεπε να υπάρχει ευελιξία. Επειδή λοιπόν είμαστε εγκλωβισμένοι σε αυτό τον τρόπο προσέγγισης της εκκλησιαστικής πραγματικότητας, ψάχνουμε απεγνωσμένα επιχειρήματα που να κατοχυρώνουν την θαυματουργική παρεμπόδιση μετάδοσης ασθενειών, μέσω του κοινού κουταλιού. Τα επιχειρήματα όμως αυτά, καθόλου πειστικά δεν είναι, δεδομένου ότι δεν έχουμε επιστημονικά στοιχεία από παλαιότερες εποχές. Αυτό, θα ήταν εξάλλου αδύνατον, αφού οι εργαστηριακές αναλύσεις και οι στατιστικές μελέτες, είναι νέες πραγματικότητες. Το σίγουρο όμως που γνωρίζουμε, είναι ότι η θνησιμότητα τότε ήταν στα ύψη, λόγω της ανεπαρκούς ανάπτυξης της ιατρικής επιστήμης.»

«Λάβετε, φάγετε τούτο εστί το σώμα μου, το υπέρ υμών κλώμενον εις άφεσιν αμαρτιών… Πίετε εξ αυτού πάντες τούτο εστί το Αίμα μου το της Καινής Διαθήκης, το υπέρ υμών και πολλών εκχυνόμενον εις άφεσιν αμαρτιών»… Αυτός ο λόγος του Χριστού μας δεν αποτελεί το πλέον αδιάσειστο επιχείρημα το οποίο κατοχυρώνει τη θαυματουργική παρεμπόδιση μετάδοσης ασθενειών, μέσω της Θείας Κοινωνίας; Δεν είναι ο ίδιος ο Χριστός μέσα στο Άγιο Ποτήριο; Δεν είναι ο Χριστός μας η Ζωή και η Ανάσταση; Δεν διαβάσατε ποτέ την ακολουθία της Θείας Μετάληψης για να συναντήσετε την αδιάσειστη πίστη των Αγίων περί της υγείας που παρέχεται από το Άγιο Ποτήριο; «Τό Σῶμά σου τό ἅγιον, Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ ὁ Θεὸς ἡμῶν, γένοιτό μοι εἰς ζωήν αἰώνιον, καί τό Αἷμά σου τό τίμιον εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. Γένοιτο δέ μοι ἡ εὐχαριστία αὕτη εἰς χαράν, ὑγείαν καὶ εὐφροσύνην·» Και σε άλλο σημείο: «καταξίωσόν με ἀκατακρίτως μεταλαβεῖν τῶν ἀχράντων καί ἀθανάτων καί ζωοποιῶν καί φρικτῶν Μυστηρίων σου, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν καί εἰς ζωήν αἰώνιον· εἰς ἁγιασμόν καί φωτισμόν καί ῥώμην καί ἴασιν καί ὑγείαν ψυχῆς τε καί σώματος·» Τι επιστημονικά κριτήρια χρειάζεστε, για να αποδείξετε το υπέρλογο θαύμα της Θείας Κοινωνίας; Δεν σας αρκεί ο λόγος του Ίδιου του Χριστού και η εμπειρική παρακαταθήκη της Ορθοδοξίας των 2020 χρόνων; Τόσοι Άγιοι Πατέρες το βίωσαν και μας το δίδαξαν όλα αυτά τα χρόνια! Δεν σας αρκεί; Αφού νοιώθετε εγκλωβισμένος μέσα στις πρακτικές της Ορθοδοξίας, γιατί συνεχίζετε να την υπηρετείτε; Το παλαιό όπως το ονομάζετε, είναι αυτό που μας παρέδωσε ο ίδιος ο Χριστός μέσω των Αγίων Αποστόλων και Πατέρων και καμία ευελιξία δεν μπορεί να υπάρχει πάνω σε αυτό. Ακολουθούμε κατά γράμμα ό,τι μας παρέδωσαν και ό,τι μας δίδαξαν. Η Εκκλησία είναι ο Θεάνθρωπος Χριστός παρατεινόμενος σε όλους τους αιώνες και σε όλη την αιωνιότητα, ο ίδιος, ο αυτός. «Ἰησοῦς Χριστός χθές καί σήμερον ὁ αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνας.» (Εβρ. ιγ΄ 8)

«Το κύριο τώρα επιχείρημα ημών των πιστών, ότι δηλαδή μέσω της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδονται ασθένειες που κολλάνε με το σάλιο, μάλλον είναι και υβριστικό.» Είναι μάλλον υβριστικό; Έχετε την πεποίθηση ότι είναι υβριστικό; Αναρωτιέστε κιόλας; Βλάσφημο, υβριστικό, δαιμονικής προέλευσης και εξωφρενικό είναι το επιχείρημά σας! Και δεν είναι επιχείρημα απλά ανθρώπων πιστών. Είναι αλήθεια και η πραγματικότητα! ότι δε μεταδίδονται μικρόβια. Όποιος το αμφισβητεί να πάει να εξομολογηθεί, αν είναι ορθόδοξος. Εκτός και είναι αιρετικός, οπότε μπορεί να ψάξει να ενημερωθεί και να κατηχηθεί. Όλα τα υπόλοιπα και οι λοιπές παραφιλολογίες είναι εκ του πονηρού.

«Κανείς για παράδειγμα δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι ένα ζευγάρι που έκανε εκκλησιαστικό Γάμο και συνεπώς δέχθηκε τη Θεία Χάρη, είναι αδύνατον ποτέ να χωρίσει. Κανείς δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι οι ασθενείς που ευλογούνται με το λαδάκι του ευχελαίου οπωσδήποτε θεραπεύονται. Θα ήταν επίσης φαιδρό να πούμε ότι κάποιος που βαπτίζεται, κλειδώνει απαραίτητα η ύπαρξη του στον Εκκλησιαστικό χώρο.» Αν κάποιος χρισθεί με το λαδάκι του Ευχελαίου και θεραπευτεί, σημαίνει ότι ο Δεσπότης Χριστός το αποφάσισε αυτό ως το καλύτερο για την ωφέλεια της ψυχής του πιστού, όπως και το αντίθετο. Μόνο Εκείνος γνωρίζει καλά ποιο είναι το σωστό για το συμφέρον μας και παραχωρεί αναλόγως. Αν δεν θεραπευτεί κάποιος με τη Θεία Κοινωνία ή το λάδι του Ευχελαίου, δε σημαίνει ότι Χριστός μας δεν έχει την δύναμη να θεραπεύει. Σημαίνει ότι αυτό είναι το σωστό να γίνει, για να ωφεληθεί αυτή η ψυχή και να σωθεί. Άλλωστε το ιερό ευχέλαιο δίνεται «εἰς ἴασιν ψυχῆς τε καί σώματος», με πρώτιστη δωρεά την ψυχοσωματική σωτηρία του ανθρώπου. Δηλαδή, παρέχει τις προϋποθέσεις να ζήσει τον παράδεισο ο άνθρωπος, όχι βέβαια τον υλικο παράδεισο της χιλιαστικής θεωρίας, που κατά κάποιον τρόπο αποδέχεται εδώ ο πατήρ. Πάντως συνέχεια χρησιμοποιεί ο π.Χαράλαμπος Κοπανάκης κοσμικούς-οικουμενιστικούς όρους και εκτίθεται. Όταν κάποιος λοιπόν βαπτίζεται Ορθόδοξος, φυσικά και γίνεται μέλος της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Αν κάποια στιγμή στη ζωή του παρεκκλίνει της πορείας του, λόγω αμαρτιών ή πλάνης, υπάρχει η εξομολόγηση η οποία τα σβήνει όλα, και με την παρέμβαση του Πνευματικού όλα ρυθμίζονται, για να επανέλθουμε στην ευθεία και θεάρεστη οδό. Ακόμα κι αν έχει άρνηση να μετέχει σε οτιδήποτε τον συνδέει με το Χριστό, αυτό δε σημαίνει ότι χάνει το βάπτισμά του.

Επίσης να διευκρινήσουμε και το εξής. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο την ελευθερία να διαχειρίζεται ο ίδιος τις υποθέσεις του και τα προβλήματά του, έτσι ώστε να μπορεί να Του αποδείξει πως ό,τι ενέργειες κάνει είναι προς δόξα Θεού. Έτσι και ένα ζευγάρι που παντρεύτηκε με θρησκευτικό γάμο έχει την δυνατότητα να χωρίσει ή να παραμείνει παντρεμένο παλεύοντας καθημερινά τις προσωπικές αδυναμίες του, ευαρεστώντας το Θεό που τους βλέπει να αγωνίζονται με φιλότιμο και για την οικογενειακή τους ευημερία αλλά και για την αγάπη τους προς το Δημιουργό τους. Πάντοτε ο Θεός σέβεται την επιθυμία μας και ενεργεί όπως κι εάν εμείς, Του το επιτρέψουμε. Το ζευγάρι θα χωρίσει καθαρά και μόνο από δική του υπαιτιότητα και με τη δική του θέληση. 

«Οι άνθρωποι δε που κάποια στιγμή δεχόμαστε χειροτονία και καθισταμεθα κληρικοί, δεν χάνουμε μαγικά τις αδυναμίες μας. Τις κουβαλάμε και μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων τις μεγεθύνουμε στην πορεία. Αυτά και πολλά άλλα που θα μπορούσαμε να πούμε, καταδεικνύουν ότι η πίστη δεν λειτουργεί με όρους μαγείας και αυτοματοποιημένους μηχανισμούς αναχαίτισης της όποιας φυσικής νομοτέλειας.» Η Πίστη δε λειτουργεί μαγικά αλλά κερδίζεται και αυξάνεται με πολύ κόπο, προσευχή, λεπτομερή και συχνή εξομολόγηση και καθοδήγηση από παραδοσιακό, ορθόδοξο, απλανή και αντιοικουμενιστή πνευματικό. Θέλει προσοχή, εγρήγορση και πνευματικό πείσμα και επιμονή. Οι αδυναμίες όλων των ανθρώπων προφανώς και υπάρχουν. Αλλά εδώ βρίσκεται και η ουσία της Ορθοδοξίας, να παλεύουμε καθημερινά τις αδυναμίες μας μέχρι να μειωθούν ή και να εξαφανιστούν. Και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν αφηνόμαστε στις αδυναμίες μας, ώστε να μεγεθύνονται στα μάτια των άλλων ανθρώπων και να γίνονται αιτία σκανδαλισμού τους. Ας είναι μεγενθυμένες μόνο στα μάτια μας, για να μπορούμε να τις εκμηδενίσουμε.

«Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν πολύ εύκολο να αλλάξουμε τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, χωρίς να πλήττεται διόλου η ουσίας της πίστης. Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Το μόνο που διεκδικώ, είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου.» Και τώρα ερχόμαστε στο διά ταύτα. Εδώ είναι όλη η ουσία του άρθρου του πατέρα Χαράλαμπου η οποία συγκεντρώνει όλα τα περίεργα που διαβάσαμε πιο πάνω. Εάν βάλουμε στην άκρη την ιδιαιτερότητα της εξωτερικής του εμφάνισης, που παραπέμπει σε άλλες ομολογίες-αιρέσεις, αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατό ένας ορθόδοξος Ιερέας να μιλάει τόσο αθεολόγητα και να εκφράζει τόσο νεωτεριστικές και αιρετικές απόψεις για το Μυστήριο των Μυστηρίων, τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας. Αξίζει να τονίσουμε ότι όποιος θελήσει να αλλάξει τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας αυτομάτως αιρετίζει και βλασφημεί. Κάνει δηλαδή ακριβώς αυτό, προσπαθεί να πλήξει την ουσία της Πίστης μας. Γιατί η ουσία της Πίστης μας και η διαφορά μας με τις αιρέσεις βρίσκεται στη βεβαιότητα ότι, μεταλαμβάνοντας όλοι από την Αγία Λαβίδα το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, ενωνόμαστε μαζί Του και όλοι μεταξύ μας, με τη βεβαιότητα ότι Αυτός είναι ο Κύριος και Θεός μας, ο Δημιουργός των Πάντων, ο Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων μας, η Ανάσταση και η Ζωή και ότι χωρίς Αυτόν είμαστε ένα τίποτα. Πραγματικά αναρωτιόμαστε αν ο Μητροπολίτης της περιοχής του συμφωνεί με όλα αυτά και τι στάση κρατάει. Έχει τόσες αμφιβολίες και τόσους λογισμούς απιστίας που είναι απορίας άξιο, πώς τους διαχειρίζεται; Γιατί τέτοια λαχτάρα να αλλάξει το τυπικό της μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας; Υπονοεί ότι μεταδίδονται ιοί και μικρόβια μέσω Αυτής; Δεν είναι κραταιός και παντοδύναμος ο Άγιος Τριαδικός Θεός της Ορθοδοξίας; Δεν είναι αρκετά ικανός για τον π.Χαράλαμπο να αντιμετωπίσει ένα μικροβιάκι; Ποιος; Αυτός που και από το χώμα μπορεί να δημιουργήσει ανθρώπους; Αυτός που ανέστησε το νεκρό Λάζαρο; Αυτός που σκίζει κολώνες και πέτρες, για να μας παραδώσει το Άγιο Φως Του; Πάτερ Χαράλαμπε, μάλλον λάθος διακόνημα ακολουθήσατε. Ούτε οι Άγιοι Άγγελοι δεν αξιώθηκαν της τιμής της δικιάς σας, να λειτουργείτε στο Θυσιαστήριο του Κυρίου μας, κι εσείς αμφισβητείτε τη δύναμη Αυτού που τεμαχίζετε; Γιατί υπηρετείτε κάτι το οποίο δεν πιστεύετε;

Ευχόμαστε στον π. Χαράλαμπο ολόψυχα να μετανοήσει γι’ αυτές τις φρικτές και βλάσφημες απόψεις του, αν και από τα τελευταία νέα άλλα ενημερωνόμαστε, ότι δηλαδή είναι για τον ίδιο αδιαπραγμάτευτη η προσωπική του άποψη και εμμένει στις ασεβέστατες δηλώσεις του.

Ήδη η Ιερά Μητρόπολις Γορτύνης και Αρκαδίας στην οποία ανήκει, έχει ζητήσει εξηγήσεις από τον Ιερέα. Αλλά είμαστε πολύ περίεργοι να δούμε τι θα του πουν, ποιες κυρώσεις θα δεχτεί, πάνω σε ποια πνευματική βάση θα στηριχθεί ο ίδιος και τι εξηγήσεις θα δώσει. Ευχόμαστε να κατανοήσουν, ότι οι δηλώσεις του είναι βλάσφημες και ασεβείς και ότι μία απλή γραπτή κατάθεση ή σύσταση ή επίπληξη προφανώς και δεν συστήνεται. Κατασκανδαλίστηκε όλος ο ορθόδοξος κόσμος στην ελληνική επικράτεια και αυτά που ξεστομίζει δεν θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν ελαφρά τη καρδία. Θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με την δέουσα σοβαρότητα και όσο κι αν τον εκφράζουν προσωπικά, ας κρατήσει τέτοιες βλάσφημες ιδέες και απόψεις για τον εαυτό του, αν και θα έπρεπε να αναθεωρήσει αυτούς τους λογισμούς του, αν θέλει να δει Θεού πρόσωπο. Όταν οι Μητροπόλεις εξαντλούν όλη τους την αυστηρότητα σε ορθοδοξότατους παραδοσιακούς Ιερείς που απλώς ομολογούν με παρρησία τα αντιοικουμενιστικά τους φρονήματα, εδώ σε αυτήν την περίπτωση κατάφωρης βλασφημίας και πρωτοφανούς παραπτώματος και ατοπήματος τι συνέπειες θα υπάρξουν;

Καλή μετάνοια, πάτερ Χαράλαμπε για τη δικιά σας σωτηρία αλλά και για τη σωτηρία όλου αυτού του ποιμνίου που σας ακολουθεί!

Δείτε σχετικά:
Αδιάκριτο, ανόητο και βλάσφημο το ψευδο-επιχείρημα του κληρικού εκ της Κρήτης με το οποίο συγκαλύπτει τους αφωρισθέντες πολιτικούς ταγούς
Δείτε τον δελφίνο του Πατριαρχείου της Μόσχας πώς βουτάει την αγία Λαβίδα στο ξύδι
– Μη μας πείτε πως δεν τους είχε προειδοποιήσει ο Αμβρόσιος!
Απορρίπτουμε για λόγους συνείδησης τον «Συνοδικό ευχαριστήριο λόγο»
– Αν δεν μπορεί η κ. Κεραμέως να σεβαστεί τον Χριστό στον Οποίο ορκίστηκε, ας σεβαστεί τον ελληνικό λαό
– «Όλοι σχεδόν οι Μητροπολίτες της Ελλάδος… είναι Προδότες του Χριστού και της Εκκλησίας» Καλαβρύτων Αμβρόσιος
– Εξηγούμε σε όλους τους χριστομάχους και εκκλησιομάχους τι είναι το Αντίδωρο
– Το αυτονόητο λέει ο μητροπολίτης Αμβρόσιος: «Στους Ορθόδοξους Ναούς δε μεταδίδονται νόσοι»
– Πουλάνε αγριάδα (για το θεαθήναι) απαιτώντας να ανοίξουν οι εκκλησίες
– Όταν η πολιτική των «ηπίων τόνων” γίνεται «νανούρισμα» για τον πιστό λαό
– Η κατάργηση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας έγινε από ανθρώπινες ενέργειες κι όχι από το Θεό