Συντριπτική κατάρρευση των μυθευμάτων γύρω από τη Θεία Κοινωνία από τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο

0
598

Η Εκκλησία… ακόμη και ξεχωριστή λαβίδα για τους ασθενείς που κοινωνούν, δεν την επιτρέπει (π.Αθανάσιος Μυτιληναίος)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Κατά τους τρεις τελευταίους μήνες και με πρόσχημα τη λεγόμενη «πανδημία» του κορωνοϊού, παρακολουθούμε άναυδοι μία πρωτάκουστη, ανίερη και βλάσφημη επίθεση κατά της Ορθοδόξου Πίστεως και Λατρείας και της Αγιοπατερικής Παραδόσεως. Σε αυτή τη συντονισμένη επίθεση, πίσω από την οποία κρύβεται μία πίστη που είναι αλλότρια και ξένη προς την Πατερική Παράδοση καθώς και η ολιγοπιστία/απιστία προς τον ένα και μοναδικό Τριαδικό Θεό, στόχος εκτός των άλλων αποτελεί και η καρδιά της Θείας Λειτουργίας που είναι η Θεία Ευχαριστία και κυρίως ο τρόπος μεταδόσεως της. Σε αυτή την επίθεση, βλέπουμε να πρωταγωνιστούν άθεα ή άπιστα πολιτικά ή κοσμικά πρόσωπα που διακατέχονται από αντιεκκλησιαστικά φρονήματα, αλλά το πιο σημαντικό και το πιο επικίνδυνο ταυτόχρονα είναι ότι βλέπουμε να πρωτοστατούν ακόμα και εκκλησιαστικά πρόσωπα και ταγοί, που ενώ ο ρόλος τους είναι να διαφυλάττουν και να προασπίζονται την Ορθόδοξη Αλήθεια και Παράδοση, αυτοί την διαβάλλουν, τη συκοφαντούν και την προδίδουν.

Ως παραδείγματα τέτοιων εκκλησιαστικών προσώπων που βάλλουν με ανίερο, βλάσφημο και ασεβή τρόπο το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και τον τρόπο μεταδόσεως της αναφέρουμε χαρακτηριστικά:
α) Τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο οποίος την 1η Ιουνίου απέστειλε γράμμα προς τους Προκαθημένους των Εκκλησιών σχετικά με «τό καίριον θέμα τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί τοῦ τρόπου μεταδόσεως αὐτῆς εἰς τούς πιστούς», το οποίο ανέγραφε ότι επιθυμεί να γνωρίσει τους αδελφικούς λογισμούς και σκέψεις των Προκαθημένων, ώστε να πορευθούν από κοινού εις την ποιμαντική αντιμετώπιση των αμφισβητήσεων του καθιερωμένου τρόπου μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας, θέτοντας έτσι εμμέσως και χωρίς καμία ντροπή, θέμα αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Μετάληψης.
β) Τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, ο οποίος με υπόμνημα που εξέδωσε στις 18 Μαΐου, έδωσε οδηγίες στους κληρικούς των κοινοτήτων της Άμεσης Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας (Νέα Υόρκη, Κονέκτικατ και Ουάσιγκτον) να προσφέρουν τη Θεία Κοινωνία στους πιστούς χρησιμοποιώντας «πολλαπλά μεταλλικά κουτάλια που θα είναι μίας χρήσης» (αντί της Αγίας Λαβίδας) καθώς και χαρτοπετσέτες (αντί του Μάκτρου).
γ) Τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ο οποίος έθεσε εμμέσως και χωρίς καμία ντροπή θέμα αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Μετάληψης, αναφέροντας σε συνέντευξη ότι: «έχουμε άλλη λειτουργία στην Εκκλησία μας, μιας άλλης εποχής, που δεν είχαμε κουταλάκι, που ο άρτος, το σώμα εμβαπτίζεται». Ο τρόπος μετάδοσης που αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος παραπέμπει σε ένα από τους δύο τρόπους με τον οποίο χορηγούν τη «Θεία Κοινωνία» οι αιρετικοί Παπικοί.
δ) Τον καθηγητή Χρυσόστομο Σταμούλη, ο οποίος δήλωσε ότι πολλοί ιεράρχες και θεολόγοι δείχνουν προς την κατεύθυνση της πρακτικής και προτείνουν τη δι’ εμβαπτισμού του σώματος στο αίμα Θεία Ευχαριστία, κάνοντας και αυτός ουσιαστικά παραπομπή σε ένα από τους δύο τρόπους με τον οποίο χορηγούν τη «Θεία Κοινωνία» οι αιρετικοί Παπικοί. 

Ως απάντηση σε όλους αυτούς που διαβάλουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και που προτείνουν ανιέρως, βλασφήμως και χωρίς κανένα απολύτως λόγο την αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως της, προτείνουμε την ομολογιακή, ορθόδοξη και αγιοπατερική απομαγνητοφωνημένη έκτακτη ομιλία του π. Αθανασίου Μυτιληναίου που εκφωνήθηκε στις 28-2-1988 εξ’ αφορμής ερωτήσεως του βουλευτού Β. Αγοράστη προς τους Υπουργούς Παιδείας και Υγείας σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο παρέχεται η Θεία Κοινωνία και για το εάν τρόπος αυτός εγκυμονεί κινδύνους της υγείας του λαού.

Σε αυτή την καταπληκτική ομιλία, ο αγαπημένος μας Γέροντας καταρρίπτει συντριπτικά όλα τα μυθεύματα που έθεταν ψεύτικα ερωτήματα και διλήμματα σχετικά με τους «κινδύνους» που δήθεν εγκυμονεί ο καθιερωμένος τρόπος μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας καθώς:
α)  Καταθέτει την ομολογιακή και αποστομοτική απάντηση του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών προς τον βουλευτή  Β. Αγοράστη (1983), η οποία είναι πλήρης, με ιατρική επίγνωσιν και με σεβασμό εις τα θέματα της Εκκλησίας.
β) Αναφέρει ότι η «Εκκλησία πιστεύει ότι η Θεία Ευχαριστία είναι το ζωντανό σώμα και αίμα του Χριστού, γι΄αυτό ακόμη και ξεχωριστή λαβίδα για τους ασθενείς που κοινωνούν, δεν την επιτρέπει».
γ) Διευκρινίζει ότι κινδυνεύουν να αρρωστήσουν εκείνοι που είναι άπιστοι, επειδή κοινωνούν αναξίως το Σώμα και το Αίμα του Χριστού αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Ώστε πράγματι αρρωσταίνουν εκείνοι που προσέρχονται στο Άγιο Ποτήριο· όταν όμως είναι άπιστοι. Επειδή κοινωνούν αναξίως το Σώμα και το Αίμα του Χριστού».
δ) Περιγράφει δύο εντυπωσιακά, ενδεικτικά παραδείγματα που αποδεικνύουν χαρακτηριστικά ότι δεν κινδυνεύει κανείς πράγματι να αρρωστήσει λόγω του τρόπου μεταδόσεως της Θείας Ευχαριστίας.
ε) Εξηγεί ότι πίσω από όσους καταφέρονται εναντίον της Εκκλησίας, δεν είναι τόσο οι άνθρωποι, αλλά ο διάβολος.
στ) Προειδοποιεί όσους μπορούν  να γίνουν αιτία σκανδάλου, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Σε σχέση μόνο με αυτόν που μπορεί να γίνει αιτία του σκανδάλου, ο Κύριος είπε «αλίμονό του», και μάλιστα λέγει ότι συμφέρει γι’αυτόν να φουντάρει στη θάλασσα με μία μυλόπετρα, για να είναι εκ του ασφαλούς το φουντάρισμα. Και γιατί συμφέρει; Διότι η τιμωρία του αυτοκτονούντος- περί αυτού πρόκειται- είναι ελαφροτέρα του σκανδαλίζοντος. Αυτό το είπε ο Κύριος και είναι σαφές».