Επικαιρότητα

Αλισβερίσια συμπροσευχών στην Ιταλία

εικόνα άρθρου: Αλισβερίσια συμπροσευχών στην Ιταλία
του Ευάγγελου Κωνσταντίνου

Ο Μητρ. Πισιδίας και οι ακόλουθοί του γνωρίζουν τι αναφέρουν οι Ιεροί Κανόνες και οι Άγιοι Πατέρες περί συμπροσευχών με αιρετικούς;


Η συντονιστική επιτροπή της διεθνούς μεικτής επιτροπής επί του Θεολογικού διαλόγου μεταξύ των παπικών και των Ορθοδόξων συνεδρίασε από τις 3-7 Ιουλίου στην παπική αρχιεπισκοπή του Μπάρι-Μπιτόντο.

Ο διάλογος αυτός πραγματοποιήθηκε υπό τη συμπροεδρία του Καρδινάλιου Kurt Koch, Προέδρου της Επιτροπής για την Προώθηση της Χριστιανικής Ενότητας, και του Μητροπολίτη Πισιδίας κ. Ιώβ (Οικουμενικό Πατριαρχείο).

Στις 4 Ιουνίου τελέστηκε παπική λειτουργία στο ναό του Μπάρι από τα μέλη της επιτροπής στην οποία συμμετείχαν και Ορθόδοξα μέλη και πιστοί. Μετά το πέρας της λειτουργίας οι συμμετέχοντες ο παπικός αρχιεπίσκοπος Giuseppe Satriano παρέθεσε δείπνο.

Στις 6 Ιουλίου τελέστηκε από τα Ορθόδοξα μέλη της επιτροπής, Ορθόδοξη Θεία Λειτουργία επί του τάφου του Αγίου Νικολάου, στην Κρύπτη της Βασιλικής του Αγίου Νικολάου στο Μπάρι, με την παρουσία των παπικών μελών και των πιστών. Μετά τη Θεία Λειτουργία, οι Δομινικανοί μοναχοί της Βασιλικής παρέθεσαν πρόγευμα στα μέλη της επιτροπής.

Η επιτροπή εξέτασε ένα προσχέδιο κειμένου με τίτλο «Προς την Ενότητα εν τη Πίστει: Θεολογικά και Κανονικά Ζητήματα», το οποίο περιλαμβάνει ζητήματα προς επίλυση όπως είναι το Filioque και το Αλάθητο, αντιστοίχως. Γι’ αυτό δημιουργήθηκαν δύο υποεπιτροπές, καθεμία από τις οποίες επιφορτίστηκε με τη σύνταξη ενός προσχεδίου κειμένου για καθένα από αυτά τα θέματα.

Η επιτροπή θα συνεδριάσει, τον επόμενο χρόνο, για να συζητήσει λεπτομερώς τα ανωτέρω προσχέδια.

Τα μέλη προσβλέπουν στην προσεχή επέτειο της συμπλήρωσης 1.700 ετών από τη σύγκληση της Α´ Οικουμενικής Συνόδου, που πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια το 325, και προσεύχονται ώστε αυτό το γεγονός να αποτελέσει πηγή έμπνευσης στην πορεία προς την αποκατάσταση της πλήρους κοινωνίας.

Την Ορθόδοξη γραμμή, μας τη δίνει και πάλι ο μακαριστός παπα Νικόλας Μανώλης ο οποίος σε κήρυγμά του αναφέρει:
«Το 1080, περίπου τριάντα χρόνια μετά το μεγάλο Σχίσμα στην Εκκλησία μας, τι έκανε ο Άγιος Νικόλαος; Το λείψανό του ως εκείνη την εποχή βρισκόταν στην επαρχία του στα Μύρα της Λυκίας. Οι Ισμαηλίτες της εποχής, οι μουσουλμάνοι, κάνανε επίθεση κατά της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, και κινδύνευαν να πέσουν τα Μύρα της Λυκίας στα χέρια τους. Με αποτέλεσμα να συληθεί το Ιερό του Αγίου Νικολάου και να κλαπεί το λείψανο από το Ναό.

Τότε ο Άγιος Νικόλαος εμφανίστηκε σε έναν παπά στο Μπάρι της Ιταλίας, στο όνειρό του. Το Μπάρι της Ιταλίας ακόμη δεν είχε παραδοθεί στην παναίρεση του Παπισμού, ήταν Ορθόδοξοι ακόμη. Εμφανίζεται σε αυτόν ο Άγιος Νικόλαος και του λέει «Κινδυνεύει η πατρίδα μου να πέσει στα χέρια των εχθρών του Χριστού. Σε παρακαλώ να πάρεις το λείψανό μου από εκεί και να το φέρεις εδώ. Αμέσως ο ιερεύς οργανώνει μία αποστολή με ενορίτες του της μητροπόλεως εκεί της Ιταλίας στο Μπάρι και πηγαίνουν στα Μύρα της Λυκίας και παίρνουν το λείψανο του Αγίου και το φέρνουν στο Μπάρι της Ιταλίας και το βάζουν μέσα σε ειδικό χώρο στο Ναό, που αφιέρωσαν στον Άγιο Νικόλαο.

Το θαυμαστό ποιο είναι; Σε κάθε λειτουργία που έκανε αυτός ο παπάς -όπως ήταν ξαπλωμένο το λείψανο- από τις δύο φτέρνες του αρχικά άρχιζε να στάζει μύρο! Που αυτό σιγά σιγά αυξανόταν στη ροή του. Και φαινόταν ότι υπήρχαν δύο βρύσες που έτρεχαν μύρο. Και σε κάθε Λειτουργία τί κάνανε; Βάζανε κουβάδες κάτω από τα πόδια του Αγίου για να μαζεύουνε αυτό το μύρο. Και για το λόγο ότι αυτό το μύρο το στέλνανε σε αρρώστους για να γίνονται καλά, ο παπάς φρόντιζε την Λειτουργία να την κάνει αργά αργά. Να μην τελειώνει γρήγορα για να μαζεύουν περισσότερη ποσότητα μύρου. Αυτό γίνεται το 1081 και μετά.

Τη στιγμή όμως που με δαιμονική ενέργεια άλλαξε η πίστη της επαρχίας αυτής και αρνήθηκαν την Ορθοδοξία και προσχώρησαν στον Παπισμό, αμέσως σταμάτησε να ρέει μύρο το Ιερό Λείψανο του Αγίου Νικολάου!

Τι σημαίνει αυτό αδερφοί μου;

Όταν λειτουργούσε ο παπικός ιερεύς δεν έτρεχε μύρο, όταν καλούσαν τον Ορθόδοξο να λειτουργήσει έτρεχε πλούσια πάλι η Χάρις.

Τι σημαίνει αυτό για τις ημέρες μας; Αδερφοί μου να μείνουμε πιστοί στις αρχές και τα πιστεύω του Αγίου Νικολάου. Να υμνούμε τον Θεό που μας αποδεικνύει και μέχρι τις ημέρες μας την Ορθή Πίστη!

Αυτό είναι οι Πατέρες μας γι’ αυτό τους τιμούμε, γι’ αυτό τους έχουμε μπροστά, γι’ αυτό είμαστε ακόλουθοι τοις Αγίοις Πατράσι, των Αγίων Πατέρων δηλαδή. Μην ξεπουλούμε την πίστη μας! Πρωτίστως μέσα μας. Να έχουμε σθεναρή πίστη στα δόγματα που θέσπισαν οι θείοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, για να το μεταφέρουμε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας».

Ακόμη η Κατάνυξη πολλάκις έχει αναφέρει πόσους και ποιους Κανόνες καταπατούν όσοι συμπροσεύχονται με αιρετικούς.

«45ος Κανών τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων: «Ἐπίσκοπος, ἤ Πρεσβύτερος, ἥ Διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος μόνον, ἀφοριζέσθω, εἰ δέ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς Κληρικοῖς, ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω».
65ος Κανών τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων: «Εἴ τις Κληρικός ἤ Λαϊκός εἰσέλθοι εἰς συναγωγήν Ἰουδαίων, ἤ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καί καθαιρείσθω, καί ἀφοριζέσθω».
32ος Κανών τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου: «Ὅτι οὐ δεῖ αἵρετικῶν εὐλογίας λαμβάνειν, αἵτινες εἰσίν ἀλογίαι μᾶλλον, ἤ εὐλογίαι».
37ος Κανών τῆς ἐν Λαοδικείᾳ Τοπικῆς Συνόδου: «Ὅτι οὐ δεῖ παρά τῶν Ἰουδαίων ἤ αἱρετικῶν τά πεμπόμενα ἑορταστικά λαμβάνειν, μηδέ συνεορτάζει αὐτοῖς».
1ος Κανών τῆς Δ΄ Ἁγίας καί Οἰκουμενικῆς Συνόδου: Ἐπικυρώνει τούς Κανόνες τῶν ἐν Λαοδικείᾳ καί Ἀντιοχείᾳ Τοποικῶν Συνόδων καί τοῦ Ἁγίου Τιμοθέου Ἀλεξανδρείας.»

Ο Άγιος Πορφύριος είχε πει «Μόνο η Θρησκεία του Χριστού ενώνει και όλοι πρέπει να προσευχόμαστε να έρθουνε σ’ αυτή. Έτσι θα γίνει ένωσις, όχι με το να πιστεύεις ότι όλοι είμαστε το ίδιο. Δεν είναι το ίδιο… Ο Θεός να σας δώσει φώτιση να καταλάβετε ότι δεν έχει σχέση η Θρησκεία, η Ορθοδοξία μας, με άλλες θρησκείες.»*

Τέλος ο Άγιος Παΐσιος είχε πει «Οικουμενισμός… Ρωτήστε έναν χρυσοχόο: «Κάνει να ανακατέψουμε την σαβούρα με τον χρυσό;» «Έγινε τόσον αγώνας, για να λαμπικάρη το δόγμα». Οι «Άγιοι Πατέρες κάτι ήξερας και απαγόρευσαν τις σχέσεις με αιρετικό. Σήμερα λένε: «Όχι μόνο με αιρετικό αλλά και με Βουδδιστή και με πυρολάτρη και με δαιμονολάτρη να συμπροσευχηθούμε, πρέπει να βρίσκονται στις συμπροσευχές τους και στα συνέδρια και οι Ορθόδοξοι»…*

Συνεπώς οι Άγιοι, όπως φαίνεται και παραπάνω, έχουν λάβει μέτρα και έχουν διατυπώσει την Ορθόδοξη γραμμή σχετικά με τις συμπροσευχές με αιρετικούς. Ο Μητροπολίτης Πισιδίας Ιώβ και οι ακόλουθοί του που συμμετείχαν στο συνέδριο και στις συμπροσευχές έχουν υπόψη τους Ιερούς Κανόνες και τις θέσεις των Αγίων; Καλή μετάνοια!

Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησε τον Μητροπολίτη Πισιδίας.
Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησε τους οικουμενιστές.

* Πνευματική Ανθοδέσμη νουθεσιών Αγιασμένων Πατέρων, Θεσσαλονίκη: Ορθόδοξος Κυψελη

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Αναζητούνται Ιερά χαστούκια και λεκτικά ραπίσματα

Σχετικά άρθρα

Πατερικά

9 Δεκ

Στις έσχατες ημέρες οι αγωνισταί και οι εκλεκτοί θα είναι ολίγοι, σπάνιοι

Ἀρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος. “Πῶς εἶναι δυνατόν, ἀγαπητέ, νά δεχθοῦμε ἕνωση, ἐφ’ ὅσον ὁ πάπας καί σεῖς οἱ παπικοί εἶστε ἀσύμφωνοι καί ἀντίθετοι μέ τήν διδασκαλία τοῦ Εὐαγγελίου τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τῶν ἁγίων Ἀποστόλων;”

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.