Επικαιρότητα

Αντίχριστα και καρναβαλικά, στην Ελλάδα του 2025

εικόνα άρθρου: Αντίχριστα και καρναβαλικά, στην Ελλάδα του 2025
Γράφει ο “Παρακαταθικός

Πόσο εύθραυστη είναι η ομοψυχία που εκφράστηκε (επιτέλους) από τον Ελληνικό λαό για την συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών


Προξένησε θλίψη η μαρτυρία μικρής ομάδας πιστών ορθοδόξων Χριστιανών που συμμετείχε αυθόρμητα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τη συγκάλυψη στο έγκλημα των Τεμπών.

Η Συντονιστική Επιτροπή Πιστών Ι.Μ.Περιστερίου ανέδειξε το περιστατικό που έλαβε χώρα την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025, στό Σύνταγμα, όπου πραγματοποιήθηκε η «συγκινητική συγκέντρωση ἀνταπόκρισης τοῦ κόσμου, ὕστερα ἀπό τό κάλεσμα τοῦ Συλλόγου Συγγενῶν Θυμάτων Τεμπῶν, μέ αἴτημα τήν ἀπόδοση δικαιοσύνης γιά τό τραγικό δυστύχημα». Στο εξαιρετικό δημοσίευμα θίγονται μερικά καίρια ζητήματα που θα πρέπει να μας προβληματίσουν όλους:

Ἡ κοινωνική ἀδιαφορία καί ἡ ἔλλειψη ἀλληλεγγύης

Βλέπουμε ὅτι σέ μιά εἰρηνική διαμαρτυρία, πού ἕνωσε ὅλους τούς Ἕλληνες γιά τήν ὑπεράσπιση τῆς δικαιοσύνης τῶν θυμάτων ἑνός δυστυχήματος, συμπολῖτες μας εἶδαν δίπλα τους νά συμβαίνει μιά ἄνανδρη ἐπίθεση καί δέν ὑπερασπίστηκαν τά θύματα. Δυστυχῶς, παρότι τό περιστατικό ἐκτυλίχθηκε μπροστά στά μάτια ἑκατοντάδων ἀνθρώπων, κανείς δέν παρενέβη νά ὑπερασπιστεῖ τά θύματα. Αὐτό τό φαινόμενο ἀδιαφορίας καί ἀπάθειας, γνωστό ὡς «bystander effect or bystander apathy»[i] (φαινόμενο τοῦ ἀμέτοχου παρατηρητή), ἀναδεικνύει τή διάβρωση τῆς κοινωνικῆς εὐθύνης.

Ἡ ἀδιαφορία γιά τήν Ἑλληνική Σημαία

Ἐκτός ἀπό τήν ἀδιαφορία γιά τόν συνάνθρωπο, τό πλῆθος ἔδειξε ἀδιαφορία καί γιά τόν βανδαλισμό τῆς Ἑλληνικῆς Σημαίας. Ἡ Σημαία δέν εἶναι ἁπλῶς ἕνα κομμάτι ὕφασμα. Συμβολίζει τίς θυσίες τῶν προγόνων μας, τίς ἀξίες καί τήν Ἱστορία μας. Ἄν δέν μποροῦμε νά ὑπερασπιστοῦμε αὐτό τό σύμβολο, πώς θά ὑπερασπιστοῦμε τά ἰδανικά μας;

Ἡ κοινωνία συνεχίζει νά λησμονεῖ

Τό θλιβερό γεγονός στά Τέμπη εὐχόμαστε, ἐκτός ἀπό τούς συγγενεῖς τῶν θυμάτων, νά μή λησμονηθεῖ οὕτε ἀπό τήν πολιτεία καί τήν κοινωνία.(..) Ἡ ἑλληνική κοινωνία πλέον ἔχει εἰσέλθει σέ ἕναν φαῦλο κύκλο ἀδιαφορίας, που κάθε τραγωδία γίνεται ἁπλῶς ἕνα ἀκόμα «σοκαριστικό συμβάν» τό ὁποῖο χάνεται τελικά στή λήθη.(..) Πρέπει ὁ κάθε πολίτης νά στρέφει τό ἐνδιαφέρον του σέ κάθε κοινωνικό θέμα, ὅταν ἀνακύπτει, καί ὄχι μόνο ὅταν γινόμαστε μάρτυρες «δυστυχημάτων». «Τό προλαμβάνειν ἐστί θεραπεύειν» πρέπει νά γίνει στάση ζωῆς.

Ἡ ἀδιαφορία γιά τίς ἠθικές ἀξίες

Ἡ ἑλληνική κοινωνία δέχεται ἀλλεπάλληλες ἐπιθέσεις στίς παραδοσιακές ἀξίες της. Μέ μεγάλη μας λύπη δέν εἴδαμε πανελλαδική ἀντίδραση γιά τήν ψήφιση τοῦ πρόσφατου νομοσχεδίου γιά τό γάμο ὁμόφυλων ζευγαριῶν καί τήν ὑιοθεσία παιδιῶν. (..) Ἐξίσου σοβαρό πρόβλημα μέ στόχο καί πάλι τά παιδιά εἶναι ἡ σεξουαλική διαπαιδαγώγηση πού μέ ἐγκληματική προχειρότητα εἰσάγεται ἀκόμα καί στήν προσχολική ἡλικία. (..) Ὁ ἑλληνικός λαός ἔχει ἐμπιστευτεῖ τήν μοῖρα του σέ διάφορες ἰδεολογίες καί σέ ποικίλους «σωτῆρες» καί προκοπή δέν βλέπει. Πότε θά καταλάβει ὁ Ἕλληνας ὅτι χωρίς Χριστό, λίγο ἤ πολύ, ἀργά ἤ γρήγορα, ὁδηγεῖται σέ σκοτισμό τοῦ νοῦ, στήν ἀπώλεια τῶν ἀνθρώπινων ἀρετῶν πού ὁ Θεός τοῦ ἔχει δωρίσει καί στήν ἐξαγρίωση;

Ὁ Ντοστογιέφσκι εἶχε πεῖ «Χωρίς Θεό, ὅλα ἐπιτρέπονται». Ἐφόσον ἐπιλέγει ἡ κοινωνία νά ζεῖ μακριά ἀπό τό Θεό , δέν μᾶς «παραξενεύει» ἡ συνεχής ἠθική διαφθορά πού ζοῦμε. Ὅμως, ὁ Κύριος καί Σωτῆρας μας μᾶς ἀναμένει πάντοτε μέ ἀνοιχτή τήν ἀγκαλιά Του, γιά νά ἐπιστρέψουμε ὅλοι σέ Αὐτόν.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές:

Η Ελλάδα παρακολουθεί με κομμένη ανάσα τη σεισμική ακολουθία στη Σαντορίνη. Παρακολουθεί από την άνεση του καναπέ ή αποβλακωμένη με ένα κινητό στα χέρια, ζώντας σε μια ψευδαίσθηση ασφάλειας. Ποιος υπέγραψε όμως συμφωνία με τον Εγκέλαδο;

Η Ελλάδα παρακολουθεί συγκλονισμένη το έγκλημα με θύμα ένα τρίχρονο αγγελούδι και τις ανατριχιαστικές αποκαλύψεις του αστυνομικού ρεπορτάζ. Δέχεται αδιαμαρτύρητα την «εφεύρεση του εγκεφαλικού θανάτου» και αποδέχεται ως στάση τιμητική την τήρηση ενός λεπτού σιγή από τους «επιστήμονες» που έκαναν την καρδιά του ανυπεράσπιστου παιδιού να σταματήσει, στο βωμό της παράνοιας των μεταμοσχεύσεων.

Η Ελλάδα παρακολουθεί τα δαιμονικά καρναβαλικά δρώμενα να συνεχίζονται «παραδοσιακά» σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ξάνθη, Περιστέρι κ.α.), να αναβιώνουν σε άλλες (λ.χ. Βέροια κ.α.), ενώ είχαν παραγκωνιστεί, και να εγκαινιάζονται με πρωτοβουλίες συνήθως της Δημοτικής Αρχής (λ.χ. Πτολεμαΐδα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη κ.α.), και ξεφαντώνει, μεθάει, βλασφημεί τον Άγιο Τριαδικό Θεό και… ξεχνάει!

Η Ελλάδα σήμερα είναι μια χώρα δίχως Χριστό, ανερμάτιστη και αδέσποτη, στροβιλίζεται αδέξια σε έναν χορό που μοιάζει να είναι ο τελευταίος της. Εξαθλιωμένη, προδομένη και ξεπεσμένη, η άλλοτε φτωχή, ταπεινή μα δοξασμένη Ελλάδα, εξατμίζεται στο χωροχρονικό συνεχές, επειδή κυριαρχήθηκε από τη ζήλια και τον φθόνο και πότισε τον λαό της το θανατερό φαρμάκι του δικαιωματισμού, που με τη σειρά του υποδουλώθηκε στα πάθη της ατιμίας, τα εγκληματικά του λάθη και πέτυχε την απόλυτη σταδιακή απομάκρυνση από το θέλημα του Θεού. Οι καρναβαλικές πομπές δεν είναι ένα διάλειμμα για ξεφάντωμα από τη σκληρή καθημερινότητα, είναι η βιωμένη ψυχική κατάσταση, η απόγνωση της κολάσεως δίχως Θεό.

Να επικαλεστούμε τις πρεσβείες του Αγίου Αποστόλου Τιμοθέου (εκ των εβδομήκοντα) που μαρτύρησε από τους καρναβαλιστές στην εποχή του, να μας αφυπνίσει και να μας στρέψει προς την ειλικρινή μετάνοια:

«Ὁ Τιμόθεος ἐν Ἐφέσῳ εἶχε νὰ ἀντιπαλαίσῃ κατὰ φανατικῶν εἰδωλολατρῶν. Ἤδη πρὸ αὐτοῦ ὁ Παῦλος ἐκινδύνευσε σοβαρῶς, διωχθεὶς ὑπὸ τοῦ εἰδωλοποιοῦ Δημητρίου καὶ «κατὰ ἄνθρωπον ἐθηριομάχησεν ἐν Ἐφέσῳ» (Α´ Κορινθ. ΙΕ´ 32). Εἰς Ἔφεσον ἐλατρεύετο ἡ Ἄρτεμις καὶ κατὰ τὰς πρὸς τιμήν της πανδήμους ἑορτὰς ἐλάμβανον χώραν ἀνήκουστα ὄργια, τὰ ὁποῖα δικαίως ἐξήγειρον τὴν ψυχὴν τοῦ Ἀποστόλου. Κατὰ τὴν τοιαύτην πανήγυριν, ὀνομαζομένην Καταγώγιον, τὸ ἔτος 97 μ.Χ., οἱ Ἐφέσιοι εἰδωλολάτραι περιήρχοντο μετημφιησμένοι καὶ μὲ προσωπίδας τὴν πόλιν, φέροντες μικρὰ εἴδωλα εἰς χεῖρας καὶ προβαίνοντες εἰς πλεῖστα ὄργια, ἐγκλήματα καὶ ἀσελγείας καθ᾿ ὁδόν. Ὁ Τιμόθεος ἐπιχειρήσας νὰ ἐμποδίσῃ αὐτοὺς ἐν μέσῃ ὁδῷ καὶ ἐλέγξῃ τὴν πλάνην των, ὑπέστη σφοδρὸν καὶ ἀνηλεῆ λιθοβολισμόν ἐκ μέρους τοῦ μαινομένου πλήθους, συνεπείᾳ τοῦ ὁποίου κατέπεσεν αἱμόφυρτος ἐπὶ τοῦ ἐδάφους. Οἱ εἰδωλολάτραι τότε μὲ μεγαλυτέραν λύσσαν ἔτυπτον διὰ λίθων καὶ ῥοπάλων τὸν Ἅγιον, τὸν ὀποῖον ἐχλεύαζον καὶ ἔσυρον ἀνὰ τὰς ὁδοὺς τῆς πόλεως. Ὁ Τιμόθεος μετὰ καρτερίας ὑφίστατο τὸ μαρτύριον, εὐχαριστῶν τὸν Κύριον, διότι τὸν ἠξίωσε νὰ προσφέρῃ τὴν ζωήν του ὑπὲρ Ἐκείνου καὶ νὰ γίνῃ πιστὸς «ἄχρι θανάτου»»[1].

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου, Το Καρναβάλι των Πατρών
Προκαλούν το Θεό οι καρναβαλιστές
Το Τριώδιο κατά τον Όσιο Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο και το Καρναβάλι κατά τους κανόνες της Εκκλησίας [ΒΙΝΤΕΟ 2014]

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.