Επικαιρότητα

Αρχ. Χριστόδουλος Αγγελόγλου, «Ουκρανικό»· ενός κακού, μύρια έπονται

εικόνα άρθρου: Αρχ. Χριστόδουλος Αγγελόγλου, «Ουκρανικό»· ενός κακού, μύρια έπονται

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

…Ούτε παρόμοια «θαύματα» πιστεύουμε, όπου αιρετικές ομολογίες καθίστανται δήθεν «εκκλησίες»…

Σε αυτό το άρθρο ο αρχ. Χριστόδουλος Αγγελόγλου παίρνει ξεκάθαρη θέση κατά των σχισματικών στην Ουκρανία και αναφέρει ότι το θέμα της Ουκρανίας είναι:
α) Πολυπαραγοντικό καθώς οφείλεται σε γεωπολιτικές ανακατατάξεις που προωθούν οι ισχυροί της γης.
β) «Κανονικό», διότι αφορά Συνοδικούς κανόνες.
γ) Πνευματικό, με οδυνηρές κοινωνικές συνέπειες αφού προκαλείται σχίσμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στην τοπική κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας κηρύσσεται πλέον κανονικός διωγμός από τις ουκρανικές κρατικές αρχές, από την ουκρανική αστυνομία, με την σύμπραξη των άθεων και φανατικών Ουκρανών εθνικιστών· και φυσικά, με πρωτοστάτες τους σχισματικούς της νέας δομής, στην οποία εχαρίσθη η Αυτοκεφαλία.

Διαβάσαμε στο vasilinos.wordpress.com:


«Ουκρανικό»· ενός κακού, μύρια έπονται

Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Αγγελόγλου

«Τις Σου τον χιτώνα, Σώτερ, διείλεν;…» (Άγιος Πέτρος, Πατριάρχης Αλεξανδρείας, 286-305 μ.Χ.)

Το θέμα της Ουκρανίας είναι κατ’αρχάς πολυπαραγοντικό· οφείλεται οπωσδήποτε σε γεωπολιτικές ανακατατάξεις που προωθούν οι ισχυροί της γης (όπως είναι γνωστό, την αυτοκεφαλία τη μεθόδευσε και τη ζήτησε προεκλογικά ο ουνίτης πρ. Πρόεδρος της Ουκρανίας, κ. Ποροσένκο, με τις ευλογίες των Η.Π.Α. και με μια μικρή ομάδα καθαιρεμένων και αυτοχειροτόνητων «Επισκόπων», οι οποίοι ζήτησαν τη συνεργασία των ουνιτών).

Επίσης είναι θέμα «κανονικό», διότι αφορά Συνοδικούς κανόνες· διότι α) ο Αρχιεπίσκοπος Επιφάνιος χειροτονήθηκε από τον πρώην Πατριάρχη Κιέβου, Φιλάρετο, ο οποίος λόγω πρόκλησης σχίσματος καθαιρέθηκε το 1992 και αναθεματίστηκε από το Πατριαρχείο Ρωσίας. Μάλιστα, η καθαίρεσή του και ο αναθεματισμός του ενεκρίθησαν και υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου και υπό των άλλων Πατριαρχείων. β) Αποτελεί παράνομη και αντικανονική παρέμβαση στα εσωτερικά της Εκκλησίας και του Πατριαρχείου Ρωσίας, στο οποίο από το 1686 έχει περιέλθει η Ουκρανική Εκκλησία με τη σύμφωνη γνώμη και έγκριση και του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των άλλων Πατριαρχείων. γ) Αγνοήθηκε παντελώς η μόνη κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας, η υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ονούφριο, τον οποίο όλα τα Πατριαρχεία και οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες αναγνώριζαν και μνημόνευαν στα δίπτυχά τους. δ) Αποτελεί παράνομη και αντικανονική πράξη, η -με μια δήλωση του Φαναρίου- αποκατάσταση του καθαιρεμένου και αφορισμένου (υπό του Πατριαρχείου Ρωσίας) για πρόκληση σχίσματος Αρχιερέως Φιλαρέτου (Πατριάρχου Κιέβου), δεδομένου ότι οι Ιεροί Κανόνες σαφώς ορίζουν ότι δεν υφίσταται το «έκκλητο», ότι δηλαδή δεν μπορεί να αποκαταστήσει τον αφορισμένο οποιαδήποτε άλλη Πατριαρχική Σύνοδος, παρά μόνον μια Οικουμενική πλέον συνελθούσα Σύνοδος.

Το θέμα της Ουκρανίας είναι όμως και πνευματικό θέμα, με οδυνηρές κοινωνικές συνέπειες, αφού προκαλείται σχίσμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία (πράγμα που θεωρείται ως η μεγαλύτερη αμαρτία), και στην τοπική κανονική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας κηρύσσεται πλέον κανονικός διωγμός από τις ουκρανικές κρατικές αρχές, από την ουκρανική αστυνομία, με την σύμπραξη των άθεων και φανατικών Ουκρανών εθνικιστών· και φυσικά, με πρωτοστάτες τους σχισματικούς της νέας δομής, στην οποία εχαρίσθη η Αυτοκεφαλία.

Εμείς, λόγω της εντολής της προς τον πλησίον αγάπης, είμεθα υποχρεωμένοι να συμπαρασταθούμε στην υπό διωγμό κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας και φυσικά να συνταχθούμε με το Πνεύμα της Αληθείας. Σημειώνουμε ότι η εν διωγμώ τιθεμένη κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας -υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ονούφριο- απαριθμεί τα 4/5 του ουκρανικού λαού, 100 σχεδόν Αρχιερείς των τοπικών εκκλησιών, 12.500 ενορίες και 258 ιερές μονές με 5.000 περίπου μοναχούς και μοναχές!

Οι Αρχιερείς της κανονικής Εκκλησίας προπηλακίζονται και τους ασκούνται τρομερές πιέσεις, για να προσχωρήσουν στη σχισματική εκκλησία. Το ίδιο ακριβώς υφίστανται και οι χιλιάδες Ιερείς που βιώνουν την κατάσχεση και την αρπαγή των Ιερών Ναών των χιλιάδων ενοριών, τον προπηλακισμό των ιδίων και των πιστών που ξυλοκοπούνται και εγκαταλείπουν τους Ναούς και τις ενορίες τους. Οι Ναοί αδειάζουν, γιατί οι πιστοί δεν απαρνούνται την κανονική τους Εκκλησία. Οι εκατοντάδες Ιερές Μονές κατάσχονται, αρπάζονται και δέχονται από τους σχισματικούς λυσσαλέο πόλεμο, δέχονται τελεσίγραφα διά των οποίων τους τίθεται το αδιέξοδο πρόβλημα ότι πρέπει ή να προσχωρήσουν στην ουκρανική σχισματική δομή ή να εγκαταλείψουν τις μονές της μετανοίας τους!! Την ίδια στιγμή που όλα αυτά διαδραματίζονται στους εν Χριστώ αδελφούς μας στην κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας, στην Ελλάδα ήρθαν με διατεταγμένη υπηρεσία, οι δύο μοναδικοί αποσχισθέντες Αρχιερείς από την κανονική Ορδόθοξη Εκκλησία της Ουκρανίας και προσχωρήσαντες στη σχισματική Εκκλησία, ο Βίνιτσας Συμεών και ο Περιεγεσλάβ Αλέξανδρος.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Σχετικά άρθρα

Πατερικά

8 Ιούν

Τι δε ήσαν τα δίπτυχα;

“Και ήδη ερωτώμεν: Υπάρχουν σήμερον εν τη Εκκλησία μας τα ανωτέρω δίπτυχα; Δυστυχώς όχι. Η διοικούσα Εκκλησία ζη εις τρομακτικήν άγνοιαν του πέριξ αυτής κόσμου…”

Πώς τα οικουμενιστικά συνέδρια προάγουν τον Μητροπολίτη Περιστερίου σε υποψήφιο του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου

της Ειρήνης Ιωαννίδου. Μητροπολίτες της Ελλαδικής και Κυπριακής Εκκλησίας παραβρέθηκαν σε Λουθηρανικό Συνέδριο, το οποίο εκπροσωπήθηκε από πάστορες άνδρες και γυναίκες, και επαναδιαπραγματεύτηκαν την αιρετική διδασκαλία του Filioque

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.