Επικαιρότητα

Ας φωτίσουν οι Τρεις Ιεράρχες τι θα γίνει στη γιορτή τους!

εικόνα άρθρου: Ας φωτίσουν οι Τρεις Ιεράρχες τι θα γίνει στη γιορτή τους!

Γράφει η Σοφία Τσέκου,
Εκπαιδευτικός

…Στην πραγματικότητα έχει στηθεί παγίδα με δόλωμα την κατάργηση της σχολικής αργίας…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com το ακόλουθο άρθρο της εκπαιδευτικού κ.Σοφίας Τσέκου, το οποίο σχολιάζει την σύγχυση και την αβεβαιότητα που προκάλεσαν οι δύο εγκυκλίοι που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη εορτή των Τριών Ιεραρχών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


Ας φωτίσουν οι Τρεις Ιεράρχες τι θα γίνει στη γιορτή τους!!!! 

Σύγχυση και αβεβαιότητα επικρατούν στα περισσότερα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να αποκαταστήσει, υποτίθεται, την εορτή των Τριών Ιεραρχών. Χρειάστηκαν δύο εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας ώστε οι ιθύνοντες νόες να «πετάξουν» τεχνηέντως το μπαλάκι στους εκπαιδευτικούς για το τι τελικά θα γίνει στις 30 Ιανουαρίου (δείτε εδώ και εδώ). 

Το μόνο που αναφέρεται ρητά και ξεκάθαρα στις υπουργικές οδηγίες είναι η τήρηση του ωρολογίου προγράμματος της ημέρας. Όλα τα υπόλοιπα επαφίενται στη διάθεση, απόφαση και κρίση των διδασκόντων. Αυτό, εκ πρώτης άποψης ακούγεται καλό… Πώς, όμως μπορεί να μεθερμηνευτεί και να εφαρμοστεί στην πράξη; 

– Όλες τις ώρες μάθημα με μια γενική αναφορά των 5 -10 λεπτών για την σημασία της ημέρας; 

– Εκκλησιασμός και κατόπιν αυτού ο πανηγυρικός της ημέρας και μετά επιστροφή στα θρανία για μάθημα;

– Καθόλου εκκλησιασμός και μόνο μάθημα; 

– Ομιλίες, εκδηλώσεις και λοιπά δρώμενα διανθισμένα με «ολίγον» από μάθημα; 

– Όλα τα παραπάνω; 

– Τίποτα από τα παραπάνω; 

– Κάτι άλλο; 

Ουδείς είναι σε θέση να απαντήσει μετά βεβαιότητας !!! Ο καθείς επιλέγει ό, τι του κάνει κέφι ή ό, τι,τέλος πάντων, σκαρφιστεί η ευρηματικότητα των Διευθυντών των σχολείων και η ευελιξία των Συλλόγων Διδασκόντων!! 

Το μόνο υποχρεωτικό και δεδομένο που ξεκαθαρίζει το υπουργικό έγγραφο, είναι η τήρηση του ωρολογίου προγράμματος. Αντιλαμβάνεσθε δηλαδή, πόσες απόψεις θα ακουστούν και πόσες άλλες θα… συγκρουστούν μέσα σε ένα τέτοιο θολό τοπίο. Κάποιοι από τους εκπαιδευτικούς θα θέλουν να κάνουν κανονικά μάθημα γιατί είναι αντίθετοι ή ακόμα και άθεοι, άλλοι θα θέλουν να χάσουν μάθημα μόνο αν γίνει εκκλησιασμός, άλλοι θα θέλουν περαιτέρω εκδηλώσεις για την θρησκευτική πανήγυρη, κάποιοι άλλοι θα θέλουν να ξεμπερδεύουν για να πάνε γρήγορα σπίτι τους, άλλοι θα είναι μοιρασμένοι …και όλοι μαζί θα κρατάνε την «καυτή πατάτα» που τους πέταξε το Υπουργείο Παιδείας, εμφανιζόμενο μάλιστα ούτε λίγο, ούτε πολύ και ως «θεματοφύλακας» των ιερών και των οσίων, ενώ στην πραγματικότητα έχει στηθεί παγίδα με δόλωμα την κατάργηση της σχολικής αργίας.

Και ποια είναι αυτή η παγίδα; Η σταδιακή και σιγανή μετάλλαξη της γιορτής των Τριών Ιεραρχών σε μια σχολική ημέρα σαν όλες τις υπόλοιπες της καθημερινότητας. Μέσα στην γενική ασάφεια των υπουργικών αποφάσεων σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη κατήχησης των παιδιών, την υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών κλπ. κλπ. στα περισσότερα σχολεία, αν όχι φέτος σίγουρα στο προσεχές μέλλον, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί σιγά μην σπαταλούν χρόνο και φαιά ουσία να σκεφτούν τι περαιτέρω θα γίνεται στα σχολεία για να αποδοθεί τιμή σε μια πρωτίστως θρησκευτική γιορτή, σιγά μην ασχολούνται οι μισοί να πείθουν τους άλλους μισούς για το τι δέον γενέσθαι… Έτσι, σχεδόν όλοι θα κάνουν μάθημα και μόνο μάθημα, για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο και την υπηρεσιακή τους συνείδηση καθησυχασμένη ότι κάνουν τη δουλεία τους βάσει των εντολών από της προϊσταμένης αρχής.

Δείτε σχετικά:
Σχόλιο επί των δηλώσεων του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου «Η αργία είναι για τους τεμπέληδες»
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών: «Η αργία είναι για τους τεμπέληδες». Η αντίδραση των εκπαιδευτικών! Οι Εγκύκλιοι του Υπουργείου
Ημέρα τιμής για τους Αγίους Τρεις Ιεράρχες η 30ή Ιανουαρίου με Διάταξη της Κυβέρνησης

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.