Ελένη Καμπούρη

Διγλωσσία και διπλωματία ακόμη και για το θανάσιμο αμάρτημα της ομοφυλοφιλίας;

εικόνα άρθρου: Διγλωσσία και διπλωματία ακόμη και για το θανάσιμο αμάρτημα της ομοφυλοφιλίας;
Άρθρο της Ελένης Καμπούρη

Ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας δεν θέλει να αρθρώσει ελεγκτικό λόγο απέναντι στο θανάσιμο αμάρτημα της ομοφυλοφιλίας γιατί το θεωρεί κατάκριση


Αν και ξεκάθαρος ο Λόγος του Κυρίου μας, κάποιοι συνεχίζουν να μπερδεύονται. Τους έφαγε η διγλωσσία και η διπλωματία και αδυνατούν να μιλήσουν για τα αυτονόητα.

Μία τέτοια περίπτωση αποτελεί και ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας κ.Θεόδωρος. Tην Κυριακή 28 Ιανουαρίου, όπου τέλεσε την Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Ιεραποστολικού Πνευματικού Κέντρου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής στη Ροδιά Μαλεβιζίου, φέρεται να είπε τα εξής ανεκδιήγητα για το φλέγον θέμα της νομοθέτησης του πολιτικού γάμου στα ομοφυλόφιλα ζευγάρια και της τεκνοθεσίας, σύμφωνα με δημοσίευμα(1). “Σαν άνθρωπος άκουσα σήμερα την απάντηση που μου έδωσε ο Χριστός στο ευαγγέλιο “ήρθα στον κόσμο για να σώσω κάθε άνθρωπο, αμαρτωλό, τελώνη, φαρισαίο, τις πόρνες γυναίκες, τους φτωχούς ανθρώπους”. Έτσι παιδιά μου, εγώ δεν θέλω να κατακρίνω, ούτε να πω την γνώμη μου, αλλά θέλω να είναι όλοι ευτυχισμένοι, όποια κατεύθυνση και αν διάλεξαν…. Αυτό που παρακαλώ, ό,τι αποφασίσετε, προσέξτε τη ζωούλα αυτών των μικρών παιδιών”…… αν έχουν αποφασίσει αυτόν τον δρόμο η Εκκλησία όλους τους αγαπάει και όλους θέλει να τους περιμένει. Η Εκκλησία είναι αγκαλιά, ούτε Πρωτοδικείο, ούτε Δικαστήριο, είναι αγάπη”.

Το βιογραφικό του κ.Θεόδωρου το γνωρίζουμε καλά και το έχουμε αναδείξει πολλές φορές εδώ στην Κατάνυξη(2). Ο οικουμενισμός είναι η αγαπημένη ενασχόληση του Πατρ. Αλεξανδρείας. Δεν υπάρχει αιρετική ομολογία και παραφυάδα που να μην δέχτηκε την πνευματική στήριξη του κ. Θεόδωρου. Μονοφυσίτες, κόπτες, ουκρανοί σχισματοαιρετικοί, παπικοί, ευαγγελιστές, μουσουλμάνοι, ειδωλολάτρες και παγανιστές…μέχρι φτερά και πούπουλα φόρεσε για χάρη μιας ντόπιας αφρικανικής φυλής(3). Αυτή τη φορά όμως ξεπέρασε κάθε προηγούμενο!

Όταν ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος είναι ξεκάθαρος απέναντι στο Α Μ Α Ρ Τ Η Μ Α της ομοφυλοφιλίας λέγοντας ότιμὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε μοιχοὶ οὔτε μαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται οὔτε πλεονέκται οὔτε κλέπται οὔτε μέθυσοι, οὐ λοίδοροι, οὐχ ἅρπαγες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι”. (Α Κορινθ. 6,9), ο Ιερός Χρυσόστομος την ονομάζει “κολοφώνα των κακών”, ο Μέγας Βασίλειος την θεωρεί ως “κτηνώδες αμάρτημα”, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης την χαρακτηρίζει “παρά φύσιν”, τότε γιατί ο κ.Θεόδωρος δεν θέλει να πει την γνώμη του και θεωρεί ότι αν ομολογήσει τα αυτονόητα όπως οι Άγιοι Πατέρες μας, αυτό αποτελεί κατάκριση;

Ομολογώντας τον Λόγο της Αλήθειας και του Ευαγγελίου, έτσι όπως μας παραδόθηκε από τους Αγίους Πατέρες μας, δεν κατακρίνουμε αλλά βοηθάμε τον συνάνθρωπό μας να γνωρίσει την Αλήθεια, να έρθει σε μετάνοια και μέσω της εξομολόγησης να σώσει την ψυχή του. Υπό το πρίσμα της Αγίας Γραφής η ομοφυλοφιλία είναι αμάρτημα και είναι από τα πάθη που εισήγαγε η ειδωλολατρία. Ο Απόστολος Παύλος μιλάει σκληρά και ωμά γι’ αυτό το καταστροφικό πάθος άρα κι εμείς οφείλουμε να μεταφέρουμε τα λόγια του Ευαγγελίου αυτούσια. Είναι αυτό κατάκριση;

Όταν στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται ότι ο Θεός «εποίησεν τον άνθρωπον άρσεν και θήλυ» (Γέν. 1, 27-28), ο κ.Θεόδωρος γιατί δεν στηλιτεύει την αμαρτία της ομοφυλοφιλίας ως οφείλει και να τιμήσει το σχήμα και την θέση του; Αυτό δεν υποχρεούται να πράξει ένας ορθόδοξος επίσκοπος; Το παρά φύσιν δεν νομιμοποιείται στα μάτια του Κυρίου μας όσα νομοσχέδια κι αν ψηφιστούν από τον Καίσαρα κι αυτό οφείλει να το τονίσει ένας ορθόδοξος Ιεράρχης. Ο ρόλος της Εκκλησίας είναι ξεκάθαρος. Εκτός από ποιμαντικός και θεολογικός είναι να σώσει τον κόσμο από την αμαρτία, να ανορθώσει τον πεσμένο άνθρωπο και να μην πολλαπλασιαστεί η αμαρτία.

Η Εκκλησία, ενώ σέβεται και αγαπά όλους τους πλανεμένους και αμαρτωλούς, κατά το παράδειγμα του Κυρίου μας, δεν μπορεί να αποδεχθεί την ομοφυλοφιλία, ως μία φυσιολογική επιλογή και ένωση και δεν πρέπει να χαϊδεύει τα αυτιά των πιστών της. Πρέπει να διδάσκει το Θείο Λόγο και να περιμένει τους αμαρτωλούς να μετανοήσουν. Μπορεί όντως να είναι “αγκαλιά και αγάπη” όπως λέει ο κ.Θεόδωρος αλλά αν δεν μιλήσεις ξεκάθαρα στον πιστό και να του πεις ότι αυτή η επιλογή του είναι καταστροφική και ολέθρια για την ψυχή και το σώμα του, τότε τον αφήνεις να βουλιάζει στο βούρκο και την άβυσσο.

Αν πράγματι σκέφτεται “την ζωούλα των μικρών παιδιών” τότε θα πρέπει να μιλήσει σ’ αυτούς που θέλουν να τα υιοθετήσουν και να τους ξεκαθαρίσει ότι η αναίσχυντη μίξη τους είναι διαστροφή, ηθική κατάπτωση, παράνομη και αφύσικη κι ότι μόνο η αγάπη δεν αρκεί για να μεγαλώσει σωστά και κατά Θεό ένα παιδί. Εκτός από την “ζωούλα των μικρών παιδιών”, πρωτίστως θα πρέπει να σκεφτεί την ψυχή τους. Χρειάζονται σωστά και υγιή πρότυπα και φυσικά αυτό μόνο ο πατέρας και η μητέρα μπορούν να του τα δώσουν. Άλλος ο ρόλος της μητέρας και άλλος ο ρόλος του πατέρα. Η ανθρωπότητα έτσι δημιουργείται και μεγαλώνει εδώ και τόσα χρόνια. Ποιοι είμαστε εμείς που θα ανατρέψουμε τους νόμους της φύσης και θα νομιμοποιήσουμε τον σοδομισμό;

Ε ναι, λοιπόν, και την γνώμη σας θα πείτε(η οποία θα στηρίζεται στο Θείο Λόγο), και θα κρίνετε το παρά φύσιν, και ελεγκτικό λόγο θα αρθρώσετε, και θα τονίσετε ότι αυτός ο δρόμος που επέλεξαν είναι αμαρτία και οδηγεί στον όλεθρο, και ότι όταν φύγει ο φόβος του Θεού όλα γίνονται άνω-κάτω. Και για επιτίμια θα μιλήσετε, και αυστηροί θα γίνετε γιατί εδώ έχουμε να παλέψουμε με το χειρότερο αμάρτημα μετά την αίρεση.

Σταθείτε στο ύψος σας και συνειδητοποιείστε επιτέλους ποια είναι η θέση σας γιατί στο μέλλον θα έρθουν κι άλλες τέτοιες προκλήσεις-ίσως και χειρότερες-και δεν πρέπει να λυγίσετε και να υποκύψετε. Γιατί αν πράξετε το αντίθετο τότε θα δείτε τον Τριαδικό Θεό να γίνεται δικαιοσύνη κι όχι μόνο αγάπη και θα έχουμε τα αποτελέσματα των Σοδόμων και των Γομόρων. Και κυρίως σταματήστε να παρερμηνεύετε το Ευαγγέλιο κατά το δοκούν κηρύσσοντας και δημιουργώντας καινούριο. Ο Λόγος του Κυρίου είναι αναλλοίωτος εις τον αιώνα του αιώνος.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης και η ψευτοαγάπη του
Παρέμβαση στην επικαιρότητα
Η ομοφυλοφιλία κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο [ΒΙΝΤΕΟ 2023]

Σχετικά άρθρα

«ΧΡΥΣΟ» ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΟΙ ΛΟΑΤΚΙ+ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ

Ἄρθρο τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση Ὁμότιμου Καθηγητή Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ. “Συνυπεύθυνες μέ τίς χριστιανικές Ὁμολογίες τῆς Δύσεως εἶναι δυστυχῶς καί οἱ Ὀρθόδοξες χῶρες πού συμμετέχουν τώρα στήν Ἑνωμένη Εὐρώπη, καί πρώτη μεταξύ αὐτῶν ἡ Ἑλλάδα”

To ΑΠΘ εάλω;

Άρθρο της Ελένης Καμπούρη. Αυτό που περιμένουμε από τα Πανεπιστήμια είναι να προάγουν την πνευματική πρόοδο κι όχι την ηθική παρακμή και κατάπτωση

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.