εικόνα άρθρου: Διωγμός στην Ουκρανία: Στο εδώλιο ο Μητροπολίτης Θεοδόσιος
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη

Η γενναία ομιλία του μητροπολίτη Τσερκάσι και Κάνεφ ενώπιoν των δικαστών


«γέγραπται γάρ, πατάξω τόν ποιμένα, καί διασκορπισθήσονται τά πρόβατα τῆς ποίμνης» (Ματθ. 26,31)

Καταιγιστικές είναι οι δυσάρεστες ειδήσεις για διώξεις επισκόπων της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ένα ολοφάνερο πογκρόμ των σχισματικών του Κιέβου κατά ιεραρχών, ηγουμένων, ιερέων και του πιστού λαού, που δεν δέχτηκε να ενταχθεί στη νέα δομή υπό τον ψευδομητροπολίτη Επιφάνιο.

Μεταξύ των διωκόμενων Ιεραρχών είναι και ο μητροπολίτης Τσερκάσι και Κάνεφ Θεοδόσιος, ο οποίος παρά τον πόλεμο που του κάνουν, εξακολουθεί να στέκεται όρθιος, αγωνιζόμενος και ανδρείος, με πίστη στον Σωτήρα Χριστό.

Η πιο πρόσφατη δίωξή του αφορά την κατηγορία για υποκίνηση θρησκευτικού μίσους, αλλά και για τη χρήση εκ μέρους του, λόγων του Αγίου Λουκά Συμφερουπόλεως.

Η ομιλία του ενώπιον του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Κιέβου – Σβιατοσίνσκι, κατά τον μήνα Μάιο είναι χαρακτηριστική ανδρός Ορθοδόξου φρονήματος και γνήσιου ποιμενάρχη κατά το θέλημα του Κυρίου!

Αρχικά, αφού κάνει έκκληση σε μία αμερόληπτη και αντικειμενική εξέταση εκ μέρους των δικαστών, αρνείται κάθε κατηγορία εις βάρους του, καθώς το κατηγορητήριο που παρουσιάστηκε από την εισαγγελέα καταδεικνύει μία κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικών δικαιωμάτων του ως πολίτη της Ουκρανίας. Τόνισε ακόμα κάτι πολύ σημαντικό. Αυτό το κατηγορητήριο, δείχνει περιφρόνηση στους αγίους που τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στην κατηγορία που του προσάπτουν περί «υποκίνησης θρησκευτικού μίσους» σύμφωνα με το άρθρο 161 του Ποινικού Κώδικα της Ουκρανίας, προβάλλει την μεγάλη αντίφαση και το παράλογο που επικρατεί. Ότι αυτή τη στιγμή οι βίαιες καταλήψεις εκκλησιών ή η καταστροφή τους και οι πολιτικοί λόγοι υποκίνησης μίσους προς την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν θεωρούνται ικανές να δικαστούν με την κατηγορία της υποκίνησης μίσους και εχθρότητας.

Επικαλείται την ιδιότητά του ως ελεύθερος Ουκρανός πολίτης, όπως ο Απόστολος Παύλος την ρωμαϊκή του ιδιότητα, χάριν του Ευαγγελίου

«Σήμερα, η Ουκρανία συνεχίζει να δηλώνει ότι είναι ένα δημοκρατικό κράτος. Ως εκ τούτου, ως πολίτης αυτής της χώρας, γεννημένος στο Κίεβο, ΑΠΑΙΤΩ και ΕΠΙΜΕΝΩ στο συνταγματικό μου δικαίωμα στην Ελευθερία του Λόγου – το δικαίωμα ενός ατόμου να εκφράζει ελεύθερα τις ιδέες ή τις απόψεις του χωρίς το φόβο αντιποίνων, λογοκρισίας, κυρώσεων.». […]

Παραθέτει μία σειρά άρθρων από τη διεθνή και Ουκρανική Νομοθεσία που συνηγορούν υπέρ του, όπως την Σύμβαση για την Προστασία των Ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Θεμελιωδών Ελευθεριών (άρθρο 10), αλλά και το άρθρο 35 του Συντάγματος της Ουκρανίας που προβλέπει ότι “Καθένας έχει το δικαίωμα στην ελευθερία”:

«Καθένας έχει δικαίωμα στην ελευθερία της κοσμοθεωρίας και της θρησκείας. Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία να ομολογεί κανείς οποιαδήποτε θρησκεία ή να μην ομολογεί καμία θρησκεία, να τελεί ελεύθερα θρησκευτικές λατρείες και τελετουργίες ατομικά ή συλλογικά και να ασκεί θρησκευτικές δραστηριότητες. Η εκκλησία και οι θρησκευτικές οργανώσεις στην Ουκρανία διαχωρίζονται από το κράτος και το σχολείο από την εκκλησία».

Το κατηγορητήριο στρέφεται εναντίον του κρατικού μηχανισμού και των μυστικών υπηρεσιών

Αποκαλύπτει και παραθέτει με στοιχεία, την εις βάρος των μελών της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας πολεμική της εξουσίας: «Θα ήθελα να σημειώσω ότι, δυστυχώς, η ελευθερία του λόγου και της συνείδησης στη χώρα μας δεν ισχύει για όλους.Οι πιστοί και οι κληρικοί της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας περιφρονούνται και θεωρούνται σχεδόν πολίτες τρίτης κατηγορίας.

Μια από τις αποδείξεις αυτού είναι ότι η αστυνομία δεν δέχεται αναφορές για ποινικά αδικήματα από όλους. Για παράδειγμα, έχω απευθυνθεί αρκετές φορές στην αστυνομία με αναφορές σχετικά με παράνομες ενέργειες εναντίον της επισκοπής Τσερκάσι και των πιστών της, αλλά δεν έχει καταγραφεί καμία καταγγελία και δεν έχει ξεκινήσει καμία ποινική διαδικασία.

Απευθύνθηκα επίσημα στον Διαμεσολαβητή, Dmytro Lubinets, με επίσημη επιστολή σε νομική γλώσσα με κατάλογο και αποδεικτικά στοιχεία για παραβιάσεις των δικαιωμάτων των πιστών στην περιοχή Τσερκάσι. Δεν υπήρξε καμία απάντηση.

Τι άλλο είναι αυτό παρά μια προκατειλημμένη στάση απέναντι στους πιστούς της UOC και εμένα προσωπικά, ως πολίτη της Ουκρανίας, ο οποίος, θεωρητικά, θα έπρεπε να προστατεύεται σε κρατικό επίπεδο από το Σύνταγμα της χώρας και τους νόμους της»;

Δίνει την διεθνή διάσταση του θέματος – τέλος στις προκατασκευασμένες προειλημμένες αποφάσεις στημένων δικαστηρίων

Μεταξύ των στοιχείων που παρουσιάζει στο δικαστήριο ο μητροπολίτης Θεοδόσιος είναι και το διεθνές ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν στην Ουκρανία και εναντίον των μελών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ήδη ο ίδιος έχει μιλήσει έξι φορές στην 54η και 55η Σύνοδο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ για τις συστηματικές παράνομες ενέργειες εναντίον τους. Δήλωσε ακόμα την παρουσία εκπροσώπων του ΟΗΕ στο Τσερκάσι, τις συναντήσεις και συνεντεύξεις με Ορθοδόξους πιστούς – θύματα των βίαιων ενεργειών εκπροσώπων της OCU, της Εκκλησίας του Επιφανίου.

Τα στοιχεία θέτουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου τα στημένα δικαστήρια

Ο μητροπολίτης γνωστοποιεί ότι ήδη στις ακροαματικές διαδικασίες στο περιφερειακό δικαστήριο Τσερκάσι ήταν παρόντες εκπρόσωποι της Αποστολής του ΟΗΕ για την Παρακολούθηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προκειμένου να εξετάσουν την πρώτη ποινική υπόθεση που κατασκευάστηκε εναντίον του.

«Πιστεύω ότι το Γραφείο της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας στην περιοχή Τσερκάσι δεν του αρέσει το γεγονός ότι φέρνουμε τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή Τσερκάσι στην προσοχή της διεθνούς κοινότητας.

Και δεδομένου ότι εμπιστεύονται μόνο τα «θύματά» τους, τους «μάρτυρες» και τους «εμπειρογνώμονες», δεν αναζητούν νέα «θύματα» για να κατασκευάσουν νέες κατηγορίες εναντίον μου, για παράδειγμα, μεταξύ Εβραίων, Ελληνοκαθολικών, Μουσουλμάνων ή εκπροσώπων άλλων θρησκειών και πεποιθήσεων.

Και δεν θα μπορέσουν να τα βρουν εκεί. Απλώς καλούν τους αποδεδειγμένους κληρικούς της OCU (σ.σ. ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας), τους ίδιους μάρτυρες, τους ίδιους εμπειρογνώμονες σε αυτή τη βρώμικη δουλειά.

Και τώρα, αφού απέτυχαν να πετύχουν στα δικαστήρια του Τσερκάσι στις τεχνητά κατασκευασμένες υποθέσεις εναντίον μου, αποφάσισαν να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν το ίδιο σχέδιο στον τόπο κατοικίας μου – στην Εισαγγελία Fastiv και στο Περιφερειακό Δικαστήριο Kyiv-Svyatoshinsky. Ελπίζω όμως ότι ούτε εδώ θα τα καταφέρουν και ότι θα επικρατήσει η δικαιοσύνη».

Ο Μητροπολίτης Θεοδόσιος «βάζει το μαχαίρι στο κόκκαλο» – εκθέτει την πάσα αλήθεια

Ο μοναδικός λόγος της δυσφήμισής του -όπως αναφέρει ενώπιον των δικαστών- είναι ότι παραμένει αδύνατο νομικά να απαγορευτούν οι δραστηριότητες της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Ουκρανία.

«Ως εκ τούτου, προφανώς, αποφασίστηκε στο υψηλότερο επίπεδο να αποφασιστεί η τύχη της UOC με διαφορετικό τρόπο: να φυλακιστούν οι ανυποχώρητοι κληρικοί της UOC και να «μεταφερθούν» όλες οι εκκλησίες της στην OCU κατά παράβαση του νόμου. Αυτό είναι όλο. Και οι αρχές δεν νοιάζονται καθόλου για τους πιστούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι οποίοι αριθμούν πάνω από εξήμισι εκατομμύρια στην Ουκρανία, οι οποίοι είναι πολίτες της χώρας τους με συνταγματικά δικαιώματα».

Τέλος άλλο ένα ακράδαντο στοιχείο της αθωότητάς του είναι ότι πριν από την νομιμοποίηση της OCU το 2019 και την έναρξη των διώξεων της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας που κορυφώθηκε το 2022. Κανένα από τα «θύματα» που κατέθεσαν εναντίον του, κινώντας δικαστική διαδικασία, δεν είχε εκφράσει ποτέ ότι προσβλήθηκε από την Εκκλησία και τους λόγους του.

«Και τώρα, υπό την εποπτεία των ειδικών υπηρεσιών, προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το δικαστικό σύστημα της Ουκρανίας για να παρενοχλήσουν την «ανεπιθύμητη» Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, τη μεγαλύτερη εκκλησία της χώρας από άποψη αριθμού ενοριών, κληρικών και μοναχών.

Όλα τα θύματα και οι μάρτυρες σε αυτή την ποινική διαδικασία είναι επίσημοι κληρικοί της OCU, οι οποίοι εργάζονται εκεί ως «ιερείς»

Στο εδώλιο του στημένου δικαστηρίου και ο Άγιος Λουκάς Συμφερουπόλεως

Ο Μητροπολίτης Τσερκάσι χαρακτηρίζει παράλογη την κατηγορία επειδή χρησιμοποίησε λόγους του Αγίου Λουκά, καθώς ο Άγιος Λουκάς είναι ένας Άγιος που τιμάται τόσο από την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, όσο και από την OCU, αλλά ακόμα και από τους πιστούς γιατρούς στην Ουκρανία. Η ζωή αυτού του αγίου είναι στενά συνδεδεμένη με την Ουκρανία και όταν ήταν εν ζωή επισκέφτηκε πολλές φορές το Τσερκάσι και οι γονείς του είναι θαμμένοι στον Καθεδρικό Ναό του Τσερκάσι.

“Γιατί σας το λέω αυτό; Επειδή η ποινική διαδικασία εναντίον μου άνοιξε ακριβώς για την ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΘΕΣΗ της ομιλίας του Αγίου Λουκά προς το ποίμνιό του, προς τους ορθόδοξους πιστούς, την οποία διάβασα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ για το δικό μου ποίμνιο στο Τσερκάσι, προς τους σύγχρονους πιστούς.

Ο παραλογισμός αυτής της κατάστασης είναι ότι η OCU τιμά επίσης τον Άγιο Λουκά και χτίζει τις εκκλησίες της προς τιμήν του, και έτσι τιμά επίσης τη μνήμη του.

Και την ίδια στιγμή, αντιλαμβάνονται την ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ παράθεση του Αγίου Λουκά, η οποία δεν τους αρέσει επειδή εκθέτει τη θεολογική (εκκλησιολογική) αδυναμία τους, ως υποκίνηση θρησκευτικού μίσους εναντίον τους!

Τότε ας μηνύσουν τον ίδιο τον Άγιο Λουκά! Ας μηνύσουν τον Άγιο. Εγώ απλώς ανέφερα τα λόγια του Αγίου Λουκά”!

Επί της ουσίας

Καταλήγοντας στον λόγο του ο Μητροπολίτης Θεοδόσιος αναφέρει ότι εξ όσων κατατέθησαν ένα συμπέρασμα βγαίνει. Και αυτό είναι ότι το κατά πάντα ψευδές κατηγορητήριο εναντίον του, στήνεται γιατί ζητούν άμεσα την απομάκρυνσή του από τη θέση του Μητροπολίτη Τσερκάσι και Κάνιβ. Γιατί όταν δεν βρίσκεται στην θέση που του όρισε ο Θεός ως Επισκόπου, θα τους είναι εύκολο να καταλάβουν τις εκκλησίες και να τις μεταφέρουν στην OCU, αλλά και να ρίξουν το δηλητήριό τους στους πιστούς, ώστε να αρνηθούν την πατρώα πίστη τους. Και μάλιστα θα δρουν υπογείως χωρίς τον φόβο της διεθνούς κατακραυγής.

«γέγραπται γάρ, πατάξω τόν ποιμένα, καί διασκορπισθήσονται τά πρόβατα τῆς ποίμνης» (Ματθ. 26,31)

Αξίζει να γράψουμε ένα μέρος από το ιστορικό των διώξεών του

– Τον Δεκέμβριο του 2021 παραχωρεί συνέντευξη όπου καταθέτει τα ακόλουθα “Οι ενέργειες του Πατριάρχη Βαρθολομαίου οδήγησαν σε έναν εκ των πραγμάτων διχασμό της παγκόσμιας ορθοδοξίας…Το ομοίωμα κατέλαβε τη θέση της Εκκλησίας, η οποία ιστορικά υπάρχει εδώ για χιλιετίες. Το πώς είδε την κατάσταση από το παράθυρο της κατοικίας του στο Φανάρι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, διαφέρει ριζικά με την κατάσταση, την οποία νιώθουμε και αντιλαμβανόμαστε εμείς εδώ, στην Ουκρανία, στην πραγματική ζωή. Αυτά είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα”.
– 20/02/2023 Πρώτη κλήση προς απολογία.
– 06/04/2023 Προστέθηκαν νέες κατηγορίες.
– 12/04/2023 Τελεί σε κατ’ οίκον περιορισμό.
– 14/03/2023 Κατατίθεται έφεση για την δικαστική απόφαση της φυλάκισης του μητροπολίτη Θεοδοσίου.
– 01/08/2023 2η κατηγορία για υποκίνηση θρησκευτικού μίσους και κατ’ οίκον περιορισμό.
– 11/08/2023 Από το σπίτι του όπου κρατείται παρανόμως μιλάει στους πιστούς για τις πιέσεις των Μυστικών. Υπηρεσιών σε βάρος των κληρικών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας προκειμένου να μεταβούν στην εκκλησία υπό τον Επιφάνιο.
– 03/11/2023 Παράταση του κατ’ οίκον περιορισμού.
– 25/11/2023 Βίαιη κατάληψη της Μονής του Γενεθλίου της Θεοτόκου στο Τσερκάσι από τις μυστικές υπηρεσίες.
– 24/02/2024 Παράνομη έρευνα στην οικία του, του αποδόθηκαν κατηγορίες για υποκίνηση θρησκευτικού μίσους. Όμως, παρά την πίεση των Μυστικών Υπηρεσιών και τις απειλές, ο Μητροπολίτης Θεοδόσιος εξακολουθεί να αναρτά βιντεοσκοπημένα μηνύματα προς το ποίμνιό του, όπου καταδικάζει το εκκλησιαστικό σχίσμα και τη βία κατά των πιστών της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας.
– 27/02/2024 Νοσηλεύεται στο νοσοκομείο λόγω ανακοπής καρδιάς.
– 14/03/2024 Απορρίφθηκε το νέο αίτημα του εισαγγελέα να τεθεί υπό κράτηση.
– 02/05/2024 Κατατίθεται 3η υπόθεση κατηγορίας του Μητροπολίτη Θεοδοσίου.

«Εἰ ἐμέ ἐδίωξαν καί ὑμᾶς διώξουσιν» (Ιω. 15,20).

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Ο πατριάρχης Βαρθολομαίος επικροτεί την δίωξη των ομολογητών Ορθοδόξων Ιεραρχών της Ουκρανίας
Διωγμός της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας: Φυλάκιση του Ομολογητή Καθηγουμένου της Λαύρας του Κιέβου
Διωγμός Ουκρανικής Εκκλησίας: Πενταετής φυλάκιση στον Μητροπολίτη Τούλτσιν και Μπρατσλάφ, Ιωνάθαν

Σχετικά άρθρα

Πατερικά

10 Ιούν

Υπάρχει διαφορά, όταν βρίζει κανείς ή όταν ελέγχει κάποιον; (Άγιος Λουκάς Αρχιεπίσκοπος Κριμαίας)

Πρέπει να ελέγχουμε ο ένας τον άλλον, όταν βλέπουμε κάποια σφάλματα. Και οι ποιμένες της Εκκλησίας πρέπει να ελέγχουν δημοσίως τους αμαρτωλούς, σύμφωνα με την εντολή του Αποστόλου Παύλου

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.