Ελένη Παπασταματάκη
Δύναται Ορθόδοξος Επίσκοπος να προσφωνεί λόγο στην ενθρόνιση αιρετικού;
3 Ιούν 2021
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
αρθρογραφεί για katanixi.gr
Ο Μητροπολίτης Σύρου απευθυνόμενος στον παπικό επίσκοπο, τον αποκαλεί αδερφό αγαπημένο. Και να ήταν μόνο αυτό!
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Στην Τήνο, το νησί της Μεγαλόχαρης, το νησί της Παναγιάς μας, στις 23 του Μαΐου τελέστηκε η εις επίσκοπον χειροτονία του νέου παπικού αρχιεπισκόπου Νάξου και Τήνου κ. Ιωσήφ Πρίντεζη. Σε αυτήν συμμετείχαν παπικοί επίσκοποι της Ελλάδας, ο πρέσβης του Βατικανού και ο Επίσκοπος Σύρου κ. Δωρόθεος, ο οποίος και προσφώνησε λόγο στο νέο παπικό επίσκοπο.
Απευθυνόμενος αρχικά στον απερχόμενο επίσκοπο κ. Νικόλαο είπε τα ακόλουθα λόγια: «Θέλω να απευθυνθώ πρώτα προς τον πατέρα, προς εσάς σεβασμιώτατε αδερφέ και αγαπητέ Νικόλαε… Εγώ γνωρίζω και ομολογώ ότι τα 20 χρόνια της ταπεινής αρχιερατίας μου στην Ι. Μ. Σύρου και στην Τήνο συνοδοιπορήσαμε μαζί με πνεύμα αγάπης, φιλίας, αγάπης η οποία κατά τον Απόστολο Παύλο «ουδέποτε εκπίπτει» και αυτή η συνοδοιπορία μας υπήρξε απρόσκοπτη και ανέφελη και γι’ αυτό, σεβασμιώτατε σας ευχαριστώ!»
Ακολούθως, έκανε αναφορά στα δώρα που αντάλλαξαν κατά τις ενθρονίσεις τους, για να απευθυνθεί στο νεοχειροτονηθέντα επίσκοπο κ. Ιωσήφ με τα εξής λόγια «… Ο ιερός Χρυσόστομος απευθυνόμενος προς ένα Επίσκοπο του έγραψε: Είσαι κυβερνήτης σε ένα πλοίο, αλλά αν θέλεις ο πλους να είναι ασφαλής πρέπει να έχεις στην καρδιά σου τη χάρη του Θεού και την ειρήνη… Νομίζω ότι και τη χάρη του Θεού έχετε στην καρδιά σας και την ειρήνη, για να μπορέσετε να πηδαλιουχείτε το πλοίο που σας εμπιστεύθηκε η καθολική εκκλησία».
Είναι πολύ πικρό το φαρμάκι που πίνουμε με αυτόν τον εμπαιγμό της πίστης μας από τους Ορθόδοξους Επισκόπους. Ειδικά σε κάποια νησιά μας όπως στη Σύρο είναι εγκατεστημένη και εν πλήρει ισχύ όλη η θολολογία της Ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου. Εδώ εφαρμόζονται όλες οι επαίσχυντες, αντορθόδοξες και αντιδογματικές αποφάσεις της. Εδώ διατρανώνεται το ολέθριο οικουμενιστικό πνεύμα, που παρασύρει ψυχές στην κόλαση. Ο Μητροπολίτης Σύρου, όπως φαίνεται, ουδεμία διαφορά αντιλαμβάνεται μεταξύ Ορθοδοξίας και Παπισμού, γι’ αυτό και απευθύνεται στον αιρετικό παπικό αποκαλώντας τον «αδερφό αγαπημένο», αυτόν που εκπροσωπεί τη δυσσεβέστατη και αμαρτωλή Δύση της πλάνης και της αποστασίας.
Τέχνασμα του πονηρού είναι και η αναφορά των σύγχρονων Ιεραρχών σε αγίους της Εκκλησίας μας, προκειμένου να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Όμως, τα γεγονότα συλλήβδην τους διαψεύδουν. Τι και αν ο κ. Δωρόθεος αναφέρεται στον Άγ. Ιωάννη τον Χρυσόστομο και στον Μ. Αθανάσιο, όταν απέχει εντελώς από το πνεύμα αυτών των Αγίων; Διότι ανερυθρίαστα παραδέχεται ότι ο παπικός αιρετικός έχει χάρη Θεού και ειρήνη στην καρδιά του. Αποτέλεσμα της στάσης του αυτής, είναι ο οικουμενιστικός αχταρμάς που επικρατεί στα νησιά της επισκοπικής του ευθύνης, όπου οι ακολουθίες μολύνονται από την παρουσία παπικού ιερέα. Οι πιστοί μπερδεύονται σαν ένα κουβάρι, αφού εκκλησιάζονται Ορθόδοξοι σε παπικούς ναούς και καθολικοί σε Ορθόδοξες εκκλησιές. Τι να καταλάβει ο ταλαίπωρος κόσμος και τι να ξεχωρίσει με τα λίγα πνευματικά γράμματα που κατέχει ως συνήθως, και μάλιστα βλέποντας το παράδειγμα του Δεσπότη, του υπέρμαχου και προωθητή του Οικουμενισμού;
Διαβάζουμε στο βιβλίο με τίτλο «Άγιος Γρηγόριος-Πτυχές του έργου και της διδασκαλίας του» του καθηγητή Πανεπιστημίου Πρωτοπρεσβυτέρου π. Θεοδώρου Ζήση: «…η αντιπαράθεση του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά με τον εκ Δύσεως μοναχό Βαρλαάμ τον Καλαβρό δεν ήταν προσωπική σύγκρουση δύο θεολόγων και απλές ασήμαντες διαφορές μοναχικών κύκλων ως προς τη μέθοδο προσευχής… Η μέθοδος της προσευχής ήταν απλώς η αφορμή που φανέρωσε το μεγάλο θεολογικό και πνευματικό χάσμα που χώριζε Ανατολή και Δύση. Οι αγώνες υψώθηκαν στη συνέχεια σε καθαρά δογματικό, θεολογικό επίπεδο…».Αν και υπάρχουν οι μαρτυρίες των Αγίων μας για το τι είναι η αίρεση του παπισμού, ο κ. Δωρόθεος με αυτές τις καριερίστικες συναναστροφές που επιλέγει, απεμπολεί την υπόθεση της σωτηρίας του ποιμνίου του.
Έχει απολεσθεί εντελώς το πνευματικό αισθητήριο, το κριτήριο της αληθείας, όπως φαίνεται στα ακόλουθα λόγια του Μητροπολίτη Σύρου: «…θέλω να σας πω ότι ως Ορθόδοξος Επίσκοπος οφείλω να διαφυλάττω στις καρδιές του ποιμνίου μου ακέραιη και αμώμητη την Ορθόδοξη πίστη μας, αλλά τόσο στο πρόσωπό σας όσο και στο πρόσωπο των ιερέων σας… όπως και στο πρόσωπο του πολυσέβαστου και αγαπητού Πέτρου (εννοώντας τον Επίσκοπο των καθολικών στη Σύρο, τον κ. Πέτρο Στεφάνου) οφείλω τιμή, σεβασμό και αγάπη… και είμαι βέβαιος ότι θα συνοδοιπορήσουμε μαζί σε αυτό το ευλογημένο νησί».
Ως επίλογο παραθέτουμε τα λόγια ενός άλλου αγίου της Εκκλησίας μας, που αντιμετώπισε σθεναρά τις κακοδοξίες των παπικών, του Οσίου Ιουστίνου του Πόποβιτς και αφήνουν έκθετη τη στάση που κρατάει ο Επίσκοπος κ. Δωρόθεος με τους παπικούς ιερείς και επισκόπους. Λέει λοιπόν ο Όσιος Ιουστίνος: «Αποκορύφωμα της αποστασίας του δυτικού κόσμου αποτελεί η τραγωδία του παπισμού, ο οποίος με το δόγμα του παπικού αλάθητου στη θέση του Χριστού τοποθέτησε τον πάπα». Γι’ αυτό είπε τον χαρακτηριστικό λόγο, ότι στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους υπάρχουν τρεις κυρίως πτώσεις, του Αδάμ, του Ιούδα και του Πάπα.
Λόγια Αγίων ξεκάθαρα σε έναν Επίσκοπο που καθεύδει…
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra
Δείτε σχετικά:
– Συμπροσευχόμενος με αιρετικούς εόρτασε τα ονομαστήριά του ο μητροπολίτης Σύρου κ. Δωρόθεος Β΄
– Ο Μητρ. Σύρου παρέστη σε «αγιασμό» που τελέσθηκε από τον παπικό Επίσκοπο Σύρου
– Προσβολή στην μνήμη των ηρώων οι οικουμενιστικές συμπροσευχές στη Σύρο