Σοφία Μακεδονοπούλου

Έλεος! Και ο δικέφαλος αετός σας πείραξε!

εικόνα άρθρου: Έλεος! Και ο δικέφαλος αετός σας πείραξε!
Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Προκλητικό Δελτίο Τύπου του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Θα θέλαμε κι εμείς να ενώσουμε τις φωνές μας με τις υγιείς δημοσιογραφικές δυνάμεις της χώρας που αντέδρασαν στηλιτεύοντας την περίεργη ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, σχετικά με το Σύμβολο του δικέφαλου αετού της ΑΕΚ. 

Ο νέος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, γνωστός συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,  προέβη σε διάβημα στους εμπλεκόμενους φορείς, σχετικά με την εγκατάσταση μεταλλικής κατασκευής δικέφαλου αετού του Ούγγρου γλύπτη Γκάμπορ Μίκλος Ζόκε στο OPAP Arena, στη Νέα Φιλαδέλφεια. Παρόμοια επιστολή για το θέμα έστειλε και το προηγούμενο προεδρείο, τον Φεβρουάριο του 21 στην Διοίκηση της Α.Ε.Κ., αλλά δεν είχε καμία τύχη…

Τί είναι ο ΕΕΤΕ;

Ο ΕΕΤΕ είναι ο συλλογικός φορέας των εικαστικών καλλιτεχνών και συνιστά Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου υπό την εποπτεία του Υπουργείου Πολιτισμού, και εκπροσωπεί 6500 και πλέον εικαστικούς καλλιτέχνες. Διατείνεται πως μεταξύ των σκοπών του είναι η ανάπτυξη των εικαστικών τεχνών και η ενίσχυση της κοινωνικής λειτουργίας της τέχνης, η προαγωγή της καλλιτεχνικής δημιουργίας και η συμβολή προς την Πολιτεία για τη διαμόρφωση της πολιτικής της στον χώρο του πολιτισμού και της Τέχνης. 

Με αυτές τις αρμοδιότητες  έκανε το εν λόγω διάβημα προς τους δημόσιους φορείς, καταγγέλλοντας την αναπαράσταση του δικεφάλου αετού της ΑΕΚ για τους εξής λόγους:

– Διότι, σε σχέση με την αισθητική αξία του γλυπτού, αυτό παραπέμπει στα πλαίσια της επιθετικής τρομολαγνείας που εμποτίζει πολλές πτυχές του οπτικού πολιτισμού της εποχής μας.

– Διότι έχει μεγάλη ιδεολογική απόσταση από την ιστορικότητα του Συλλόγου της ΑΕΚ (υπονοώντας μάλλον το προσφυγικό).

– Διότι ενέχει μεγάλη αντίφαση προς τα αθλητικά ιδεώδη, καθώς με την απειλητική του στάση προωθεί την επιθετικότητα, την ποδοσφαιρική αντιπαλότητα, προάγει οπαδική βία και χουλιγκανισμό.

– Διότι συνιστά παραχάραξη και στρέβλωση του συμβολισμού του βυζαντινού ορθόδοξου δικέφαλου, που είναι έμβλημα της Οικουμενικής Ορθοδοξίας.

– Διότι ενέχει τον κίνδυνο να κινητοποιήσει εθνικιστικά αντανακλαστικά, αισθήματα αλυτρωτισμού ή να θεωρηθεί ευθέως επιθετικό σύμβολο και να τροφοδοτήσει την επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς (Τουρκία) σε μια εποχή ιδιαίτερης έντασης σε εθνικά ζητήματα. 

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΕΤΕ θεωρεί ότι πρέπει το γλυπτό να αποσυρθεί από την δημόσια θέα.

Εκτιμήσεις 

Ο δημόσιος αυτός φορέας, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις, όπως τους δαιμονόμορφους φύλακες της πόλης  (Phylax), που τοποθετήθηκαν σε δημόσιους χώρους και έτυχαν της δημόσιας κατακραυγής, δείχνει μεγάλη ευαισθησία για το δικέφαλο αετό. Ούτε λίγο ούτε πολύ εισηγείται μία πράξη εθνικής-ιδεολογικής μειοδοσίας (να μην παραστήσουν με αυτό τον τρόπο οι ΑΕΚτσηδες το ιστορικό τους σύμβολο), για να μην προκαλέσει η Ελλάδα “την άλλη πλευρά”. 

Την ίδια στιγμή που ο Ερντογάν στήνει φιέστες κάθε χρόνο στην επέτειο για την άλωση της Πόλης, μετέτρεψε σε τζαμί την Αγία Σοφία, ανοίγει και κλείνει την στρόφιγγα των προσφύγων κατά το δοκούν, προσβάλλει τον εναέριο χώρο μας και στέλνει, μάλιστα, επιστολή στον ΟΗΕ με την οποία ζητεί να της επιστραφούν τα ελληνικά νησιά, γιατί «η Ελλάδα παραβίασε τις συνθήκες»

Όταν ολημερίς και ολονυκτίς η Τουρκία προκαλεί παντοιοτρόπως, στ’ αλήθεια είναι πρόβλημα ένα γλυπτό με ιστορικό θέμα στο γήπεδο μιας ποδοσφαιρικής ομάδας; Ή μήπως η εισήγηση αυτή κρύβει τις ιδεολογικές αγκυλώσεις μέρους της καλλιτεχνικής ελίτ της χώρας, τις αριστερόστροφες διεθνιστικές παρεούλες, που ξιφουλκούν για το προσφυγικό, μόνοι αυτοί ψυχοπονιάρηδες της Ελλάδας, που βλέπουν στο πρόσωπο των Ασιατών και Αφρικανών  το πρόσωπο των προγόνων τους που ήρθαν από τη Μικρασία και τον Πόντο, αλλά προς Θεού δε βλέπουν τον υβριδικό πόλεμο που συντελείται εναντίον της χώρας μας;

Είναι ντροπή να ενοχοποιείται και να ποινικοποιείται, για δήθεν πρόκληση μίσους, το λαϊκό συναίσθημα, οι μνήμες και οι παραδόσεις του λαού μας. Σκοπός είναι να διακοπεί κάθε σχέση και σύνδεση με το παρελθόν, με την ιστορική μνήμη, με τις αλύτρωτες πατρίδες… Και αντίστοιχα να προετοιμαστεί η πατρίδα χωρίς μνήμη, για να υποδεχτεί τις ορδές των βαρβάρων, τα μετακινούμενα καραβάνια των απελπισμένων αναλώσιμων πληθυσμών που εργαλειοποίησε η Νέα Εποχή για τον εποικισμό της Ευρώπης, σε ένα σχέδιο νέας άλωσης τόσο αριστουργηματικά ενορχηστρωμένο…, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. 

Ερώτηση: Μήπως και η σημαία μας με τον σταυρό και τις εννέα γαλάζιες και λευκές λωρίδες δεν πληροί τις εικαστικές, μορφολογικές και διεθνοπολιτικές προϋποθέσεις του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος; Μήπως, αν την αλλάζαμε, αν την κοκκινίζαμε λίγο και αντί για σταυρό είχαμε ένα ολόγιομο φεγγάρι, θα βοηθούσαμε στην παγκόσμια ειρήνη και την αδελφοσύνη των λαών; Επιτέλους, λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικα

Το άγαλμα του διαβόλου στο Π. Φάληρο έγινε… Διοικητής του Αγίου Όρους!

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στα εγκαίνια έκθεσης ζωγραφικής και γλυπτικής του δημιουργού του “Phylax”

Σχετικά άρθρα

Θυρανοίξια ανακαινισθέντος Ναού στη Μητρόπολη Περιστερίου χωρίς Εσταυρωμένο

Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου. Παρακολουθούμε τον Μητροπολίτη Περιστερίου, καθώς είναι ο απολογητής του Ουκρανικού κακοκέφαλου και ο πρώτος διδάξας την αντικατάσταση του Εσταυρωμένου από το δεσποτικό σύνθρονο μέσα στα Ιερά των ιερών Ναών

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.