Επικαιρότητα

Ένα ανακοινωθέν της I.M. Πειραιώς τουλάχιστον προβληματικό

Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία… μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής (Μητροπολίτης Πειραιώς)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 26 Μαρτίου 2020, η Ι.Μ. Πειραιώς εξέδωσε ανακοινωθέν με τίτλο «Σωτηριολογικές παράμετροι της επιδημίας του κορωνοϊού» στο οποίο ανέλυσε τις παραμέτρους που συνδέονται με το φλέγον θέμα της επιδημίας του ιού στη χώρα μας. Αυτή η ανακοίνωση δημοσιεύθηκε δέκα μέρες μετά την ανίερη και δαιμονική απόφαση που έλαβε η ΔΙΣ στις 16 Μαρτίου για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (εκτός από τη «λιτή» Θεία Λειτουργία των Κυριακών και του Ευαγγελισμού, διάρκειας μίας ώρας) και την ακολουθούμενη με διαφορά λίγων ωρών ανακοίνωση του πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για την απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας ως τις 30 Μαρτίου (πρώτη φάση απαγόρευσης).

Η ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς κάνει αναφορά στην απόφαση του πρωθυπουργού για απαγόρευση κάθε Ιερής Ακολουθίας, χωρίς όμως να αναφέρει και την αντίστοιχη αντίχριστη απόφαση της ΔΙΣ (16 Μαρτίου). Επίσης, στον επίλογο αυτής της ανακοίνωσης, η Ι.Μ. Πειραιώς προτρέπει τους πιστούς να αναθέσουν τη ζωή τους στα χέρια του Θεού, τηρώντας παράλληλα τις οδηγίες των γιατρών αλλά και τις εντολές της Πολιτείας, παρ’ όλο που οι εκκλησιομάχες εντολές της Κυβέρνησης είχαν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό ουσιαστικά των πιστών από τον εκκλησιασμό και το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας την πιο κατανυκτική περίοδο της χριστιανοσύνης.

Ακολούθως παραθέτουμε τα δύο χαρακτηριστικά αποσπάσματα από αυτό το ανακοινωθέν της Ι.Μ. Πειραιώς:

1. «Η πρόσφατη απόφαση του πρωθυπουργού να απαγορεύσει, για λόγους προληπτικούς, την τέλεση στους Ιερούς Ναούς κάθε Ιερής Ακολουθίας, ακόμη και αυτής της Θείας Λειτουργίας, αποτελεί την πιο οδυνηρή παιδαγωγική μάστιγα του Θεού. Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία και αποβλέποντας στο πνευματικό συμφέρον όλων, μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής, επιβάλλοντας κατά κάποιον τρόπο ένα είδος ακοινωνησίας, ένα «επιτίμιο», σαν αυτά τα επιτίμια που επιβάλλει ο πνευματικός σε πιστούς, που έπεσαν σε βαριές αμαρτίες, για να μας βοηθήσει να έλθουμε εις εαυτούς, να μετανοήσουμε αληθινά και να αποβάλουμε την σκληροκαρδία μας» (Ανακοινωθέν I.M. Πειραιώς, 26/03/2020).

α) Απόφαση της ΔΙΣ για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (16 Μαρτίου).
Στην ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς, γίνεται αναφορά μόνο στην απόφαση του πρωθυπουργού, χωρίς όμως να αναφέρεται η δαιμονική απόφαση της ΔΙΣ, η οποία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην μεταγενέστερη στάση της Πολιτείας.
Υπενθυμίζουμε ότι στις 15 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε επικοινωνήσει με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και του είχε ζητήσει οι Ιεροί Ναοί να μείνουν ανοιχτοί μόνο για ατομική λατρεία και για την τέλεση των απαραίτητων μυστηρίων με τον ελάχιστο κόσμο.

Η απόφαση της ΔΙΣ (16 Μαρτίου) για κλείσιμο ουσιαστικά των Ιερών Ναών και απαγόρευση της Λατρείας (και ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ήταν ήδη ενήμερος για τις προθέσεις της Κυβέρνησης), ουσιαστικά έδωσε την ευκαιρία και άνοιξε διάπλατα το δρόμο στην Κυβέρνηση ώστε να προχωρήσει ανενόχλητη λίγες ώρες αργότερα στην ανακοίνωση απαγόρευσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών. Χωρίς την δαιμονική απόφαση της διοικούσης Εκκλησίας και τη συγκατάθεση της, η Πολιτεία δεν θα μπορούσε να προχωρήσει στα εκκλησιομάχα σχέδια της, όπως ξεκάθαρα βλέπουμε και από παραδείγματα άλλων Ορθοδόξων χωρών, όπως η Γεωργία και η Βουλγαρία, όπου οι Ιεροί Ναοί δεν έκλεισαν και η Θεία Λατρεία δεν διακόπηκε σε καμία στιγμή. 

Επίσης, υπενθυμίζουμε ότι στις 16 Μαρτίου, ο μητρ. Πειραιώς μετά την ολοκλήρωση της διευρυμένης σύσκεψης Ιεραρχών στο Συνοδικό Μέγαρο, σε συνδυασμό με την έκτακτη ΔΙΣ σε συζήτηση που είχαν Ιεράρχες της Αττικής με τους Ιεράρχες της ΔΙΣ (και πρωτού τα μέλη της ΔΙΣ αποσυρθούν και αποφασίσουν την ίδια ημέρα το κλείσιμο ουσιαστικά των Ι. Ναών και την απαγόρευση της Λατρείας), δήλωσε κατά την έξοδό του από το Συνοδικό Μέγαρο ότι θα πρέπει να κλείσουν όλοι οι θρησκευτικοί χώροι λατρείας: «Θα πρέπει να κλείσουν τα τζαμιά, οι Ρωμαιοκαθολικοί ναοί, […] όλων, όλων. Μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει; Δεν υπάρχει μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ελλάδα, υπάρχουν και αυτοί! Οι οποίοι μένουν στο απυρόβλητο! Θα αποφανθεί η Διαρκής Ιερά Σύνοδος».

Επιπρόσθετα, ο μητρ. Πειραιώς αργότερα σε τηλεοπτική εκπομπή, χαρακτήρισε την αντίδραση/απόφαση της Δ.Ι.Σ. ως: «μία ισορροπημένη πρόταση, να παύσει η κοινή λατρεία με επισημότητα, με παρουσία πολύ κόσμου».

Β) Απόφαση πρωθυπουργού για την απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών (16 Μαρτίου).
Για πρώτη φορά στην ιστορία του Ελληνισμού, της Ρωμιοσύνης, απαγορεύθηκαν οι λατρευτικές συνάξεις στους ναούς με κυβερνητικές αποφάσεις των πολιτικών αρχόντων και αυτό είχε ως επακόλουθο αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των πιστών από τη Θεία Λατρεία και τη Θεία Κοινωνία. 

Σχετικά με αυτή την απόφαση του πρωθυπουργού, ο μητρ. Πειραιώς είχε δηλώσει ότι είναι κάτι το οποίο επιβάλλεται«εφόσον είναι ένα μέτρο το οποίο κρίνει η Πολιτεία ότι θα προστατεύσει το κοινωνικό σύνολο, η Εκκλησία πάντοτε κενώνεται, πάντοτε ταπεινώνεται, από την αγάπη της για τον συνάνθρωπο, κάθε συνάνθρωπο, κάθε άνθρωπο. Επομένως είναι κάτι το οποίο επιβάλλεται για αυτόν τον υπέρτατο σκοπό, τη δημόσια υγεία, τη δημόσια ασφάλεια».

γ)  Ακοινωνησία και η ευθύνη των Επισκόπων.
Η ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς αναγράφει ότι: «Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία και αποβλέποντας στο πνευματικό συμφέρον όλων, μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής, επιβάλλοντας κατά κάποιον τρόπο ένα είδος ακοινωνησίας» ώστε «να μετανοήσουμε αληθινά».

Η θέση της Ι.Μ. Πειραιώς ότι ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία «μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής» αποκρύπτει την ευθύνη της διοικούσας Εκκλησίας και των Επισκόπων που αποτελούν τα μέλη της Διαρκής Ιεράς Συνόδου. Το αν οι Ναοί είναι ανοικτοί ή κλειστοί, όπως και η τέλεση των ιερών Ακολουθιών και της Θ. Λειτουργίας με την συμμετοχή όσων επιθυμούν να μετάσχουν είναι αρμοδιότητα των Επισκόπων. Επομένως η Ιερά Σύνοδος έπρεπε να είχε αποφασίσει να μείνουν οι Ναοί ανοικτοί και να τελούνται όλες οι ακολουθίες ανεμπόδιστα, ώστε να μην στερείται κανείς από το Ποτήριο της Ζωής.

Επίσης, η Ι.Μ. Πειραιώς αναφέρει ότι ο Θεός μας επέβαλε «ένα είδος ακοινωνησίας» ώστε «να μετανοήσουμε αληθινά». Το πρόβλημα της Εκκλησίας μας είναι βεβαίως η συνολική αμετανοησία τοῦ Γένους μας, όμως θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Κλήρος και οι Μοναχοί όχι μόνο δεν εξαιρούνται αλλά και προηγούνται των ευθυνών. Εφόσον οι Επίσκοποί μας τόλμησαν να αποδεχθούν τις αιρετίζουσες και φιλοσχισματικές αποφάσεις του Κολυμπαρίου της Κρήτης και το ψευδοαυτοκέφαλο των σχισματικών της Ουκρανίας, τότε ο Κύριος συντομότατα – κατά συγκατάβαση και όχι εὐδοκία – εξήγαγε το λαό Του από τους Ιερούς Ναούς, με τον κορωνοϊό, για να μη συγκοινωνήσει ο αγνοών λαός με το σχισματικό μολυσμό.

Διαβάζουμε σχετικά στο άρθρο του μον. Σεραφείμ Ζήση με τίτλο «Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)»:
«Τό πρόβλημα τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι βεβαίως ἡ συνολική ἀμετανοησία τοῦ Γένους μας, ἡ ἴδια ἀμετανοησία πού ἐπέφερε στούς Ρώσσους τήν κατάρρευση τοῦ 1917· καί ὅμως, ὁ Κλῆρος καί οἱ Μοναχοί ὄχι μόνον δέν ἐξαιρούμεθα, ἀλλά καί προηγούμεθα στίς εὐθῦνες· κατά τούς παλαιούς Ὁσίους τοῦ Γεροντικοῦ, «ὁ Θεός ἀνέχεται τίς ἁμαρτίες τοῦ κόσμου, ἀλλά ὄχι τίς ἁμαρτίες τῆς ἐρήμου»· καί οἱ Ἱερεῖς καλοῦνται σέ κάθε Θεία Λειτουργία νά ἐνθυμοῦνται τήν φοβερά εὐθύνη τους γιά τούς Πιστούς, ἀφοῦ τά δικά τους σφάλματα χαρακτηρίζονται στίς σχετικές εὐχές «ἁμαρτήματα», ἐνῷ ἐκεῖνα τοῦ λαοῦ ὀνομάζονται συγκριτικῶς «ἀγνοήματα». 
[…]
Προφανῶς, ἀφοῦ οἱ Ἐπίσκοποί μας ἐτόλμησαν, μέ πασιφανῆ καταπάτηση τῶν ἱερῶν Κανόνων (πιό ἐμφανῶς καί ἀπό τήν δογματική παρέκκλιση τοῦ Κολυμπαρίου), νά εἰσαγάγουν στήν Ἐκκλησία σχισματικούς ἀμετανοήτους καί παρ’ ἐνορίαν ἀποκατεστημένους, τῆς Οὐκρανικῆς Κακοκεφαλίας, τότε ὁ Κύριος συντομότατα – κατά συγκατάβαση καί ὄχι εὐδοκίαἐξήγαγε τόν λαό Του ἀπό τούς Ναούς, μέ τόν κορωνοϊό, γιά νά μή συγκοινωνήσει ὁ ἀγνοῶν λαός μέ τόν σχισματικό μολυσμό … Καί παραλλήλως, ἀπεκάλυψε ὅσο πιό μεγαλόφωνα γίνεται, ὅτι οἱ πλεῖστοι Ἐπίσκοποι δέν πιστεύουν στήν Χάρη τοῦ Θεοῦ ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ· εἶναι ἐκεῖνοι οἱ ἴδιοι, βεβαίως, (ἐθνοφυλετιστές καί Φαναριο-ρομαντικοί ἤ διπλωμάτες ἤ μασονόφιλοι) πού ἀθώωσαν τίς δογματικές παρεκτροπές (αἱρέσεις) τοῦ Κολυμπαρίου καί τό αἱρετικό σχίσμα τῆς Οὐκρανίας».

2. «Ας αποβάλλουμε από μέσα μας κάθε φόβο, δειλία και πανικό, όπως αρμόζει σε αληθινούς χριστιανούς, αναθέτοντας την ζωή μας στα χέρια του Θεού, σύμφωνα με την προτροπή της Εκκλησίας μας: «εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα», τηρώντας παράλληλα και τις οδηγίες των γιατρών και τις εντολές της πολιτείας» (Ανακοινωθέν I.M. Πειραιώς, 26/03/2020).

Στο τέλος της ανακοίνωσης, η Ι.Μ. Πειραιώς παροτρύνει τους πιστούς να αναθέσουν τη ζωή τους στα χέρια του Θεού, τηρώντας παράλληλα και τις οδηγίες των γιατρών και τις εντολές της πολιτείας. Καθώς όμως οι αποφάσεις της Κυβέρνησης απαγόρευαν την τέλεση κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών, η παρότρυνση της Ι.Μ. να τηρηθούν οι εντολές της πολιτείας συγκρούεται σφοδρά με την Ορθόδοξη διδασκαλία και Πίστη. Όταν η Πίστη συγκρούεται με τις εντολές της πολιτείας και των κοσμικών αρχόντων, τότε η Ορθόδοξη Εκκλησία διδάσκει: «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις», καθώς κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και όχι ένας εκκλησιομάχος και αντίχριστος πρωθυπουργός.

Αυτή η ανακοίνωση της Ι.Μ. Πειραιώς (που δημοσιεύθηκε στις 26 Μαρτίου 2020) καθώς και η παρότρυνση της για τήρηση των εντολών της πολιτείας, έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις που έκανε ο μητρ. Πειραιώς λίγες μόνο μέρες πριν την απόφαση Κυβέρνησης (16 Μαρτίου) για απαγόρευση της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών. Συγκεκριμένα, στις 10 Μαρτίου, ο μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ σε τηλεοπτική συνέντευξη και σε ερώτηση του Άκη Παυλόπουλου για το ποια θα ήταν η αντίδραση του σε περίπτωση που η Πολιτεία αποφασίσει να πάει σε οριζόντια μέτρα και πει ότι «δεν επιτρέπω τον συγχρωτισμό της Εκκλησίας και τη συμμετοχή στα Μυστήρια», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: ««Πειθαρχεῖν Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις». Είναι τόσο απλό! Εμείς θα λειτουργούμε, όποιος θέλει μπορεί να έρχεται. Εγώ και μόνος μου, μαζί με ένα πιστό βέβαια -γιατί ο ιερεύς και ο Αρχιερεύς δεν μπορεί να λειτουργεί μόνος του χωρίς το Σώμα της Εκκλησίας που εκφράζεται έστω και από έναν πιστό- θα λειτουργώ στην Εκκλησία».

Παραθέτουμε ένα σχετικό απόσπασμα από το άρθρο του πρωτοπρ. Θεοδώρου Ζήση με τίτλο «Η Λήμνος σώθηκε από λοιμική νόσο»: «Δέν μποροῦμε νά ὑποχρεώσουμε τούς ἀπίστους νά πιστεύσουν στήν Χάρη καί στήν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ, δέν θά καταργήσουμε ὅμως καί τήν Πίστη οὔτε θά τήν προσαρμόσουμε στήν Λογική καί στήν᾽Επιστήμη, διότι τότε θά παύσει νά εἶναι Πίστη. Οὔτε θά ὑποβιβάσουμε τήν θεοΐδρυτη Ἐκκλησία σέ ἀνθρώπινο σωματεῖο πού ὑπόκειται στίς ἐντολές τῆς κρατικῆς κεφαλῆς. Κεφαλή τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ Χριστός καί ὄχι πρωθυπουργός. Ποῦ ξανακούσθηκε νά ἀποφασίζουν ὀλιγόπιστοι καί δειλοί ἀρχιερεῖς νά κλείνουν τίς ἐκκλησίες, νά δίνουν ἐντολή νά μή τελεσθοῦν οἱ Χαιρετισμοί, νά μή ἑορτασθεῖ ἡ μεγάλη Θεομητορική ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, ἴσως σέ λίγο καί ἡ ἑορτή τοῦ Πάσχα; Λησμονοῦν ὅτι ὅπου συγκρούεται ἡ Πίστη μας μέ τίς ἐντολές τῶν κοσμικῶν ἀρχόντων, «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις»5; Τόσο πολύ ἔχει ἐπηρεασθῆ ἡ ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας ἀπό τά κοσμικά κριτήρια καί ἀντί νά ἀλλάξει τόν κόσμο, γίνεται καί αὐτή κόσμος; Ὅταν ἀμφισβητοῦμε τήν ἄκτιστη Χάρη τοῦ Θεοῦ πού ἐνεργεῖ ἐπί τῶν κτισμάτων καί ὅταν χρειασθεῖ, θαυματουργεῖ, καί ἀντί νά ἐμπιστευόμαστε τόν Θεῖο Φωτισμό ἐπικαλούμαστε τόν Ὀρθό Λόγο καί τήν Ἐπιστήμη, τότε γινόμαστε νέοι Βαρλαάμ, Νεοβαρλαμίτες, τίς πλάνες τοῦ ὁποίου ἤλεγξε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς».

Διαβάσαμε στο imp.gr:


ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ. ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΗΣ Ι.Μ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Ἐν Πειραιεῖ τῇ 26 Μαρτίου 2020

[…]

Ελάχιστοι δυστυχώς είναι εκείνοι οι οποίοι, υψώνουν τα μάτια στο Θεό, για να αναθέσουν τη λύση του προβλήματος  στον Μεγάλο Ιατρό των ψυχών και των σωμάτων μας. Καταφεύγουν σ’ Αυτόν, που είναι η πηγή της ζωής και χορηγεί τη ζωή, στο Θεό. Γονατίζουν με δάκρυα στα μάτια και προσεύχονται όχι μόνο για τον εαυτό τους, αλλά και για όλο τον κόσμο που δοκιμάζεται, να γίνει ίλεως ο Θεός «επί ταις αμαρτίαις ημών» και να καταπαύσει την επιδημία.

Η πρόσφατη απόφαση του πρωθυπουργού να απαγορεύσει, για λόγους προληπτικούς, την τέλεση στους Ιερούς Ναούς κάθε Ιερής Ακολουθίας, ακόμη και αυτής της Θείας Λειτουργίας, αποτελεί την πιο οδυνηρή παιδαγωγική μάστιγα του Θεού. Ο Θεός από αγάπη και φιλανθρωπία και αποβλέποντας στο πνευματικό συμφέρον όλων, μας στέρησε προσωρινά, από το Ποτήριο της Ζωής, επιβάλλοντας κατά κάποιον τρόπο ένα είδος ακοινωνησίας, ένα «επιτίμιο», σαν αυτά τα επιτίμια που επιβάλλει ο πνευματικός σε πιστούς, που έπεσαν σε βαριές αμαρτίες, για να μας βοηθήσει να έλθουμε εις εαυτούς, να μετανοήσουμε αληθινά και να αποβάλουμε την σκληροκαρδία μας. […]

[…]

Κλείνοντας, θέλουμε να τονίσουμε με τον πλέον δραματικό τρόπο την ανάγκη της μετάνοιας όλων μας, κλήρου και λαού. Η φοβερή πανδημία των ημερών μας χωρίς αμφιβολία, είναι το τραγικό αποτέλεσμα  της έσχατης αποστασίας μας. Και ταυτόχρονα παραχώρηση δοκιμασίας από μέρους του Θεού για να έρθουμε εις εαυτούς. Για να μετανοήσουμε αληθινά και γνήσια, όπως οι κάτοικοι της πόλεως Νινευί, για τους οποίους γίνεται λόγος στο βιβλίο του Ιωνά. Σύμφωνα με τη σχετική διήγηση, όταν ο προφήτης Ιωνάς ήρθε στην πόλη και προανήγγειλε την καταστροφή της σε τρείς ημέρες, όλοι οι κάτοικοι της πόλεως μετανόησαν έμπρακτα με νηστείες και προσευχές, σκεπτόμενοι πως «ει μετανοήσει ο Θεός και αποστρέψει εξ’ οργής θυμού αυτού και ου μη απολώμεθα» (Ιων.3,9). Και πράγματι ο Θεός της αγάπης και των οικτιρμών δεν τιμώρησε τους Νινευΐτες, διότι «είδεν ο Θεός τα έργα αυτών, ότι απέστρεψαν από των οδών αυτών των πονηρών, και μετενόησεν ο Θεός επί τη κακία, ή ελάλησε του ποιήσαι αυτοίς, και ουκ εποίησε» (Ιων.3,10). Ας αποβάλλουμε από μέσα μας κάθε φόβο, δειλία και πανικό, όπως αρμόζει σε αληθινούς χριστιανούς, αναθέτοντας την ζωή μας στα χέρια του Θεού, σύμφωνα με την προτροπή της Εκκλησίας μας: «εαυτούς και αλλήλους και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα», τηρώντας παράλληλα και τις οδηγίες των γιατρών και τις εντολές της πολιτείας

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Σχετικά άρθρα

Πρωτοφανές και σοκαριστικό πνευματικό ολίσθημα από την Μητρόπολη Ιταλίας

Άρθρο της Ελένης Καμπούρη. Κι ενώ δεν υπάρχει αγιοκατάταξη από την Ορθόδοξη Εκκλησία, γιατί η Μητρόπολη Ιταλίας τον ενέταξε στο ορθόδοξο εορτολόγιο και τελεί στην μνήμη του Θεία Λειτουργία;

Η αγνότητα της Παναγίας & η πονηρία εκκλησιαστικών & πολιτικών αρχόντων [ΒΙΝΤΕΟ 2019]

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ:  «Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεὸς ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.