Ειρήνη Ιωαννίδου

Ένας αριστερόφρων Αρχιεπίσκοπος… εξ Αμερικής

εικόνα άρθρου: Ένας αριστερόφρων Αρχιεπίσκοπος… εξ Αμερικής
της Ειρήνης Ιωαννίδου

Χωρισμό Εκκλησίας Κράτους ζήτησε ο κ. Ελπιδοφόρος από τον Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, Δημήτρη Κουτσούμπα


Ο γνωστός οικουμενιστής, εκθεμελιωτής της Ορθοδοξίας στην Αμερική, κ. Ελπιδοφόρος, αποφάσισε να δείξει πως είναι φίλα προσκείμενος στην σκληρή αριστερή ιδεολογία που προτείνει τον χωρισμό Εκκλησίας Κράτους. Αναρωτιέται κανείς πού σταματάει η διπλωματία μεταξύ εκκλησιαστικών και κοσμικών αρχόντων, οι συναναστροφές και η εξωτερική πολιτική, και πού αρχίζει ο φόβος Θεού.

Κατά την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος, Δημήτρη Κουτσούμπα, την Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 στο Αρχιεπισκοπικό Μέγαρο στη Νέα Υόρκη, ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής πρότεινε τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Κράτους στην Ελλάδα. Εκτός των άλλων, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο κ. Κουτσούμπας εκπροσωπεί τον ιδεολογικό χώρο του κομμουνισμού ο οποίος εκδίωξε τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς.

Ενώ επί του πρακτέου κάνουν τα πάντα για να αφομοιώσει ο Έλληνας την ταμπέλα του άθεου κράτους. Επιδιώκουν με κάθε επισημότητα και νομιμότητα να μην νοείται η αγιοτόκος Ελλάδα ως Ορθόδοξο Χριστιανικό Κράτος, διότι και οι τίτλοι πονάνε και το δοκιμασμένο σχήμα της βυζαντινής συναλληλίας ή συμφωνίας Εκκλησίας και Κράτους, το οποίο προσπαθεί να κρατηθεί με νύχια και με δόντια, έστω και θεωρητικά, ενοχλεί και αυτό.

Ο κ. Ελπιδοφόρος τόνισε συγκεκριμένα: «Αυτά είναι δύο στοιχεία τα οποία θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, ίσως είναι και σας χρήσιμα για την πατρίδα μας γιατί υπάρχει μία φοβία γενικά στην Ελλάδα τι θα γίνει αν χωριστεί η Εκκλησία από το Κράτος. Δεν ξέρω αν θα αποφασιστεί αυτό στην Ελλάδα, αυτό είναι θέμα της Ελλάδος και της Εκκλησίας της Ελλάδος και την Ελληνικής Πολιτείας, απλά εμείς έχομε εδώ μία εκκλησιαστική εμπειρία την οποία την καταθέτουμε και μπορεί να φανεί χρήσιμη».

Λίγο νωρίτερα ο Αρχιεπίσκοπος είπε στον κ. Κουτσούμπα, πως, «δύο στοιχεία που αφορούν την Εκκλησία μας στην Αμερική θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμα για την Ελλάδα, για την πατρίδα μας και ίσως είναι και οι θέσεις του Κομμουνιστικού Κόμματος ενδεχομένως, δεν μπορώ να πω ότι τα ξέρω όλα για να πω την αλήθεια, αλλά δύο στοιχεία θα μπορούσαν να προσφέρουν εκκλησιαστική εμπειρία για την Ελλάδα. Είναι πρώτον ότι εδώ η Αρχιεπισκοπή αναπτύσσεται και προοδεύει σε μία χώρα, όπου υπάρχει πλήρης διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους. Είναι μία εμπειρία που μπορεί να φανεί χρήσιμη, είναι μία απόδειξη που θα μπορούσε Εκκλησία και Κράτος να είναι χωρισμένα και παρόλα αυτά να μην επηρεάζει την πρόοδο και την ευημερία της Εκκλησίας.

Το δεύτερο που είναι πολύ σημαντικό είναι ο τρόπος οργάνωσης της Αρχιεπισκοπής. Εδώ δεν έχει η Αρχιεπισκοπή Ενορίες με την έννοια και την δομή που υπάρχει στην Ελλάδα, εδώ έχει κοινότητες που ο λαϊκός έχει απόλυτη συμμετοχικότητα, δικαίωμα ψήφου και αποφασίζει για την διοίκηση και την οικονομική διαχείριση σ’ όλα τα επίπεδα  της εκκλησιαστικής οργάνωσης από την κοινότητα την τοπική, την ενορία που λέμε στην Ελλάδα, μέχρι και την Αρχιεπισκοπή. Επομένως υπάρχει ένα σώμα λαϊκών, ανδρών και γυναικών, έχομε και την δική μας Επαρχιακή Σύνοδο εδώ, και η συμμετοχή του λαού δεν είναι διακοσμητική, είναι ουσιαστική. Είναι σε διαδικασίες εκλογής και όχι διορισμού και εξονομασμού, επομένως αυτές οι δύο εμπειρίες θα μπορούσαν να είναι χρήσιμες και για την πατρίδα μας».

Ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ πρωτοπρεσβύτερος π. Θεόδωρος Ζήσης αναφέρει σε ομιλία του ότι το τελευταίο κακό που θα συμβεί είναι ο χωρισμός Εκκλησίας και κράτους. Φαίνεται πως δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι σήμερα προωθείται αποκλειστικά από Αρχιερείς που ασπάζονται τον Οικουμενισμό ή αθωώνουν την ομοφυλοφιλία, επιβεβαιώνοντας την σοδομική κατάσταση της έσχατης εποχής μας… Είναι μάλιστα τραγελαφικό να παρουσιάζονται Αμερική και Ευρώπη σαν πρότυπα εκκλησιαστικής διοίκησης, τη στιγμή που χοροστατούν με το νεοταξίτικο πνεύμα τους και τον Οικουμενισμό τους, στον ερχομό του Αντιχρίστου. Τις τελευταίες δεκαετίες είδαμε να διαδραματίζονται στις επισκοπές του εξωτερικού γεγονότα φρικτά, κάνοντάς μας να ελπίζουμε ότι ίσως Ελλάδα και Κύπρος, παρά τα πνευματικά τους χάλια, να αποτελούν τα τελευταία προπύργια της Ορθοδοξίας. Αυτό φυσικά ενοχλεί τους ιεράρχες που θέλουν να δώσουν το φίλημα του Ιούδα στην Ορθοδοξία, να την προδώσουν, να την εξαφανίσουν, να την εξισώσουν με τις μιαρές αιρέσεις…

Ο Διδάκτωρ Εκκλησιαστικού Δικαίου Νομικής Σχολής Α.Π.Θ. και Δικηγόρος Αναστάσιος Βαβούσκος αναφέρει στο άρθρο του «Σχέσεις Κράτους – Εκκλησίας στην Ελλάδα | Η νομική και η οικονομική διάσταση»: «Η έννοια του χωρισμού έχει τρεις παραμέτρους, την νομική, την ιστορική – πνευματική και την οικονομική.

Ζήτημα νομικού χωρισμού θα ετίθετο, εφόσον οι παραπάνω εκφάνσεις παρουσίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα συνιστούσαν υπηρεσίες του ελληνικού Κράτους.

Όμως, από τα διαφορετικά νομοκανονικά καθεστώτα εντός των γεωγραφικών ορίων του ελληνικού κράτους, τα οποία συνθέτουν την παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, κανένα δεν αποτελεί υπηρεσία του ελληνικού Κράτους. Αντιθέτως, κάθε ένα από αυτά έχει δικό του νομικό καθεστώς, που του επιτρέπει νομικώς να αυτοπροσδιορίζεται, και να διαφοροποιείται κατ’ επέκτασιν από την νομική προσωπικότητα του ελληνικού Κράτους.

Άρα ζήτημα νομικού χωρισμού δεν τίθεται.

Ζήτημα πνευματικού – ιστορικού χωρισμού επίσης δεν τίθεται, διότι πάνω απ’ όλα δεν είναι εφικτός τέτοιος χωρισμός ούτε από νομικής ούτε από πραγματικής απόψεως.

Το μόνο ζήτημα, το οποίο θεωρώ ότι μπορεί να τεθεί είναι αυτό του οικονομικού χωρισμού Κράτους – Ορθόδοξης Εκκλησίας και μόνο σε σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, ζήτημα το οποίο – όπως όλοι γνωρίζουμε – έχει ήδη τεθεί και στο οποίο θα αναφερθώ παρακάτω.

Εφόσον, λοιπόν, κατ’ ουσίαν δεν τίθεται θέμα «χωρισμού», ποιες είναι οι ενδεδειγμένες λύσεις, για την επίλυση του όλου αυτού ζητήματος;»

Παρενθετικά αναφέρουμε μία σχετική επισήμανση του π. Θεοδώρου στο άρθρο του «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ. Χωρισμός ή συναλληλία;»: «Aπό την ψήφιση του νόμου 1700/1987 για την εκκλησιαστική περιουσία, ο οποίος ήγειρε θύελλα αντιδράσεων, όχι μόνο γιατί ουσιαστικά εδήμευε την εκκλη­σιαστική και μοναστηριακή περιουσία, καταπατώντας τους ιερούς κανόνες και το δικαίωμα ιδιοκτησίας των μονών, αλλά και διότι επενέβαινε και στη διοίκηση της Εκκλησίας με τις διατάξεις για τα ενοριακά συμβούλια και την εκλο­γή των επισκόπων».

Ο χωρισμός Εκκλησίας κράτους λοιπόν αναφέρεται σε έναν οικονομικό πλειστηριασμό της Διοικούσας Εκκλησίας εκ μέρους της Πολιτείας, τον οποίο μόνο ο κλήρος των εσχάτων θα μπορούσε να δεχθεί.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Τι ετοιμάζουν Αρχιεπίσκοπος και Πρωθυπουργός;

Σχετικά άρθρα

Ευαγγέλιο κατά Μάρκον, κατά Ιωάννην και Αρχιεπ. Ελπιδοφόρου το ανάγνωσμα

Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη. Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής εκφράζεται ελεύθερα όπως έχει δικαίωμα να κάνει κάθε άνθρωπος. Τα λεγόμενά του όμως έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τον λόγο του Κυρίου. Τι πρέπει να πράξει ο πιστός λαός;

Θυρανοίξια ανακαινισθέντος Ναού στη Μητρόπολη Περιστερίου χωρίς Εσταυρωμένο

Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου. Παρακολουθούμε τον Μητροπολίτη Περιστερίου, καθώς είναι ο απολογητής του Ουκρανικού κακοκέφαλου και ο πρώτος διδάξας την αντικατάσταση του Εσταυρωμένου από το δεσποτικό σύνθρονο μέσα στα Ιερά των ιερών Ναών

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.