Επικαιρότητα
Ένας αυλοκόλακας του Φαναρίου παραδέχεται τις προβληματικές χειροτονίες των σχισματικών της Ουκρανίας
2 Μαρ 2023
της Ειρήνης Ιωαννίδου
Αποστομοτικές θεολογικές απαντήσεις «περί άκυρου των χειροτονιών των ουκρανών σχισματικών και μη»…
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
O Δρ.Σουμίλο έχει ένα πλούσιο οικουμενιστικό βιογραφικό και είναι εκπρόσωπος της σχισματικής εκκλησίας της Ουκρανίας, την οποία διαφημίζει σε διάφορα συνέδρια στην Ελλάδα και τον κόσμο λασπολογώντας ενάντια στην Εκκλησία της Ρωσίας.
Σχετικό δημοσίευμα παραθέτει συνέντευξή του στην οποία έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για το συνέδριο της IOTA στο Βόλο.
Ο εκκλησιολογικά επικίνδυνος χαρακτήρας του συνεδρίου που αφήνει έκθετο τον Μητροπολίτη Δημητριάδος σχολιάστηκε από την Κατάνυξη. Όμως ο κ.Σουμίλο επαναφέρει το ζήτημα στην επικαιρότητα για να φωτίσει μερικά ακόμα τραγικά σημεία και αυτή τη φορά επανέρχεται με μία δήλωση που θα ταράξει την ηρεμία του Φαναρίου. Αν και πλέκει διθυράμβους στον Πατριάρχη για την αντικανονική και άθεσμη απόφασή του να δώσει αυτοκεφαλία στους αχειροτόνητους σχισματικούς της Ουκρανίας, αναγνωρίζει πως οι χειροτονίες των σχισματικών αυτών είναι άκυρες.
Παραθέτουμε ένα μικρό μέρος της τοποθέτησής τους.
«Δυστυχώς, κατά την πρώτη χειροτονία του Βασιλείου Μποντναρτσούκ, δεν υπήρχε τρίτος επίσκοπος, ούτε ο Βαρλαάμ Ιλιουσένκο ούτε κανένας άλλος. Αυτή η χειροτονία είναι πραγματικά προβληματική και πρέπει να το παραδεχτούμε ειλικρινά. Μίλησα με τον επίσκοπο Φιλάρετο Ντενισένκο για το θέμα αυτό και θεωρεί επίσης προβληματική αυτή τη χειροτονία, γι’ αυτό και χειροτόνησε εκ νέου τους περισσότερους επισκόπους της Ουκρανικής Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ταυτόχρονα, ένας επίσκοπος της Ουκρανικής Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας, στη χειροτονία του οποίου συμμετείχε ο Τσεκάλιν, ο Ανδρέας Αμπραμτσούκ, δεν διόρθωσε τη χειροτονία του. Σύμφωνα με την ακρίβεια, ο επίσκοπος αυτός θα έπρεπε να είχε συνταξιοδοτηθεί, ή να είχε διορθωθεί η χειροτονία του μέσω μιας πρόσθετης χειροτονίας ή να είχε χειροτονηθεί εκ νέου».
Ολόκληρη τη συνέντευξή του μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ.
Η επίσημη δήλωση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας «περί άκυρου των χειροτονιών των ουκρανών σχισματικών και μη»
Στην επίσημη ιστοσελίδα της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας δημοσιεύθηκε ένα σοβαρό και θεολογικό άρθρο από τη “Γραμματεία της Συνοδικής Βιβλικής Θεολογικής Επιτροπής της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ρωσίας” με τίτλο “Περί ακύρου των χειροτονιών των ουκρανών σχισματικών και μη”. Στη δήλωση αυτή, αναλύεται το πρόβλημα της αποστολικής διαδοχής στους σχισματικούς «ιεράρχες», τα όρια εφαρμογής της αρχής της οικονομίας, η έλλειψη νομιμότητας της «Ορθοδόξου εκκλησίας της Ουκρανίας», η παραμόρφωση του ρόλου του πρώτου επισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και η διακοπή της ευχαριστιακής κοινωνία.
Επίσης ο π.Αναστάσιος Γκοτσόπουλος έχει αποκαλύψει σε ποιους πραγματικά δόθηκε αυτοκεφαλία αλλά και τους λόγους που δεν υφίσταται η αποκατάσταση των σχισματικών Ουκρανών, ενώ έχει σχολιάσει και τις κατηγορίες για απάτη και πλαστογραφία που βαρύνουν τους σχισματικούς.
«Για την αποκατάσταση των καθηρημένων, αφορισμένων και αυτοχειροτόνητων το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν ακολούθησε την εκκλησιαστική παράδοση, όπως εύστοχα έχει επιημανθεί ακόμα και από Αρχιερείς και Προκαθημένους πολλών τοπικών Εκκλησιών:
α) Δεν υπήρξε μετάνοια ἐκ μέρους τῶν σχισματικῶν. Είναι, λοιπόν, φυσικό ο Φιλάρετος να ξανακάνει τα ίδια.
β) Οἱ σχισματικοὶ δεν είχαν καμία πρόθεση και δεν επανήλθαν στην κοινωνία μὲ τὴν Ἐκκλησία ἀπὸ τὴν ὁποία ἀποσχίσθηκαν. Ἔτσι περιφρονεῖται ἡ τοπικὴ Ἐκκλησία καὶ ἀθετεῖται ἡ βασικὴ καὶ θεμελιώδης ἀρχὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία ἡ κοινωνία με την καθ’ όλου Εκκλησία γίνεται διά της τοπικής Εκκλησίας καί ἡ καταδικαστικὴ ἀπόφαση γιὰ ἐκκλησιαστικὰ ἐγκλήματα μιᾶς τοπικῆς Ἐκκλησίας ἰσχύει σὲ ὅλη τὴν ἀνὰ τὴν οἰκουμένη Ἐκκλησία (Ἀποστολικὸς-12, -32, Ἀντιοχείας-6, Καρθαγένης-9)
γ) Δεν αναχειροτονήθηκαν όσοι έλαβαν ψευτο-χειροτονία στο σχίσμα
δ) Δεν αναχειροτονήθηκαν όσοι έλαβαν ψευτο-χειροτονία από καθηρημένους και αναθεματισμένους.
ε) Δεν αναχειροτονήθηκαν όσοι έλαβαν ψευτο-χειροτονία από αυτοχειροτόνητος και αχειροτόνητους
Όπως διελάμβανε σχετική απόφαση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου για το Μελιτιανό Σχίσμα και όπως ἔπραξε πρόσφατα τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ὅταν δύο «ἐπίσκοποι» παλαιοημερολογῖτες ἐντάχθηκαν στὴ δικαιοδοσία Του στὶς ΗΠΑ. Τοὺς χειροτόνησε ὡς ἀχειροτόνητους!
δ) Οι πρώην σχισματικοί “επίσκοποι”, δὲν ὑποτάχθηκαν στοὺς κανονικοὺς ἐπισκόπους όπως προβλέπει ο Α-8 ποὺ ἀντιμετώπισε τὸ ζήτημα τῆς ἐπιστροφῆς σχισματικῶν κληρικῶν (τῶν Καθαρῶν) στὴν ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία, ὅπου διαλαμβὰνεται: «ὁ μέν ἐπίσκοπος τῆς (κανονικής) ἐκκλησίας ἕξει τό ἀξίωμα τοῦ ἐπισκόπου· ὁ δέ ὀνομαζόμενος παρά τοῖς λεγομένοις Καθαροῖς ἐπίσκοπος (δηλ. ο πρώην σχισματικός επίσκοπος), τήν τοῦ πρεσβυτέρου τιμήν ἕξει· πλήν εἰ μή ἄρα δοκοίη (= ἐάν φανεῖ καλό) τῷ (κυριάρχῃ) ἐπισκόπῳ, τῆς τιμῆς τοῦ ὀνόματος αὐτόν μετέχειν … ἵνα μή ἐν τῇ πόλει δύο ἐπίσκοποι ὦσιν».
Χρειάζεται λοιπόν ο κ.Σουμίλο και κάθε τιτλούχος θεολόγος που θέλει να λέει ότι θεολογεί ορθόδοξα, να μελετήσει τις αποφάσεις των πραγματικών εν αγίω πνεύματι συνόδων, τους κανόνες, τη βιοτή και πνευματική συμφωνία των αγίων μας που καμία σχέση δεν έχουν με τη νέα δαιμονική θεολογία του Οικουμενισμού.
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧΙ