Ελένη Καμπούρη
Επιστημονικό συνέδριο στα Ιωάννινα τιμά τον ολετήρα του Ελληνισμού
23 Οκτ 2021
Άρθρο της Ελένης Καμπούρη
αρθρογραφεί για katanixi.gr
Ποιός δικαιούται κατά την άποψή τους να τιμηθεί με συνέδριο υπό την αιγίδα της Επιτροπής εορτασμού του 1821; Ο Αλή Πασάς ή οι Σουλιώτες; Ο Αλής ή ο Μάρκος Μπότσαρης; Ο Αλής ή ο Κατσαντώνης; Ο Αλής ή το Κούγκι και ο Ζάλογγος;
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
200 χρόνια συμπληρώθηκαν φέτος από την Επανάσταση του 21 και κάθε τόπος της πατρίδας μας τιμά την επέτειο με εκδηλώσεις μνήμης. Κάθε πόλη και χωριό τίμησαν τους ήρωες τους, τις θυσίες τους, τις μεγάλες νίκες και ήττες. Τα Γιάννενα όμως δια τους δημάρχου τους και με υπό την αιγίδα της Επιτροπής Γιάννας Αγγελοπούλου Ελλάδα 1821 -2021 θα τιμήσουν ένα σημαντικό ιστορικό πρόσωπο εχθρό της Ελληνικής Ελευθερίας τον Αλή Πασά των Ιωαννίνων
H ανακοίνωση του Δήμου Ιωαννίνων
Ο Δήμος Ιωαννίνων ανακοίνωσε (με πρόταση του Δημάρχου Ιωαννίνων) “….τη διεξαγωγή του συνεδρίου για τον Αλή Πασά, από 22 έως 24 Οκτωβρίου, υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» (υπό την αιγίδα δηλαδή της κ.Γιάννας Αγγελοπούλου), που είχαν άρον-άρον αναβάλει μετά τις αποκαλύψεις της «δημοκρατίας» και τις αντιδράσεις Σουλιωτών, απογόνων αγωνιστών του 1821 αλλά και παραγόντων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης”. Υπενθυμίζουμε “ότι οι πλέον οργισμένες αντιδράσεις είχαν προέλθει από τον πρόεδρο του Συλλόγου Απανταχού Σουλιωτών Δημήτρη Μπότσαρη, που έκανε λόγο για μια «απαράδεκτη και ασεβή πράξη τόσο προς τις επετειακές γιορτές των 200 χρόνων από το ’21 όσο και προς τους πεσόντες Ηπειρώτες ήρωες»”.
Ποιο προφίλ του Αλή Πασά θα αναδείξουν;
Το συνέδριο λοιπόν, το οποίο διοργανώνουν ο Δήμος Ιωαννιτών, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών υπό την αιγίδα της κ. Γιάννας Αγγελοπούλου, με τι θα ασχοληθεί και τι θα αναδείξει; Από το πρόγραμμα των ομιλιών προκύπτει αβίαστα ότι σκοπός του συνεδρίου είναι να προβάλλει τον Αλή ως εκσυγχρονιστή ηγέτη ή ως ένα ηγέτη “πεφωτισμένης δεσποτείας” με ευρωπαϊκό προφίλ, όπως λανθασμένα διαδιδόταν από ξένους και ευρωπαίους χρονικογράφους ή μεταγενέστερους συγγραφείς.
Οι θηριωδίες του “ηγέτη”
Για όλους όσοι αγαπούν την Ιστορία είναι πανεύκολο στον αιώνα της τεχνολογίας και του διαδικτύου, να ανακαλύψουν ποιος ήταν πραγματικά ο Αλή Πασάς. Είναι καταγεγραμμένο παντού στην βιβλιογραφία ότι έσφαξε, έγδαρε, σούβλισε, λεηλάτησε και βασάνισε, κάθε έναν ή κάθε μια που τολμούσε να σταθεί εμπόδιο στα μεγαλεπίβολα σχέδιά του. Πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ.Δημήτρης Μπότσαρης, πρόεδρος του Συλλόγου Απανταχού Σουλιωτών, πως “ο Αλή Πασάς ήταν αυτός που έσφαξε τους πρόκριτους στο Χόρμοβο και 600 άτομα στο Γαρδίκι το 1812, όπως έσφαξε και τους κατοίκους της ηρωικής Χειμάρας το 1805 μέσα στις εκκλησίες, ανήμερα το Πάσχα, όπως έκοψε στα τέσσερα τον αγωνιστή παπα-Θύμιο Βλαχάβα και κρέμασε τα κομμάτια του στην πόλη, όπως σκότωσε τον Κατσαντώνη, σπάζοντάς του όλα τα κόκαλα στο αμόνι, όπως έπνιξε την κυρα-Φροσύνη στη Λίμνη των Ιωαννίνων και είχε προβεί σε σωρεία άλλων δολοφονιών και θηριωδίες κάθε είδους, καθώς και αποτρόπαιες πράξεις βασανισμού, εξανδραποδισμού, λεηλασίες και φρικαλεότητες!”.
Είναι χαρακτηριστικό το απόσπασμα από την Ελληνική Νομαρχία, η οποία γράφτηκε το 1802, πριν από την καταστροφή του Σουλίου του 1803: “Μύριοι εἶναι οἱ τρόποι μὲ τοὺς ὁποίους οἱ σκληροτράχηλοι ὀθωμανοὶ δίδοσι τὸν θάνατον εἰς τοὺς ἀθώους Ἕλληνας, ὁ συχνότερος ὅμως εἶναι τὸ κρέμασμα. Οἱ πλάτανες τῶν Ἰωαννίνων εἶναι ἀδιακόπως πεφορτωμένοι ἀπὸ σώματα νεκρά. Ὁ σκληρόκαρδος τύραννος Ἀλῆς πολλοὺς ἀπεκεφάλισε μὲ τὸ πριόνι, ἄλλους ἔπνιξεν εἰς τὴν λίμνην, ἄλλους ἐφόνευσε, θέτοντας ἐπάνω εἰς τὸ στῆθος των ἀνυπόφορα βάρη, ἄλλους ἔθαψεν ζωντανούς, πολλῶν ἐσύντριψεν τὰς χεῖρας, τοὺς πόδας καὶ ἔπειτα τὴν κεφαλήν, πλῆθος ἐπαλούκωσε, καὶ ἀπὸ δύο Σουλιώτας ὁποὺ ἐφύλαττεν διὰ ἐνέχυρον, τὸν μὲν ἕνα ἐπρόσταξε καὶ τὸν ἔγδαραν ζωντανόν, τὸν δ᾿ ἕτερον ἐσούβλισαν καὶ ἔπειτα ἔψησαν ζωντανόν.” Αυτόν λοιπόν τον σφαγέα επιθυμούν να τιμήσουν; Αυτού του βάρβαρου τις ηγετικές ικανότητες σκοπεύουν να αναδείξουν για να τιμήσουν το άγιο ‘21;
Η αμνησία της Επιτροπής
Αν πράγματι ήθελαν οι Γιαννιώτες τοπικοί άρχοντες να τιμήσουν την συνεισφορά της Ηπείρου στο αγώνα της Παλιγγενεσίας, το θέμα της επιστημονικού συνεδρίου θα έπρεπε να ήταν οι Σουλιώτες και όχι ο Αλή Πασάς. Οι Σουλιώτες που κράτησαν ελεύθερα τα χωριά τους, μια νησίδα μέσα στο πέλαγος της πιό σκληρής σκλαβιάς. Που πολέμησαν με λύσσα τον Αλή. Που προτίμησαν να αφήσουν την πατρίδα τους παρά να γίνουν σκλαβάκια του Πασά των Ιωαννίνων. Που συμμάχησαν μαζί του εναντίον των σουλτανικών στρατευμάτων του Χουρσίτ για να γυρίσουν στις εστίες τους. Που και μετά τον θάνατο του Αλή συνέχισαν να μάχονται εναντίον των Τούρκων στην Ήπειρο για να συντηρούν το μέτωπο και χάρη σε αυτούς δεν ξεχύθηκαν οι ορδές του Χουρσίτ εναντίον της Πελοποννήσου. Που έδωσαν την ευκαιρία στον Γέρο του Μοριά να στήσει αθάνατο τρόπαιο στα Δερβενάκια. Που μετά την ήττα στο Πέτα και την απώλεια της Πατρίδας του, συνέχισαν να μάχονται μέχρι το τέλος του Αγώνα. Που δεν έλειψαν από καμία μα καμία μεγάλη μάχη της Επανάστασης από το 22 και μετά, χωρίς ελπίδα ότι θα ελευθερώσουν τους δικούς τους τόπους. Που στο κάτω κάτω, ακόμα κι αν δεχτούμε την αμφιβαλλόμενη και αμφιλεγόμενη αλβανική τους καταγωγή, η ένταξή τους διά του βαπτίσματος του αίματος στο σώμα του Ελληνικού Έθνους, τους κατέστησε τους ακραιφνέστερους Έλληνες των νεωτέρων χρόνων.
Η στάση των Ιωαννιτών
Εμείς αναρωτιόμαστε, οι ντόπιοι κάτοικοι των Ιωαννίνων τι γνώμη έχουν για όλα αυτά; Ποιός δικαιούται κατά την άποψή τους να τιμηθεί με συνέδριο υπό την αιγίδα της Επιτροπής εορτασμού του 1821; Ο Αλή Πασάς ή οι Σουλιώτες; Ο Αλής ή ο Μάρκος Μπότσαρης; Ο Αλής ή ο Κατσαντώνης; Ο Αλής ή το Κούγκι και ο Ζάλογγος;
Εξάλλου το συνέδριο αυτό θα γίνει παραμονές του Έπους του 40 που γράφτηκε πάνω στα ίδια αυτά αγιασμένα μέρη. Γιαννιώτες συμπατριώτες, σας ρωτάμε: ποιον θα έπρεπε να τιμήσει τέτοιες μέρες η επιστημονική, πολιτική και αυτοδιοικητική κοινότητα του τόπου σας; Τον Αλή ή τον Κατσιμήτρο; Τον Αλή ή τον Δαβάκη; Τον Αλή ή τα ηρωικά ηπειρωτάκια της VIII μεραρχίας που σταμάτησαν τους Ιταλούς; Είναι οι παππούδες σας, οι παππούδες μας, που μέθυσαν με το αθάνατο κρασί του ‘21 και όχι με το προυσαλιό χασίσι στο ναργιλέ του Αλή πασά, μέσα σε οντάδες με ελληνοπούλες χανούμισσες και μικρά αγοράκια.
Από την άλλη ίσως είναι καλύτερα που έγιναν τα πράγματα όπως έγιναν, γιατί αν λάβουμε υπόψη ποιοι απαρτίζουν την περιβόητη Επιτροπή, η ενασχόληση με οποιοδήποτε από τα παραπάνω προτεινόμενα θέματα θα ήταν μια μαγαρισιά. Κάτι σαν συνωστισμός στο Ζάλογγο. Όπως πολύ σωστά είχε επισημάνει η Κατάνυξη με παλαιότερο δημοσίευμά της, “είναι αληθινά θλιβερό να καταντήσει εθνομηδενιστικό φεστιβάλ η γιορτή για τα 200χρονα από το πάνσεπτο 1821”. Ο ραγιαδισμός δεν μας ταιριάζει, ούτε τα νεοταξίτικα τσιπάκια της κ.Αγγελοπούλου. Αυτοί το δρόμο τους και εμείς τον δικό μας και ας αποφασίσει ο Θεός αν αξίζει να ζήσει αυτό το έθνος.
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra
Δείτε σχετικά:
– Σφοδρές αντιδράσεις για το συνέδριο «Ο Αλή Πασάς και η εποχή του»
– Τί δουλειά έχουν οι Τούρκοι, κ. Γιάννα, στα διακόσια χρόνια από την Επανάσταση εναντίον…
– Την Ελλάδα δε χρειάζεται να την “ξεβλαχέψει” κανείς
– Μαρία Κοσμίδου, Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη των Ελλήνων τα ιερά