Ελευθέριος Κοσμίδης

Επιστολή κόλαφος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών 

εικόνα άρθρου: Επιστολή κόλαφος του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών 
του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη, Contributor Editor
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Κάνει λόγο για κανονική αταξία στην Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνης Σινά, αδειάζει τον μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαο, στηλιτεύει επιχειρούμενη αναίρεση της τάξεως των Διπτύχων…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ο θυμόσοφος λαός λέει: “Φοβάται ο Γιάννης το θεριό και το θεριό το Γιάννη” ή “Μας πήραν από φόβο”. Γεγονός είναι πως εμπεδώνεται το κλίμα ανασφάλειας στις διορθόδοξες σχέσεις.

Φυσικός αυτουργός και εμπνευστής αυτής της κατάστασης δεν είναι άλλος από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Η δική του αυθαιρεσία, η δική του “σκασίλα”, που σχίζει στα δύο την Ορθοδοξία, άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για κάθε φιλόδοξο Ιεράρχη, ώστε να μπορεί να επικαλείται τη νέα Εκκλησιολογία του Φαναρίου και να “αρχίζουν τα όργανα”. 

Οποιαδήποτε αυτόνομη ή ημιαυτόνομη εκκλησία και οποιοδήποτε αυτοδιοίκητο δύναται να τεθεί υπό διαπραγμάτευση και να προκαλέσει περαιτέρω σχίσματα και διαιρέσεις στον άρραφο χιτώνα του Χριστού.   

Στην αυστηρή επιστολή του ο Πατριάχης Ιεροσολύμων κάνει λόγο για “κανονική αταξία’: (…)”Τούτων οὕτως ἀκριβῶς τηρουμένων, ἐσχάτως δημιουργεῖται πρόβλημα, ὡς μή ὤφελε, ἐκ τῆς μή ἐνημερώσεως τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων ὑπό τῶν Σιναϊτῶν Πατέρων, διά τήν πρόσκλησιν Ἱεραρχῶν ἐξ ἑτέρων Ἐκκλησιαστικῶν Κλιμάτων, ἐπί τῷ σκοπῷ τῆς τελεσιουργίας τῆς Θείας Εὐχαριστίας ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ, ἰδίᾳ δέ κατά τήν ἑορτήν τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης. Ἡμεῖς καθ’ ἕκαστον ἔτος ἀποστέλλομεν ἀντιπροσωπείαν διά τήν ἑορτήν ταύτην, χωρίς νά γνωρίζωμεν ποίους Ἀρχιερεῖς ἄλλων Ἐκκλησιῶν θά συναντήσωμεν ἐκεῖ, καθισταμένων οὕτω τῶν ἀντιπροσώπων Ἡμῶν μαρτύρων κανονικῆς ἀταξίας.”(…)

Δεν αρκείται σε αυτό, αλλά στηλιτεύει τους “ενόχους” και επικαλείται την τάξη των Διπτύχων: 

(…)”Εἰς τήν Θείαν Λειτουργίαν τῆς ἑορτῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης ἐφέτος προέστη ὁ Ἱερώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς κ. Νικόλαος, ἄνευ οἱασδήποτε γνώσεως Ἡμῶν καί ἐμνημόνευσεν εἰς τήν Θείαν Λειτουργίαν, προφανῶς ἐκ παρερμηνείας, τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί τόν Ἀρχιεπίσκοπον Σιναίου κ. Δαμιανόν, ἄνευ οὐδεμιᾶς μνείας τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων, ἐν ἀντιθέσει πρός τήν λειτουργικήν καί κανονικήν τάξιν τήν ἰσχύουσαν ἐν τοῖς Παλαιφάτοις Πατριαρχείοις. Διερωτώμεθα ἐάν ἡ Αὐτονομία τῆς Μονῆς ἤ τό «Ἀδέσποτον» αὐτῆς, ὡς ἰσχυρίζονται οἱ Σιναΐται Πατέρες, ἀναιρεῖ τήν τάξιν τῶν Διπτύχων καί ἐπί ποίας κανονικῆς βάσεως ἐρείδεται ἡ ἀναίρεσις αὕτη”.(,,,)

Δυστυχώς για τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ο πρωτομάστορας της “σκασίλας” Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, πρώτος μετέτρεψε σε κουρελόχαρτο τα Δίπτυχα, μετά την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου Κρήτης.

Φαίνεται πως εκείνον αντιγράφει και ακολουθεί μετά χαράς ο χειρότερος Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στη σύγχρονη Εκκλησιαστική Ιστορία. Αυτόν τον τίτλο τον κέρδισε με το σπαθί του, γιατί έχει καταλύσει εν τοις πράγμασι το Συνοδικό πολίτευμα στην τοπική μας Εκκλησία.

Είτε συντρέχουν οι λόγοι ανησυχίας για την Ι.Μ. Αγίας Αικατερίνης Σινά, είτε υπερβάλλει ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων, ο πιστός λαός δεν ξεχνά, τότε το 2002, τη σκληρή αντίδραση Βαρθολομαίου κατά του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, όταν εκείνος προσπάθησε να διεκδικήσει την αυτονομία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η σύγκρουση τότε δεν ωφέλησε τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. 

Στην εποχή μας στο θρόνο του Αρχιεπισκόπου βρίσκεται ο διπλωματικότερος νους Ιερώνυμος Λιάπης, που δεν επέλεξε κατά μέτωπον αντιπαράθεση με το Φανάρι. Έχει καταφέρει με την “πολιτική της καταλλαγής και της συνεννόησης” να εκλέγονται αποκλειστικά οι δικοί του υποψήφιοι και έχει επικρατήσει συντριπτικά στην Ιεραρχία. Έχει φτάσει μάλιστα στο σημείο να περηφανεύεται γι’ αυτό του το έργο. 

Ο πιστός λαός βλέπει τον Οικουμενικό Πατριάρχη να ξεπερνά σε αυταρχισμό την εποχή Χριστόδουλου και να μοιράζει αντικανονικώς αυτοκεφαλίες, κάνοντας εισπήδηση σε ξένη δικαιοδοσία και μάλιστα νομιμοποιώντας καθηρημένους σχισματικούς.

Ο Φανατιώτικος αυταρχισμός και η αυθαιρεσία έχουν προκαλέσει έντονη ανασφάλεια στην Ορθοδοξία. Υπό αυτό το πρίσμα, ίσως και να δικαιολογείται η ευαισθησία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων για την “κανονική αταξία” στην Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης Σινά.  

“Παρακαλοῦμεν δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, νουθετεῖτε τοὺς ἀτάκτους, παραμυθεῖσθε τοὺς ὀλιγοψύχους, ἀντέχεσθε τῶν ἀσθενῶν, μακροθυμεῖτε πρὸς πάντας” (Προς Θεσσαλονικείς Α΄5-14)

Καλά ξεμπερδέματα με τους ατάκτους.

Καλή Μετάνοια!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Ανακοίνωση Αρχιεπισκόπου Σιναίου Δαμιανού, Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης Σινά
Eπιστολή δυσαρέσκειας Πατριάρχη Ιεροσολύμων προς τον Ιερώνυμο

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.