Ελένη Παπασταματάκη
Ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως μιλάει στο Economist για την ψηφιακή αθανασία
18 Αυγ 2024
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη
«Στην Αγία Γραφή ο Θεός δημιουργεί ένα ρομπότ, έχει μπροστά του έναν τέλειο οργανισμό, το σώμα του ανθρώπου και έρχεται στη συνέχεια ο ίδιος να φυσήσει μέσα του και να του δώσει πνοή ζωής»
Μας έχει πείσει ο μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος ότι ανήκει στην μεταπατερική οικουμενιστική σχολή, δηλαδή είναι θιασώτης του πνεύματος της ανανέωσης και της εκκοσμίκευσης της Εκκλησίας. Δεν χρειάζεται να προσπαθεί άλλο. Είναι αρκετά τα πειστήρια που έχει δώσει προς κάθε κατεύθυνση.
Παρ’ όλα αυτά εξακολουθεί να επενδύει στο προφίλ του μοντέρνου επισκόπου, του επισκόπου που είναι ένα με τον κόσμο και που αντιλαμβάνεται τον κοινωνικό παλμό και τις επιταγές του, κάνοντας τις δόγμα. Εφάρμοσε κατά γράμμα τα μέτρα περί μολυσμού εντός των ιερών ναών, με κλειστούς ναούς, υγειονομικά πρωτόκολλα, απαγόρευση αγιασμού των υδάτων. Τόλμησε να πει το φοβερό σε πασχαλινή εγκύκλιο: ««κάποιος» ποὺ ἔζησε, «ἀπέθανε καὶ ἐτάφη», ὕστερα ἀπὸ τρεῖς ἡμέρες «λέγεται» ὅτι ἀναστήθηκε»… Θα μείνει αξέχαστη η βλάσφημη ρύση του ότι «αν ο κόσμος πάει προς μία κατεύθυνση και το Ευαγγέλιο προς την άλλη, εγώ θα επιλέξω να πάω με τον κόσμο». Ας γινόταν καλύτερα πολιτικός… [1]
Η είδηση
Στο επίκεντρο της συνεδρίασης της 28ης ετήσιας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης με την Ελληνική Κυβέρνηση του Economist (28th Annual Economist Government) που πραγματοποιήθηκε στο Λαγονήσι ήταν το θέμα της ψηφιακής μετέπειτα ζωής, το οποίο ήδη έχει μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων [2].
Τι είναι ακριβώς αυτό;
Σε μία αρκετά κατατοπιστική ανάρτηση στο διαδίκτυο διαβάζουμε ότι υπάρχει ήδη εταιρεία η οποία με την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης επαναφέρει ψηφιακά ανθρώπους που πέθαναν. Πως το πετυχαίνει αυτό; Απλά αποθηκεύοντας τις αναμνήσεις τους όσο είναι εν ζωή, δημιουργώντας ένα «άβαταρ» ένα chatbot. Με αυτό το chatbot θα επικοινωνούν οι δικοί του άνθρωποι όταν ο ίδιος θα έχει πεθάνει [3].
Το chatbot είναι ένας τύπο προγράμματος που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη και μπορεί να παράγει περιεχόμενο με βάση τα δεδομένα που το έχουν τροφοδοτήσει. Στο εν λόγω άρθρο υπάρχουν αρκετές πληροφορίες και σχετικά βίντεο. Αυτή η μέθοδος όπως διατείνονται προσφέρει ένα είδος ψηφιακής αθανασίας. Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η εφαρμογή «live forever» του metaverse, που δημιουργεί ένα ψηφιακό εαυτό που μπορεί να ζει για πάντα μέσα στο metaverse. Πρόκειται για άλλη μία νέα δραστηριότητα του σύγχρονου, μπερδεμένου και μακριά από την αλήθεια του Θεού ανθρώπου. Πηγή και αυτής της τάσης είναι ένα τεράστιο αχαλίνωτο «εγώ», η αλαζονεία να καταστρέψει όσα η Σοφία του Θεού δημιούργησε, και η δαιμονική αρχέγονη επιθυμία να αποκτήσει την αθανασία, μακριά όμως από τον Αληθινό Θεό. [4]
Η παρέμβαση του μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως
Ο λόγος του ήταν μπερδεμένος με μια βαριά προβληματική. Υποστήριξε πόσο κατανοητό είναι να υπάρχει μεγάλος πόνος στην απώλεια αγαπημένου προσώπου. Και συμπλήρωσε «δεν θέλουμε να ζήσουμε μόνοι μας, χωρίς τον άνθρωπο που αγαπάμε, επειδή έχει φύγει από τη ζωή. Τώρα, η ΤΝ έρχεται και μας λέει ότι μπορεί να μας προσφέρει κάτι τέτοιο και εδώ αρχίζει ένας έντονος προβληματισμός (…) Η Ορθόδοξη Εκκλησία διδάσκει ότι ο άνθρωπος φτιάχθηκε από τον Θεό και ο Θεός του έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργεί τα πάντα. Άρα, το να δημιουργούμε κάτι είναι καλό, είναι εντολή του Θεού, προκειμένου να συνεχίσουμε το δημιουργικό του έργο».
Μέχρι εδώ μας είπε ο δεσπότης ότι είναι κατανοητό που πονάει η απώλεια αγαπημένου προσώπου, αλλά η Τεχνητή Νοημοσύνη μας έχει την λύση, αν και προβληματίζει αρκετά. Παρ’ όλα αυτά ο Θεός έδωσε στο δημιούργημά του, τον άνθρωπο την δυνατότητα να δημιουργεί τα πάντα, άρα και η Τεχνητή Νοημοσύνη που δημιούργησε ο άνθρωπος είναι καλή…
Στη συνέχεια αναρωτήθηκε αν είναι σωστό και ηθικό να θέλουμε να κρατήσουμε κοντά μας τον άνθρωπό μας με μια ψηφιακή απεικόνιση.
«Φοβάμαι -δεν ξέρω αν ισχύει, αλλά φοβάμαι- ότι μια τέτοια δυνατότητα (να συνομιλούμε με ένα πρόσωπο που δεν είναι εν ζωή), όσο και αν στην αρχή λειτουργήσει παρηγορητικά, ίσως επιμηκύνει τον πόνο και το πένθος, κάτι που στη χριστιανική εκκλησία προσπαθούμε να το κοντύνουμε και να βοηθήσουμε τον άνθρωπο που είναι στη ζωή να συνεχίσει, ελπίζοντας στην ανάσταση του αγαπημένου προσώπου. Να μην κατεδαφιστεί και εξουθενωθεί από έναν τάφο. Γι’ αυτό και η Εκκλησία λέει ότι ο θάνατος είναι ύπνος και τα νεκροταφεία κοιμητήρια».
Αν και σωστή η τοποθέτηση του αυτή, βγήκε δειλά αφήνοντας περιθώρια αμφιβολιών. Δεν μεταφέρει σε όσους τον ακούνε την θέση της Εκκλησίας σχετικά με το θάνατο, τους κεκοιμημένους, τους πενθούντες [5].
Λέγονται αυτά από μητροπολίτη;
«Το ότι η ψυχή υπάρχει μετά τον θάνατο, το ήξεραν και οι αρχαίοι ‘Ελληνες, ο Χριστός πρόσθεσε και τη σωματική ανάσταση, ώστε ο άνθρωπος να χαρεί την αιωνιότητα όχι μόνο ως ψυχή αλλά και ως σώμα, γιατί μια ψυχή χωρίς σώμα είναι φάντασμα και ένα σώμα χωρίς ψυχή είναι ένα πτώμα, που όσο και αν το αγαπώ, δεν το πλησιάζω, γιατί είναι κρύο. […]
Στην Αγία Γραφή ο Θεός δημιουργεί ένα ρομπότ, έχει μπροστά του έναν τέλειο οργανισμό, το σώμα του ανθρώπου και έρχεται στη συνέχεια ο ίδιος να φυσήσει μέσα του και να του δώσει πνοή ζωής. […]
Τώρα, στην εποχή μας, κάνει περίπου το ίδιο πράγμα ο άνθρωπος. Συνεχίζοντας το δημιουργικό έργο του Θεού, δημιουργεί ένα ρομπότ. Από εμάς εξαρτάται τι δεδομένα και προδιαγραφές θα του δώσουμε και κυρίως από εμάς εξαρτάται να μην το φοβόμαστε, γιατί διαπιστώνω ότι διαχέται ένας φόβος, ανθρώπινος ίσως».
Στο ερώτημα αν η Εκκλησία έχει καταλήξει σε συγκεκριμένες θέσεις σχετικά με τα όρια της ΤΝ, απάντησε: «Δεν έχουμε φτάσει σε ένα αποτέλεσμα, γίνονται συζητήσεις και με τη ρωμαιοκαθολική και τις προτεσταντικές Εκκλησίες, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε από κοινού ένα γεγονός, που ούτως ή άλλως θα είναι ενιαίο…».
Το Κολυμπάρι εν δράσει.
Φτάσαμε στο σημείο επίσημα να ανακοινώνεται από χείλη ορθοδόξου επισκόπου ότι θα συνεργαστούν με αιρετικούς παπικούς και προτεστάντες προκειμένου να αποφασίσουν τις κινήσεις τους ως Εκκλησία….Τραγικές μορφές σύγχρονων επισκόπων που αδυνατούν να λάβουν αποφάσεις για σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα και ζητούν βοήθεια από τους αιρετικούς.
Και μετά ζητούν υπακοή από τον πιστό λαό και το μπακίρι τους το πλασάρουν ως χρυσάφι…
Τι σχέση μπορεί να έχουν με τους αληθινούς Επισκόπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας;
Κατά το παρελθόν οι Ορθόδοξοι ποιμενάρχες με πολύ προσευχή και συνοδικά λάμβαναν τις αποφάσεις, αφού επικαλούνταν την Χάρη του Αγίου Πνεύματος να τους φωτίσει και έτσι χάραζαν γραμμή που θα ακολουθούσε το ποίμνιο, για να μην ξεφύγει από τα όρια της Εκκλησίας, να μην πέσει σε αμαρτίες, αλλά να κάνουν κατά το θέλημα του Κυρίου. Από το υπερώο της Πεντηκοστής και μέσω των Αγίων Πατέρων και μέσω των αιώνων, αυτός ήταν ο τρόπος ο ευλογημένος.
Και έρχονται σήμερα οι ιεράρχες-υπέρμαχοι της ψευδοσυνόδου του Κολυμπαρίου και του μεταπατερικού πνεύματος όπως ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, να μας πουν ότι δεν έχουν ανάγκη τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος αλλά την σοφία και διάκριση των σκοτισμένων αιρετικών!
Κύριε ελέησον!
- [1] https://katanixi.gr
- [2] https://www.parapolitika.gr
- [3] https://www.newsbeast.gr
- [4] https://www.pencilonthemoon.gr
- [5] https://katanixi.gr
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI
Δείτε σχετικά:
– Ο Χριστός ενίκησε τον θάνατο. Τι είναι ο θάνατος και τι συμβαίνει μετά τον θάνατο
– Ο Άνθιμος Αλεξανδρουπόλεως και ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος
– Για την Τεχνητή Νοημοσύνη θα μιλήσει επιτέλους η Εκκλησία μας;
– Τέτοια διαστρέβλωση ακόμη και ο Διάβολος θα τη ζήλευε!
– Επτά κακοδοξίες και πλάνες του Μητρ. Αλεξ/πόλεως και η προσβολή της μνήμης του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού