π. Θεόδωρος Ζήσης

Εξελίξεις στην ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων – Μέρος Ζ’ (ΚΕΙΜΕΝΟ)

εικόνα άρθρου: Εξελίξεις στην ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων – Μέρος Ζ’ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
Ομιλία του πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση

Το μείζονος σημασίας θέμα για το οποίο οι εκκλησιαστικοί και πολιτικοί άρχοντες της Μακεδονίας τηρούν σκανδαλιστική σιωπή…

Επιμέλεια κειμένου και απομαγνητοφώνηση: katanixi.gr

Μετά από αίτημα φίλων της Κατάνυξης, δημοσιεύουμε απομαγνητοφωνημένη την ομιλία του πρωτ. Θεοδώρου Ζήση, με θέμα: “Εξελίξεις στην ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων. Ενισχύεται η προδοτική Συμφωνία των Πρεσπών”.

Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της σειράς εκδηλώσεων «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» την Τετάρτη 25 Μαΐου 2022. Ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. μίλησε στην Αίθουσα “Ορθοδοξία”, του Ορθόδοξου Χριστιανικού Συλλόγου “Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής”. Στο τέλος, απάντησε στις πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις ακροατών. 

Η ομιλία είχε μεγάλη ανταπόκριση. Με αμείωτο ενδιαφέρον, η Κατάνυξη παρακολουθεί τις εξελίξεις στο θέμα για το οποίο οι εκκλησιαστικοί και πολιτικοί άρχοντες της Μακεδονίας τηρούν σκανδαλιστική σιωπή. 

Για πρακτικούς λόγους, το κείμενο θα δημοσιευθεί τμηματικά.

Παραθέτουμε εδώ το Ζ’ Μέρος:

Ας σταματήσω εδώ, σας κούρασα, αλλά ήταν πάρα πολλά. Παρέλειψα και πολλά που θα ήθελα ακόμη να προσθέσω. Και ας δω τώρα τα ερωτήματα εδώ που μου έχουνε υποβάλει, τα οποία βλέπω ότι είναι πολλά. 

Ερώτηση 1η: Πατέρα Θεόδωρε, την ευχή σας! Διάβασα κάπου ότι άλλο είναι η Οικονομία, δηλαδή ο πιστός πρέπει να αποτειχιστεί, αλλά κάνει οικονομία για μικρό χρονικό διάστημα, και άλλο η δυνητική αποτείχιση. Ισχύει; 

Απάντηση π.Θεοδώρου: Το θέμα μας δεν είναι αυτό, αγαπητή κυρία Λ., η Αποτείχιση τώρα. Εδώ συζητάμε για την Εκκλησία των Σκοπίων. Διάβασα κάπου, σημαίνει πως ακόμη δεν έχετε διαβάσει. Να ζητήσετε ένα μικρό φυλλάδιο που έχω κυκλοφορήσει: «Η Αποτείχιση δεν είναι Σχίσμα. Εξηγήσεις και παρεξηγήσεις» και θα δοθεί η απάντηση, να μην χάσω τον χρόνο μου τώρα για ένα θέμα που δεν είναι αυτής της πλευράς. Κι άλλο δυνητική αποτείχιση, άλλο είναι η οικονομία, δεν αντιτίθενται τα δύο. Η οικονομία αντιτίθεται στην ακρίβεια. Ακρίβεια και Οικονομία. Όχι δυνητική αποτείχιση, το δυνητική αποτείχιση συνδέεται με την υποχρεωτική αποτείχιση. Είναι υποχρεωτική αποτείχιση ή η δυνητική; Το Οικονομία αντιτίθεται στην Ακρίβεια. Ακρίβεια και Οικονομία. Άλλο είναι η οικονομία και άλλο η ακρίβεια, αλλά να μην σας το αναπτύξω τώρα το θέμα αυτό.

Ερώτηση 2η: Τα σερβικά ΜΜΕ κατηγορούν τον Πατριάρχη ότι επενέβη πρώτος, για να επιβάλει το «πρωτείο» του, όπως κάνει τον τελευταίο καιρό. Τι λέτε γι’ αυτό, πάτερ Θεόδωρε;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Νομίζω πως σωστό είναι αυτή η θέση των ΜΜΕ. Αποδίδουν την συνείδηση του κόσμου. Δεν έπρεπε να επέμβει πρώτος ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Το έκανε αυτό, όπως λέτε, για να επιβάλει το «πρωτείο» του. Συμφωνώ με την θέση σας, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης έπρεπε να αφήσει πρώτα να κινηθεί η Μητέρα Εκκλησία, η Εκκλησία της Σερβίας. 

Ερώτηση 3η: Χριστός Ανέστη! Αν θεωρήσουμε ότι το θέμα δεν εμπίπτει στον δέκατο πέμπτο, πώς θα δικαιολογήσουμε εκκλησιαστικά εμείς οι λαϊκοί την μη κοινωνία με ιερείς που θα συλλειτουργήσουν με τους νεοανεγνωρισθέντες; 

Απάντηση π.Θεοδώρου: Αυτό είναι ένα θέμα που θέτει ο κύριος Σ. Δηλαδή, θα αναγκαστούμε τώρα, αφού αναγνωρίζουμε Αυτοκέφαλο κι ερχόμαστε σε ευχαριστιακή κοινωνία, εμείς οι αποτειχισθέντες θα συμμετέχουμε σε αυτούς που αναγνωρίστηκαν; Κύριε Σ., ισχύει ό,τι ισχύει για τους άλλους τους Οικουμενιστάς, ισχύει και γι’ αυτούς. Δηλαδή, εμείς οι αποτειχισμένοι δεν θα έχουμε κοινωνία με τους νεοαναγνωρισθέντες, διότι το ίδιο ισχύει και γι’ αυτούς. Κι αυτοί πολύ περισσότερο μάλιστα, διότι οι του Παλαιού σχίσματος, οι του σχίσματος των Σκοπίων είναι πολλοί φιλοπαπικοί, σχεδόν είναι Ουνίτες. Και έτσι, με τον λόγο αυτό ενισχύεται και η τάσις για την ένωση με τους Παπικούς. Λοιπόν εμείς κάναμε την Αποτείχισή μας. Και μήπως δεν θα αναγνωρίσουν και το Κολυμπάρι; Νομίζω πως είχαν εκφραστεί υπέρ του Κολυμπαρίου οι σχισματικοί των Σκοπίων. Επομένως ό,τι ισχύει για αυτούς, οι οποίοι ανεγνώρισαν το Κολυμπάρι και το Ουκρανικό, το οποίο άλλωστε τους βοήθησε τους νεοαναγνωρισθέντες, ισχύει και για τους αναγνωρισθέντες. Εμπίπτει στον δέκατο πέμπτο κανόνα αυτό.

Ερώτηση 4η: Τι συνέπειες εκκλησιαστικές και εθνικές θα έχει η ψευδο-μακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων; Πυροδοτούνται μήπως εθνικισμοί και επεκτατισμός και από ποιους;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Νομίζω ναι. Νομίζω η προσπάθεια κι εδώ είναι να επιβληθεί ο πλήρης έλεγχος των Βαλκανίων από την Αμερική και την Ευρώπη και να αποκλειστεί η παρέμβαση της Ρωσίας. Αλλά βλέπετε, απ’ αυτά που ανέπτυξα ότι η Εκκλησία της Σερβίας κρατεί κάποιες αντιστάσεις απέναντι του Φαναρίου, διπλωματικά βέβαια, αλλά κρατεί κάποιες αντιστάσεις. Όντως πυροδοτούνται εθνικισμοί, δηλαδή ο αλυτρωτισμός των Σκοπίων ενισχύεται τώρα, με την αναγνώρισή τους ως Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, και θα δούμε στη συνέχεια να υπάρχουν και άλλου τέτοιου είδους. Στη συνέχεια μπορεί να δούμε να ζητήσει Αυτοκεφαλία και το Μαυροβούνιο, και ήδη έχουν γίνει σχετικές επαφές των Αξιωματούχων του Μαυροβουνίου με το Φανάρι, για να αναγνωριστεί και στο Μαυροβούνιο. Οπότε φαντάζεστε τι διάλυση εδώ στα Βαλκάνια, τι ανταγωνισμός μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας για το ποιος θα έχει το επάνω χέρι εδώ! Θα προκληθούν εθνικισμοί και επεκτατισμός, νομίζω από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το ΝΑΤΟ. Ήδη τα Σκόπια έχουν ενταχθεί στο ΝΑΤΟ και ζητούν να ενταχθούν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και το Μαυροβούνιο επίσης θέλει να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα έχουμε τέτοιου είδους αναφλέξεις.

Ερώτηση 5η: Κάποιοι ιστορικοί θεωρούν ότι είναι καλύτερα τα Σκόπια ως ανεξάρτητο κράτος Μακεδονία, παρά να ανήκει στην Βουλγαρία, και ως εκ τούτου είναι υπέρ της Συμφωνίας των Πρεσπών. 

Απάντηση π.Θεοδώρου: Τώρα τι να σχολιάσω; Δηλαδή αυτά που είπα, εναντίον της Συμφωνίας των Πρεσπών, η αντίδραση σχεδόν της πλειοψηφίας, της πλειονότητος του ελληνικού λαού. Ακόμη και ο μακαρίτης ο Μίκης Θεοδωράκης ήρθε στα συλλαλητήρια αυτά. Ε, τώρα να σχολιάσω αυτούς οι οποίοι θεωρούν πως είναι καλύτερα να έχουμε ανεξάρτητο κράτος Μακεδονίας; Γιατί το ανεξάρτητο κράτος αυτό να μην έχει άλλο όνομα; Γιατί να μην ονομάζεται κράτος των Σκοπίων ή του Βαρδάρη; Είχαν προταθεί κάποια ονόματα, Βαρντάσκα και τα λοιπά, και να ονομάζεται Μακεδονία υποχρεωτικά; Αντιδρούμε γι’ αυτό. Δεν θα χαρίσουμε το όνομά μας σ’ ένα κρατίδιο σλαβικό. Τι σχέση έχουν οι Σλάβοι; Σλάβοι είναι. Σλαβομακεδόνες, Βουλγαρομακεδόνες, τι σχέση έχουν όλοι αυτοί; Δεν έχουν δίκιο λοιπόν αυτοί οι ιστορικοί που είναι καλύτερα ένα κράτος Μακεδονία. Όχι Μακεδονία! Να υπάρξει ένα κράτος, αν θέλουν, αλλά όχι Μακεδονία, παρά να ανήκει στην Βουλγαρία. Η Βουλγαρία θεωρεί πως κι αυτή έχει ένα κομμάτι στην περιοχή του σημερινού κράτους των Σκοπίων. Και η Σερβία επίσης έχει κράτος, κι εμείς έχουμε. Η πόλις η ελληνική, το Μοναστήρι, τα Βιτώλια, η Αχρίδα τι είναι; Ελληνικές περιοχές είναι όλες αυτές. Λοιπόν, θα τις παραχωρήσουμε όλες στα Σκόπια; Λοιπόν, είναι λάθος αυτή η τοποθέτηση των ιστορικών, ότι πρέπει να αναγνωρίσουμε ανεξάρτητο κράτος, παρά να ανήκει στην Βουλγαρία. Η Βουλγαρία τώρα έχει ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση κι εγώ στην ομιλία μου επήνεσα την Βουλγαρία, διότι, αντί εμείς να ασκήσουμε βέτο για την ονομασία, ασκεί η Βουλγαρία βέτο για την ονομασία και λέει όχι. Αυτοί είναι Βούλγαροι, διεκδικεί η Βουλγαρία, αυτοί είναι Βούλγαροι. Δεν είναι Μακεδόνες, τι Μακεδόνες είναι; Αφού βουλγαρικό ιδίωμα είναι το σκοπιανό ιδίωμα. 

Ερώτηση 6η: Πάτερ Θεόδωρε, ποιο πρόβλημα δημιουργεί η Αυτοκεφαλία από την Σερβική Εκκλησία και ποιο θα δημιουργούσε η Αυτοκεφαλία από το Φανάρι;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Νομίζω δεν υπάρχει διαφορά. Αυτό θα γίνει σε συνεννόηση, δεν θα έχουμε Αυτοκεφαλία από την Σερβία κι από το Φανάρι. Αυτό θα γίνει σε συνεννόηση. Δηλαδή, η Σερβική Εκκλησία τώρα αποφάσισε Αυτοκεφαλία, αυτό θα δοθεί στο Φανάρι και το Φανάρι μετά θα προσπαθήσει να επιτύχει πανορθόδοξη συναίνεση. Δεν ξέρω αν θα κατορθώσει το Φανάρι, με την ένταση που υπάρχει με την Εκκλησία της Ρωσίας και με κάποιες άλλες, να αποκτήσει πανορθόδοξη συναίνεση. Επομένως, θα έχουμε κι εδώ πάλι διαιρέσεις και διασπάσεις και σχίσματα με την Αυτοκεφαλία αυτή. Επομένως, δεν είναι πρόβλημα Αυτοκεφαλία από το Φανάρι και Αυτοκεφαλία από την Σερβική Εκκλησία. Η Αυτοκεφαλία που προτείνει η Σερβική Εκκλησία θα δοθεί τελικά από το Φανάρι. 

Ερώτηση 7η: Πάτερ, την ευχή σας! Πράγματα και θαύματα συμβαίνουν! Που είναι η αντίδραση των Μακεδόνων εκκλησιαστικών και πολιτικών; Θα μπορούσατε να κάνετε κάποιο σχόλιο για την αντίδραση των κελιωτών μοναχών στην επίσκεψη του κ. Βαρθολομαίου στο Άγιον Όρος;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Διάβασα κι εγώ με χαρά την ανακοίνωση των κελιωτών Αγιορειτών μοναχών. Και να σχολιάσω ότι, καταρχήν ο λόγος για τον οποίο δεν βάζουν ονόματα και είναι κελιώτες Αγιορείτες μοναχοί, οφείλεται στον φόβο και στην τρομοκρατία η οποία έχει επιβληθεί και στους διωγμούς οι οποίοι ήδη έχουν αρχίσει εναντίον, αλλά και που φημολογείται ότι θα ενταθούν αυτοί οι διωγμοί. Διαδίδονται διάφορες φήμες εκεί. Θα υπάρχουν διώξεις ακόμη και Ρώσων ή ρωσοφίλων μοναχών που συνδέονται με την Ρωσία (και τα λοιπά) ή άλλων μοναχών οι οποίοι αντιδρούν. Γι’ αυτό λοιπόν οι κελιώτες μοναχοί προτιμούν, για να διασωθεί η παρουσία τους στο Άγιον Όρος. Θα τους διώξουν από το Άγιον Όρος; Ξέρουμε, γνωρίζουμε ήδη περιπτώσεις διωγμού εναντίον μοναχών και φοβούνται. Φανταστείτε πού φτάσαμε. Κι ας το πω κι αυτό εδώ, ότι σε σφυγμομετρήσεις που έχουν γίνει, η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες στην ελευθερία της εκφράσεως της γνώμης δια του τύπου. Σ’ όλα τα ευρωπαϊκά κράτη υπάρχει έκφραση γνώμης και τοποθετήσεως κι η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες. Από μια εννοείται φιλελεύθερη δεξιά κυβέρνηση. Φοβάται κανένας να πει την γνώμη του. Και φοβούνται οι μοναχοί και δεν υπογράφουν το κείμενο αυτό. Αλλά οι θέσεις τις οποίες εκφράζουν στο κείμενο απ’ ότι το είδα βιαστικά εκεί, είναι πολύ σωστές. Θεωρούν λοιπόν ότι με όλα αυτά που έκανε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, με το Κολυμπάρι, με το Ουκρανικό και τώρα με το Σκοπιανό, δεν θα πρέπει να γίνει δεκτός στο Άγιον Όρος και ότι “φοβόμαστε οι κελιώτες μοναχοί” λένε ότι είμαστε σε καθεστώς διωγμού. Αλλάζει και το καθεστώς αστυνόμευσης του Αγίου Όρους, αναβαθμίζεται η αστυνομία στο Άγιον Όρος. Αυτό το σχόλιο θα μπορούσα να κάνω. 

Ερώτηση 8η: Πάτερ Θεόδωρε, την ευχή σας! Θα έχετε υπόψιν σας τι έγραψε το 2014 ο μακαριστός Παύλος Σιατίστης για τον αναγνωρισμένο σήμερα Σχισματικό Αρχιεπίσκοπο Στέφανο. Αν θέλετε να το σχολιάσετε.

Απάντηση π.Θεοδώρου: Όχι δεν το γνωρίζω, αγαπητέ Κ., τι έγραψε ο Παύλος Σιατίστης, αλλά γνωρίζω μόνον πως ο σχισματικός Αρχιεπίσκοπος Στέφανος είναι φανατικός ανθέλληνας. Και μόνον εδώ, επειδή έχω κάποιο σχετικό κείμενο ενός άλλου Σκοπιανού Επισκόπου, με χάρτη της Μακεδονίας, την οποία Μακεδονία, τη δική του Μακεδονία την πηγαίνει κάτω μέχρι την Λάρισα, και των ίδιων απόψεων είναι κι ο Στέφανος. Και υποθέτω πως ο μακαριστός ο Παύλος Σιατίστης θα έκανε ανάλογα σχόλια επικριτικά αυτού του αλυτρωτισμού. Δηλαδή, εμείς είμαστε Μακεδόνες και θα ελευθερώσουμε τους αλύτρωτους αδερφούς μας. Τώρα αυτός ο αλυτρωτισμός ενισχύεται και με τον εκκλησιαστικό αλυτρωτισμό. Η Αρχιεπισκοπή Αχρίδος περιελάμβανε και την Καστοριά, περιελάμβανε και την Έδεσσα και τα λοιπά, επομένως η δικαιοδοσία της Εκκλησίας μας πρέπει να επεκταθεί κι εκεί. 

Ερώτηση 9η: Ο Πατριάρχης είπε στην συνέντευξη ότι βοήθησε με την κίνηση του, το ότι προηγήθηκε δηλαδή της Εκκλησίας της Σερβίας. 

Απάντηση π.Θεοδώρου: Δεν βοήθησε, ανάγκασε. Ανάγκασε την Εκκλησία της Σερβίας. 

Συνέχεια 9ης ερώτησης: Τι περαιτέρω εξελίξεις φέρει η χορήγηση εν τέλει Αυτοκεφαλίας σε σχέση με την ευρύτερη αυτονομία;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Το Αυτοκέφαλο αποδίδει ολοκληρωμένη ανεξαρτησία, δεν εξαρτάσαι από κανέναν. Είσαι Αυτοκέφαλος, δεν επεμβαίνει κανένας. Η αυτονομία σε αφήνει στη δικαιοδοσία κάποιας άλλης Αυτοκέφαλης Εκκλησίας. Αυτόνομη είναι και η Εκκλησία της Κρήτης, αλλά υπάγεται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεν είναι Αυτοκέφαλη η Εκκλησία της Κρήτης. Επομένως, υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην Αυτοκεφαλία. Αυτοκέφαλες είναι δεκατέσσερις, χωρίς την Ουκρανία, αυτοκέφαλες. Αυτόνομες είναι λίγες Εκκλησίες, Εσθονίας και τα λοιπά. Μεγάλη διαφορά. Δεν βοήθησε, ανάγκασε την Εκκλησία, εκτός κι αν αυτό ήταν συνεννοημένο. Δηλαδή για να μην κάνει την αρχή η Εκκλησία της Σερβίας και δυσαρεστήσει η Εκκλησία της Σερβίας την Μόσχα, με την οποία συνεργάζεται, συνεννοήθηκε με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο: “Κάντε εσείς την αρχή, για να μην φανεί ότι εγώ κάνω την αρχή κι εγώ θα συνεχίσω στη συνέχεια”.

Ερώτηση 10η: Πάτερ Χριστός Ανέστη! Μπορούν οι πιστοί να πάνε στο Παλαιό ημερολόγιο, χωρίς να αναγνωρίζουν άλλο Επίσκοπο; 

Απάντηση π.Θεοδώρου: Βέβαια. Ασφαλώς. Το ημερολόγιο δεν είναι διαφορά δογματική, γι’ αυτό και πολλές Εκκλησίες έχουν το Παλαιό ημερολόγιο. Η Σερβία, η Ρωσία, τα Ιεροσόλυμα, το Άγιον Όρος, κι έχουμε κοινωνία με αυτούς. Νομίζω και στην Σταυρούπολη επάνω υπάρχει ένα μετόχι της Ιεράς Μονής Γρηγορίου, όπου εκεί έχουν το Παλαιό ημερολόγιο. Όποιος λοιπόν θέλει με το Παλαιό ημερολόγιο, μπορεί να πηγαίνει με το Παλαιό ημερολόγιο, αλλά χωρίς να αναγνωρίζει άλλο Επίσκοπο παλιοημερολογίτη. Διότι τότε έχουμε προσχώρηση σε Σχίσμα.

Ερώτηση 11η: Οι Ρώσοι και οι Σέρβοι αδελφοί μας στο εξωτερικό μας αποκαλούν εθνοφυλετιστές εμάς τους Έλληνες, που δεν εγκρίνουμε τον τρόπο αποκαταστάσεως των Σκοπιανών και Σέρβων και ότι το Μακεδονικό θέμα είναι δευτερεύον των πνευματικών. Άραγε πρέπει να αποδεχθούμε αυτή την επανένωση χωρίς αντίδραση; Τι μπορείτε να μας πείτε πάνω σ’ αυτά; Μ’ αυτό το σκεπτικό, όλοι οι μεγάλοι Πατέρες Άγιοι των εποχών μας (πατήρ Παΐσιος, Πορφύριος, Καντιώτης και άλλοι) είχαν πέσει στην αίρεση του εθνοφυλετισμού, εφόσον αγωνίστηκαν για το Μακεδονικό;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Νομίζω την απάντηση την δίνετε εσείς. Δηλαδή, όλοι οι τελευταίοι Άγιοι, οι οποίοι αγωνιζόταν υπέρ του Μακεδονικού, ε δεν ήταν εθνοφυλετιστές. Εμείς αγωνιζόμαστε για να διαφυλάξουμε το όνομά μας, την παράδοσή μας, τον Ελληνισμό μας κι αυτό δεν μας κάνει εθνοφυλετιστές. Εθνοφυλετιστές κάνει τους Σκοπιανούς, οι οποίοι δημιούργησαν έθνος, χωρίς να έχουν έθνος. Αυτός είναι ο εθνοφυλετισμός. Από το μηδέν δημιούργησαν ένα έθνος και λένε εμάς εθνοφυλετιστές, που ως Μακεδόνες και ως Έλληνες έχουμε ένα έθνος τριών χιλιάδων ετών; 

Ερώτηση 12η: Τι απέγινε ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης, που διώχθηκε με φυλάκιση;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος Ιωάννης, όπως μας πληροφορεί και ο καθηγητής Τρίτος που συνδεόταν φιλικά μαζί του, συμφώνησε με όλα αυτά. Συμφώνησε με όλα αυτά και προφανώς θα τον τακτοποιήσουν τώρα σε μία άλλη Μητρόπολη, σε μία άλλη Επισκοπή. Συμφωνεί με όλα αυτά και δεν αντιδρά, παρά το ότι διώχθηκε από τους Σκοπιανούς, τώρα είναι σε αγαπητική σχέση μαζί τους. 

Ερώτηση 13η: Πατέρα Θεόδωρε, η Εκκλησία της Ελλάδος είναι το νέο μέλος του ΝΑΤΟ;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Βέβαια. Είμαστε όντως μία Νατοϊκή Εκκλησία. Όπως και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ορθώς αποκαλείται από κάποιους αμερικανικό Πατριαρχείο, διότι ουσιαστικώς έχει καταλήξει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με την μεγάλη αυτή παράδοση την οικουμενική, την υπεράνω εθνών, κατήντησε να είναι υπηρεσία της Αμερικής, κι ό,τι λέει η Αμερική, το κάνει και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Και η Εκκλησία της Ελλάδος είναι δυστυχώς ένα μέλος του ΝΑΤΟ. Όχι η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αυτό λέει ο δικός μας, λέει ότι η Εκκλησία της Ελλάδος είναι νέο μέλος. Τσιμουδιά, κανένας δεν μιλάει. Να ενισχύσουμε την Συμφωνία των Πρεσπών, να την ενισχύσουμε και με εκκλησιαστική αναγνώριση.

Ερώτηση 14η: Αναρωτιέμαι τι άλλο πρέπει να μας κάνουν για να αντιδράσουμε;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Νομίζω πως έχουμε φτάσει πλέον στο αποκορύφωμα όλων αυτών των συνταρακτικών εξελίξεων ή στον κατήφορο, στο πιο χαμηλό σημείο της κατάπτωσης. 

Ερώτηση 15η: Άρα ούτε Μητέρα Εκκλησία η Κωνσταντινούπολη, ούτε ανήκει στην δικαιοδοσία της Κωνσταντινούπολης, ούτε σχισματικός μπορεί να κάνει έκκλητον. Αίσχος! Αηδιάσαμε πλέον με την αδράνεια κλήρου και λαού.

Ερώτηση 16η: Όσοι έχουν προχωρήσει στην Αποτείχιση δικαιώνονται; Οι Οικουμενιστές περιμένουν να φυλλοροήσει η Αποτείχιση. Είναι η Αποτείχιση η επιβαλλομένη αντίδραση; Είναι αντίδοτο στην αδράνεια κλήρου και λαού;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Εγώ δεν κάνω εδώ τα μαθήματά μας, για να ευλογήσω, που λένε, τα γένια μου. Εμείς πήραμε μια απόφαση μετά το Κολυμπάρι και φαίνεται πως δικαιωνόμαστε από τις εξελίξεις. Και θα δικαιωθούμε περισσότερο κι από τις επόμενες εξελίξεις, όταν θα μας φέρουν το Νεοπασχάλιο, τον κοινό εορτασμό του Πάσχα κι όταν τελικώς θα καταλήξουμε και στην ένωση με τους Παπικούς και θα γίνουμε Ουνίτες. Εγώ, που το απεύχομαι αυτό, να φτάσουμε οι Ορθόδοξοι στο σημείο αυτό, να ενωθούμε με τους Παπικούς χωρίς να απαλείψουν τις αιρέσεις τους, λέω ίσως από Θεού είναι αυτό για να καθαρίσει η ήρα από το στάρι. Δηλαδή, είναι μια κόκκινη γραμμή. Μια κόκκινη γραμμή, τι άλλο; Ασφαλώς δικαιώθηκε η Αποτείχιση. 

Ερώτηση 17η: Πάτερ μου το τέλειο δεν θα ήταν οι Σέρβοι να εκθέσουν τον Πατριάρχη και να μην παρασυρθούν στη χορήγηση Αυτοκεφαλίας, και επιτέλους να γίνουν μια αλυσίδα Ορθοδοξίας, όπου θα καταγγέλλεται ο Οικουμενισμός;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Συμφωνώ απολύτως Σ.. Το τέλειο και το σωστό αυτό θα ήταν, οι Σέρβοι να καταγγείλουν τον Πατριάρχη.

Ερώτηση 18η: Εμάς που για λόγους Πίστεως απέχουμε από τα οικουμενιστικά πεπραγμένα, δεν θα έπρεπε κάποια Ορθόδοξη Εκκλησία να μας αποκαταστήσει; Βέβαια και εκατό χρόνια θα περιμένουμε, αλλά αυτή δεν είναι ορθόδοξη κατεύθυνση; Να τον καταδικάσουμε, να τον καταδικάσουν Σέρβοι και Ρώσοι για τα θέματα της Πίστεως.

Απάντηση π.Θεοδώρου: Έτσι έπρεπε να γίνει. Περιμένουμε ο Θεός να επέμβει. Εμείς κάναμε την συνεργεία μας και τα υπόλοιπα είναι του Θεού.

Ερώτηση 19η: Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει πάρει κάποια θέση; Έχει συμπεριλάβει την Εκκλησία των Σκοπίων στα δίπτυχά της;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Ακόμη δεν έχει πάρει θέση, αλλά αν κρίνω από την τοποθέτηση του Μητροπολίτου Σιδηροκάστρου, ενός μέλους της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, νομίζω παρόμοια θα είναι επαινετική η θέση των πρωτοβουλιών του Οικουμενικού Πατριαρχείου και πολύ περισσότερο δε θα συμπεριλάβει στα δίπτυχα. Εδώ συμπεριέλαβε την Ουκρανία, που αντιδρά η Εκκλησία της Ρωσίας. Τώρα που δεν αντιδρά η Εκκλησία της Σερβίας, δεν θα την συμπεριλάβει στα δίπτυχα την Εκκλησία των Σκοπίων; Ασφαλώς θα την συμπεριλάβει στα δίπτυχα η Εκκλησία. Όπως πολύ σωστά παρατήρησε κάποιος, είναι και η Εκκλησία της Ελλάδος τώρα στο ΝΑΤΟ.

Ερώτηση 20η: Οι Παλαιοημερολογίτες που είχαν ενωθεί με τους Ρώσους της διασποράς τι απέγιναν; Ποια η κανονικότητά τους σήμερα;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Είναι πολύ μεγάλο θέμα αυτό, δεν θέλω τώρα να συζητήσουμε το θέμα της Ροκορ, της διασποράς και των Παλαιοημερολογιτών. Ίσως κάναμε κάποια άλλη φορά, κάποια άλλη, ποια η κανονικότητά τους. Κάποιοι ισχυρίζονται πως, επειδή χειροτονήθηκαν από την διασπορά, έχουν κανονικότητα, άλλοι το αμφισβητούν. Ας μην το θίξουμε το θέμα σήμερα αυτό. Γενικώς, εγώ έθιξα ότι έχουμε ένα Σχίσμα, για το οποίο σχίσμα δεν ενδιαφέρεται ο Οικουμενικός να θεραπευτεί. Ενδιαφέρεται αντίθετα, για άλλα σχίσματα και προκαλεί κι άλλα σχίσματα.

Ερώτηση 21η: Ποια η ωφέλεια της ύπαρξης του Πατριαρχείου από το ’23 όσον αφορά την εκκλησιαστική ενότητα, αλλά για τα εθνικά μας συμφέροντα, σε περίπτωση που δεν υφίστατο, θα ήταν μεγαλύτερη η ζημία από τα οφέλη;

Απάντηση π.Θεοδώρου: Εδώ ο κύριος Π. λέει ποια η ωφέλεια της ύπαρξης του Πατριαρχείου από το ’23, όσον αφορά την εκκλησιαστική ενότητα. Η εκκλησιαστική ενότητα από το ’23 έχει διασπαστεί. Έχει διασπαστεί. Αλλά για τα εθνικά μας συμφέροντα, σε περίπτωση που δεν υφίστατο, θα ήταν μεγαλύτερη η ζημιά από τα οφέλη; Εμείς δεν ζητούμε να εξαφανιστεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Εμείς ζητούμε το Οικουμενικό Πατριαρχείο να ευθυγραμμίζεται με την Ορθόδοξη γραμμή των Αγίων Πατέρων και των Οικουμενικών Συνόδων. Εμείς θέλουμε να υπάρχει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεν θέλουμε το Οικουμενικό Πατριαρχείο να μην υπάρχει. Είναι για μας τους Έλληνες καύχημα ότι ένας Έλληνας Πατριάρχης είναι επικεφαλής των Ορθοδόξων Πατριαρχών. Αυτό βέβαια τώρα υπονομεύεται από τις ενέργειες του Βαρθολομαίου, διότι προδίδει τον συντονιστικό του ρόλο. Κι επειδή ο κύριος Π. εδώ συνειρμικά  μου φέρνει στο νου ότι έχει γράψει τελευταία εξαιρετικά κείμενα, που θίγουν θέματα κι είναι άξιος επαίνου, διότι επικρίνει αντορθόδοξες θέσεις, απλώς να πληροφορήσω εδώ τους ακροατάς μας ότι αυτές τις ημέρες που θα είναι εδώ ο Οικουμενικός Πατριάρχης ίσως χρειαστεί και μία άλλη εκπομπή για το θέμα αυτό. Θα γίνει ένα μεγάλο συνέδριο με πενήντα εισηγητάς, πενήντα εισηγήσεις εγκωμιαστικές και επαινετικές και κολακευτικές. Απορώ δηλαδή πώς χωράνε τόσα σχόλια, τόσα εγκώμια για τον Οικουμενικό Πατριάρχη; Ο Απόστολος Παύλος λέει: «Ανθρώποις εί ήρεσκον, Χριστού δούλος ουκ αν είμι». Αν ήθελα ν’ αρέσω στους ανθρώπους, δεν θα ήμουν φίλος του Χριστού. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης θέλει να είναι αρεστός στους άρχοντες του κόσμου τούτου, παντού εγκώμια, συνέδρια, τόμους και τα λοιπά. Του αφιερώνουν τώρα εδώ ένα συνέδριο τριών – τεσσάρων – πέντε ημερών με εξήντα εισηγήσεις επαινετικές κι εγκωμιαστικές. Αυτά είναι πρωτόγνωρα πράγματα. Συνέδρια για να εγκωμιάσουμε και να κολακεύσουμε ένα πρόσωπο; Ή να κάνουμε συνέδρια για να υποστηρίξουμε την πίστη μας; Είχα κατά νου να κάνω ένα μάθημα, παραβάλλοντας δύο συνέδρια, ένα Ορθόδοξο κι ένα Οικουμενιστικό. Μπορεί να το κάνουμε σε επόμενη συνάντηση. Αλλά ο κύριος Π. να υπενθυμίσω εδώ, γιατί έχει σχέση και με την παρουσία εδώ του Οικουμενικού Πατριάρχου, ότι αυτές τις ημέρες που θα είναι εδώ, θα δώσει οφίκιο, αξίωμα δηλαδή στον καθηγητή Σταμούλη, Χρυσόστομο Σταμούλη, για τον οποίον ο κύριος Πολυχρονιάδης έχει γράψει μέρος του βιβλίου του «Αποδομητές» και δημοσιεύσαμε κι εμείς άρθρα του του κυρίου Πολυχρονιάδη στο περιοδικό μας, την Θεοδρομία, όπου εκεί παρουσιάζει αιρετικές, βλάσφημες θέσεις και για τον Χριστό και για την Παναγία μας. Και μάλιστα αυτές τις βλάσφημες θέσεις του καθηγητού Σταμούλη τις πήρε ο Μητροπολίτης Κυθήρων και τις έκανε έγγραφο στην Ιερά Σύνοδο, ζητώντας, η Επιτροπή Αιρέσεων να ασχοληθεί με τις αιρετικές θέσεις του καθηγητού Σταμούλη. Αυτόν λοιπόν τον καθηγητή Σταμούλη που διατυπώνει βλάσφημες, αιρετικές θέσεις, αυτές τις ημέρες, αύριο μεθαύριο δεν ξέρω πότε, ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα τον τιμήσει. Και μόνο αυτό αρκεί για να δούμε την πορεία του Οικουμενικού Πατριάρχου. Έναν βλάσφημο καθηγητή, που καταφέρεται εναντίον της Παναγίας μας, που μιλάει για τα κουταλάκια, όχι για την Θεία Μετάληψη, και εισηγείται να χρησιμοποιούμε κουταλάκια στην Θεία Ευχαριστία και πολλά άλλα, τα έχει περιλάβει ο κύριος Πολυχρονιάδης στα βιβλία του μέσα. Αυτόν λοιπόν θα τον τιμήσει αύριο ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Ε τι άλλο να περιμένουμε, τι να προσδοκούμε δηλαδή; Πόσο χαμηλά ακόμη θα έχουμε πέσει;

Να σταματήσω όμως εδώ, πέρασε και η ώρα μας αρκετά. Εγώ να ευχαριστήσω για την συμμετοχή σας, σ’ αυτό το δίωρο το κουραστικό. Εγώ ως πανεπιστημιακός δάσκαλος είχα συνηθίσει με το ακαδημαϊκό τέταρτο. Τρία τέταρτα. Τώρα έχουμε πόσα τέταρτα εδώ; Έχουμε τέσσερα τέταρτα. Δύο ώρες και κάτι είμαστε εδώ. Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας και ελπίζω και σε άλλη μας συνάντηση να θίξουμε κι άλλα ενδιαφέροντα σύγχρονα θέματα. Ευχαριστώ να είστε καλά. Να κάνουμε μια μικρή απόλυση:

“Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος”.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
– Εξελίξεις στην ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων – Μέρος Δ’ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
Εξελίξεις στην ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων – Μέρος Ε’ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
Εξελίξεις στην ψευδομακεδονική Εκκλησία των Σκοπίων – Μέρος ΣΤ’ (ΚΕΙΜΕΝΟ)

Σχετικά άρθρα

Η Αγία Μακρίνα [ΠΕΡΙΛΗΨΗ & mp3-2015]

Κήρυγμα τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση. Σοφίας ἔρωτι, τὸν νοῦν πτερώσασα, κόσμου εὐπάθειαν, ἔμφρονως ἔλιπες, καὶ ἐνδιαίτημα τερπνὸν ἔγενου θείας ἀγάπης· σὺ γὰρ δι’ ἀσκήσεως, καὶ ἠθῶν τελειότητας, νύμφη ἔχρηματισας, τοῦ Σωτῆρος περίδοξος· ὦ πρέσβευε ὑπὲρ τῶν βοώντων χαίροις Μακρίνα θεοφόρε. (Ἀπολυτίκιον).

Ο Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης [ΠΕΡΙΛΗΨΗ & mp3-2015]

Κήρυγμα τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση. "Μας μεταφέρει ο π. Θεόδωρος ορισμένα θαυμαστά περιστατικά από τη ζωή του, όπως το γεγονός της εμφανίσεως του Κυρίου στον 15ετή Αρσένιο, αλλά και από το μοναχικό του βίο"...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.