Επικαιρότητα
Η αλλαγή στάσης του Μητροπολίτη Τριμυθούντος, πριν και μετά τη δίωξη
23 Απρ 2020
..“Μέ εὐθύνη καί ὑποχρέωση στό ἱερατικό μας σχῆμα καί ἀποστολή, δέν μποροῦμε ὅμως νά ἀρνηθοῦμε αὐτή τούτη τή μετάληψη τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων”… (Μητροπολίτης Τριμυθούντος)
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Ομολογούμε πως η συγκεκριμένη είδηση μας προβλημάτισε και μας μπέρδεψε αρκετά, αδελφοί. Γνωρίζαμε ότι υπήρχε προηγούμενη εγκύκλιος χάριν της οποίας ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου “μάλωσε” τον Μητροπολίτη Τριμυθούντος (μαζί με τον Μόρφου), την οποία εξάλλου μνημονεύει και ο ίδιος ο Μητροπολίτης στην κάτωθι διευκρυνιστική εγκύκλιο. Πρόκειται για τις γραπτές οδηγίες της Ι.Μ.Τριμυθούντος με ημερομηνία 9/4/20 προς τους ιερείς της και μόνο. Μόνο που όσο κι αν ψάξαμε δεν τη βρήκαμε πουθενά στις ανακοινώσεις της Ιεράς Μητρόπολης Τριμυθούντος. Εντείνοντας την έρευνα διαπιστώσαμε την αιτία αυτής της εξαφάνισης:
Από το δημοσίευμα αυτό πληροφορούμαστε ότι τόσο ο Μόρφου Νεόφυτος όσο και ο Τριμυθούντος Βαρνάβας βρίσκονται στο μικροσκόπιο των αρχών για πιθανή διάπραξη ποινικών αδικημάτων. Ο Μόρφου Νεόφυτος επειδή τέλεσε τη λειτουργία της Κυριακής των Βαΐων με παρουσία πιστών, και ο Τριμυθούντος Βαρνάβας, για μη συμμόρφωση με τις προειδοποιήσεις και το κάλεσμα σε πιστούς να προσέλθουν στους ναούς. Διερευνώνται και οι δύο περιπτώσεις γιατί ήδη από τις ενέργειες αυτές προκύπτουν ποινικά αδικήματα. Είναι υποκίνηση ουσιαστικά στην διάπραξη ποινικού αδικήματος. Στις προειδοποιήσεις δε της Αστυνομίας, που του έγιναν την περασμένη Παρασκευή, ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος, απάντησε “ο καθένας τη δουλειά του”, σπάζοντας την επομένη την καραντίνα σε ναό στο Δάλι.
Έχοντας στο νου όλο αυτό το παρασκήνιο η ως κάτω εγκύκλιος δε φαντάζει πια σαν μνημείο “πίστης και πράξης 2000 ετών των Ορθοδόξων”, όπως το παρουσιάζει η Ι.Μ. Μόρφου, αλλά σαν μια κωλοτούμπα, και μάλιστα μητροπολιτική και πάνω απ’ όλα κυπραίικη. Ξεκάθαρα από το σπάσιμο της καραντίνας και από το κάλεσμα στο λαό να συμμετάσχει στη θεία λατρεία, σύμφωνα με όσα λέει και η Αστυνομία, οπισθοχώρησε ο Τριμυθούντος Βαρνάβας στην τελευταία γραμμή άμυνας και ομολογίας, καθώς όπως λέει στην παρακάτω διευκρινιστική εγκύκλιο, η όλη ποιμαντική του προσπάθεια περιορίζεται να ανταποκριθεί, όχι στη δυνατότητα του Εκκλησιασμού, αλλά σε αυτή τούτη και μόνο τη δυνατότητα μετοχής στο Μυστήριο της Ζωής, στη Θεία Κοινωνία του Σώματος και Αίματος του Υιού του Θεού Ιησού Χριστού.
Εμείς θέλουμε να φωτίζουμε τα γεγονότα και να βγάζουμε χρήσιμα συμπεράσματα, να βάζουμε σήμανση όπου δεν υπάρχει ή να την διορθώνουμε, όταν κάποιοι παίζουν με τους οδοδείκτες. Μη ξεχνάμε ότι κι αυτό είναι ποινικό αδίκημα και μάλιστα και ποινικό εκκλησιαστικό αδίκημα, γιατί με λανθασμένη σήμανση μπορεί να πάει ο πιστός στην Κόλαση αντί στον Παράδεισο, αν δεν έχει τον (ηγεμονικό) νου και αν καλυπτόμενος πίσω από την υπακοή, αγνοεί τις περιπτώσεις που πρέπει να κάνει ευλογημένη ανυπακοή.
Δε μειώνουμε τον αγώνα και την ομολογία κανενός, ευχόμαστε ο Κύριος να προσμετρήσει κάθε αγωνία, κάθε ιδρώτα και κάθε δάκρυ σαν ομολογία. Κατανοούμε τη δύσκολη εποχή που ζούμε και την τραγική έλλειψη κοσμικών και Εκκλησιαστικών ηγετών. Δεν μπορούμε όμως να αγνοούμε αφενός την απείρως μεγαλύτερη ευθύνη των Ιεραρχών, καθώς διαχειρίζονται τη σωτηρία μας, έναντι των ιατρών και των πολιτικών που διαχειρίζονται τη σωματική υγεία μας και αφετέρου την απείρως μεγαλύτερη δύναμη, τη θεία δύναμη που έχουν σαν αρωγό οι πρώτοι, αν πιστεύουν, έναντι των πενιχρών ανθρωπίνων μέσων που διαθέτουν οι δεύτεροι, αν δεν πιστεύουν.
Και σε αυτή τη συνάφεια δεν μπορούμε να μη διακρίνουμε την αλλαγή στάσης του Μητροπολίτη Τριμυθούντος, πριν και μετά τη δίωξη. Έτσι δεν έκαναν οι ομολογητές Άγιοι! Εκτός κι αν ομολογιακή στάση ουδέποτε υπήρξε, ουδέποτε δηλαδή ο Τριμυθούντος κάλεσε το λαό να συμμετέχει στη λατρεία κι όλη η δίωξη ήταν αποτέλεσμα παρεξηγήσεως παρερμηνείας, διαβολής και παραχάραξης (αυτό έγινε από κάποια μέσα έντυπης ενημέρωσης και κοινωνικής δικτύωσης), όπως αναφέρει ρητά στη διευκρινιστική εγκύκλιο. Γιατί ή το ένα έγινε ή το άλλο. Ή υπήρξε κάλεσμα συμμετοχής του λαού στη λατρεία, που μετά τη δίωξη κωλοτουμπιακώς μετατράπηκε σε αγώνα για τη μετοχή στο Μυστήριο της Ζωής και μόνο ή δεν υπήρξε εξ αρχής τέτοιο κάλεσμα και όλη η δίωξη ήταν προϊόν παρερμηνείας. Θα θέλαμε να μας το εξηγήσει αυτό ο Άγιος Τριμυθούντος.
Μήπως το ίδιο συμβαίνει και με το Μητροπολίτη Μόρφου; Υπάρχει ουσιαστικά απαγόρευση συμμετοχής κόσμου στη λατρεία, έστω και με τις Εκκλησίες ανοιχτές; Το Ποτήριον της Ζωής προσφέρεται στους πιστούς μέσα στους Ναούς ή κατ’ οίκον κατόπιν τηλεφώνου; Ομολογούμε πως έχουμε μπερδευτεί. Ευχόμαστε το τοπικό ποίμνιο να μην είναι τόσο μπερδεμένο όσο εμείς.
Κλείνοντας θα θέλαμε να προβάλουμε και να προτείνουμε ένα πρότυπο ορθόδοξης συμπεριφοράς σε παρόμοιες καταστάσεις, που δεν είναι άλλο από την Παναγία μας. Θα θέλαμε η Εκκλησία, σαν σώμα και σαν Ιεραρχία, να έχει πρότυπο την Παναγία και να τη μιμείται. Τι έκανε η Παναγία, όταν στο Άγιο Όρος έφτασαν επί Βέκκου οι εχθροί του Υιού της; Καταρχήν τους κατονόμασε σαν τέτοιους ξεκάθαρα. Και στις μέρες μας η σημερινή διοικούσα Εκκλησία Ελλάδος και Κύπρου θα έπρεπε να κατονομάσει σαν εχθρούς του Υιού Της, σαν εχθρούς της Εκκλησίας, αυτούς που ενόψει του κορονοϊού κλείνουν τους Ναούς και όχι να συμπράττει μαζί τους, συμμετέχοντας σε αυτό το δράμα και σε αυτή την κεκαλυμμένη δίωξη. Έπειτα, αφού θα είχε κάνει την καλή ομολογία ότι τόσο η Θεία Κοινωνία όσο και όλη η εν γένει λατρεία και τα λατρευτικά αντικείμενα δε μεταδίδουν ιούς και ως εκ τούτου οι Ναοί θα μείνουν ανοιχτοί και η λατρεία απρόσκοπτη για το λαό, να μιμούνταν την Παναγία και ως προς το κάλεσμα για ομολογία. Όσοι έχουν την πίστη, τη δύναμη και τη δυνατότητα ας προσέλθουν, αναλαμβάνοντας τις συνέπειες της ομολογίας τους- διώξεις, φυλακίσεις κλπ. Όσοι δεν έχουν, ας μείνουν στο σπίτι.
Για τον ανώτερο και κατώτερο κλήρο όμως, αδελφοί, μήπως τα πράγματα είναι διαφορετικά; Μήπως όσοι δεν έχουν την πίστη ή δε μπορούν, καθώς λένε, να σηκώσουν ένα τέτοιο βάρος, αυτό σημαίνει ότι δε μπορούν να σηκώσουν το ιερατικό και Επισκοπικό τους βάρος, αδελφοί; Ας κλάψουμε, ας ζητήσουμε όλοι ομολογιακό φρόνημα και ο πλουταναδότης Κύριος ας καλύψει όλες τις ελλείψεις. Δεν έχουμε το δικαίωμα να κουτσουρεύουμε ούτε την πίστη μας, ούτε την ομολογία που της πρέπει, η οποία σαν “δόγμα” ορίζεται κι αυτή μέσα από τα Συναξάρια των μαρτύρων και των Ομολογητών Πατέρων και Μητέρων της Εκκλησίας μας.
Ο Κύριος όλους ας μας ελεήσει, καθώς ο Κύριος και μόνο θα μας κρίνει. Ούτε τα Μ.Μ.Ε ούτε οι πολιτικοί ούτε οι γείτονες. Χριστός Ανέστη, αδελφοί, θανάτω θάνατον πατήσας!
Διαβάσαμε στο immorfou.org.cy:
Τριμυθοῦντος Βαρνάβας: «Δὲν προσκαλέσαμε τοὺς πιστοὺς σὲ ἄρνηση ἢ ἀψήφηση τῶν περιοριστικῶν διαταγμάτων»
Ὁ Τριμυθοῦντος Βαρνάβας αὐτὴ τὴ στιγμὴ ἐκφράζει τὴν πίστη καὶ τὴν πράξη 2000 ἐτῶν τῶν Ὀρθοδόξων
Ὁ ἐν Χριστῷ ἀδελφός σας
†Ὁ Μόρφου Νεόφυτος
Ἱερὰ Μητρόπολις Μόρφου
Μεγάλη Τρίτη, 14 Ἀπριλίου 2020
Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Τριμυθοῦντος γιὰ ἀποφυγὴ κάθε ἑκούσιας ἢ ἀκούσιας, ἠθελημένης ἢ ἀθέλητης παρερμηνείας, διαβολῆς καὶ παραχάραξης (αὐτὸ ἔγινε ἀπὸ κάποια μέσα ἔντυπης ἐνημέρωσης καὶ κοινωνικῆς δικτύωσης.
Ἡ Ἱερὰ Μητρόπολις Τριμυθοῦντος ἐπιφυλάσσει ὅλα τὰ νόμιμα δικαιώματά της γιὰ τὶς ὅποιες διαστρεβλώσεις ἔγιναν ἢ τυχὸν θὰ γίνουν), τῶν γραπτῶν ὁδηγιῶν της μὲ ἡμερομηνία 9/4/20 πρὸς τοὺς ἱερεῖς της καὶ μόνο (εἶχαν ἀποσταλεῖ σὲ 45 ἠλεκτρονικὲς διευθύνσεις), προβαίνει γιὰ πρώτη καὶ τελευταία φορὰ στὴν παρακάτω γραπτὴ δήλωση καὶ ἐξήγηση.
Κρίναμε ἀναγκαῖο καὶ σημαντικὸ τὴν Παρασκευὴ 9/4/20 ὅπως δώσουμε γραπτὲς ὁδηγίες καὶ παραινέσεις πρὸς τοὺς ἱερεῖς τῆς καθ’ ἡμᾶς Μητροπόλεως ὅπως, σὲ συνεργασία μὲ τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἐπιτρόπους, διαχειριστοῦμε καὶ ἱκανοποιήσουμε τὰ ἐπίμονα αἰτήματα, ἀλλὰ καὶ ἀναφαίρετα δικαιώματα, «ἐκκλησιαστικῷ καὶ νομικῷ δικαίῳ», τῶν πιστῶν μας, τὰ ὁποῖα ἐπικεντρώνονταν κυρίως στὴ μετάληψη τῶν ἀχράντων μυστηρίων κατὰ τὶς Ἅγιες ἡμέρες τῶν Παθῶν καὶ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου.
Ὡς ἐκ τούτου, δὲν προσκαλέσαμε, ὅπως κατηγορηθήκαμε, μὲ «Ἐγκύκλιο τοὺς πιστούς», σὲ ἄρνηση ἢ ἀψήφηση τῶν περιοριστικῶν διαταγμάτων, ἐξάλλου ὁλόκληρο μῆνα, ἀκόμη καὶ χθὲς Κυριακὴ τῶν Βαΐων, δὲν παρουσιάστηκε κανένα φαινόμενο παράβασης στοὺς ἱεροὺς Ναούς μας.
Γράψαμε αὐτὸ τὸ ὁποῖο καὶ διακονοῦμε ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς κρίσης τῆς πανδημίας στὸ νησί μας.
Μὲ φόβο Θεοῦ, συναίσθηση καὶ συνέπεια στὴν ποιμαντικὴ διακονία καὶ ἀποστολή μας, ἀλλὰ καὶ μὲ ὑπακοὴ στοὺς νόμους τῆς Πολιτείας, προσπαθοῦμε στὸ μέτρο τῶν δυνάμεών μας νὰ ἀναποκριθοῦμε, ὄχι στὴ δυνατότητα τοῦ Ἐκκλησιασμοῦ, ἀλλὰ σὲ αὐτὴ τούτη καὶ μόνο τὴ δυνατότητα μετοχῆς στὸ Μυστήριο τῆς Ζωῆς, στὴ Θεία Κοινωνία τοῦ Σώματος καὶ Αἵματος τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Μὲ πόνο ψυχῆς, ὑπὸ τὶς πρωτοφανεῖς παγκόσμιες περιστάσεις καὶ συνθῆκες ποὺ διάγουμε, δὲν μποροῦμε νὰ καλέσουμε σὲ μαζικὴ σύναξη καὶ γενικὸ Ἐκκλησιασμό.
Νερώσαμε ἕως καὶ ξεθωριάσαμε τὸ κρασί μας, μὲ ἀνείπωτη θλίψη καὶ «ἐν ἐπιγνώσει» στεροῦμε τὸ λειτουργικὸ βίωμα στοὺς πιστούς μας εἰδικὰ αὐτὲς τὶς Ἅγιες ἡμέρες τῶν Παθῶν καὶ τῆς Ἀναστάσεως.
«Ἐπὶ τῷ ὀδυρμῷ νῦν προσθήσωμεν ὀδυρμὸν καὶ ἐκχέωμεν δάκρυα», λειτουργοῦμε σὲ ἄδειους ναούς, ἀρκούμενοι μόνο στὸ νὰ εὐχόμαστε «ὑπὲρ τῶν δι᾽ εὐλόγους αἰτίας ἀπολειφθέντων ἀδελφῶν ἡμῶν».
Μὲ εὐθύνη καὶ ὑποχρέωση στὸ ἱερατικό μας σχῆμα καὶ ἀποστολή, δὲν μποροῦμε ὅμως νὰ ἀρνηθοῦμε αὐτὴ τούτη τὴ μετάληψη τῶν Ἀχράντων Μυστηρίων.
Μποροῦμε νὰ διασφαλίσουμε τὴ Θεία Κοινωνία σὲ ὅσους τὸ ζητοῦν, καὶ συνάμα νὰ τηρήσουμε ὅλα τὰ πρωτόκολλα ἀσφαλείας στοὺς μεγάλους εὐρύχωρους Ναούς μας, πολὺ καλύτερα ἀπὸ τὶς ὑπεραγορές, τὰ φαρμακεῖα, τὶς τράπεζες, ἀρκετοὺς χώρους ἐργασίας, συμπεριλαμβανομένων τῆς Δημόσιας Ὑπηρεσίας, τῶν Ὑπουργείων, τῆς Ἀστυνομίας καὶ τῆς Ἐθνικῆς Φρουρᾶς.
Ἐὰν εἶναι ἐφικτὸ καὶ νόμιμο στὴν Κυπριακὴ Δημοκρατία ἐν μέσῳ περιοριστικῶν διαταγμάτων ἡ ἀγορὰ τοῦ «ἄρτου τοῦ ἐπιούσιου» ἀπὸ τοὺς Φούρνους, τῶν ζυμαρικῶν ἀπὸ τὶς Ὑπεραγορές, τῶν φθαρτῶν ἀπὸ τὶς Φρουταρίες, τῶν τσιγάρων ἀπὸ τὰ Περίπτερα, τῶν χαπιῶν ἀπὸ τὰ Φαρμακεῖα· πῶς αὐτὸ δὲν εἶναι δυνατὸ γιὰ τὸν Ἄρτο τῆς Ζωῆς καὶ τὸ φάρμακο τῆς Ἀθανασίας στὸ Μέγα Θεραπευτήριο τὴν Ἐκκλησία;
Πῶς εἶναι δυνατὸ νὰ ἀπαγορεύεται αὐτὴ τούτη καὶ μόνο ἡ Θεία Κοινωνία σὲ αὐτὸν ποὺ ἐλεύθερα καὶ ἐπίμονα τὴν ζητᾶ –δὲν ἀναφερόμαστε στὸν μαζικὸ ἐκκλησιασμό, τὸν ὁποῖο καὶ ἀπαγορεύουμε-, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ πραγματοποιηθεῖ σὲ ἐλάχιστα λεπτά, μὲ ἀπόσταση 5 καὶ 8 μέτρων καὶ ὅλες τὶς προβλεπόμενες προφυλάξεις;
Ἐὰν ἡ μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας προβληματίζει, ποὺ δὲν προβλέπει κἂν τὸ ἄγγιγμα στὸν πιστό, πῶς τότε «ἡ τελετὴ τῆς Βάπτισης» ποὺ ἀναγράφεται στὸ «ἔντυπο Β (ἀριθμὸς 7)» θὰ ὑλοποιηθεῖ, ἀφοῦ αὐτὴ προβλέπει χρίση τοῦ ὑποψηφίου μὲ τὸ ἐπορκιστὸ ἔλαιο, βάπτισή του στὴν κολυμβήθρα καὶ μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας;
Ἐὰν ὅμως τὸ πραγματικὸ ἀνομολόγητο κρυφὸ «πρόβλημα», μὴ γένοιτο, ἄπαγε τῆς βλασφημίας, γιὰ κάποιους ἔγκειται σὲ αὐτὸ τοῦτο τὸ γεγονὸς τῆς Θείας Μετάληψης καὶ μετοχῆς στὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τότε τὸ ζήτημα καθίσταται Μείζων Θεολογικὸ καὶ Ὁμολογιακό.
Τουλάχιστον γιὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ τὴ λειτουργικὴ θεολογία Της αὐτὸ εἶναι λελυμένο, ξεκάθαρα ἀπαντημένο, συνοδικὰ κατοχυρωμένο καὶ βεβαιωμένο μέσα στὴ δισχιλιετῆ ἁγιοπνευματικὴ ἱστορικὴ πορεία Της.
Γιὰ ὅσους πιστεύουν ἀληθινὰ καὶ ὀρθόδοξα, γιὰ τὰ ζωντανὰ μέλη τοῦ Σώματος τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ μὲ λειτουργικὸ καὶ μυστηριακὸ βίωμα καὶ ἦθος, δὲν χρειάζεται κανένα ἐπιβεβαιωτικὸ ἐπιχείρημα γιὰ νὰ τοὺς ἐνισχύσει καὶ δυναμώσει.
Γιὰ ὅσους ὅμως εἶναι ἀμέτοχοι καὶ ἄγευστοι τῆς ἐμπειρίας τῶν πιὸ πάνω, ἢ ἀκόμα καὶ ὀλιγόπιστοι, κανένα ἐπιχείρημα τῶν 20 αἰώνων ἐμπειρίας τῆς Ἐκκλησίας δὲν θὰ τοὺς πείσει.
Εὐχόμαστε ἡμῖν καὶ ὑμῖν «μηδεὶς πειράζων τὴν πίστιν τὴν ἀμώμητον», διότι «φοβερὸν τὸ ἐμπεσεῖν εἰς χεῖρας Θεοῦ ζῶντος».
Χωρὶς τὴ Θεία Εὐχαριστία δὲν ὑπάρχει Ἐκκλησία, ἀλλὰ καὶ Θεία Λειτουργία ποὺ τελεῖται ἀποκλειστικὰ καὶ μόνον διὰ τὸ θεαθῆναι τῆς τηλεόρασης, ἀποκλείοντας ἐκ προοιμίου τὴ δυνατότητα μετάδοσης τῶν ἀχράντων μυστηρίων σὲ ἐκείνους ποὺ ἐπίμονα καὶ ἐξ ἰδίας θελήσεως τὸ ζητοῦν καὶ βαθιὰ τὸ πιστεύουν καὶ πληροῦν τοὺς πνευματικοὺς ὅρους καὶ προϋποθέσεις, ἔστω μόνο τῆς μετοχῆς στὴ Θεία Κοινωνία, τότε αὐτὴ ἐκφεύγει τοῦ σκοποῦ της, λανθάνει στὸν προσανατολισμό της, ἐκπίπτει τοῦ προορισμοῦ της ὅπως αὐτὸς καθορίζεται καὶ καταγράφεται σὲ αὐτὰ τοῦτα τὰ ἴδια τὰ λόγια τῶν εὐχῶν τῆς Ἁγίας Ἀναφορᾶς.
Δείτε σχετικά:
– Έχουμε μάθει και κρατάμε «ομπρέλα» όταν κάνει δηλώσεις ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου
– Δόξα σοι ο Θεός! Χαράς Ευαγγέλια! Ο Μητροπολίτης Μόρφου, αποκαταστάθηκε μέσα μας εκ νέου ως Πανιερώτατος!
– Γιατί συστοιχήθηκε ο μητροπολίτης Μόρφου με τις ανόητες αποφάσεις Πολιτείας και Εκκλησίας να κλείσουν τις Εκκλησίες;
– Αλήθεια, από Αποτείχιση στην Κύπρο πώς πάτε; Κορωνοϊός: Χριστιανοί και μουσουλμάνοι προσεύχονται!
– Εκδόθηκε η αντίχριστη υπουργική απόφαση. Ένοχη η διοικούσα εκκλησία!
– Συνεργασία του Αρχιεπισκόπου με την Πολιτεία και όχι με τον Χριστό! Αδιανόητη φαυλότητα!
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Γιατί πρέπει να ανοίξουν οι Ναοί το Πάσχα
– Το μένος και το μίσος της κοσμικής εξουσίας ενάντια στην Εκκλησία του Χριστού
– Ανοιχτές παραμένουν οι εκκλησίες στη Βουλγαρία
– Ποια είναι η εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου για το Πάσχα με φόντο τον Κορωνοϊό;
– Κανονικά η Θεία Κοινωνία λέει η Ορθόδοξη Εκκλησία στη Σερβία
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Έργο του διαβόλου το κλείσιμο των Ναών από την Ιερά Σύνοδο
– Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, συμφώνως με το πνεύμα των φίλων του Προτεσταντών, μας νουθετεί!
– Οι ιερείς της Γεωργίας μας δίνουν παράδειγμα!
– Θα ανασταίνεται ο Κύριός μας, κατά τις ανθρώπινες επιθυμίες και βουλές;
– Μας εξόργισε η επιστολή του Μητροπολίτου Μεσογαίας προς την Υπουργό Παιδείας
– Δημητριάδος: «Δε διώκεται ο Χριστιανισμός και η Εκκλησία»
– Σικάγο – Οικουμενιστική συμπροσευχή για τον Κορωνοϊό [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Ο Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης συμφωνεί με τον Πρωθυπουργό
– Να γιατί η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στερείται Αγίου Πνεύματος
– Δεν άργησε και το Φανάρι να αποκαλυφθεί!