Επικαιρότητα
Η μασκοφορία του Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ και η αιτία της
28 Νοέ 2020
της Μαρίας Κοσμίδου
αρθρογραφεί για katanixi.gr
“Παντού λάμπει ο ήλιος άφθονα και παντού σε κάθε έργο χαίρεται η κενοδοξία” (Κλίμαξ του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου / Περί κενοδοξίας)
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Η μασκοφορία του Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ και η αιτία της
της Μαρίας Κοσμίδου
Οι δηλώσεις του Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ, με αφορμή τη 13η επέτειο στον Πατριαρχικό Θρόνο, φαινομενικά είναι πάρα πολύ ωραίες. Πίσω από τη βιτρίνα που θέλει να εμφανίζει όμως, υπάρχει η πραγματική εικόνα του. Η εικόνα που έχει φτιάξει ο ίδιος με τα λεχθέντα και πραχθέντα του και στην οποία έχει δώσει δυστυχώς τον τίτλο του οικουμενιστή πατριάρχη.
Η δημοσίευση άρθρου, στο οποίο παρουσιάζεται μικρό απόσπασμα των όσων ειπώθηκαν με αφορμή τον εν λόγω εορτασμό, μας έδωσε αφορμή να ερευνήσουμε περισσότερο το θέμα. Σε επόμενο άρθρο θα έχουμε την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε πληρέστερο ρεπορτάζ, από την παράσταση κολακείας που δόθηκε εκείνη την ημέρα. Στις δηλώσεις του ο κ. Δανιήλ είπε μεταξύ άλλων: «Ζούμε μόνιμα στο έλεος του Θεού και αισθανόμαστε την ευλογία Του». Επίσης ο Μακαριώτατος ομολόγησε ότι κατά τη διάρκεια όλης αυτής της περιόδου ένιωσε «την ευλογία του Θεού», ειδικά μέσω της «εργασίας στην κοινωνία»: «Αυτό που κάναμε μαζί με τα μέλη της Ιεράς Συνόδου, με τη βοήθεια των κληρικών και των πιστών, αλλά και με την κεντρική και τοπική εξουσία, έγινε για το καλό του ρουμανικού λαού». Και υπογράμμισε: «Αυτά τα χρόνια υπηρεσίας μας έχουν δείξει ότι όταν υπακούμε ο ένας στον άλλο και υπακούμε μαζί στον Χριστό, το αποτέλεσμα αυτής της ταπεινής υπακοής μετατρέπεται σε ορατά και διαρκή έργα. Επομένως, διαπιστώσαμε ότι το έργο της Συνόδου ήταν και παραμένει η μεγαλύτερη ευλογία από τον Θεό». Αναφέρθηκε επίσης στην πανδημία του κορονοϊού.
Κάποιος που δε γνωρίζει την εκκλησιαστική επικαιρότητα στη Ρουμανία, εύκολα θα εντυπωσιαζόταν από τα λεγόμενα του κ. Δανιήλ. Όμως λαμβάνοντας υπόψη τις φιλοενωτικές του πεποιθήσεις και το κοσμικό του φρόνημα, μπορούμε να διακρίνουμε την κενότητα των λόγων του. Και ότι ακόμα κι αν ένιωσε κάποτε την ευλογία του Θεού, δεν κράτησε τον θησαυρό που του χαρίστηκε, δεν φύλαξε αυτόν στην καρδιά του, παρά τον πέταξε με ευκολία στα σκυλιά, προτιμώντας την κοσμική δόξα. Πώς γίνεται να έχεις νιώσει την ευλογία του Θεού και να Του γυρίζεις την πλάτη, να αγκαλιάζεις τον Πάπα που είναι ο εχθρός Του; Πώς γίνεται να έχεις νιώσει την ευλογία του Θεού και να πηγαίνεις σαν μασκαράς στο θυσιαστήριο; Πώς γίνεται να έχεις νιώσει την ευλογία του Θεού και να μη φλέγεσαι από επιθυμία να αυξήσει ο Θεός αυτό το θησαυρό στην καρδιά σου τόσο πολύ, ώστε να ελκύεται το ποίμνιό σου από τη χάρη των λόγων σου και από τα θαύματα που θα βιώνουν κοντά σου;
Υποκρισία είναι όταν λέει κάποιος ένα πράγμα αλλά κατά βάθος πιστεύει κάτι άλλο, όταν φανερώνει ένα πρόσωπο προς τα έξω αλλά κατά βάθος είναι κάποιος άλλος. Η υποκρισία, με άλλα λόγια, είναι το αντίθετο γνησιότητας και της ειλικρίνειας.
Ο κ. Δανιήλ, βρίσκεται σε διαμετρικά αντίθετο σημείο από εκεί που θέλει να πιστέψουμε ότι είναι σε ότι αφορά την πίστη. Συνεργάτες της Κατάνυξης από τη Ρουμανία, παρακολούθησαν τους εορταστικούς λόγους και ολόκληρο το άρθρο το οποίο δημοσιεύτηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Ρουμανίας. Τα πράγματα στην Εκκλησία της Ρουμανίας δεν είναι ρόδινα όπως τα παρουσιάζει ο κ. Δανιήλ. Οι χριστιανοί των οποίων η συνείδηση δεν αντέχει την εκκοσμίκευση και την υποκρισία στην Εκκλησία, αντιδρούν. Συνεργάτης μας από τη Ρουμανία, μας δίνει την πραγματική εικόνα και ποια είναι αλήθεια πίσω από τις δηλώσεις του Πατριάρχη και τους επαίνους προς το πρόσωπό του. Ρεπορτάζ με όλες τις δημοσιευμένες πληροφορίες, θα αναρτήσουμε προσεχώς. Ευχαριστούμε το Ρουμάνο αδελφό μας για το σχολιασμό:
Εορτασμός 13 ετών από την ενθρόνιση του Μακαριωτάτου Πατριάρχη Δανιήλ ή πώς να αποδεχθείς την υπερηφάνεια
“Παντού λάμπει ο ήλιος άφθονα και παντού σε κάθε έργο χαίρεται η κενοδοξία.” Κλίμαξ του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου / Περί κενοδοξίας
Στην 13η επέτειο της ενθρόνισης του Μακαριωτάτου Πατριάρχη Δανιήλ, άθελά μου, έγινα μάρτυρας στην πιο θεαματική επίδειξη (μάθημα) υπερηφάνειας. Ένα μάθημα που υποστηρίζεται, δυστυχώς, από τους ηγέτες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας, από το οποίο κατάλαβα μόνο αυτά: Έκανα ή δεν έκανα κάτι, αποδέχομαι ότι είμαι άξιος επαίνων για τα επιτεύγματά μου και δέχομαι -με ευσέβεια- τους επαίνους των υφισταμένων μου.
Πιο συγκεκριμένα, έπρεπε να μάθω τα εξής:
• Η μεγαλύτερη ευλογία από τον Θεό είναι το έργο μαζί με τα μέλη της Ιεράς Συνόδου στην κοινωνία, πολύ πιο σημαντικό από την «αυτογνωσία, ταπεινότητα και μετάνοια». Πίστευα στο γεγονός ότι «ο άνθρωπος που έχει ταπεινοφροσύνη και μετάνοια, που θρηνεί τις αμαρτίες του κάθε μέρα, που πεθαίνει και ανασταίνεται καθημερινά, που ξέρει πώς να απολαμβάνει τα μικρά και ασήμαντα πράγματα, που θεωρεί τον εαυτό του υπό όλη την κτήση του Κυρίου, που έχει ένα μέτρο σε όλα τα πράγματα, ένας σαν και αυτόν γνωρίζει τον εαυτό του και έχει φτάσει σε πλήρη πνευματική ωριμότητα». Αλλά, αν το σκεφτώ καλύτερα, δεν θέλω να πλανηθώ. Θα συνεχίσω να πιστεύω όπως και πριν.
• Το έργο που πραγματοποιείται σε θεολογικές σχολές και με τους δασκάλους θρησκευτικών παρουσιάστηκε ως «χαρά και μια μεγάλη ευλογία». Οι δάσκαλοι θρησκευτικών θέλουν (αλλά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το εφαρμόζουν και στην πράξη) να φέρουν φως και γνώση. “Οι δάσκαλοι ήταν πάντα πρόθυμοι να μεταδώσουν την πίστη στη νέα γενιά και ταυτόχρονα να διαμορφώσουν χαρακτήρες, να διδάξουν στα παιδιά να εκτιμούν την αγάπη προς τον Θεό, προς τους γονείς, τους δασκάλους και τους καθηγητές αλλά και προς τους συνομηλίκους τους”. Είμαι πολύ πιο ήρεμος. Όμως, πότε θα επαινεθούν για το γεγονός ότι πετυχαίνουν αυτά, ότι τους επιτρέπεται (μέσω της προσπάθειας του Πατριάρχη) αυτή η επιθυμία;
• Λέχθηκε επίσης ότι η δύσκολη δοκιμασία που βιώνουμε με την τρέχουσα πανδημία, κατάφερε να εμπνεύσει την εκτίμηση και το θαυμασμό των πιστών απέναντι στην εκκλησία και ακόμα μια βαθύτερη συνεργασία αυτών με το Πατριαρχείο. Πότε συνέβησαν αυτά; Δεν ξέρω! Όμως αναμφίβολα, τα μέτρα που επιβάλλονται από το νόμο, που αναφέρονται στη συμμετοχή των πιστών στην εκκλησία και τη θρησκευτική ζωή, δεν αποτελούν αντικείμενο συζήτησης: “Απόδοτε ουν τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ”. Θα δώσουμε εις τον Καίσαρα τα του Καίσαρα και ταυτόχρονα, θα δίνουμε εις στον Θεό τα Του Θεού. Όλοι, κληρικοί και λαϊκοί.
• Ο Αιδεσιμότατος Πατέρας Βησσαρίωνας απέδωσε φόρο τιμής στον Μακαριώτατο για την ίδρυση, στις 27 Οκτωβρίου 2007, του Κέντρου Τύπου “Basilica Press Center”, το οποίο περιλαμβάνει το τηλεοπτικό κανάλι “Trinitas TV”, το Πρακτορείο Ειδήσεων “Basilica” (ξεκίνησε την ίδια εποχή), το ραδιοφωνικό σταθμό “Radio Trinitas” (το οποίο άρχισε να εκπέμπει στις 17 Απριλίου 1998 στο Ιάσιο), την εφημερίδα “Lumina” (“Το Φώς” που κυκλοφόρησε στο Ιάσιο από τις 7 Φεβρουαρίου 2005) και το εβδομαδιαίο “Lumina de Duminică” – “Το Κυριακάτικο Φως” (δημοσιεύθηκε επίσης στο Ιάσιο, στις 14 Οκτωβρίου 2005). Όλα αυτά μέσα σε 27 μέρες από τον ενθρονισμό του από τις 30 Σεπτεμβρίου 2007. Επιδέξιος ο κυβερνήτης…
• Μέσα από το project (έργο) του Εθνικού Καθεδρικού Ναού, ο Πατέρας Βησσαρίωνας προσκυνεί ξανά τον Μακαριώτατο, φέρνοντας μας στο φως της γνώσης τη δύναμη της πίστης του: «Μετακινήσατε τα Καρπάθια Όρη στη μέση της πόλης του Μπούκουρ μέσω αυτού του μεγάλου καθεδρικού ναού που αποτελεί ένδειξη μονιμότητας, πίστης και του ρουμανικού έθνους μας». Διότι: “αμήν γαρ λέγω υμίν, εάν έχητε πίστιν ως κόκκον σινάπεως, ερείτε τω όρει τούτω, μετάβηθι εντεύθεν εκεί, και μεταβήσεται· και ουδέν αδυνατήσει υμίν” (Ματθ. 17, 20).
Σχετικά με την υπερηφάνεια θα ήθελα να παραθέσω τα ακόλουθα:
• Ο αλαζόνας δεν μπορεί να αγαπήσει, δεν μπορεί να υπηρετήσει, δεν μπορεί να συγχωρήσει, δεν μπορεί να σωθεί.
• Ο Εωσφόρος, μέσω της υπερηφάνειας, έχει γίνει Σατανάς.
• Ο Ευάγριος ο Ποντικός διδάσκει: “Η σκέψη της κενοδοξίας είναι μια εξαιρετικά λεπτή σκέψη που εύκολα υπονοείται σε εκείνους που πετυχαίνουν (στις αρετές τους), θέλοντας αυτοί να κάνουν δημόσιους τους αγώνες τους και κυνηγούν τις δόξες των ανθρώπων.”
• Στη Κλίμακα της Θεϊκής Ανάβασης, ο Άγιος Ιωάννης του Σινά μας διδάσκει ότι το κύριο χαρακτηριστικό της κενοδοξίας είναι αυτή που ματαιώνει όλες τις καλές μας πράξεις, σκορπίζοντας τις αρετές που με πολύ κόπο και προσπάθεια αποκτήσαμε, πρόδρομος της υπερηφανείας αυτής στέκοντας η απιστία, και αυτή με τη σειρά της γεννώντας το πάθος της υπερηφάνειας.
“Η κενοδοξία είναι, ως προς μεν τη μορφή, μεταβολή της φυσικής τάξεως και διαστροφή των καλών ηθών και παρατήρησις παντός αξιομέμπτου πράγματος. Ως προς δε την ποιότητα, σκορπισμός των καμάτων, απώλεια των ιδρώτων, δόλιος κλέπτης του θησαυρού, απόγονος της απιστίας, πρόδρομος της υπερηφανείας, ναυάγιο μέσα στο λιμάνι, μυρμήγκι στο αλώνι, που είναι μεν μικρό αλλά απειλεί να κλέψει αθόρυβα όλον τον καρπό και τον κόπο του γεωργού.” (Κλίμαξ του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου / Περί κενοδοξίας)
Σ.Θ.
Για την ενημέρωση του αναγνωστικού μας κοινού προβάλλουμε ένα σχετικό σύντομο απόσπασμα βίντεο απο το κανάλι στο facebook.
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra
Δείτε σχετικά:
– Στην Ρουμανία ο Πάπας Φραγκίσκος – Συνάντηση με τον Πατριάρχη Δανιήλ
– Ποιοι είναι οι στόχοι του Πάπα για το ταξίδι στην Ρουμανία-Το τρικ με την…
– Ο Μητροπολίτης Κυθήρων προειδοποιεί τον Πρωθυπουργό!
– Η «σύνεση» φεύγει, ο σκεπτικισμός έρχεται
– π.Αναστάσιος Γκερτσάκης: Απόστρατος, αλλά στρατιώτης Χριστού
– Αναρωτιέται ο λαός: “πού είναι η Εκκλησία;”
– Θα αγκαλιαζόμαστε κ.Σύψα, μέχρι να πεθάνουμε… Το ακούτε;
– Του Ποιμένα τα άγια χέρια κρατούν τη Θεία Κοινωνία
– Το γενναίο «Όχι» του Μητροπολίτη Μόρφου για τις μάσκες στα σχολεία
– Ο Ομολογητής ιερέας… συνελήφθη
– Άθλιε διάβολε, που παραπλανείς ανθρώπινες ψυχές…
– Δύο αγωνιστές μητροπολίτες παίρνουν Ορθόδοξη θέση για τις μάσκες στους Ναούς