Επικαιρότητα
Η Πτολεμαΐδα και η Σπάρτη για πρώτη φορά προσκυνούν το δαιμονικό Καρναβάλι
29 Φεβ 2024
Δεν πήραμε το μάθημα της αποστασίας μας από τον Θεό, ούτε μετά τον υγειονομικό ολοκληρωτισμό, ούτε μετά τις θεομηνίες
Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr
Διαβάζουμε τα ρεπορτάζ σχετικά με τις δαιμονικές καρναβαλικές εκδηλώσεις και ξεχωρίσαμε περιπτώσεις που διοργανώνεται κάποια εκδήλωση για πρώτη φορά.
2024 ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ – ΣΥΡΟΣ “Το Καρναβάλι των Παιδιών” θα διεξαχθεί για πρώτη φορά
Μια από τις καινοτομίες του που έχει προγραμματίσει το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Σύρου είναι η διοργάνωση ενός νέου θεσμού, “Το Καρναβάλι των Παιδιών”, το οποίο θα διεξαχθεί για πρώτη φορά προσφέροντας χαρά και πολύ κέφι στα παιδιά που θα λάβουν μέρος.
2024 ΣΠΑΡΤΗ. Ο Δήμος για πρώτη φορά, τόσο οργανωμένα, ετοιμάζει αποκριάτικες εκδηλώσεις
Στην Σπάρτη αναμένεται και το πρώτο και το δεύτερο Σάββατο της Αποκριάς ένα πρόγραμμα που θα ικανοποιήσει πρώτα απ’ όλους τα παιδιά και τους νέους της Σπάρτης1.
2024 ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ: Προετοιμάζεται το πρώτο Καρναβάλι του Δήμου Εορδαίας
«Να βγούμε όλοι έξω και να διασκεδάσουμε» είναι το σύνθημα και συνάμα η προτροπή των συντελεστών του πρώτου καρναβαλιού του Δήμου Εορδαίας, με την ονομασία ΚarVonval, προς τους κατοίκους της Πτολεμαΐδας και της ευρύτερης περιοχής της Εορδαίας, που ξεκινά στις 7 Μαρτίου Τσικνοπέμπτη, με την εκδήλωση των 11 Πολιτιστικών Συλλόγων, και κορυφώνεται στις 16 Μαρτίου 2024.
Πολιτιστικοί φορείς, σχολεία, καταστήματα αναψυχής, αλλά και παρέες κατοίκων της πόλης θα έχουν συμμετοχή στις Αποκριάτικες εκδηλώσεις με άρματα, κατασκευές που ήδη ετοιμάζονται, όπως και μεμονωμένα ιδιώτες που με ίδια έσοδα θα εμφανιστούν με τις δικές τους Αποκριάτικες δημιουργίες2.
Καταγράψαμε και μία αγωνιστική αντίδραση στην Πτολεμαΐδα, μόνο που δυστυχώς είναι μέχρι στιγμής η μόνη αντίδραση:
(..) Αγαπητοί ποιμένες του χριστεπώνυμου λαού της Πτολεμαΐδας, ματαιώστε την πομπή αυτή, πάση θυσία, μιμούμενοι τους τρόπους και τα μέσα των προκατόχων σας. Σας θυμίζουμε:
Πρώτον ότι το 2012 ο πρώην μητροπολίτης Θεόκλητος κατάφερε να ματαιώσει το καρναβάλι του χωριού Γαλάτεια, όταν προειδοποίησε τους τοπικούς άρχοντες πως αν τυχόν έκαναν καρναβάλι, θα τους έπαιρνε τον ιερέα του χωριού και θα τον πήγαινε σε άλλα χωριά που δεν είχαν παπά να τους λειτουργήσει.
Δεύτερον ότι το ίδιο έτος η μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως καταδίκασε και αυτή τις καρναβαλικές εκδηλώσεις διαμαρτυρόμενη που κάποιοι ήθελαν «να κάνουν θεσμό στην πόλη μία τέτοια παρωδία, μία τέτοια γελοιότητα!» Την εποχή εκείνη, σεβασμιώτατε, εσείς ήσασταν Πρωτοσύγκελος της εν λόγω Μητροπόλεως, πράγμα που σημαίνει ότι κι εσείς ήσασταν σύμφωνος με αυτή την στάση. Θα επιτρέψετε, λοιπόν, τώρα να λάβει χώρα μία τέτοια «παρωδία» και «γελοιότητα» στην Πτολεμαΐδα; Εκτός αυτού, αν σήμερα δεν αντιδράσουμε, του χρόνου θα είναι πολύ πιο δύσκολο να το σταματήσουμε, γιατί θα θεωρείται «κεκτημένο»3!
Εκτιμούμε πως κάποιες επισημάνσεις είναι απαραίτητο να τις κάνουμε, για να θυμόμαστε οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι.
Το μαρτύριο του Αποστόλου Τιμοθέου (εκ των Ο΄) από καρναβαλιστές
“Ὁ Τιμόθεος ἐν Ἐφέσῳ εἶχε νὰ ἀντιπαλαίσῃ κατὰ φανατικῶν εἰδωλολατρῶν. Ἤδη πρὸ αὐτοῦ ὁ Παῦλος ἐκινδύνευσε σοβαρῶς, διωχθεὶς ὑπὸ τοῦ εἰδωλοποιοῦ Δημητρίου καὶ «κατὰ ἄνθρωπον ἐθηριομάχησεν ἐν Ἐφέσῳ» (Α´ Κορινθ. ΙΕ´ 32). Εἰς Ἔφεσον ἐλατρεύετο ἡ Ἄρτεμις καὶ κατὰ τὰς πρὸς τιμήν της πανδήμους ἑορτὰς ἐλάμβανον χώραν ἀνήκουστα ὄργια, τὰ ὁποῖα δικαίως ἐξήγειρον τὴν ψυχὴν τοῦ Ἀποστόλου. Κατὰ τὴν τοιαύτην πανήγυριν, ὀνομαζομένην Καταγώγιον, τὸ ἔτος 97 μ.Χ., οἱ Ἐφέσιοι εἰδωλολάτραι περιήρχοντο μετημφιησμένοι καὶ μὲ προσωπίδας τὴν πόλιν, φέροντες μικρὰ εἴδωλα εἰς χεῖρας καὶ προβαίνοντες εἰς πλεῖστα ὄργια, ἐγκλήματα καὶ ἀσελγείας καθ᾿ ὁδόν. Ὁ Τιμόθεος ἐπιχειρήσας νὰ ἐμποδίσῃ αὐτοὺς ἐν μέσῃ ὁδῷ καὶ ἐλέγξῃ τὴν πλάνην των, ὑπέστη σφοδρὸν καὶ ἀνηλεῆ λιθοβολισμόν ἐκ μέρους τοῦ μαινομένου πλήθους, συνεπείᾳ τοῦ ὁποίου κατέπεσεν αἱμόφυρτος ἐπὶ τοῦ ἐδάφους. Οἱ εἰδωλολάτραι τότε μὲ μεγαλυτέραν λύσσαν ἔτυπτον διὰ λίθων καὶ ῥοπάλων τὸν Ἅγιον, τὸν ὀποῖον ἐχλεύαζον καὶ ἔσυρον ἀνὰ τὰς ὁδοὺς τῆς πόλεως. Ὁ Τιμόθεος μετὰ καρτερίας ὑφίστατο τὸ μαρτύριον, εὐχαριστῶν τὸν Κύριον, διότι τὸν ἠξίωσε νὰ προσφέρῃ τὴν ζωήν του ὑπὲρ Ἐκείνου καὶ νὰ γίνῃ πιστὸς «ἄχρι θανάτου».
Ἐν τέλει ἐγκαταλειφθεὶς ἡμιθανής, περσυνελέγῃ μὲ πολλὴν εὐλάβειαν ὑπὸ χριστιανῶν καὶ μετεκομίσθῃ κρύφα πέραν τοῦ λιμένος τῆς πόλεως. Τὸ ἀσθενικὸν σῶμα τοῦ μάρτυρος ἐξαντληθὲν τελείως ἐκ τῶν κακώσεων καὶ τῶν τραυμάτων ὑπέκυψε καὶ ἡ παρθενικὴ ψυχὴ τοῦ ἁγίου τούτου ἀνδρός, ὁ ὁποῖος εἶχε τὸ αὐτό μαρτυρικὸν τέλος μὲ τὸν πρωτομάρτυρα Στέφανον, ἔσπευσεν εἰς συνάντησιν τοῦ ουρανίου αὐτῆς Νυμφίου, τὴν 22αν Ἰανουαρίου τοῦ 97μ.Χ., ἐπὶ τοῦ αὐτοκράτορος Δομετιανοῦ, ἢ κατ᾿ ἄλλην ἐκδοχήν, ἐπὶ Νέρβα, ἀνθυπατεύοντος τῆς Ἀσίας τοῦ Περεγρίνου4”.
Ο μακαριστός ομολογητής π. Αθανάσιος Μυτιληναίος για το καρναβάλι
“Είμεθα εις την πρώτη μυσταγωγική Κατήχηση του αγίου Κυρίλλου. Είδαμε μέχρι τώρα κάποια στοιχεία να μας λέγει για το Βάπτισμα, και ότι εγίνετο μία προκαταρκτική εργασία, προκειμένου μετά να προχωρήσουν εις το Βάπτισμα. Ένα στοιχείο της προκαταρκτικής εργασίας ήταν η απόταξις του Σατανά. Εκείνο το «ἀποτάσσομαι σοι, Σατανά». Αυτό βεβαίως έχει μία περαιτέρω ανάλυση. Και λέγει μετά από το «ἀποτάσσομαι σοι, Σατανά», αποτάσσομαι και όλων των έργων σου. Και έργα του διαβόλου, όπως μας λέγει εδώ ο άγιος Κύριλλος είναι η αμαρτία. Κατόπιν λέγει «ἀποτάσσομαι σοι Σατανά»- το «ἀποτάσσομαι» πάντα υπονοείται· όπως και στο Σύμβολο της Πίστεως, «Πιστεύω» και το «Πιστεύω» προτάσσεται αλλά υπονοείται στο κάθε άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως- έτσι και εδώ «καί πάσῃ τῇ πομπῇ σου». Δηλαδή θέλω να φύγω κι από κάθε πομπή σου. Αποτάσσομαι λοιπόν κι από κάθε πομπή σου.
Και τι είναι η «πομπή»; Λέγαμε την περασμένη φορά ότι είναι η θεατρομανία. Εδώ ας μου επιτραπεί να πω κάτι για το καρναβάλι, ότι και αυτό είναι μία πομπή του Σατανά. Όταν υπάρχει μάλιστα αυτή η μεταμφίεσις και μάλιστα με πρόσωπα τερατώδη, τραγίσια, φοβερά, δαιμονικά. Όλα αυτά είναι πράγματι μια πομπή του Σατανά5”.
Μακαριστός ομολογητής πρωτ/ρος π.Νικόλαος Μανώλης για το Καρναβάλι
“Σαν πνευματικός, λοιπόν, προτρέπω αυτούς τους γονείς και όλα τα πνευματικά μου παιδιά να μη διστάσουν να φέρουν τους δασκάλους ενώπιον των ευθυνών τους και να απαιτήσουν ευγενικά να καταργηθεί το τυπικό του σχολείου σε σχέση με τα καρναβάλια και τα συναφή, όμορφα και ωραία. Φτάνει πια με τις προφάσεις εν αμαρτίαις που μας σερβίρει ο διάβολος κι εμείς τις δεχόμαστε απαθείς. Αυτό δείχνει μια συνείδηση σε καταστολή, χριστιανοί μου, και όχι σε εγρήγορση.
Σαν χριστιανοί βιώνουμε για χρόνια την επικράτηση αυτού του ειδωλολατρικού εθίμου στη χριστιανική μας κοινωνία. Πρόκειται για μία σχιζοφρένεια. Ένας χριστιανός δεν μπορεί να συμμετέχει σε μια ειδωλολατρική γιορτή που έχει τις ρίζες της στα Σατουρνάλια (Κρόνια Όργια), στις Διονυσιακές λατρείες και στα Ελευσίνια μυστήρια, που όλα προέρχονται από τις Βαβυλωνιακές λατρείες. Κάρνα σημαίνει εορτή συνυφασμένη με τον Βάαλ -Καρναβάαλ- το Θεό της ακολασίας και της κραιπάλης, στη λατρεία του οποίου γινόταν μέχρι και ανθρωποθυσίες.
Μόνο οι κατ’ όνομα χριστιανοί θα μπορούσαν να στηρίξουν ένα τέτοιο κατάλοιπο της ειδωλολατρίας, και η πορεία μας των νεοελλήνων αποδεικνύει ότι τέτοιοι είμαστε εν πολλοίς. Μόνο κάποιος άγευστος της θείας χάρης χριστιανός θα μπορούσε να συμμετέχει σε αυτά. Επίσης, είναι αδύνατο να μην αναχωρήσει η χάρη από κάποιον που το κάνει. Το Ευαγγέλιο βοά: “Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; Τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; Τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; Ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; Τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; Ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. Διὸ ἐξέλθατε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα, καὶ ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱοὺς καὶ θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ” (Β’ Κορ. 6, 14-18). Παλαιότερα, υπήρχαν τα διάφορα έθιμα της αποκριάς τοπικά σε όλη την Ελλάδα, αλλά στα σχολεία μας δεν ενθυμούμαστε να κυριαρχούν τόσο πολύ. Σαν παιδιά δεν έχουμε μνήμες ούτε με εορτασμό της τσικνοπέμπτης τόσο έντονο στο χώρο του σχολείου ούτε άλλα καρναβαλικά. Το κενό που υπάρχει στο περιεχόμενο της παρεχόμενης παιδείας έχει δώσει χώρο να θεριέψουν όλα αυτά τα σκύβαλα. Σκύβαλα προσφέρουμε στα παιδιά μας, αγαπητοί μου χριστιανοί, και ξυλοκέρατα, δυστυχώς!
Δεν νοείται πνευματικός άνθρωπος που παλεύει να ενώσει το νου με την καρδιά, όπως προσπαθούμε να εξηγήσουμε στις τελευταίες ομιλίες μας και να καθαρίσει την καρδιά, άνθρωπος που εκτός της καρδίας του βλέπει τα δαιμόνια που καιροφυλακτούν, να δίνει μια τέτοια χαρά στο δαίμονα. Έχουν γεμίσει τη ζωή τους οι χριστιανοί με μικρές μικρές συγκαταβάσεις που φαινομενικά είναι “μικρά” δαιμονικά πράγματα, μικρά “δε βαριεσαι”, όπως ο μάρτης το βραχιολάκι, άλλα φυλαχτά, ματάκια, χάντρες, χειρομαντίες, καφεμαντείες, ζώδια, διαλογισμό κτλ, τα οποία όμως τελικά δημιουργούν έναν ασφυκτικό κλοιό για την ψυχή. Η ψυχή δέχεται δαιμονικές επιρροές. Η ψυχή διασπάται από τις συνεχείς παρεμβολές. Η ψυχή δεν μπορεί να δει με τα πνευματικά της μάτια με ορθόδοξη θέαση τη ζωή και να πληροφορηθεί τα ουράνια μηνύματα, να λάβει τις ουράνιες πληροφορίες. Γιατί ξέρετε δεν υπάρχει μόνο η Ορθοδοξία των δογμάτων. Εμένα σαν πνευματικό δεν με απασχολεί μόνο η Ορθοδοξία των δογμάτων- πρωτίστως αυτή, αυτή είναι η βάση όλων- αλλά όχι μόνο αυτή. Υπάρχει η Ορθοδοξία στην οικογένεια, η Ορθοδοξία στις σχέσεις των συζύγων, στην ανατροφή των παιδιών, η Ορθοδοξία στην αγκαλιά της μάνας. Όταν έρχεται η χάρη του Θεού, η χάρη της Ορθοδοξίας, και ενεργοποιείται η ευχή στην καρδιά του χριστιανού που φυλάγει τον εαυτό του από το διάβολο σαν κόρη οφθαλμού, αυτή η αγκαλιά της μάνας είναι από μόνη της παιδαγωγία για το παιδί, κατευνάζει, ηρεμεί, σωφρονίζει, πληροφορεί το παιδί. Αυτή η αγκαλιά γίνεται η ορθόδοξη παιδαγωγική πρόταση. Εν κατακλείδι, μας ενδιαφέρει η Ορθοδοξία στην καθημερινή μας ζωή, γιατί η Ορθοδοξία είναι η ΠΗΓΗ κάθε ευτυχίας. Αυτή επιτάσσει τον πλήρη, συνειδητό αποκλεισμό της δαιμονικής επήρειας στην καθημερινότητά μας.
Καλή Σαρακοστή!6”
- 1 https://www.notospress.gr
- 2 https://www.ertnews.gr
- 3 https://eordaialive.com
- 4 Ο Άγιος που μαρτύρησε από καρναβαλιστές | Κατάνυξη
- 5 π. Αθανάσιος Μυτιληναίος, Αναφορά στο Καρναβάλι και την πομπή του Σατανά
- 6 Τηλεκπαίδευση και καρναβάλι | Κατάνυξη
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI