Επικαιρότητα

Kατάσχεση “ναών” και “μοναστηριών” και παύση “κληρικών” από τον Φιλάρετο εκ μέρους του «πατριαρχείου Κιέβου»

εικόνα άρθρου: Kατάσχεση “ναών” και “μοναστηριών” και παύση “κληρικών” από τον Φιλάρετο εκ μέρους του «πατριαρχείου Κιέβου»

Στην πρώτη τους συνάντηση τον Φεβρουάριο, οι «επίσκοποι» της σχισματικής-εθνικιστικής «Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας» (OCU) παρέδωσαν τον έλεγχο της «επισκοπής Κιέβου» στον επικεφαλής του «πατριαρχείου Κιέβου» «επίτιμο πατριάρχη» Φιλάρετο Ντενισένκο. Το «πατριαρχείο Κιέβου» είχε προηγουμένως προσχωρήσει στην [σχισματική] OCU -«ενωτικό συμβούλιο» στις 15 Δεκεμβρίου.

Από τότε, όπως έχει αναφέρει το OrhoChristianο Φιλάρετος επιμένει συνεχώς ότι το «πατριαρχείο Κιέβου» εξακολουθεί να υπάρχει, παρά την υπόσχεσή που έδωσε μόλις πριν το προαναφερθέν «συμβούλιο» να το διαλύσει. Αν και για 30 χρόνια υπήρξε ο ιδεολογικός ηγέτης και το κέντρο του κινήματος της Ουκρανικής αυτοκεφαλίας, ο Φιλάρετος βρήκε, και συνεχίζει να βρίσκει, μικρή υποστήριξη στην διακαή του επιθυμία να ηγηθεί ως πατριάρχης. Παραπονέθηκε ότι στην τελευταία τους συνάντηση οι «επίσκοποι» είχαν ως αποκλειστικό σκοπό την απόλυτη καταστροφή της δικαιοδοσίας του «πατριαρχείου Κιέβου», το οποίο συνεχίζει να υφίσταται νομίμως στην Ουκρανία, όπως επιβεβαίωσε το Υπουργείο Δικαιοσύνης.  

«Θα δείτε τι θα κάνω!», αναφώνησε ο Φιλάρετος, αρνούμενος να υποχωρήσει και παρά τις ευγένειες που ανταλλάχθηκαν με τον Μητροπολίτη Γαλλίας Εμμανουήλ του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, ο οποίος στάλθηκε για να συγκρατήσει τον απείθαρχο Φιλάρετο.

Τον Οκτώβριο η σύνοδος των επισκόπων του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ήρε μονομερώς το ανάθεμα κατά του Φιλαρέτου, ισχυριζόμενη ότι τιμωρήθηκε αδίκως από την Ρωσική Εκκλησία επειδή επιθυμούσε Ουκρανική αυτοκεφαλία, και όχι για τις σχισματικές του δραστηριότητες που πήγαζαν από την δίψα του για εξουσία.  

Τώρα ο Φιλάρετος έλαβε θέση επίθεσης, παίρνοντας τον έλεγχο των εκκλησιών και των μοναστηριών και παύοντας τους «κληρικούς» που δεν είναι πιστοί στο όνειρό του να συνεχίσει το «πατριαρχείο Κιέβου». Και ο Ορθόδοξος κόσμος βλέπει τι κάνει.  

Ο σχισματικός Φιλάρετος έστειλε έναν «κληρικό» του «Καθεδρικού Ναού του Αγίου Βλαδίμηρου» στο Κίεβο, τον Μπόρις Τάμπατσεκ [Boris Tabachek], για να αποκτήσει τον έλεγχο του «Ιερού Ναού Αγίας Σκέπης» στο Κίεβο, δήλωσε ο «επίσκοπος» Αντριάν Κούλικ [Adrian Kulik] της [σχισματικής] OCU, αναφέρει η Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων επικαλούμενη την σελίδα του στο facebook

Μέχρι χθες ο εφημέριος του «Ιερού Ναού Αγίας Σκέπης» ήταν ο Αλέξανδρος Τροφίμλυουκ [Alexander Trofimlyuk], τον οποίο ο Φιλάρετος έπαυσε επειδή ήταν πιστός στην νέα OCU και όχι στο «πατριαρχείο Κιέβου». Σύμφωνα με τον «επίσκοπο» Κούλικ ολόκληρη η ενοριακή κοινότητα υποστηρίζει τον πρώην εφημέριο και όχι τον Φιλάρετο. 

Η εντολή παύσης εκτυπώθηκε σε επιστολόχαρτο του «πατριαρχείου Κιέβου» και δημοσιεύτηκε στην cerkva.info, την ακόμη ενεργή ιστοσελίδα του «πατριαρχείου Κιέβου». Ο Τροφίμλυουκ ήταν επίσης πρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας Κιέβου της OCU, θέση την οποία διαδέχθηκε από τον «Μητροπολίτη» Επιφάνιο Ντουμένκο.  

Ο Τροφίμλυουκ απάντησε ότι το «πατριαρχείο Κιέβου» δεν υπάρχει πια και «ως κληρικός της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας OCU), τις διαταγές που εκδίδονται από το Πατρ. Κιέβου [UOC-KP] τις θεωρώ άκυρες», αναφέρει η Ένωση Ορθοδόξων Δημοσιογράφων.  

Εν τω μεταξύ, ο «επίσκοπος» Κούλικ αναφέρει επίσης ότι ο Φιλάρετος σήμερα σκοπεύει να απαιτήσει όρκο αφοσίωσης σε αυτόν και στο «πατριαρχείο Κιέβου» από τους «μοναχούς» της «Μονής Αγίου Θεοδοσίου».  

«Ο Φιλάρετος σήμερα σκοπεύει να επισκεφθεί το Μοναστήρι του Αγίου Θεοδοσίου στο Κίεβο, και στο πρόγραμμα της επίσκεψης θα αναγκάσει τους διαμένοντες / μοναχούς της μονής να υπογράψουν έναν όρκο / έγγραφο αφοσίωσης στον Φιλάρετο και στο ‘Πατριαρχείο Κιέβου’», γράφει ο Κούλικ.

Επιπλέον ο Φιλάρετος αναφέρεται ότι σκοπεύει να διώξει από το μοναστήρι έναν πρώην αφοσιωμένο σύμμαχο και έναν ιερέα με την οικογένειά του. «Ο Φιλάρετος διέταξε τον ηγούμενο της Μονής του Αγίου Θεοδοσίου να εκδιώξει τον Αρχιεπίσκοπο Ευστράτιο [Evtraty] από τη μονή και τον ιερέα του Σεργκέι [Sergei] μαζί με την οικογένειά του. Η σύζυγος του Σεργκέι βρίσκεται στον τελευταίο μήνα εγκυμοσύνης, περιμένοντας το δεύτερο παιδί της», γράφει ο Κούλικ.

[σ.σ. τι είδους «μοναστήρι» είναι αυτό στο οποίο διαμένει «ιερέας» με παιδί και εγκυμονούσα «πρεσβυτέρα»;]

Ο «Αρχιεπίσκοπος» Ευστράτιος Ζόρια [Evstraty Zorya] υπηρετούσε προηγουμένως ως εκπρόσωπος του «πατριαρχείου Κιέβου» και βρισκότανε συνεχώς δίπλα στον Φιλάρετο. Τώρα έχει ευθυγραμμιστεί με τον ηγέτη της OCU «Μητροπολίτη» Επιφάνιο Ντουμένκο και την «νεώτερη σέχτα» που έχει σχηματιστεί, σε αντίθεση με εκείνους που παραμένουν πιστοί στον Φιλάρετο.  

Ο παυμένος «ιερέας» Τροφίμλυουκ ήταν κάποτε και αυτός αφοσιωμένος στον Φιλάρετο και στο «πατριαρχείο Κιέβου», έχοντας χειροτονηθεί διάκονος και ιερέας από τον Φιλάρετο και έχοντας υπηρετήσει ως επικεφαλής Τύπου του «πατριαρχείου Κιέβου» και διαχειριστής της επίσημης ιστοσελίδας του «πατριαρχείου Κιέβου». Έχει επίσης διατελέσει επικεφαλής του τμήματος εκδόσεων του «πατριαρχείου Κιέβου» και αντιπρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας, πριν διοριστεί πρύτανης στις 5 Φεβρουαρίου. Ο Φιλάρετος έχει επίσης απονέμει πολλά βραβεία στον Τροφίμλυουκ.  

Η OCU δημιουργήθηκε από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και την Ουκρανική κυβέρνηση και η σημερινή αναταραχή μέσα σε αυτήν την ομάδα ανησυχεί τους πολιτικούς. Ο Αντρέι Γιούρας, επικεφαλής του Τμήματος Θρησκευτικών και Εθνοτικών Υποθέσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, σχολίασε: 

«Ενοχλητικά και πολύ δυσάρεστα νέα έχουν αρχίσει να έρχονται από τις ενορίες της επισκοπής Κιέβου της τοπικής UOC [ed. -OCU]. Ένα τάχα κίνημα ξεκίνησε προκαλώντας συνειδητή αποδιοργάνωση με στόχο την δημιουργία μιας δομής πέρα από τον έλεγχο της νόμιμης εκκλησίας».  

«Εάν οι πληροφορίες αυτές επαληθευτούν», συνεχίζει ο Γιούρας, «τότε δεν υπάρχει άλλη επιλογή παρά η επείγουσα σύγκληση, κυριολεκτικά αύριο, μιας εκτάκτης Συνόδου της εκκλησίας και η αναζήτηση κατάλληλων απαντήσεων σε ενέργειες που θα μπορούσαν να καταστρέψουν την ενότητα της εκκλησίας»,

Εν τω μεταξύ, η κανονική Ουκρανική Εκκλησία βλέπει στην συμπεριφορά του Φιλάρετου μόνο μια περαιτέρω επιβεβαίωση ότι το 1992 έλαβε την σωστή απόφαση στην Σύνοδο στο Χάρκοβο, όπου οι επίσκοποι εκθρόνισαν τον Φιλάρετο -προηγουμένως κανονικός μητροπολίτης Κίεβου και αφού είχε απορριφθεί για την θέση του προκαθημένου στον θρόνο της Μόσχας- και διόρισαν στην θέση του τον Μακαριότατο Μητροπολίτη Βλαδίμηρο (Vladimir Sabodan). Τότε ήταν που ο Φιλάρετος μπήκε στο σχίσμα για να κρατήσει την εξουσία.  

«Έχουν περάσει 27 χρόνια από την Σύνοδο των Επισκόπων στο Χάρκοβο και είμαστε ολοένα και περισσότερο πεπεισμένοι στο πόσο σωστοί ήταν οι επίσκοποι της Εκκλησίας μας όταν έκαναν την επιλογή τους: Ο Κύριος έθεσε την μόνη σωστή απόφαση στις καρδιές τους», σχολίασε πρόσφατα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μπορισπίλ και Μπρόβαρι [Boryspil and Brovary] Αντώνιος της κανονικής Εκκλησίας.

Μετάφραση Φαίη

Πηγή Orthodox Christianity

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.