“Δεν είναι ότι η πολιτεία κλείνει τις εκκλησίες διότι καταφρονεί την πίστη ή την ποδοπατεί. Όχι!” (Ηγούμενος Ι.Μ. Βατοπαιδίου Γέροντας Εφραίμ)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

«Μην κλαις γι’ αυτόν που αδικείται, κλάψε γι’ αυτόν που αδικεί» Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος 

Είναι αλήθεια ότι ο παραπάνω λόγος αυθόρμητα εκπηγάζει από μέσα μας, διαβάζοντας την είδηση που ακολουθεί, τη σχετική με την ομιλία του Γέροντα Εφραίμ, ηγουμένου της Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους. Είναι μία ομιλία την οποία εκφώνησε ο ηγούμενος Εφραίμ μετά από πρόσφατη αγρυπνία στο Άγιον Όρος. Μάλιστα, η κεντρική ιδέα της ομιλίας του είναι πως η παρούσα πανδημία, όπως γενικά τα δεινά, αποτελούν παιδαγωγικά μέσα της αγάπης του Θεού προς εμάς τους ανθρώπους που έχουμε ξεφύγει από τον δρόμο Του και αμαρτάνουμε. Συνεπώς, πρέπει ως επιτίμιο να αποδεχθούμε όλες τις συνέπειες, όπως είναι το κλείσιμο των Εκκλησιών και η απαγόρευση στους πιστούς να συμμετέχουν στα μυστήρια και στις ιερές ακολουθίες.

Πρώτα-πρώτα να σημειώσουμε, πως κανείς δεν αντιλέγει ότι υπερεπερίσσευσεν η αμαρτία στον κόσμο, ότι πάσχουμε και είμαστε ένοχοι απέναντι στον Κύριό μας. Ακόμη βέβαια, ότι πρέπει να δεχτούμε αυτήν την πανδημία, τις θλίψεις και τα βάσανα ως παιδαγωγία του Φιλάνθρωπου Θεού μας. Ας μη ξεχνούμε όμως, κάτι πολύ σημαντικό, ότι ο Θεός που παραχωρεί την «αρρώστια» δίνει και τα φάρμακα και τη θεραπεία. Αυτά φυσικά, δεν είναι άλλα από τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας, όπως το Mυστήριο της εξομολόγησης. Μας ενδυναμώνει δε, με την Αγιαστική δύναμη του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας, όπου συμμετέχοντας ο χριστιανός παίρνει δύναμη να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες. Ας μη λησμονούμε, ότι μεγαλώνει η πίστη του, με συνέπεια να αποκτά τη δυνατότητα επίγνωσης της αμαρτωλότητάς του, την ταπείνωση και τα επακόλουθα. Επιπλέον γίνεται σαφές, πως αυξάνει η αναζήτηση του Θείου Ελέου. Γιατί τι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος χωρίς να του δοθεί από τον Σωτήρα Χριστό! Και όμως η σημερινή Ιεραρχία σαν κακιά μητριά άφησε πεινασμένα τα τέκνα της και τα έστειλε στον πόλεμο, αδειάζοντάς τους η ίδια την φαρέτρα τους. Διαπιστώνουμε δυστυχώς, ότι ο π. Εφραίμ είναι σύμφωνος με αυτό το έγκλημα που επιτελείται και δίνει μάλιστα προτροπές πως υπάρχουν τρόποι να βρούνε το Χριστό οι πιστοί και εκτός της Εκκλησίας και εκτός των Μυστηρίων. Μα, πόση φαυλότητα!  

Άραγε τον εγκατέλειψε η σύνεση; Τολμά και δίνει εναλλακτικές λύσεις για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα; Γνωρίζει ότι, ακόμα και ως βλασφημία στο πρόσωπο του Χριστού μας μπορεί να λογιστεί η απαγόρευση των πιστών να πλησιάσουν στο Ποτήριο της Ζωής; Kαθώς ο Κύριός μας «δι’ ημάς καθ’ ημάς γαρ πάλαι γενόμενος, άπαξ εαυτόν τε προσάξας, ως προσφοράν, Πατρί τω ιδίω αεί σφαγιάζεται, αγιάζων τους μετέχοντας» όπως διαβάζουμε στην ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως. Μη ξεχνάμε, πως η ακοινωνησία στους πιστούς επιβλήθηκε μετά από ανθρώπινη ενέργεια και μάλιστα της ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος!

Μας μπερδεύει ο ηγούμενος σε μεγάλο βαθμό με τα λεγόμενά του, από τη μια ομολογεί και πιστεύει -και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του σε αυτό- πως η Παναγία και η Αγία Ζώνη της φύλαξαν τους πιστούς από μεγάλες πανδημίες του παρελθόντος και πως η ελπίδα μας, η δύναμή μας, το φως μας είναι ο Χριστός μας. Στον αντίποδα όμως, συμφωνεί πως οι φοβίες που υπάρχουν στις συναναστροφές μας είναι λογικό να υπάρχουν στην προσπάθειά μας να μείνουμε ελεύθεροι από τη μάστιγα αυτή. Το κυριότερο είναι, πως μας επισημαίνει ότι η πολιτεία με το κλείσιμο των ναών δεν έδειξε να ποδοπατεί την πίστη! 

Πόσο διαφορετική θα ήταν αυτή η ομιλία του, αν έμενε με την καρδιά του και την πίστη του σε αυτές τις αλήθειες, πως τίποτα δηλαδή δεν πρέπει να μας φοβίζει εμάς τους χριστιανούς, γιατί έχουμε Κύριο κραταιό και δυνατό, γιατί έχουμε τη μόνη αληθινή πίστη που σώζει. Πόσο θα περιμέναμε και εμείς να ακούσουμε μια ισχυρή φωνή αντίδρασης από το Άγιο Όρος, σε όλα αυτά που η κοσμική εξουσία διατάζει και η Ιεραρχία υποτελώς εκτελεί πάραυτα. Πού να την βρεί όμως αυτή τη δύναμη τη μυστική, αυτή την ομολογιακή και μαρτυρική παρρησία που πηγάζει από την αληθινή σχέση με το Θεό, όταν τα τελευταία χρόνια τον βλέπουμε να ενδίδει, να αποδέχεται, να επικροτεί και να συγχαίρει τον Πατριάρχη για την Ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου. Με αποτέλεσμα φυσικά, να προσυπογράφει όσα αντιδογματικά και αντιεκκλησιαστικά εισήγαγε η Ψευδοσύνοδος. Επιπρόσθετα, σαν να μην έφτανε αυτό, συμμετείχε με τον τρόπο του στην αναγνώριση των αχειροτόνητων σχισματικών της Ουκρανίας και συνέχισε να μολύνετε από αυτούς μέσα από συναντήσεις και συλλείτουργα. Είναι ολοφάνερο, ότι όλα αυτά είναι δεσμά αβάσταχτα και φίμωτρα που φιμώνουν το στόμα και εξαφανίζουν την Αλήθεια. Όμως, δείχνει να μην αντιλαμβάνεται πού έχει υποπέσει και αντί να πεί έστω και τώρα, σε αυτήν τη στιγμή της πανδημίας, ότι φταίει και αυτός και μετανοημένος να ζητήσει το έλεος του Θεού, αντίθετα, κουνάει το δάχτυλο στις ψυχές, που ζαλισμένες από τον κόσμο και τα πάθη, παραπατούν. Μοιάζει ο π. Εφραίμ σαν τους δεσμώτες του Σπηλαίου του Πλάτωνα, όπου φαίνονται να μην συνειδητοποιούν την κατάστασή τους, να είναι πνευματικά αδρανείς και να ζουν ήσυχοι και ήρεμοι στην πλάνη τους.

Στη συνέχεια αναρωτιέται κιόλας, πώς οι άνθρωποι στις μέρες μας ακολουθούν τον διαλογισμό και ανθρωποκεντρισμό και έχουν λειψή πίστη. Μα αφού, μετά λύπης μας καταλαβαίνουμε πως λειψή είναι η πίστη σήμερα, στο μεγαλύτερο μέρος των πνευματικών ταγών της Ορθόδοξης Ελλάδας. Και αν ο διάβολος έχει κάνει μεγάλη επιτυχία στον κόσμο όπως είπε, κάνοντας τους ανθρώπους να ακολουθήσουν έτερες διδασκαλίες, αλλότριες στην πίστη μας, ασύγκριτα μεγαλύτερη επιτυχία, θριαμβευτική μάλιστα, έχει κάνει ο διάβολος μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας. Αυτό, αποδεικνύεται περίτρανα καθώς οδηγεί στην πλάνη και στην αίρεση πολλούς δήθεν πνευματικούς ανθρώπους, Ηγουμένους, Ιεράρχες και Πατριάρχες. 

Ευχόμαστε ολόψυχα η Παναγιά μας να τον φωτίσει να αναλογιστεί τις ευθύνες του, τις αμαρτωλές παραχωρήσεις στην αίρεση, τις πολλές συνδιαλλαγές και αλληλοπεριχωρήσεις με κοσμικούς και άλλους άρχοντες. Λοιπόν, ευχόμαστε ο λόγος του Οσίου Εφραίμ του Σύρου να του κεντρίσει την καρδιά και να τον συγκλονίσει: «Αλίμονο σε εκείνους που μολύνουν την αγία πίστη με τις αιρέσεις ή δείχνουν ανεκτικότητα στους αιρετικούς»!

Διαβάζουμε στο orthodoxianewsagency.gr:


“Η ελπίδα μας, η δύναμή μας, το φως μας είναι ο Χριστός” ο Γέροντας Εφραίμ μιλάει για την πανδημία μετά την Αγρυπνία στο Άγιο Όρος

“Η πανδημία δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός είναι σημείο των καιρών , είναι καρπός της θείας αγανάκτησης” είπε ο Γέροντας Εφραίμ, Καθηγούμενος της ΙΜΜ Βατοπαιδίου μετά την αγρυπνία που τελέσθηκε στην Ιερά Μονή όπως και στο υπόλοιπο Άγιο Όρος την Παρασκευή τη νύχτα.

Μιλώντας στους πατέρες της Μονής, ο Γέροντας τόνισε ότι αυτή η δοκιμασία που περνάμε είναι καρπός της Θείας αγανάκτησης διότι όταν ο άνθρωπος σήμερα εισηγείται έναν αφύσικο τρόπο ζωής, φαντάζεσθε πόσο λυπείται το Άγιο Πνεύμα και έρχεται ο Θεός όχι ως εκδικητής αλλά με την πατρική του ιδιότητα και τα επιτρέπει, ως παιδαγωγία εξ αγάπης κινούμενη, για να φέρει τον πλανεμένο άνθρωπο σε αυτόν.

Η Παναγία μας, η Αγία Ζώνη, την οποία βάλαμε στην υμνολογία της αγρυπνίας ως πρώτο κανόνα, ξέρουμε ότι πάντα ήταν παρούσα στη χολέρα και στην πανώλη και αυτό το ξέρουμε από τα αρχεία που βρήκαμε αλλά και απο προσωπική μας εμπειρία ότι είναι παρούσα.

Ο παλαιότερος κόσμος είχε περισσότερη πίστη. Σήμερα ο διάβολος έκανε επιτυχία και τραυμάτισε την πίστη μας αλλά εμείς πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε όλα με χριστοκεντρικότητα. Χωρίς το Χριστό είναι όλα κλειστά και μουντά… Η ελπίδα μας, η δύναμή μας, το φως μας, είναι ο Χριστός είπε ο Γέροντας.

Αναφέρθηκε μάλιστα και στα όσα ακούγονται από ασεβείς για τη Θεία Κοινωνία λέγοντας ότι η Θεία Κοινωνία δε μολύνει όπως λένε πολλοί ασεβείς… ωστόσο το ότι η πολιτεία έκλεισε τους ναούς μας προσωρινά δεν πρέπει να το εκλάβουμε ως μια προσπάθεια της πολιτείας να εναντιωθεί στην πίστη μας αλλά ως ένα μέτρο προσωρινό για την προστασία των Πιστών, είπε μεταξύ άλλων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ

Αυτή η πανδημία δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός που επετράπει από τον Θεό, αλλά είναι μέσα στα σημεία των καιρών. Είναι καρπός της θείας αγανακτήσεως  διότι ο άνθρωπος κάνει όχι τα φυσιολογικά, όχι τα λογικά, αλλά τα παράλογα και τα παραφύσιν. Και φαντάζεστε πόσο λυπείται το Πνεύμα το Άγιο και πόσο ο Θεός ως Πατέρας έρχεται πάλι με την πατρική του ιδιότητα, διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι οποιαδήποτε δοκιμασία κι αν επιτρέπει ο Θεός δεν την επιτρέπει ως δήμιος κι ως εκδικητής, αλλά την επιτρέπει ως παιδαγωγία εξ αγάπης κινουμένη, ακριβώς για να φέρει τον άνθρωπο τον πεπλανημένο, τον εσκοτισμένο, να τον φέρει μέσα από την ασθένεια, μέσα από την δοκιμασία, μέσα από την παιδεία αυτή, να έρθει σε Αυτόν και να κατανοήσει όχι μόνο μελετώντας τα βιβλία, αλλά πρακτικά να δει ότι δεν είναι ένα τίποτε.

Διότι όπως είπε ο Χριστός μας «άνευ εμού ου δύναστε ποιεί ουδέν». Πραγματικά σήμερα φοβούμεθα να κάνουμε χειραψία μ’ έναν άνθρωπο μήπως μας μεταδώσει τον κορωνοϊό. Κι όντως οι φοβίες αυτές είναι λογικές, ώστε να μπορέσουμε να προσπαθήσουμε όσο μπορούμε να μείνουμε ελεύθεροι από την μάστιγα αυτή. Όμως η Παναγία μας και μάλιστα η Αγία Ζώνη την οποία έχουμε εδώ και την οποία εβάλαμε και στην υμνολογία της αγρυπνίας ως πρώτο κανόνα, διότι ξέρουμε πολύ καλά κι από την πείρα την την δική μας που  πέρα από 30 χρόνια εδώ στη Μονή Βατοπαιδίου αλλά κι από τα αρχεία τα οποία οι συνάδελφοί μας, οι προκάτοχοί μας αγιαζωνίτες πατέρες μας εκράτησαν και μας εφύλαξαν για να μας τα παραδώσουν  και να έχουμε κι εμείς γνώση των πεπραγμένων, των θαυμασίων πεπραγμένων του παρελθόντος, ώστε η Τιμία Ζώνη πάντοτε ήταν παρούσα με την θαυματουργική της παρουσία μέσα στην πανώλη, μέσα στην χολέρα, μέσα σε διάφορες αρρώστιες που πάντοτε ήταν πανδημίες, διότι πολλές φορές συνέβησαν τέτοιες πανδημίες, που πραγματικά όλος ο κόσμος ήταν όπως είπαμε σε μία απελπισία και δεν ήξερε τι να κάνει, πώς να το αντιμετωπίσει.

[………………..]

Γι αυτό και μου είπαν ότι εθεάθη ο Άγιος Νικοφόρος ο Λεπρός και είπε ότι «να με επικαλείσθε κι εγώ θα σας βοηθήσω». Και μάλιστα είπε και κάτι το οποίο είπε στην εκκλησία. Είπε «μη φοβάσθε δεν θα πάρετε τον ιό από την εκκλησία. Γι’ αυτό και να κοινωνάτε» είπε ο Άγιος «και μη φοβάσθε τη Θεία Κοινωνία». Διότι η Θεία Κοινωνία δεν μολύνεται ποτέ αδελφοί μου. Και δυστυχώς σήμερα διάφοροι άνθρωποι – βέβαια εξ αγνοίας – συμπεριφέρονται μ’ έναν τρόπο ασεβή προς τα Θεία, προς τη Θεία Κοινωνία. Δεν λέγω να μην αναγνωρίζουν οι άνθρωποι τον νόμο της πολιτείας που – αν διαβάσει κανείς και λίγη ιστορία – κι ο Ιωάννης ο Καποδίστριας ο οποίος ήταν ευλαβέστατος τότε πρόεδρος της Ελλάδος, έκλεισε ένα διάστημα τις εκκλησίες διότι είχε επιδημία πανώλης και ήταν κολλητική αρρώστια. Και παρόλη την άκρα ευλάβεια που είχε αναγκάστηκε να κλείσει ένα χρονικό διάστημα τις εκκλησίες. Δεν είναι ότι η πολιτεία κλείνει τις εκκλησίες διότι καταφρονεί την πίστη ή την ποδοπατεί. Όχι. Αλλά όπως εμείς που είμαστε πιστοί χριστιανοί θα βρίσκουμε τρόπους και με την κατ’ ιδίαν προσευχή και με τις παρακλήσεις και με την μυστική προσευχή, την μονολόγηστον ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με» να προσπαθούμε να έχουμε μία κοινωνία με τον Χριστό μας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
Το άνοιγμα των Εκκλησιών ζητούν οι Κύπριοι γιατροί για να αντιμετωπισθούν τα ψυχικά νοσήματα από τον Κορωνοϊό!
– Όταν η πολιτική των «ηπίων τόνων” γίνεται «νανούρισμα» για τον πιστό λαό
Βουλγαρία και Γεωργία: Εκατοντάδες πιστοί αψήφησαν τα μέτρα και συνέρρευσαν στις εκκλησίες
– Δόξα τω Θεώ! Η προειδοποιητική βολή του Αγίου Σπυρίδωνα στην Κέρκυρα έπιασε τόπο
– Η σθεναρή αντίσταση του Χιώτη Ιερέα και η διπλωματία του μητροπολίτη
– Η κατάργηση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας έγινε από ανθρώπινες ενέργειες κι όχι από το Θεό
– Ένα λεπτό πριν το «Χριστός Ανέστη» αστυνομία έκανε έφοδο σε εκκλησία (ΒΙΝΤΕΟ)
– Θα τολμήσει ο π.Γιώργης και κάθε π.Γιώργης να κοινωνήσει άλλους ή έλαβε το μήνυμά του;
– Μωρ’ τι μας λέτε; Δεν ντρέπεστε δεσπότης πράμα;
 Θα συνεχιστούν έξω από Εκκλησίες οι περιπολίες, τα μπλόκα και η παρακολούθηση σελίδων στο Διαδίκτυο;
– Η υποτέλεια της Ελλαδικής Εκκλησίας, απέναντι στους άθεους νόμους της Κυβέρνησης
– Συνεργασία του Αρχιεπισκόπου με την Πολιτεία και όχι με τον Χριστό! Αδιανόητη φαυλότητα!
– Λευκορωσία: Όπου υπάρχει πίστη!
– Κάλεσμα Πίστης από τη Γεωργία, ανοιχτοί Ι. Ναοί με αθρόα συμμετοχή πιστών [ΒΙΝΤΕΟ]
– Συνοδικά παραμύθια…
– Ο Καίσαρας αποφασίζει, η Εκκλησία υποτάσσεται!
– Το μένος και το μίσος της κοσμικής εξουσίας ενάντια στην Εκκλησία του Χριστού