του Αριστείδη Δασκαλάκη 

Εάν κάποιοι «φωτισμένοι» ιεράρχες συνεύχονται, συμπροσεύχονται ή συλλειτουργούν με σχισματικούς, αιρετικούς, αλλόθρησκους, υβριστές της Αγίας Τριάδος, εμείς ο αδαής λαός κάνουμε υπακοή;

«Πολλοί που παράκουσαν στην εκκλησία και για καθαρά σωστούς λόγους στο τέλος πλανήθηκαν»...(Μητρ. Λεμεσού)

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Το νέο νανουριστικό χάπι στην πανδημία του Κορονοϊού είναι το «ΑΚΑΙΡΟΝ ΜΑΡΤΥΡΙΟΝ»! Εξοργίστηκα για πολλοστή φορά με τον Λεμεσού που προπαγανδίζει το άκαιρο μαρτύριο προκειμένου να μην αντιδράσουν Κλήρος και λαός στο κλείσιμο των Ναών, αναφέροντας ένα σωρό άσχετα παραδείγματα από την ιστορία της Εκκλησίας!

Άκαιρο μαρτύριο έχουμε όταν προκαλούμε εμείς την «τύχη» μας να μαρτυρήσουμε χωρίς να μας το ζητήσει ο Θεός…
Παράδειγμα: Αν εισέλθω χωρίς λόγο και αιτία σε χώρο φανατικών μωαμεθανών και διακηρύξω την πίστη μου και αμέσως, ή αυτοί κακοποιήσουν εμένα, ή ως αντίποινο κακοποιήσουν άλλους χριστιανούς που θα βρουν μπροστά τους, εκεί έχουμε πράγματι «άκαιρο και μάλιστα εφάμαρτο μαρτύριο.

Άκαιρο μαρτύριο επίσης έχουμε, όταν δεν είμαστε βέβαιοι ότι προσβάλλεται η πίστη μας ώστε να χρειάζεται να την υπερασπιστούμε. 
ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΔΩ: 
Ο αριθμός ΑΜΚΑ που παλαιότερα είχε ξεσηκώσει διαμαρτυρίες πολλών πιστών και κληρικών. Εάν θα μας οδηγούσε στο να «μαρτυρήσουμε» δηλαδή, να μην πάρουμε το απαραίτητο αυτό νούμερο για την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ημών και της οικογενείας μας, εκεί όντως θα πέφταμε στην παγίδα του «ακαίρου μαρτυρίου»! Το ίδιο και με τις ταυτότητες που θα έχουν τον αριθμό 666. Όσο αυτό δεν αποδεικνύεται και αποφασίσουμε να μην τις λάβουμε τάχα για να μαρτυρήσουμε, και στην περίπτωση αυτή θα πέσουμε στην παγίδα του ενός ακαίρου μαρτυρίου.

Στην περίπτωση όμως του κλεισίματος των Ναών λόγω της πανδημίας, πού βρίσκεται το άκαιρο μαρτύριο αν οι Αρχιερείς Κλήρος και λαός αντιδράσουν ως οφείλουν; 
Από πού αποδεικνύεται σε μια τέτοια κυβερνητική απόφαση ότι τάχα ΔΕΝ γνωρίζουμε το θέλημα του Θεού ή ότι τάχα δεν είναι αυτό πολύ ορατό, ώστε να απαγορεύονται οι δυναμικές μας αντιδράσεις δήθεν για να μην πέσουμε σε πλάνη;

Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση [email protected] το ακόλουθο άρθρο του κ. Αριστείδη Δασκαλάκη, που εκφράζει δικαιολογημένες απορίες στον μητροπολίτη Λεμεσού. Μετά το άρθρο του κ. Δασκαλάκη μπορείτε να διαβάσετε τη σχετική επίμαχη συνέντευξη του μητροπολίτη σε ραδιοφωνική εκπομπή.


Αριστείδης Π. Δασκαλάκης: Απορίες (προς επίσκοπο Λεμεσού Αθανάσιο)

Αριστείδης Δασκαλάκης

Ευλογείτε δέσποτα.

Στις 4/4/20 σε ραδιοφωνική εκπομπή με τίτλο «Επερώτησον τον πατέρα σου» σε ερώτηση ακροάτριας για το εάν η υπακοή είναι πιο πάνω απ’ την ομολογία της πίστεως, απαντήσατε καταφατικά.

Και συμπληρώσατε: «Η υπακοή είναι πάνω απ’ όλα. Υπακοή σημαίνει ταπείνωσις. Είναι πάνω απ’ το μαρτύριο. Μην γινόμαστε από μόνοι μας ομολογητές και μάρτυρες. Υπακοή μόνο μέσα στην εκκλησία.… Δεν πρέπει να αποφασίζουμε μόνοι μας. Θα μας πει η εκκλησία αν είναι ώρα μαρτυρίου ή ομολογίας, υπομονής ή ταπείνωσης. Μην παρακούετε στην εκκλησία γιατί είναι επικίνδυνο.
«Καλύτερα να πλανάσαι εντός εκκλησίας παρά να κάνεις το σωστό και να είσαι εκτός εκκλησίας» (Ι.Χρυσόστομος)».

Δεν διαφωνώ με το περιεχόμενο της κύριας ομιλίας σας. Όμως στην απάντηση που δώσατε στο παραπάνω ερώτημα δημιουργούνται ερωτηματικά.
Τέτοια ερωτηματικά που μπορεί να σκανδαλίσουν.
Λέτε ότι η υπακοή είναι πάνω απ’ όλα. Ποια υπακοή εννοείτε; Την αδιάκριτη;
Την άνευ όρων σε πνευματικό ή δεσπότη;

Εάν ο επίσκοπος της περιοχής που διαβιούμε, για παράδειγμα προσκαλέσει μία παλαιοκαθολική ιέρεια να επιμορφώσει τους ιερείς της μητροπόλεως εμείς υπακούμε; Κάνει υπακοή ο κληρικός και μετέχει της ανίερης συνάθροισης;

Εάν άλλος «πνευματοφόρος» επίσκοπος ή προκαθήμενος μοιράζει κοράνι ως ιερό βιβλίο δεν αντιδρούμε;

Εάν κάποιος άλλος δέσποτας, βάζει τις «ορέξεις» του λαού πάνω απ’ το Ευαγγέλιο ή το θεωρεί ανθρώπινη έμπνευση, εμείς τα «καταπίνουμε»;

Εάν κάποιος άλλος συναγελάζεται με μασόνους, περιμένουμε την «εκκλησία» να δώσει το σύνθημα;

Εάν κάποιοι «φωτισμένοι» ιεράρχες συνεύχονται, συμπροσεύχονται ή συλλειτουργούν με σχισματικούς, αιρετικούς, αλλόθρησκους, υβριστές της Αγίας Τριάδος, εμείς ο αδαής λαός κάνουμε υπακοή; Έτσι παραμένουμε στο ασφαλές καράβι της εκκλησίας;

Τι είναι η εκκλησία; H ιεραρχία και οι κληρικοί; Όχι ο λαός; Αυτοί, εγγυώνται τη σωτηρία της ψυχής μας, παρά τα «εγκλήματα» που θα διαπράξουμε εν ονόματι της υπακοής… και της «αγάπης»;

Πανιερώτατε συγχωρέστε με εάν δεν καταλαβαίνω. Σίγουρα δεν είμαι εμφορούμενος του Αγίου Πνεύματος και ίσως δεν ερμηνεύω σωστά Γραφές και Πατέρες της Ορθοδοξίας.
Νομίζω ότι αναφερόμενοι σε ένα λόγο ενός Πατέρα, πρέπει να εξετάζουμε και τις συνθήκες που τον είπε αλλά και την αφορμή.
Σύμφωνα με την «πλάνη εντός εκκλησίας» του Ιερού Χρυσοστόμου, δίνουμε έρεισμα ισχυρό σε κάθε αιρετικό και φιλοπαπικό, ψευδοορθόδοξο ιεράρχη.

Εάν όμως προσθέσουμε το «Ουδέν ωφελεί βίος ορθός δογμάτων διεστραμμένων» (ΕΠΕ 23, 492 – 494) του ιδίου Πατέρα τι συμπέρασμα βγαίνει; Ότι φάσκει κι αντιφάσκει; Μάλλον ότι η πλάνη εντός εκκλησίας είναι η οποιαδήποτε εσφαλμένη ενέργεια αγωνιζομένων κληρικών ή λαϊκών με κριτήριο πάντα την ορθοπραξία και την ορθοδοξία. Eκτός εκκλησίας σίγουρα τίθενται οι αρνητές του Χριστού, οι φιλοσχησματικοί, οι φιλοπαπικοί και οι πανθρησκειαστές.

Αυτοί δέσποτα είναι οι εκτός εκκλησίας.

Παραδείγματα γι’ αυτό ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής, οι δολοφονηθέντες Αγιορείτες την «περίλαμπρη» εποχή του σατανοκίνητου Βέκκου και πλείστοι άλλοι άγιοι. Ποιαν εκκλησία έπρεπε να περιμένουν να αποφανθεί αυτοί οι ομολογητές και μάρτυρες; Αυτοί ήταν η όντως εκκλησία.

Ποιος ήταν εκκλησία; Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς ή ο Ιωάννης Καλέκας ο λατινόφρων;
O άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ή ο Μητροφάνης και η υπόλοιπη ιεραρχία;
Ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής ή όλα τα Πατριαρχεία της εποχής του;
O άγιος Κύριλλος ή ο Νεστόριος;
Δεν είναι οι άγιοι πρότυπα συμπεριφοράς και μίμησης;
Εκκλησία δεν είναι και η θριαμβεύουσα; Οι άγιοι και Πατέρες που δογμάτισαν;

Τι γίνεται εάν η «εκκλησία» που λέτε, γίνει Χριστομάχος; Τι γίνεται όταν συνεργεί, επικροτεί και προωθεί αντιορθόδοξους νόμους και πρακτικές; Αυτή η «εκκλησία» θα δώσει το σύνθημα για ομολογία και μαρτυρία;

Εμείς οι λαϊκοί υπομένοντας τις ύβρεις στο Χριστό και υπακούοντας τους υβριστές, περιμένουμε απ’ αυτούς το εναρκτήριο σύνθημα ομολογίας και καλής μαρτυρίας;

Δεν κρίνω πανιερότατε κληρικούς για βίο αλλά για θέματα πίστεως. Όπως λέει και ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: ΤΟ «ΜΗ ΚΡΙΝΕΤΕ, ΙΝΑ ΜΗ ΚΡΙΘΕΙΤΕ, ΠΕΡΙ ΒΙΟΥ ΕΣΤΙΝ, ΟΥ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ» (P.G. 63, 231-232)”.

Τι λέει η Αγία Γραφή για την υπακοή;

Ο Απ. Παύλος μας λέει «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω».(Γαλ. 1, 8).

Η σαφής επισήμανση του Αποστόλου Παύλου στην προς τους Γαλάτας επιστολή και μάλιστα δύο φορές με επίταση («ως προειρήκαμεν, και άρτι πάλιν λέγω») να μη δεχθούν καμία καινοτομία του ευαγγελικού κηρύγματος, ακόμη κι αν προέρχεται από άγγελο εξ ουρανού ή από τους ιδίους τους Αποστόλους, φανερά καταργεί κάθε έννοια «Πρωτείου» των μεμονωμένων προσώπων έναντι της Παραδόσεως μέσα στην Εκκλησία (αφού ούτε οι ίδιοι οι Απόστολοι δεν μπορούν υστερογενώς να αλλάξουν το Ευαγγέλιόν τους, επειδή είναι «άνωθεν»), αλλά και επιπλέον αρκεί από μόνη της να μας καθοδηγήσει στο τι γίνεται όταν φαινόμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε υπακοή εναντίον της Πίστεως της Εκκλησίας. Απομακρύνουμε όποιον αλλοιώνει το αρχαίο ευαγγελικό κήρυγμα («ανάθεμα έστω»).

Και

«δι᾿ οὗ ἐλάβομεν χάριν καὶ ἀποστολὴν εἰς ὑπακοὴν πίστεως ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσιν ὑπὲρ τοῦ ὀνόματος αὐτοῦ,» (Ρωμ. 1,5- Δια του Χριστού ελάβομεν, εγώ ο Παύλος και οι άλλοι Απόστολοι, την χάριν και το αποστολικόν αξίωμα, δια να κηρύττωμεν μεταξύ όλων των εθνών την νέαν πίστιν και την εις αυτήν υποταγήν, προς δόξαν του ονόματός του.), «Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε· αὐτοὶ γὰρ ἀγρυπνοῦσιν ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ὑμῶν ὡς λόγον ἀποδώσοντες· ἵνα μετὰ χαρᾶς τοῦτο ποιῶσι καὶ μὴ στενάζοντες· ἀλυσιτελὲς γὰρ ὑμῖν τοῦτο.» (Εβρ. 13, 17- η αιτιολογία της υπακοής στους «ηγουμένους», δηλ. τους προεστώτες, είναι ότι αυτοί «αγρυπνούσιν υπέρ των ψυχών ημών»· δηλ. η υπακοή δεν είναι απροϋπόθετη. Αν, βάσει της εκκλησιαστικής εμπειρίας διαπιστώνεται, ότι αυτοί ολιγωρούν, αδιαφορούν, για τις ψυχές και αμελούν για τους πνευματικούς κινδύνους και πρωτίστως την αίρεση, τότε αίρεται, καταργείται το καθήκον της υπακοής σε αυτούς.

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, του οποίου τη ρήση χρησιμοποιήσατε, τι είπε για το παραπάνω εδάφιο; Διευκρινίζει: «Αλλ’ ίσως θα μας ειπή κάποιος, ότι υπάρχει και τρίτο κακό (εκτός από την αναρχία και την απειθαρχία), όταν ο άρχοντας (της Εκκλησίας) είναι κακός Τι γίνεται λοιπόν,όταν είναι πονηρός και δεν πειθαρχούμε; Αν εξ αιτίας της πίστεως (είναι πονηρός), απόφευγε και παράτησέ τον, όχι μόνον αν είναι άνθρωπος, αλλά κι αν είναι άγγελος που κατέρχεται εξ ουρανού» (Γαλ. 1, 8)

Ο Μέγας Αθανάσιος δεν είπε ότι «Ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός». «Οἱ ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας» μετατράπηκαν σε κήρυκες της παναιρέσεως του οικουμενισμού και του αντορθοδόξου Π.Σ.Ε.

Δεν μας διδάσκει ο Μ. Φώτιος: «Αἱρετικός ἐστίν ὁ ποιμήν; λύκος ἐστίν. φεύγειν ἐξ αὐτοῦ καί ἀποπηδᾶν δεήσει μήν ἀπατηθῆναι προσέλθειν καν ἥμερον αὐτοῦ παρισαίνειν δοκεῖ, φύγε τήν κοινωνίαν καί τήν πρός αὐτόν ὁμιλίαν ὡς ἰόν ὄφεως» (ΕΠΕ 12, 400,31)

Πανιερώτατε, ο Άγιος Ιωάννης Μαξίμοβιτς του οποίου την αγιότητα καθαιρεί ο επίσκοπος Προικοννήσου, μίλησε για τους έσχατους χρόνους, τονίζοντας ότι τότε κάθε χριστιανός θα είναι υπεύθυνος για όλο το πλήρωμα της εκκλησίας.

Γέρων Αθανάσιος Μυτιλιναίος, Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και πλείστοι άλλοι άγιοι μίλησαν για την πτώση και αναξιότητα του κλήρου σε αυτούς τους χρόνους. Μας παρότρυναν σε μίμηση και μελέτη των Αγίων καθ’ ότι δεν θα υπάρχει ποιμένας.

Ο πιστός (αμαρτωλός βέβαια) λαός σε ποια «εκκλησία» οφείλει υπακοή; Φαντάζομαι εννοείται τη διοικούσα. Αυτή που αναγνωρίζει σχισματικούς; Που αναγνωρίζει μυστήρια σε αιρετικούς; Που αδιαφορεί για τα εθνικά θέματα;

Που μας αρνείται πεισματικά το Χριστό και τις Ιερές Ακολουθίες τη Θεία Μετάληψη, την Εξομολόγηση; Που σίγασε τις καμπάνες υπακούοντας σε αντίχριστα κελεύσματα μασονικής προελεύσεως;
Που έβαλε τη σωματική υγεία πάνω απ’ την υγεία της ψυχής;

Καταλαβαίνουμε ότι οφείλουμε υπακοή εάν δεν κινδυνεύει η πίστης. Εάν δεν υβρίζεται με πράξεις ή έργα η Αγία Τριάς. Αλλιώς «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις».

Θα ‘ταν καλό να δώσετε μια εξήγηση (να μην σκανδαλίζονται αδελφοί), καθ’ ότι θέλω να πιστεύω ότι στη ραδιοφωνική απάντηση που δώσατε, δεν εννοούσατε την υπακοή (ή την απραξία) δια πράξεων ή έργων σε αιρετικές συμπεριφορές που καταδικάζονται από Οικουμενικές Συνόδους.

Τι θα γίνει όταν θα έρθει (είναι κοντά πιθανόν) το λεγόμενο «τσιπάρισμα»;
O πάπας είναι θετικός. Διαβλέπω ότι και ο Οικουμενικούς Πατριάρχης θα εκφρασθεί συναινετικά.

Κι επειδή είπατε ότι «Θα μας πει η εκκλησία αν είναι ώρα μαρτυρίου ή ομολογίας» εμείς θα περιμένουμε ίσως μετά από κάποιο πιθανό «τσιπάρισμα» την προτροπή ομολογίας απ’την «εκκλησία» σε κάποια άλλη περίσταση; O Άγιος Παΐσιος που άφησε παρακαταθήκη για το θέμα αυτό, δεν είναι εκκλησία;

Πανιερότατε, μας βγάλανε έξω απ’ τις εκκλησιές με την ευλογία της ιεραρχίας. Κατά παραχώρηση Θεού. Σημείο μετανοίας. Μαζί με την μετάνοια όμως δεν συμπορεύεται και η ομολογία; Δεν οφείλουμε να λειτουργηθούμε έστω και κρυφίως; Τι κι αν μας έβγαλαν έξω από ναούς; Εμείς θα ψάχνουμε το Χριστό όχι μόνο στη προσευχή (στο σπίτι) αλλά και στις Ιερές Ακολουθίες, στο Άγιο Δισκοπότηρο. Κι ας μην το προσφέρει η διοικούσα εκκλησία. Θα βροντοφωνάξουμε και στους αντίθεους πολιτικούς αλλά και στους συνεργάτες τους κληρικούς, αυτό που είπε ο Άγιος Γρηγόριος στην ιστορική φράση του:
«Αυτοί έχουν τους οίκους, εμείς τον Ένοικον»!
(το παρόν κείμενο-ερώτημα απεστάλη και στη Μητρόπολη Λεμεσού)


Διαβάσαμε στο newsnowgr.com:


Μητρ. Λεμεσού: «καλύτερα να πλανάσαι μαζί με την εκκλησία, παρά να κάμνεις το σωστό και να ‘σαι εκτός εκκλησίας»

Μητρ. Λεμεσού κ.κ. Αθανάσιος σε ραδ. Εκπομπή «Επερώτησον τον πατέρα σου» για την υπακοή στην Εκκλησία – 4/4/2020

Ερώτημα ακροατή: 

Η υπακοή είναι πιο πάνω από την ομολογία της πίστης μας; Ας πούμε, εάν βγει τώρα διάταγμα την Μεγάλη Εβδομάδα να παραμείνουν κλειστές οι εκκλησίες, εμείς γιατί να κάμνουμε υπακοή και να μην διαμαρτυρηθούμε και να ομολογήσουμε την πίστη μας;

Πανιερώτατος: 

Κοίταξε, η υπακοή είναι πάνω από όλα. Και εάν διαβάσεις τους λόγους του Αγίου Εφραίμ του Κατουνακιώτη, του μεγάλου αυτού σύγχρονου αγίου, θα δεις ότι η υπακοή είναι πάνω απ΄όλα. Πάνω απ΄όλα είναι η υπακοή, διότι η υπακοή σημαίνει ταπείνωση. Ακόμη και πάνω από το μαρτύριο. 

Δηλαδή, εάν ένας άνθρωπος του πει ο πνευματικός του: «Δεν έχεις ευλογία, να μαρτυρήσεις» και πάει και μαρτυρήσει, αυτό είναι παρακοή, δεν είναι κατά Θεόν. 
Και συνήθως δεν θα έχει καλόν αποτέλεσμα. 

Γι’ αυτό, μην γινόμαστε από μόνοι μας ομολογητές και μάρτυρες, αλλά μόνο μέσα από την εκκλησία, μόνο μέσα από την υπακοή της εκκλησίας. Βλέπετε ότι υπήρχαν και τους πρώτους αιώνες κάποιοι χριστιανοί, οι οποίοι από μόνοι τους εισπηδούσαν στο μαρτύριο και επήγαιναν και έλεγαν: 
«Είμαστε χριστιανοί!» και η εκκλησία είπε ότι: 
«Δεν είναι καλό αυτό το πράγμα! 
Εάν σας ρωτούν θα απαντάτε 
-Ναι, είμαστε χριστιανοί! 
Εάν δεν σας ρωτούν όμως, μην πηγαίνετε από μόνοι σας και γίνεστε μάρτυρες, τάχα για να γίνετε μάρτυρες». 

Και η εκκλησία δεν δέχτηκε τους εισπηδώντες εις το μαρτύριο από μόνους τους. 
Στην αρχή το ανέχτηκε, αλλά μετά το έκοψε και οι χριστιανοί κάμαν υπακοή. 
Και μάλιστα οι Άγιοι Πατέρες το εφύλαξαν με μεγάλην ακρίβεια. 
Γι’ αυτό δεν είναι ακίνδυνο, το να αποφασίζουμε μόνοι μας ότι αυτό είναι ομολογία, ότι αυτό είναι μαρτύριο και πρέπει να το κάμνουμε. 

Εάν είναι ώρα μαρτυρίου η εκκλησία θα μας πει: «Μείνετε σταθεροί αδελφοί μου, έστω κι αν χάσετε την ζωή σας»! 

Εάν είναι ώρα ομολογίας, η εκκλησία, θα μας πει να ομολογήσουμε, αλλά εάν είναι ώρα υπομονής και ταπείνωσης, η εκκλησία θα μας πει τι θα κάνουμε. Έχει μεγάλην ασφάλεια η υπακοή. Η ανυπακοή είναι επικίνδυνη, θα φέρει κακά αποτελέσματα. 

Σίγουρα, να διαμαρτυρηθείτε, μπορείτε να το κάνετε. Να πείτε την άποψή σας στο κράτος, στην πολιτεία. 

Ζούμε σε μία δημοκρατική χώρα, αλλά σίγουρα μην παρακούετε στην εκκλησία, γιατί είναι πάρα πολύ επικίνδυνο. 

Πολλοί που παράκουσαν στην εκκλησία και για καθαρά σωστούς λόγους στο τέλος πλανήθηκαν. «Μείνε στην εκκλησία», λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, «καλύτερα να πλανάσαι μαζί με την εκκλησία, παρά να κάμνεις το σωστό και να ‘σαι εκτός εκκλησίας»!

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
Δόξα σοι ο Θεός! Χαράς Ευαγγέλια! Ο Μητροπολίτης Μόρφου, αποκαταστάθηκε μέσα μας εκ νέου ως Πανιερώτατος!
– Γιατί συστοιχήθηκε ο μητροπολίτης Μόρφου με τις ανόητες αποφάσεις Πολιτείας και Εκκλησίας να κλείσουν τις Εκκλησίες;
 Αλήθεια, από Αποτείχιση στην Κύπρο πώς πάτε; Κορωνοϊός: Χριστιανοί και μουσουλμάνοι προσεύχονται!
– Εκδόθηκε η αντίχριστη υπουργική απόφαση. Ένοχη η διοικούσα εκκλησία!
– Συνεργασία του Αρχιεπισκόπου με την Πολιτεία και όχι με τον Χριστό! Αδιανόητη φαυλότητα!
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Γιατί πρέπει να ανοίξουν οι Ναοί το Πάσχα
– Το μένος και το μίσος της κοσμικής εξουσίας ενάντια στην Εκκλησία του Χριστού
– Ανοιχτές παραμένουν οι εκκλησίες στη Βουλγαρία
– Ποια είναι η εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου για το Πάσχα με φόντο τον Κορωνοϊό;
– Κανονικά η Θεία Κοινωνία λέει η Ορθόδοξη Εκκλησία στη Σερβία
– π.Θεόδωρος Ζήσης, Έργο του διαβόλου το κλείσιμο των Ναών από την Ιερά Σύνοδο
– Ο Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος, συμφώνως με το πνεύμα των φίλων του Προτεσταντών, μας νουθετεί!
– Οι ιερείς της Γεωργίας μας δίνουν παράδειγμα!
– Θα ανασταίνεται ο Κύριός μας, κατά τις ανθρώπινες επιθυμίες και βουλές;
– Μας εξόργισε η επιστολή του Μητροπολίτου Μεσογαίας προς την Υπουργό Παιδείας
– Δημητριάδος: «Δε διώκεται ο Χριστιανισμός και η Εκκλησία»
– Σικάγο – Οικουμενιστική συμπροσευχή για τον Κορωνοϊό [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Να γιατί η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στερείται Αγίου Πνεύματος