Ο καλός λογισμός είναι αυτοκράτορας των παθών και μπορεί όλα να τα νικήσει, αν θέλει…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Σε προηγούμενα άρθρα μας για το θέμα της εφηβείας αναλύσαμε τα χαρακτηριστικά της εφηβείας, τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί συνεπικουρούμενη και από την δύσκολη εποχή μας και την ποιμαντική και παιδαγωγική φροντίδα που χρειάζεται, υπό το πρίσμα της φωτισμένης διδασκαλίας του πνευματικού μας π.Νικολάου Μανώλη. Τα δίχτυα της χάριτος προτείνει ο γέροντάς μας, μέσα από την προσωπική του βιωματική σχέση με τον γέροντά του, τον Χριστό, την Παναγία και τους Αγίους, μέσα στον ευλογημένο χώρο της αγίας πίστης μας.

Αυτή η πίστη είναι που και σε αλλοτινές εποχές μας έδωσε πλήθος αγίων εφήβων, όπως οι επτά Μακκαβαίοι παίδες με τη μητέρα τους Σολομονή και το δάσκαλό τους Ελεάζαρ, τη μνήμη των οποίων γιορτάζουμε την 1η του μηνός Αυγούστου, στην απαρχή της ευλογημένης νηστείας του Δεκαπενταύγουστου. Ευκαιρία, λοιπόν, να δούμε μέσα από τους βίους των αγίων εφήβων τα αίσια αποτελέσματα της εν Χριστώ γαλουχίας.

Ο γέροντάς μας δεν έχανε ευκαιρία να εκφράζει την αγάπη του στα νέα παιδιά και στους εφήβους, να τα επαινεί, να τα ξεσηκώνει στο καλό, στην αγάπη της πίστης και της πατρίδας, και να τα ενθαρρύνει, όπως μπορούμε να ακούσουμε στην ομιλία του Ο Άγ. Νικόλαος – ο ανιστόρητος Τσίπρας & οι καταληψίες μαθητές. Εκεί, με αναφορά σε πλήθος εφήβων αγίων και ηρώων, ευλόγησε την αντίδρασή των μαθητών στο θέμα της επαίσχυντης συμφωνίας των Πρεσπών το 2018. Οι νέοι μας, και αυτή τη στιγμή που γράφουμε αυτές τις γραμμές, βρίσκονται αντιμέτωποι με έναν ακόμη δαιμονικό πειρασμό. Δεν είναι άλλος από τον εμβολιασμό με αυτά τα αμφιλεγόμενα, επικίνδυνα και αντίχριστα μπόλια, τα βασισμένα αφενός στο προϊόν των εκτρώσεων και αφετέρου στη λαθεμένη θεοποίηση της ιατρικής επιστήμης που επιχειρείται στις μέρες μας, στην υποδούλωση του αυτεξουσίου μας και τελικά στην αλλοίωση του “κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωση”.

Οι νέοι σε σχέση με τα εμβόλια είναι η πιο ευαίσθητη πτυχή του προβλήματος που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Πώς να πείσεις τους εφήβους της εποχής μας να κάνουν πίσω όσον αφορά στο συγκεκριμένο εμβόλιο και να το απορρίψουν, τη στιγμή που αυτοί εκ φύσεως αποδέχονται ολόκαρδα κάθε τεχνολογικό επίτευγμα; Και πώς να τους πείσεις να δεχτούν να υποστούν διώξεις, στερήσεις και πιθανές διακρίσεις για μια τέτοια επιλογή; Τη στιγμή που το σύνολο των Μ.Μ.Ε εκμεταλλεύεται όλα τα αγαθά στοιχεία των εφήβων -την αγνότητα, την ανιδιοτέλεια, τον ιδεαλισμό που τους διακρίνει- για να τους πείσουν ότι ο εμβολιασμός είναι το καθήκον που οφείλουν να επιτελέσουν για το καλό του κοινωνικού συνόλου και των μεγαλυτέρων; Όταν και η Εκκλησία αυτό διακηρύσσει;

Η απάντηση είναι η ίδια και είναι σταθερή: με αγάπη, με διάκριση, με βίωμα προσωπικό των γονέων στην χάρη του Θεού, με υπομονή ιώβεια και επιμονή, με αδιάλειπτη προσευχή, με θυσιαστική αγάπη δηλαδή, και με την παροχή των γνώσεων εκείνων που θα τους επιτρέψουν να σκεφτούν, που θα τους δώσουν υλικό για να κρίνουν και να εκτιμήσουν.

Οι βίοι των αγίων μπορούν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο, τον καθοριστικότερο! Αν είχαν αυτοί μια θέση στα σημερινά κατηχητικά σχολεία ή στις κατασκηνώσεις, αν τα τελευταία δηλαδή ήταν ορθόδοξα, οι καρποί θα ήταν πολύ πλούσιοι με τη χάρη του Θεού. Τα κατηχητικά κάποτε έβγαζαν αγίους! Βλ. τα κατηχητικά του Πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγ.Δημητρίου για παράδειγμα ή στην πιο σύγχρονη εποχή τα κατηχητικά σχολεία της Κύπρου που έβγαλαν του ήρωες της ΕΟΚΑ. Αν διαβάσει κανείς για τη ζωή τους ή τα γράμματα που αυτοί έστελναν στους γονείς τους θα νομίζει ότι διαβάζει συναξάρια αγίων. Περίμεναν την κρεμάλα και αδολεσχούσε ο νούς τους με τους αγγέλους γύρω από το θρόνο του Θεού! Δεν είναι καθόλου τυχαίο, λοιπόν, που η Νέα Τάξη Πραγμάτων φρόντισε να αλλοιώσει πρωτίστως την Ορθοδοξία με τον Οικουμενισμό.

Ας ανατρέξουμε πρώτα στο συναξάρι των αγίων 7 Μακκαβαίων: Οι άγιοι Μακκαβαίοι ήταν Ιουδαίοι κατά το γένος και φύλακες ακριβείς των πατρώων νόμων ( της ιουδαϊκής παράδοσης δηλαδή) και άκμασαν στους χρόνους του Βασιλέως της Συρίας Αντιόχου του Επιφανούς( 2ος αιώνας π.Χ.), ο οποίος ήταν άσπονδος εχθρός των Ιουδαίων. Αυτός ο βασιλιάς υπουδούλωσε όλο το ιουδαϊκό έθνος και μισούσε κάθε τι ιουδαϊκό και έκανε πολλά κακά. Ακόμη και στα πράγματα της θρησκείας επενέβη και ανάγκαζε του ιουδαίους μαζί με άλλα να φάνε και κρέας χοιρινό, το οποίο ήταν απαγορευμένο από το Μωσαϊκό νόμο. Γι’αυτό το λόγο και αφού συνελήφθησαν οι Μακκαβαίοι με τη μητέρα τους Σολομονή και το διδάσκαλό τους Ελεάζαρ και καταπιέζονταν να παραβούν τα υπό του θρησκευτικού νόμου οριζόμενα, υποβλήθηκαν σε μύρια βασανιστήρια υπομένοντας μαρτυρικό θάνατο. Τα υπέμειναν όλα γενναία, δίνοντάς μας ένα δυνατό μάθημα για το ότι ο καλός λογισμός είναι αυτοκράτορας των παθών και μπορεί όλα να τα νικήσει, αν θέλει. Θυσίασαν τη ζωή τους για την τήρηση του θείου νόμου. Πρώτα μαρτύρησε ο γηραιός διδάσκαλός τους Ελεάζαρ και έπειτα όλα τα επτά αδέλφια, από το μεγαλύτερο μέχρι το μικρότερο. Η θαυμαστή τους μητέρα Σολομονή, νικώντας τον αδύναμο λογισμό του θήλεος, τη χαυνότητα του θήλεος κατά τους αγίους Πατέρες, ήταν μάρτυρας του μαρτυρίου και του θριάμβου των παιδιών της κατά του τυράννου, ενίσχυε καθένα ξεχωριστά στον ιερό υπέρ της πίστεως αγώνα και υπέφερε με γενναιοψυχία τους πόνους και τις οδύνες των παθών τους με τις ελπίδες που είχαν πρός τον Κύριο. Όταν μάλιστα είδε και τον μικρότερο να έχει τελειωθεί με μαρτυρικό θάνατο, έπεσε τελευταία και αυτή στη φωτιά και αξιώθηκε μαζί με τα παιδιά της να λάβει το μακάριο τέλος το έτος 168 π.Χ.

Ο βίος των αγίων Μακκαβαίων έχει να μας διδάξει πολλά και έχει πολλά κοινά με το σήμερα και για έναν επιπλέον λόγο. Ο Αντίοχος ο Επιφανής, ο βασιλιάς της Συρίας και ένας από τους επιγόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, θεωρείται από τους πατέρες ένας από τους προδρόμους του Αντιχρίστου. Αφενός γιατί πρόβαλε τον εαυτό του ως ενσάρκωση του ανώτατου θεού, του Δία. Και αφετέρου, γιατί με πολλή υπερηφάνεια έβγαλε διάταγμα που έλεγε όλοι να στήσουν βωμούς μπροστά στις θύρες των σπιτιών τους και όλοι να θυσιάζουν σ’ αυτούς και στεφανωμένοι με κισσούς να κάνουν πομπές στο Διόνυσο, και όσους δε θέλουν να υποταχθούν να τους σκοτώνουν, μετά από δίκη και βασανισμό. Κατά τον Άγιο Ιππόλυτο, λοιπόν, αυτό θεωρείται ένα παράδειγμα εξωτερικό σφραγίσματος.

Κάτι ανάλογο είναι τώρα και το μπόλι. Και οι Πρόδρομοι του Αντιχρίστου διαχρονικά πολλοί. Οι νέοι μας εμπνεόμενοι από τους εφήβους Αγίους ας πούνε το ηρωικό τους όχι! Είναι πολλοί! Ας αντισταθούν κι ας συμπαρασύρουν και τους μεγαλύτερους! Είναι σε θέση με την άρνησή τους να σώσουν αυτή την χώρα, την πατρίδα και την ψυχή του Έθνους. Να ανανεώσουν με το θυσιαστικό τους πνεύμα το ορθόδοξο αντιστασιακό και μαρτυρικό DNA μας, που μας κρατάει όρθιους μέχρι τώρα και που τείνει, όμως, να αλλοιωθεί δραματικά, μεταφορικά και κυριολεκτικά.

Θα συνεχίσουμε με επόμενο βίο εφήβου αγίου σε επόμενο άρθρο μας.

Καλό στάδιο! Καλή Παναγιά!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Έφηβέ μου, αγαπημένε μου…
– Γιατί οι έφηβοι αισθάνονται χάλια;
– Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους εφήβους μας;
– Γνωρίζεις τον έφηβο που έχεις δίπλα σου;