Ας δείξουμε ταπείνωση σε αυτό που είπε ο Πατριάρχης, ο Αρχιεπίσκοπος και ο Πρωθυπουργός. Δεν είναι κακό πράγμα να ταπεινωνόμαστε

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ως Κατάνυξη έχουμε σχολιάσει πολλές φορές, και ειδικά τον τελευταίο καιρό, τις δηλώσεις του Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου. Για άλλη μία φορά, λοιπόν, καλούμαστε (ή καλύτερα προκαλούμαστε) να ασχοληθούμε με τον κ. Άνθιμο, καθώς οι δηλώσεις του σχετικά με τη σημερινή κατάσταση που ζούμε είναι τουλάχιστον προκλητικές.

Δηλώνει υπερήφανος που στάθηκε εξαρχής υπέρμαχος του κλείσιμου των ναών, πριν ακόμα βγάλει ανακοίνωση η ΔΙΣ. Καυχιέται, μάλιστα, ότι πήγε κόντρα σε όσους ήθελαν τις Εκκλησίες ανοιχτές… Συγχαρητήρια! Τρομερή ποιμαντική ευθύνη εκ μέρους σας…

Ο κ. Άνθιμος υποστηρίζει πως η λειτουργία των ναών και ο τρόπος της Θείας Μετάληψης είναι θέμα καθαρά λειτουργίας της δομής της Εκκλησίας. Τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου… Όλα τα θέματα που προκύπτουν τα θέτουμε στο “φάκελο” της λειτουργικότητας της Εκκλησίας, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα “οικονομίας”. Μία η Ουκρανική Κακοκεφαλία, μία το κλείσιμο των ναών και ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας… Ποιος ξέρει τι άλλο θα σκαρφιστούν αύριο!

Επιπροσθέτως, καταθέτει πως: “Ελπίζουμε και προσδοκούμε τη Βασιλεία των Ουρανών, αλλά αυτή αργότερα… Μέχρι τότε είμαστε πολίτες ενός κράτους”. Κύριε ελέησον!!! Τι να σχολιάσουμε γι’ αυτήν τη δήλωση; Απλά θα παραθέσουμε τα λόγια του γέροντα Αγάθωνα Κωνσταμονίτη, τα οποία ομολογούν και διδάσκουν τι εστί Ορθοδοξία!

“Η Ορθοδοξία βιώνεται (ως εξής): να ψηλαφείς, να ζεις, να είσαι ήρεμος, γεμάτος, καλυμμένος, αναπαυμένος, χαρούμενος, ευτυχισμένος, να ζεις ΑΠΟ ΕΔΩ τον Παράδεισο!”

Στη συνέχεια της συνέντευξης δηλώνει πως, εφόσον δε θα υπάρχει λαός στο ναό τότε δεν υπάρχει λόγος τέλεσης της Θείας Λειτουργίας. Λες και είναι συσσίτιο η Θεία Λειτουργία και εφόσον δε θα προσέλθει κόσμος, δε χρειάζεται να μαγειρέψουμε… Έλεος πια!

Εδώ, ας σημειώσουμε και την αντίθεσή μας στην απόφαση να μην υπάρχει λαός στις Ιερές Ακολουθίες.

Επιπλέον, ο κ. Άνθιμος χαρακτηρίζει τους ιερείς που θέλουν να τελούν τη Θεία Λειτουργία, έστω και κρυφά, ως ιερείς με σχισματικές τάσεις που τείνουν εκτός Ορθοδοξίας. Τι μας θυμίζει άραγε;;; Το μήλο κάτω απ’ τη μηλιά θα πέσει…

Δεν έχασε, ωστόσο, την ευκαιρία να δηλώσει πως όποιος κάνει υπακοή στον Πατριάρχη και στον Πρωθυπουργό πάει στον Παράδεισο, ενώ ο ανυπάκουος πάει στην Κόλαση… Στώμεν καλώς κ. Άνθιμε! Φτάνει πια με αυτή την πικρή καραμέλα…

Στην ερώτηση που του τέθηκε, για το τι θα κάνει την Κυριακή απάντησε “Θα μείνω στο σπίτι μου μέσα, θα ακούω από το ραδιόφωνο και με την ψυχή μου θα ψάχνω να βρω τον Χριστό, όπως τον ψάχνω κάθε φορά που λειτουργώ μπροστά στην Αγία Τράπεζα”. Δεν ντράπηκε καθόλου να υποβαθμίσει έτσι το Μέγα Μυστήριο της Θείας Λειτουργίας και να το συγκρίνει με την περισυλλογή και το “ξεσκόνισμα” της ψυχής μας…

Τέλος, απ’ αυτά που διαβάσαμε, καταλάβαμε πως ο κ. Άνθιμος έχει κατανοήσει πλήρως τη σημασία και το σκοπό της διακονίας του… ή και όχι!!!

Διαβάζουμε στο iefimerida.gr:


Mητροπολίτης Άνθιμος: Πολύ καλά έκανε ο πρωθυπουργός και έκλεισε τις Εκκλησίες

Βρίσκεται έγκλειστος, όπως μου λέει, στο Επισκοπείο από το περασμένο Σάββατο. Ο Μητροπολίτης που πρώτος πήγε κόντρα σε ακραίες φωνές για το ζήτημα της θείας Κοινωνίας, απαντά αν η απόφαση της Ιεράς Συνόδου ήταν άτολμη, σχολιάζει την απόφαση Μητσοτάκη,  προειδοποιεί τους ιερείς που σκέφτονται να κάνουν λειτουργίες σε ξωκλήσια την Κυριακή, σχολιάζει τη συνέντευξη Ράμφου. Αλλά και αποκαλύπτει όσα συμβαίνουν τούτες τις ώρες στον Έβρο και τα θαύματα που του εξομολογήθηκαν εθνοφύλακες στα σύνορα τις τελευταίες μέρες. Μιλήσαμε λίγη ώρα πριν κάνει την ακολουθία των Χαιρετισμών με κάμερα, μέσα από το Επισκοπείο, προκειμένου να μεταδοθεί στα τοπικά κανάλια.

Ήσασταν από τους πρώτους που πήγατε «κόντρα» σε φωνές μέσα στην Εκκλησία που επέμεναν να μείνουν ανοιχτοί οι ναοί, να συνεχιστεί το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας…

Δεν είχε ακόμα εκφραστεί η διαρκής Ιερά Σύνοδος, υπήρχε ένας έντονος προβληματισμός ως εκείνη την ώρα. Δεν καυχώμαι ότι εγώ πήγα «κόντρα», απλώς λόγω του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης και της ενημέρωσης που έχω διαρκώς από εκεί, φρόντισα να προστατεύσω όσο γίνεται καλύτερα τους ανθρώπους μου. Ήταν νομίζω θέμα ενημέρωσης και η αργοπορία της Συνόδου –ο προβληματισμός είναι άλλο πράγμα. Ως συνήθως οι Έλληνες, το ίδιο και οι κληρικοί, αψηφούμε τα πράγματα σε σχέση με τη βαρύτητα που έχουν.

Το κυρίαρχο αίτημα της ατομικής ευθύνης δεν μπορεί να μην αφορά και την Εκκλησία και τους κληρικούς.

Εμείς την έχουμε σε πολλά πράγματα, δεν υστερούμε. Έχουμε όμως να συμπαρασύρουμε μαζί μας και να ενημερώσουμε, χωρίς να σκανδαλίσουμε ή να προκαλέσουμε, έναν ολόκληρο κόσμο που δεν είναι ομοειδής ως προς την αντιληπτική ικανότητά των καθημερινών θεμάτων. Γίνονταν έντονες διεργασίες μεταξύ μας. Μέχρι και την έκτακτη Σύνοδο που είχε διάρκεια τεσσεράμιση ώρες, έπρεπε να καταλάβουν οι ιεράρχες που ήταν στην Αθήνα πώς θα εξηγήσουν το γεγονός ακόμα και σε κάποιους ανθρώπους που δεν ήταν διατεθειμένοι να το αποδεκτούν και ήταν εντελώς αντίθετοι στο κλείσιμο των εκκλησιών ή στο να αλλάξουμε τον τρόπο που δίνουμε τη Θεία Κοινωνία. Η δική μας Εκκλησία είναι δημοκρατική, όλοι έχουν άποψη και λόγο, δεν είμαστε μαθημένοι στο παπικό μοντέλο να δίνουμε εντολή. Βλέπετε, και το Οικουμενικό Πατριαρχείο που πήρε αυτή την απόλυτη θέση, τόσο σωστή αλλά απόλυτη, χρειάστηκε αρκετές μέρες για να κάνει την σχετική ανακοίνωση. Είναι θέμα καθαρά λειτουργίας της δομής της Εκκλησίας μας. Δεν είναι εύκολο.

Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου μετά από αυτή τη μαραθώνια συνεδρίαση, χαρακτηρίστηκε από πολλούς άτολμη.

Νομίζω, όμως, ότι η Σύνοδος μέχρι εκεί μπορούσε να αποφασίσει.

Γιατί το λέτε αυτό;

Η Εκκλησία δεν είναι κυβέρνηση. Εδώ ξαναμπαίνει το ζήτημα της διαφορετικής δομής. Η Σύνοδος μπορούσε να αποφασίσει προτείνοντας, προτρέποντας, ερμηνεύοντας και εξηγώντας μέχρι εκεί. Δεν μπορούσε παραπάνω. Το παραπάνω εδικαιούτο -και πολύ σωστά το έκανε – ο Πρωθυπουργός.

Άρα εδώ φεύγει η διαχωριστική γραμμή που βάζουν εμφατικά κάποιοι, ότι η πολιτική ηγεσία δεν δικαιούται να ανακατεύεται στα της Εκκλησίας…

Γιατί να μην δικαιούται; Πρώτον, ο Πρωθυπουργός είναι Χριστιανός και το ομολογεί. Δεύτερον, έχει την ευθύνη όλων μας, γιατί όλοι μας είμαστε πολίτες του κράτους. Η Εκκλησία δεν είναι εκτός του κράτους. Ελπίζουμε και προσδοκούμε τη Βασιλεία των Ουρανών, αλλά αυτή αργότερα… Μέχρι τότε είμαστε πολίτες ενός κράτους. Δεν λέει πουθενά ότι τα της Υγείας η Εκκλησία δεν τα αποδέχεται. Αν αρρωστήσουμε και εμείς στον γιατρό πηγαίνουμε.

Η προτεινόμενη λύση της Θείας Λειτουργίας 7-8 το πρωί δεν ήταν προβληματική;

Την είχα κάνει και εγώ αρχικά αυτή την πρόταση. Εκ των υστέρων όμως όσο το σκέφτομαι, θα ήταν σαν να κάναμε τάχα το καθήκον μας και να τελούσαμε τη λειτουργία, όμως η λειτουργία είναι έργο του λαού. Ο λαός δεν θα μπορούσε να έρθει. Άρα, γιατί θα την κάναμε; Για να γαληνεύσουμε τη συνείδησή μας; Η Εκκλησία δεν είναι για να γαληνεύει τη συνείδηση του κληρικού, ή πέντε ανθρώπων που θα ξυπνούσαν νωρίς. Η Εκκλησία κάνει έργο λαού, προσεύχεται και για αυτούς που δεν θέλουν να έρθουν στον ναό. Αν κάποιοι κληρικοί μας λένε και προετοιμάζονται ότι θα κάνουν κρυφά μια λειτουργία για πέντε δέκα-ανθρώπους είναι λάθος. Θα χωριστούμε σε καλούς κληρικούς που κρυφά πήγαν στις κατακόμβες να λειτουργήσουν και στους κακούς κληρικούς ή στους χριστιανούς που ήταν παρεούλα ενός ιερέα και τους πήγε σε ένα ξωκλήσι. Όχι, ο ιερέας είναι για όλη την Εκκλησία. Τέτοιοι είδους σχισματικές τάσεις δεν είναι ορθόδοξες.

Έχετε πληροφορίες ότι κάποιοι κληρικοί ετοιμάζουν «αντάρτικο»;

Ναι βέβαια. Υπάρχουν. Μπορεί να το κάνουν με καλή διάθεση, όμως δεν είναι και εκκλησιολογικά σωστά. Οι καθολικοί το τηρούν και κάνουν τις ιδιωτικές λειτουργίες. Αυτό σε εμάς είναι εκκλησιολογικά απαράδεκτο. Δεν πρέπει να συμβεί. Ας δείξουμε ταπείνωση σε αυτό που είπε ο Πατριάρχης, ο Αρχιεπίσκοπος και ο Πρωθυπουργός. Δεν είναι κακό πράγμα να ταπεινωνόμαστε. Η ταπείνωση σώζει. Η αλαζονεία ότι «εγώ θα κάνω καλύτερα από τους άλλους» οδηγεί στην κόλαση. Αν δείξω υπακοή στον Πατριάρχη, στη Σύνοδο και στον Πρωθυπουργό αυτό λογίζεται ως σωτηρία. Προσέξτε, ένα Πρωθυπουργό που λέει ότι πιστεύει και το ξέρουμε ότι πιστεύει.

Εννοείτε ότι αν το ίδιο μέτρο έπαιρνε ένας άλλος Πρωθυπουργός που δηλώνει άθεος, θα είχε διαφορά;

Μέσα μας δεν θα είχε την ίδια βαρύτητα, είναι η αλήθεια.

Άρα δεν θα υπήρχε ο ίδιος βαθμός συμμόρφωσης με τις αποφάσεις του;

Ενδεχομένως δεν θα υπήρχε.

Μετά από όσα έχουν συμβεί, ανησυχείτε για το πώς ο λαός εκλαμβάνει πλέον τη στάση, τον ρόλο της Εκκλησίας; Πόσο έχει διαταραχθεί αυτή η σχέση;

Χρειάζεται προσπάθεια ο λαός και οι κληρικοί μας να καταλάβουν τι σημαίνει Εκκκλησία. Η Εκκλησία δεν είναι ένας διοικητικός οργανισμός που λέει «αποφασίζει το ΔΣ και εφαρμόζεται». Ούτε είναι ένας λαϊκίστικος χώρος όπου επικρατεί αυθαιρεσία και ο καθένας κάνει ό,τι θέλει. Χρειάζεται άριστη συνεργασία. Διαφορετικά το «ό,τι θέλει ο λαός» είναι προτεσταντισμός, ενώ η απόλυτη εξουσία της διοίκησης είναι παπισμός. Αυτό χρειάζεται να το καταλάβουμε σήμερα.

Την Κυριακή πολλοί πιστοί θα ζήσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση που δεν θα μπορούν να προσέλθουν στις εκκλησίες.

Αυτό για εμάς είναι ένας πόνος. Εμείς οι ίδιοι, οι κληρικοί, τι θα κάνουμε την Κυριακή το πρωί; Δεν είναι εύκολο για έναν κληρικό να μην πάει να λειτουργήσει ή για έναν χριστιανό που είναι η ζωή του όλη είναι η Θεία Λειτουργία. Καταλαβαίνω ότι αυτός ο άνθρωπος υποφέρει. Πρέπει και αυτόν να τον θεραπεύσω. Και αυτό θεραπεύεται με ποιμαντική, δεν θεραπεύεται με μια εντολή.

Εσείς τι θα κάνετε την Κυριακή το πρωί;

Θα μείνω στο σπίτι μου μέσα, θα ακούω από το ραδιόφωνο και με την ψυχή μου θα ψάχνω να βρω τον Χριστό, όπως τον ψάχνω κάθε φορά που λειτουργώ μπροστά στην Αγία Τράπεζα.

Έχει ενδιαφέρον πώς σε αυτή την κρίσιμη φάση της πανδημίας, κάποιοι θα προσεγγίσουν ξανά τη σχέση τους με την πίστη, με το θείο.

Το να πιστεύει κανείς είναι δύσκολο πράγμα. Το να μην πιστεύει είναι θάνατος. Πολλές φορές κλονίζεται η πίστη όλων μας. Ολη μας η ζωή μας ωθεί στο να πιστέψουμε. Αυτό που έλεγε ένας σοφός: το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι «ή υπάρχει θεός ή δεν ξέρω». Πολλοί έλεγαν δεν υπάρχει ο θεός γιατί δεν τον βλέπουμε. Ούτε τον κορωνοϊό τον βλέπουμε.

Τον κορωνοϊό τον βλέπουν οι επιστήμονες στα εργαστήρια.

Και οι άγιοι άνθρωποι βλέπουν τον Χριστό. Άγιοι εννοούμε τους μετανοημένους αμαρτωλούς. Είμαστε όλοι σε αυτή τη φάση, να μετανοούμε διαρκώς.

Τα βλέμματα όλων μας είναι στραμμένα στον κύριο Σωτήρη Τσιόδρα. Εχει ενδιαφέρον ότι συχνά όταν γίνεται αναφορά σε αυτόν, κάποιοι σπεύδουν να προσθέσουν ότι είναι και ψάλτης.

Είδατε πόσο σημαντικό είναι να εμπιστευθούμε έναν άνθρωπο που είναι μεν επιστήμονας, αλλά συγχρόνως έχει και φόβο θεού; Φόβο θεού εννοούμε έχει σχέση με τον θεό, όχι ότι τον τρέμει. Και τότε τον εμπιστευόμαστε περισσότερο. Η σχέση του με τον θεό μάς κάνει να τον εμπιστευθούμε περισσότερο.

Το Πάσχα, την Μεγάλη Εβδομάδα, τι πρόκειται να συμβεί;

Συζητώ με πολλούς, κάνουμε διάφορες σκέψεις, αφού φαίνεται ότι θα υπάρχει ακόμα το θέμα του κορωνοϊού, να δούμε μήπως μπορούμε να κάνουμε παίρνοντας μέτρα τις ακολουθίες μας στις αυλές των ναών. Ισως χρειαστεί να συμπυκνώσουμε κάπως και το πρόγραμμα.

Υπάρχει περίπτωση να μην γίνει Επιτάφιος, η περιφορά στους δρόμους, για πρώτη φορά δηλαδή;

Ενδεχομένως να μην γίνει.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
– Ο μητροπολίτης Αργολίδας Νεκτάριος καταφέρετε εναντίον των λίγων που αντιστέκονται στα αντίχριστα μέτρα
– Μας εξόργισε η επιστολή του Μητροπολίτου Μεσογαίας προς την Υπουργό Παιδείας
– Δημητριάδος: «Δε διώκεται ο Χριστιανισμός και η Εκκλησία»
– Σικάγο – Οικουμενιστική συμπροσευχή για τον Κορωνοϊό [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Να γιατί η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στερείται Αγίου Πνεύματος
– Ο Μητροπολίτης Λαγκαδά κ. Ιωάννης συμφωνεί με τον Πρωθυπουργό
– Ο Μητρ. Πειραιώς για την εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. για αναστολή της Θείας Λειτουργίας: «Μία ισορροπημένη πρόταση»
– Να γιατί η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στερείται Αγίου Πνεύματος
– Δεν άργησε και το Φανάρι να αποκαλυφθεί!
– Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση), Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)
– Ο Μητσοτάκης ταπείνωσε την Εκκλησία εκθέτοντάς την στην κοινή γνώμη ως ανεύθυνη. Ιδού το ΦΕΚ που «κλείνει» τις Εκκλησίες!
– Η εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. και η παρέμβαση του Καίσαρα Μητσοτάκη για αναστολή της Θείας Λειτουργίας
– π.Νικόλαος Μανώλης, Η Θεία Κοινωνία και οι ασθένειες [ΒΙΝΤΕΟ 2020]
– Εμείς στους ιερούς Ναούς δυναμώνουμε, θεραπευόμαστε και δεν αρρωσταίνουμε… ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ – πράξη νομοθετικού περιεχομένου
– Άσπρο Μαύρο: Παπικο-ρωνοϊός