«Κι εκείνοι από ψηλά θα ήθελαν να προστατεύσουμε την υγεία μας και των γύρω μας»

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Φιλοσοφία ή θεολογία; Φτάσαμε δυστυχώς σ’ εκείνο το σημείο που οι Ιεράρχες μας φιλοσοφούν και οι πολιτικοί άρχοντες θεολογούν. Με τι προσόντα το κάνει αυτό ο καθένας τους;  Άγνωστο! Το σίγουρο είναι ότι το εγχείρημα αυτό, γίνεται εις βάρος του ποιμνίου. 

Έχουμε την αίσθηση ως Κατάνυξη, ότι ο κ. Χαρδαλιάς, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, εκτός από τον προφανή του ρόλο ως μέλος της κυβέρνησης και τον άχαρο, αλλά εκούσιο ρόλο του ως μοντέρνου και σύγχρονου «σερίφη», πως του αναγνωρίζουμε ότι κουνάει τον δείκτη του χεριού του προς πάσα κατεύθυνση. Με ιδιαίτερη βέβαια, αδυναμία στους πιστούς ορθόδοξους χριστιανούς. Ταυτόχρονα, θεολογεί με ιδιαίτερη άνεση, τη στιγμή που έχει πλήρη άγνοια και για το νόημα των ιεροπραξιών που τελούνται στα κοιμητήρια, καθώς επίσης και για το τυπικό που ακολουθείται σε αυτές τις ιεροπραξίες. Θα ήταν προτιμότερο λοιπόν, να συμβουλευτεί έναν από τους Ιεράρχες, με τους οποίους συνεργάζεται στενά η κυβέρνηση, για να μην πέφτει σε τέτοιου είδους ατοπήματα, γιατί τότε εκτίθεται τόσο ο ίδιος όσο και η κυβέρνηση.

Στην προσπάθειά του να θεολογήσει, αναφέρει ότι «φέτος, δυστυχώς δε θα έχουμε τη δυνατότητα να επισκεφθούμε χώρους λατρείας», «όσο δύσκολο κι αν είναι, όσο δύσκολο κι αν ακούγεται, τα κοιμητήριά μας θα μείνουν κλειστά», «κι εκείνοι από ψηλά θα ήθελαν να προστατεύσουμε την υγεία μας και των γύρω μας». Ενημερώνουμε λοιπόν τον κ. Χαρδαλιά, ότι τα κοιμητήρια δεν είναι τόποι λατρείας και μία απλή επίσκεψη και το άναμμα του καντηλιού στον τάφο ενός κεκοιμημένου δεν αποτελεί ιεροπραξία. Επειδή ενδεχομένως, δε γνωρίζει τον χώρο των κοιμητηρίων, να τον ξαναενημερώσουμε ότι οι τάφοι των κεκοιμημένων απέχουν το λιγότερο 2 μέτρα ο ένας από τον άλλο. Να τονίσουμε ακόμη πως, επειδή βρίσκονται σε ανοιχτό χώρο, είναι αδύνατον να μεταδοθεί ο ιός τόσο εύκολα, ιδίως αν τηρηθούν τα μέτρα προστασίας όπως γάντια, μάσκες αντισηπτικά gel και η απαραίτητη απόσταση των δυο μέτρων κτλ. Επίσης οφείλουμε να επισημάνουμε, ότι ένα τρισάγιο μπορεί να τελεστεί κι επάνω στον τάφο του κεκοιμημένου, οπότε είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να τελέσουμε αυτήν την ολιγόλεπτη ιεροπραξία σε ανοιχτό χώρο, έτσι ώστε να διαφυλάξουμε την υγεία μας και την υγεία των συμπολιτών μας, οι οποίοι ενδεχομένως θα βρίσκονται δίπλα μας, κάτι το οποίο βέβαια είναι σπάνιο να συμβεί.

 Γενικά τα κοιμητήρια κ. Χαρδαλιά δεν είναι χώρος συνάθροισης, οπότε δεν μπορεί να μεταδοθεί εύκολα ο ιός, αν αυτό είναι που σας ανησυχεί κι όχι η εμμονή σας να εξαφανίσετε οτιδήποτε έχει σχέση με την ορθόδοξη λατρεία. Δεν υπάρχει συνωστισμός στα κοιμητήρια, δεν θα κολλήσουμε προφανώς τον ιό στους κεκοιμημένους μας συγγενείς, ούτε θα μολυνθούμε από αυτούς. Το τρισάγιο είναι μια ολιγόλεπτη ιεροπραξία, η οποία για ορισμένους μπορεί να αποτελεί μία τυπική διαδικασία και να ομοιάζει με το άναμμα ενός κεριού. Αντίθετα, για τους αγαπημένους μας ανθρώπους είναι κάτι το οποίο έχει τεράστια σημασία για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Βέβαια, η ατομική προσευχή στο σπίτι μας είναι μία θεάρεστη ενέργεια, αλλά δεν είναι ισάξια με την τέλεση του τρισάγιου από τον ιερέα των κοιμητηρίων. Γιατί τότε τελούν οι Ιερείς τα τρισάγια σύμφωνα με τους κανόνες της Εκκλησίας μας; Γιατί προφανώς δεν έχουν την ίδια βαρύτητα με την ατομική προσευχή. Ακόμα και τα μνημόσυνα που τελούνται εντός του χώρου του Ιερού Ναού των κοιμητηρίων θα μπορούσαν να γίνονται, με αυστηρά μέτρα προστασίας και με την παρουσία μόνο των πολύ στενών συγγενών, κρατώντας αυτοί τις απαραίτητες αποστάσεις ασφαλείας.

Είναι πολύ πιο πιθανός ο συνωστισμός κόσμου στις τράπεζες, στα ταχυδρομεία ή στα σούπερ μάρκετ παρά στα κοιμητήρια. Το τρισάγιο ή το μνημόσυνο δεν είναι ένα προτεσταντικού τύπου τυπικό ή ταφική εκδήλωση, το οποίο γίνεται για να ευφρανθούν οι ζώντες παρακολουθώντας το. Αλλά, μιας μεγίστης σημασίας ιερή τελετή, την οποία οι δικοί μας κεκοιμημένοι περιμένουν από εμάς τους ζώντες, ως μεσιτεία. Έτσι λοιπόν, είναι χρέος μας να προσφέρουμε τις προσευχές μας με αυτόν τον τρόπο, για να αναπαυθεί ο κεκοιμημένος, ο οποίος για διάφορους λόγους, δεν έχει μετανοήσει όσο ήταν εν ζωή. Σταματήστε λοιπόν να προσβάλλετε και τους αγαπημένους μας νεκρούς αλλά και τις τελετές αυτές, που υπάρχουν για να δοξάζουμε το όνομα του Άγιου Τριαδικού Θεού, ο Οποίος παρέχει -όπου Εκείνος επιτρέπει-την αιώνια ανάπαυση των κεκοιμημένων αδελφών μας.

Είμαστε σε δύσκολα χρόνια κι αν ερχόταν τώρα ο Χριστός μας, θα έβρισκε την ποιότητα της Πίστης που θα Τον ανάπαυε, σε λαό και κυρίως σε κλήρο; Ιεράρχες και ΔΙΣ που υπακούουν σε οτιδήποτε άθεο προστάζει μία αντιχριστιανική κυβέρνηση, επιτρέπουν να απαξιώνεται και να βλασφημείται η Ορθοδοξία, άρα ο ίδιος ο Δεσπότης Χριστός, αφήνοντας το ποίμνιο ακατήχητο και απροστάτευτο σε οποιονδήποτε ιό ασέβειας και βλασφημίας. Από αυτή την προσπάθεια αποδόμησης της Πίστης δεν έλειψε και η προσβολή των αγαπημένων μας νεκρών, οι οποίοι περιμένουν με τα μνημόσυνα και τα τρισάγια να δουν πρόσωπο Θεού. Ισοπεδώθηκαν λοιπόν όλα…τι να περιμένουμε άλλο;

Διαβάσαμε στο sputniknews.gr:


Χαρδαλιάς: Κλειστά τα νεκροταφεία τη Μεγάλη Παρασκευή

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς επανέλαβε κατά την καθιερωμένη ενημέρωση του υπουργείου Υγείας για τον κορονοϊό πως δεν επιτρέπεται στους πολίτες να επισκέπτονται κοιμητήρια και ειδικότερα τη Μεγάλη Παρασκευή.

«Οσο δύσκολο κι αν είναι, όσο δύσκολο κι αν ακούγεται, τα κοιμητήρια μας θα μείνουν κλειστά», ανέφερε ο κ. Χαρδαλιας.

Σημείωσε επίσης, πως αυτά εντάσσονται στις αποφάσεις για τους χώρους λατρείας και υπόκεινται στους σχετικούς περιορισμούς.
«Φέτος, δυστυχώς δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να επισκεφθούμε χώρους λατρείας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Προέτρεψε δε τους πολίτες να προσευχηθούν στο σπίτι τους.
«Κι εκείνοι από ψηλά θα ήθελαν να προστατεύσουμε την υγεία μας και των γύρω μας», σημείωσε.

Δήλωσε τέλος πως σύντομα οι πολίτες θα μπορέσουν να βρεθούν στους χώρους ανάπαυσης και θα ανάψουν τα καντηλάκια.

Διαβάστε περισσότερα εδώ


Διαβάσαμε στο thes.gr:

Θεσσαλονίκη: Απαγόρευση εισόδου από αύριο στα κοιμητήρια του δήμου

Ειδικότερα, για προληπτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας με απόφαση του Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβα απαγορεύεται η είσοδος επισκεπτών στα Κοιμητήρια αρμοδιότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης (Αναστάσεως του Κυρίου, Μαλακοπής, Ευαγγελίστριας και Αγίας Παρασκευής) για το χρονικό διάστημα από 15.4.2020 (Μ. Τετάρτη) έως και 20.4.2020 (Δευτέρα του Πάσχα).

Κατ’ εξαίρεση για την διεξαγωγή κηδειών και των σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων του πρώτου σαρανταημέρου μετά την ημερομηνία θανάτου του αποβιώσαντος επιτρέπεται η είσοδος εντός των Κοιμητηρίων μόνο του θρησκευτικού λειτουργού, του απολύτως στενού συγγενικού περιβάλλοντος και των προσώπων που επιμελούνται της ταφής, τηρουμένων των αναγκαίων μέτρων προστασίας.

Για την πραγματοποίηση των θρησκευτικών τελετών του πρώτου σαρανταημέρου μετά την ημερομηνία θανάτου του αποβιώσαντος (τριήμερα, εννιάμερα, σαράντα) απαιτείται η επίδειξη αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης θανάτου του αποβιώσαντος κατά την είσοδο των συγγενικών του προσώπων εντός του Κοιμητηρίου.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δείτε σχετικά:
Απαγορεύεται η διανομή του Αγίου Φωτός κατ’ οίκον από τους δήμους
– Κανονικά το Άγιο Φως στην Ελλάδα παρά τα μέτρα για τον κορωνοϊό
Δόξα σοι ο Θεός! Χαράς Ευαγγέλια! Ο Μητροπολίτης Μόρφου, αποκαταστάθηκε μέσα μας εκ νέου ως Πανιερώτατος!
Πυργιώτες, ο Άγιος που έσωσε την πόλη σας από δεινά είναι ξαφνικά ακατάλληλος για την καταπολέμηση του κορωνοϊού;
– Να γιατί η απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος στερείται Αγίου Πνεύματος
– Είναι δυνατόν να αμφισβητούν τις πρεσβείες της Παναγίας μας στον Υιό της για ίαση όλων αυτών των ανθρώπων από τον κορονοϊό;
– Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση), Ο κορωνοϊός διδάσκει το «πως» της Αποτειχίσεως (…μάλλον δε και το «δια τι»)
– Θα κάνουμε τη Θεία Κοινωνία delivery ασχέτως αν ο πιστός μπορεί σωματικώς να παραστεί στη Θεία Λειτουργία;
– Ο Μητσοτάκης ταπείνωσε την Εκκλησία εκθέτοντάς την στην κοινή γνώμη ως ανεύθυνη. Ιδού το ΦΕΚ που «κλείνει» τις Εκκλησίες!
 Είναι εξοργιστικό να ακούς από χείλη Επισκόπων να μας παροτρύνουν να παρακολουθήσουμε από την τηλεόραση την Θ. Λειτουργία
– Η εωσφορική απόφαση της Δ.Ι.Σ. και η παρέμβαση του Καίσαρα Μητσοτάκη για αναστολή της Θείας Λειτουργίας
– π.Νικόλαος Μανώλης, Η Θεία Κοινωνία και οι ασθένειες [ΒΙΝΤΕΟ 2020]