του Δήμου Σερκελίδη
γραμματέα του συλλόγου Άγιος Ιωσὴφ ο Ησυχαστής

Ο Μπέκετ έγραψε το “Περιμένοντας τον Γκοντό”, που δεν ήρθε ποτέ. Οι Ορθόδοξοι με την αφασία μας περιμένουμε και ποτέ δεν έρχονται…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η μία κρίση μετά την άλλη

Η Εκκλησία μας αυτές της μέρες βίωσε άλλη μία κρίση από τις πολλές που έχουν σωρευθεί, στα χρόνια μετά το Κολυμπάρι.

Η βάπτιση στη Βουλιαγμένη συγκλόνισε πολλούς. Όμως η Ιεραρχούσα Εκκλησία δεν μπορεί να διαχειριστεί καμία κρίση, μικρή η μεγάλη, ενώ οι εκκλησιαστικοί φορείς, Επίσκοποι, ιερείς και θεολόγοι με την μελέτη της Αγίας Γραφής και της εκκλησιαστικής ιστορίας έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα παραδειγμάτων διαχείρισης κρίσεων.

Απόστολος Παύλος και διαχείριση κρίσεων

Η απάντηση κρύβεται στο πώς αντιλαμβάνεται την έννοια της κρίσης η Ιεραρχούσα Εκκλησία και πού ψάχνει έμπνευση για την διαχείριση των τωρινών κρίσεων που αντιμετωπίζει. Σε πρόσφατο συνέδριο που διοργάνωσε η μητρόπολη Βεροίας, στα 28α Παύλεια, με θέμα “Απόστολος Παύλος και διαχείριση κρίσεων”, οι εισηγητές ασχολήθηκαν με ελάσσονες κρίσεις που αντιμετώπισε ο απόστολος Παύλος ή αυτές που έχουν μόνο ακαδημαϊκό ή φιλολογικό ενδιαφέρον.

Αντίθετα δεν ασχολήθηκε κανείς από τους διοργανωτές και τους εισηγητές με τις μείζονες κρίσεις που διαχειρίστηκε – αντιμετώπισε ο Απόστολος Παύλος, οι οποίες θα μπορούσαν να εμπνεύσουν στην ποιμαντική αντιμετώπιση των τωρινών εκκλησιαστικών κρίσεων, όπως: 

α. Ο απόστολος Παύλος και η ηθική κρίση, ομοφυλοφιλία κτλ

β. Ο απόστολος Παύλος και η κρίση των ψευδοδιδασκάλων

γ. Ο απόστολος Παύλος και η κρίση της αλλοίωσης του Αποστολικού Κηρύγματος

δ. Ο απόστολος Παύλος και η κρίση της ειδωλολατρίας (βλέπε μασωνία, μαγεία, μαντεία)

ε. Ο απόστολος Παύλος και η κρίση από την αντίδραση της κοσμικής εξουσίας 

στ. Ο απόστολος παύλος και η κρίση για τα όρια της Εκκλησίας

ζ. Ο απόστολος Παύλος και η κρίση του συνοδικού συστήματος. 

Όλη η ζωή και η δράση του Αποστόλου Παύλου είναι πηγή έμπνευσης για το πως οφείλει να είναι ο ποιμένας που διαχειρίζεται κρίσεις. Σε όλες τις κρίσεις που αντιμετώπισε ο Απόστολος Παύλος:

α. Ονομάτισε το κακό και το καταδίκασε. Σήμερα ουδείς τολμά να αναφέρει τις “κακές” λέξεις που δεν αποδέχεται η πολιτική ορθότητα. Στην πρόσφατη κρίση της δυσώνυμης βάπτισης ούτε ο επιχώριος Επίσκοπος στο έγγραφό του ούτε η ΔΙΣ στην ανακοίνωσή της χρησιμοποιούν σχετική λέξη (ομόφυλο ζεύγος, ομοφυλοφιλία κτλ), η οποία να φανερώνει την αιτία της αντίδρασής τους. 

β. Υπέστη μαρτύρια, λιθοβολισμούς, ραβδισμούς, πνιγμούς για το Ευαγγέλιο και δεν υποχώρησε. Ποιος από τους Επισκόπους έχει να επιδείξει, όχι λιθοβολισμούς και ραβδισμούς, αλλά λίγους ονειδισμούς για την υπεράσπιση του Ευαγγελίου;

γ.  Έβαλε τον εαυτό του κάτω από την Εκκλησία και όχι πάνω από αυτήν. “Να με αναθεματήσετε, είπε στους Γαλάτες, αν σας διδάξω κάτι άλλο από αυτό που αρχικά σας δίδαξα” (Γαλ. 1,8). Ποιός σημερινός Επίσκοπος ή απλός παπάς θέτει τον εαυτό του υπό τον έλεγχο του Ευαγγελίου και των Ιερών κανόνων;  Άπαντες επαναλαμβάνουν “υπακοή στην Εκκλησία και τους Ταγούς της”, ασχέτως αν το περιεχόμενο των προσταγών τους έρχεται σε αντίθεση με την Πίστη. Η υπακοή έγινε η μεγαλύτερη αρετή, εκθρονίζοντας την βασίλισσα διάκριση!

Περιμένοντας τον Γκοντό της Εκκλησίας

Η κατάσταση μετά το Κολυμπάρι βαίνει ταχέως προς το σκότος της αβύσσου. Η επόμενη κρίση θα είναι πάντα μεγαλύτερη από την προηγούμενη, ενώ όλοι θα περιμένουμε κάπου, κάπως, κάποτε να έρθει μια λύτρωση, που δεν θα έρχεται όμως ποτέ.- Ο Μπέκετ έγραψε το Περιμένοντας τον Γκοντό, που δεν ήρθε ποτέ. Οι Ορθόδοξοι με την αφασία μας γράφουμε ποικιλία έργων: Περιμένοντας τον Τρίτο Παγκόσμιο, περιμένοντας τον Βατάντζη, περιμένοντας την Οικουμενική Σύνοδο  και άλλα τινά που δεν έρχονται ποτέ. Τουλάχιστον όχι όσο είμαστε θεατές στις κρίσεις που τις προκαλούν  αυτοί που θα έπρεπε να τις λύνουν.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra