Η «αγιοποίηση» του εμβολίου και η ύβρις της αγιοπατερικής Αποτείχισης…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ο γέροντας Νεκτάριος Μουλατσιώτης, ηγούμενος της Ιεράς Μονής των Αγίων Αυγουστίνου και Σεραφείμ του Σάρωφ, ανήρτησε ένα βίντεο στο youtube στο οποίο παρουσίασε την επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος για το εμβόλιο. Το συγκεκριμένο βίντεο προκάλεσε θλίψη και απογοήτευση στο πλήρωμα της Εκκλησίας και έτσι οι διαδικτυακοί ακροατές το αξιολόγησαν με 2,6 χιλιάδες dislikes, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους. Πραγματικά, οι θέσεις του γ. Νεκτάριου Μουλατσιώτη σοκάρουν… Η προσπάθειά του να επιχειρηματολογήσει καταλήγει σε μία «αγιοποίηση» του εμβολίου και σε μία υβρεολογία κατά της Ιεροκανονικής Αποτείχισης.

Ο ίδιος υποστηρίζει πως ήταν από τους πρώτους που ζήτησαν η Εκκλησία να δημιουργήσει μία επιτροπή ανεξάρτητη από κρατικούς υπαλλήλους, η οποία θα υπέβαλλε σε έλεγχο τα εμβόλια. Το αίτημά του εισακούστηκε από τους Ιεράρχες της Ιεράς Συνόδου και η επιτροπή αποφάνθηκε ότι εξετάστηκαν τα εμβόλια και δεν βρέθηκαν μέσα σε αυτά ούτε κύτταρα από εκτρώσεις, ούτε βρέθηκαν μικροτσίπ, αλλά ούτε οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να έρθει σε αντιδιαστολή με την Ορθόδοξη Πίστη.

Φαίνεται ότι μερικοί επισκοπικοί αυλοκόλακες στ’ αλήθεια έχουν υψηλές προσδοκίες από τη Διοικούσα Εκκλησία. Ας αναρωτηθούμε όμως, πώς θα μπορούσε να αντιταχθεί στην κυβερνητική απολυταρχική γραμμή για τα εμβόλια μία Ιεραρχία που για χάρη του κορωνοϊού δέχτηκε κάθε παράνομο και θεολογικά εσφαλμένο πρόσταγμα της Κυβέρνησης και άλλαξε όλη τη λειτουργική ζωή της Εκκλησίας;

Ο γέροντας Νεκτάριος, παρουσιάζοντας ως αυθεντία την επιστημονική ομάδα της Αρχιεπισκοπής, επιδιώκει να ακυρώσει όσους καταξιωμένους επιστήμονες ασκούν κριτική ή παρουσιάζουν επιστημονικά δεδομένα και τεκμήρια που δημιουργούν επιφυλάξεις και ανησυχία για την υπόθεση του εμβολίου. Ο ίδιος τονίζει ότι, αφού ρωτήσουν οι Χριστιανοί τους γιατρούς τους, μπορούν να προχωρούν άφοβα στον εμβολιασμό, διότι δεν συνιστά έκπτωση από την Ορθόδοξη Πίστη και Ζωή. Διευκρινίζει ότι η Εκκλησία μάς αφήνει ελεύθερους να κάνουμε το εμβόλιο.

Είναι γνωστό ότι η επιστήμη διχάζεται στο θέμα του εμβολίου και σε πολλές περιπτώσεις στον επιστημονικό χώρο κυριαρχούν εκ διαμέτρου αντίθετες τοποθετήσεις για την ποιότητα και αξιοπιστία των εμβολίων. Είναι όμως τακτική της Αρχιεπισκοπής και των παρατρεχάμενών της να ταυτίζεται πλήρως και αδιακρίτως με την πολιτική της Κυβέρνησης. Γι’ αυτό παρουσιάζει έμμεσα έναν νέο “κανόνα”: την αδιάκριτη υπακοή στους επιστήμονες της Αρχιεπισκοπής.

Ο διακινητής αυτής της πονηρής ιδέας και υποστηρικτής της κακής υπακοής στην Ιεραρχία, ξεχνά ότι η υπακοή μπορεί πολλές φορές να μας χωρίσει από τον Θεό. Αυτό συμβαίνει όταν υπακούμε σε επισκόπους που δεν ορθοτομούν τον λόγο της Αληθείας και ενισχύουν τις διαιρέσεις και τα σχίσματα. Οι Επίσκοποι που προωθούν το εμβόλιο είναι οι ίδιοι που κατάπιαν αμάσητο το κλείσιμο των ναών και με την υποστήριξη του εμβολίου επιδιώκουν να δικαιολογήσουν την πράξη τους. Έτσι, έχοντας μία στρεβλή θεώρηση του ποιος τελικά ευαρεστεί τον Θεό και ποιος τον λυπεί, λέει: Έκαστος από τους χριστιανούς να μην ακούει διάφορες άλλες φωνές, μεμονωμένες, είτε εντός της Εκκλησίας είτε εκτός της Εκκλησίας.

Εύκολα θα μπορούσε κάποιος να υποστηρίξει ότι ο συγκεκριμένος ρασοφόρος θέλει να φιμώσει οποιαδήποτε διάθεση ελέγχου προς την ελίτ της Ιεραρχίας και την επιλογή της να επενεχοποιήσει το εμβόλιο. Φαίνεται ότι ως «εντός Εκκλησίας» ορίζει όσους μνημονεύουν, και παρά το γεγονός αυτό, τολμούν και ελέγχουν δημόσια τα κακώς κείμενα των κεφαλών της Εκκλησίας. Και ως «εκτός Εκκλησίας» όσους δεν μνημονεύουν τον αιρετίζοντα Επίσκοπό τους.

Ένα παράδειγμα ενός Μητροπολίτη που δεν έχει διακόψει το μνημόσυνο, αλλά αντιδρά σε όσα πονηρά διενεργούνται από τη ΔΙΣ, αποτελεί ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ, ο όποιος με τον πύρινο λόγο του φαίνεται να εφαρμόζει το «κρείττων γάρ ἐπαινετός πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ» όπως ακριβώς νουθετεί ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. O Μητροπολίτης Κυθήρων έχει αγωνιστεί για να προφυλάξει το ποίμνιο από τις κυτταρικές σειρές των εκτρωμένων εμβρύων, γεγονός του τον έβαλε στο στόχαστρο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Άραγε, για τον γέροντα Νεκτάριο και ο Μητροπολίτης Κυθήρων είναι μία μεμονωμένη και ασθενική φωνή που δεν πρέπει κανείς να ακούει; Αλλά και κάποιες παραδοσιακές Μονές του Αγίου Όρους, είτε κρυφίως είτε δημοσίως, δεν δίνουν ευλογία γι’ αυτό το εμβόλιο. Είναι και αυτές επικίνδυνες;

Συνεχίζει τον λόγο του υποστηρίζοντας πως η ελλιπής γνώση των Κανόνων της Εκκλησίας, αλλά και η αμάθεια στον τρόπο που αντιδρούσαν οι άγιοί μας στα ζητήματα της Αίρεσης, οδηγούν στην αποτείχιση, δηλαδή βρίσκεται εκτός Εκκλησίας. Προτρέπει εν ολίγοις, δίχως φόβο Θεού, να μην έχουμε εμπιστοσύνη σε ανθρώπους που έχουν Αποτειχιστεί. Φαίνεται ότι ο ίδιος έχει περισσότερο εμπιστοσύνη στο Κολυμπάρι και στο Ουκρανικό…

Ο γέροντας Νεκτάριος προσβάλλει με τις ύβρεις του την ιερή αποτείχιση παίρνοντας αφορμή από κάποιον που διέκοψε το μνημόσυνο και εκφράστηκε για την πανουργία των εμβολίων. Καθιστώντας αδύνατο να πάρουμε θέση για τον ιερέα που σκιαγραφεί, επιλέγοντας αποσπασματικά -και ίσως στρεβλά- να παρουσιάζει κάποιες θέσεις του, έχουμε χρέος να τον ενημερώσουμε για την Αγιοπατερική Αποτείχιση, την οποία επέλεξαν πολλοί Άγιοι της Εκκλησίας μας.

Αεχικά, οἱ ἀείμνηστοι Φλωρίνης Αὐγουστῖνος, Παραμυθίας Παῦλος καί Ἐλευθερουπόλεως Ἀμβρόσιος καί ὅλο σχεδόν τό Ἅγιο Ὄρος, συμπεριλαμβανομένου καί τοῦ Ἁγίου τώρα Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτη. Κατά τά ἔτη 1969-1972 διέκοψαν τήν μνημόνευση τοῦ ὀνόματος τοῦ πατριάρχη Ἀθηναγόρα, λόγῳ τῆς φανερῆς ὑποστήριξης τῆς παναίρεσης τοῦ Οἰκουμενισμοῦ μέ πλῆθος πλανεμένων γνωμῶν καί πράξεων (Με την Εκκλησία έστω και αν Πλανάται)

Οι πατέρες που αποτειχίζονται σήμερα από την Αίρεση και όχι από την Εκκλησία, σηκώνουν ένα ορθόδοξο τείχος για να προφυλαχθούνε και να προφυλάξουνε το ποίμνιο από την Αίρεση και τους αιρετικούς, όπως έπραξαν σε ανάλογες περιπτώσεις ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής. Έτσι, ο μακαριστός πρωτοπρεσβύτερος π.Νικόλαος Μανώλης και ο ομότιμος καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ μέγας πρωτοπρεσβύτερος π.Θεόδωρος Ζήσης διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου τους Επισκόπου βασισμένοι στον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου1 και το 31 Αποστολικό Κανόνα2.

Οι δύο πατέρες έχουν προβάλει τα θεολογικά τεκμήρια που καθιστούν την πράξη της διακοπής της μνημόνευσης του οικείου τους επισκόπου, μία πράξη ομολογιακή, αγιοπατερική και ευλογημένη. Ο γέροντας Νεκτάριος, τι πατερικά επιχειρήματα έχει να εκθέσει:

1) Για το συλλείτουργο με τους αχειρωτόνητους σχισματικούς της Ουκρανίας

2) Για το κοινό Πασχάλιο με τους Εβραίους, δηλαδή τη μετάθεση της Αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας την ημέρα του Σαββάτου

Πολλοί έχουν την άποψη, πως αφού δεν είναι στην αρμοδιότητά μας το ζήτημα του εμβολίου να μην εκφέρουμε γνώμη. Το ίδιο μας λένε για τα δογματικά θέματα. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, έχοντας συναίσθηση της αμαρτωλότητάς μας δεν φιλοσοφούμε από την κοιλιά μας, αλλά εμπιστευόμαστε τις θέσεις των Αγίων Πατέρων ή τις θέσεις σύγχρονων ορθοδόξων ποιμένων που δύνανται ασφαλώς να μας οδηγήσουν τον Παράδεισο.

Ο μακαριστός γέροντας Αγάθωνας, ανατρέπει τους ισχυρισμούς του γέροντα Νεκτάριου σχετικά με την Αποτείχιση αλλά και σχετικά με το εμβόλιο. Λίγο πριν την οσιακή κοίμησή του, είπε κατηγορηματικά «ΟΧΙ» στο εμβόλιο, με αποτέλεσμα όσοι έζησαν εκ του σύνεγγυς τις θαυμαστές παρεμβάσεις του στη ζωή τους, αντίκρισαν το ορθόδοξο φρόνημά του και ωφελήθηκαν από τον αγώνα του ενάντια στην Αίρεση, μένουν στην υπακοή του, στην ασφάλειά του, και με οποιοδήποτε κόστος αρνούνται το εμβόλιο.

Στη συνέχεια της ομιλίας του, ο γέροντας Νεκτάριος εκφράζει την απορία του: «Άλλα λέει η Εκκλησία και άλλα λέει αυτός ο άνθρωπος; Δηλαδή πόσο εγωισμό μπορεί να έχει κάποιος που αντί να κάνει υπακοή στην Εκκλησία λέει τα δικά του».

Ο π.Θεόδωρος Ζήσης στο βιβλίο του «Με την Εκκλησία έστω και αν πλανάται», έχοντας παραθέσει ότι πολλά δαιμόνια εισήλαθαν στον χώρο της Εκκλησίας, γράφει: «Δέν χρειάζεται τώρα νά ἀναπτύξουμε τήν βεβαιωμένη στούς αἰῶνες ἀλήθεια ὅτι ὅλων σχεδόν τῶν αἱρέσεων καί τῶν σχισμάτων πρωτοστάτες καί ἀρχηγοί ἦσαν πατριάρχες, ἐπίσκοποι, ἱερεῖς, μερικές φορές καί σύνοδοι ἐπισκόπων. Ἄν οἱ πιστοί ἀκολουθοῦσαν ὅλους αὐτούς, θά εἶχε καταλυθῆ καί δέν θά ὑπῆρχε σήμερα ἡ Ἐκκλησία. Αὐτό πού θέλουμε νά ἐπισημάνουμε εἶναι ὅτι πολλές φορές ὅσοι προχωροῦν σέ δογματικές παρεκκλίσεις καί διαιρετικές ἐνέργειες ἀντιλαμβάνονται ὅτι τό κακό ἔχει παραγίνει, καί δέν θά μποροῦν πλέον νά σταθοῦν σέ ὀρθόδοξο ἔδαφος οὔτε νά ἀπολαύουν σεβασμοῦ καί τιμῆς, γι᾽ αὐτό καί ἐπιχειροῦν νά δημιουργήσουν θεολογική σύγχυση διαστρέφοντας τήν Ἁγιογραφική καί Πατερική διδασκαλία καί παρερμηνεύοντας γνῶμες Ἁγίων Πατέρων, ὥστε ὅσοι δέν μποροῦν νά ἐξακριβώσουν τήν ἀλήθεια τῶν ἰσχυρισμῶν τους νά τούς ἐμπιστεύονται καί νά τούς ἀκολουθοῦν».

Ένας αποτειχισμένος ιερέας ή ένας ιερέας που μνημονεύει, όμως ακολουθεί πιστά την Παράδοση Εκκλησίας, εκφράζει άποψη διαφορετική από αυτή της Διοικούσας Εκκλησίας, επειδή οι αρχιερείς μπορούν να κινούνται προς την πλάνη, ενώ η Εκκλησία ποτέ. Την πίστη του αυτή, ενισχύουν τα παραδείγματα των Αγίων Πατέρων.

Τελειώνοντας ο γέροντας Νεκτάριος, στην προσπάθειά του να υποστηρίξει πως το εμβόλιο είναι κάτι κάλο που πρέπει όλοι να το κάνουμε επειδή το προτείνει η ομάδα της Αρχιεπισκοπής, παρουσιάζει την κατάσταση που επικρατεί στο Ισραήλ σχετικά με το εμβόλιο. Θεωρεί πως ένα κράτος του βεληνεκούς του Ισραήλ και ένας λαός σαν εκείνον, δεν θα μπορούσε να προτείνει κάτι που βλάπτει τον πληθυσμό του και άρα μπορεί να τον μειώσει.

Το εμβόλιο δεν το προτιμά μόνο ο λαός του Ισραήλ, αλλά και ο Πάπας! Είναι απορίας άξιον γιατί ένας πιστός, ένας ιερέας, ένας μοναχός, ένας ιερομόναχος, ένας ηγούμενος, ένας Επίσκοπος να παραδειγματίζεται από τις επιλογές ανθρώπων και λαών που απώλεσαν τη Χάρη του Θεού, Τον αρνήθηκαν, και έπεσαν στην φρικτή Αίρεση. Ως εικόνες Θεού, ποιους άραγε έχουμε χρέος να μιμηθούμε ακόμη και στο θέμα του εμβολίου; Τους ανθρώπους που με τον βίο τους τον εαυρέστησαν τον Θεό ή τους δαιμονανθρώπους;

Σαν κατακλείδα, αξίζει να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα. Ο ίδιος ο γέροντας Νεκτάριος έχει μιλήσει για τη Νέα Τάξη Πραγμάτων, για τη Νέα Εποχή, για το χάραγμα κτλ. Όμως, αδυνατεί να κατανοήσει πως η λειτουργική και κανονική ζωή της Εκκλησίας και του πληρώματός της δεν θα διαταραχθεί έπειτα από προειδοποίηση, σαν να πρόκειται για κήρυξη πολέμου, ούτε οι πολέμιοί της θα φανερώνουν τις πραγματικές προθέσεις τους. Δεν λειτουργεί έτσι ο Διάβολος! Αλλά σαν τα φίδια που ύπουλα θέλουν να μας παρασύρουν στην απώλεια, θα βρίσκουν ερείσματα επιστημονικά, θα φιλοσοφούν, θα αερολογούν, θα ερμηνεύουν κατά το δοκούν, πάντα σύμφωνα με το άπιστο Ιερατείο.

Πόσο διαφορετικά θα βιώσουν την Ορθόδοξη Πίστη όσοι καταλάβουν ότι όλα όσα καινοτόμα πάνε να «αγιοποιηθούν» από τους κακούργους του κόσμου τούτου και να χαρακτηριστούν ως θεόσταλτα και θεάρεστα, στην πραγματικότητα είναι η αρχή μίας εποχής που μάχεται τον Χριστό και την Ορθοδοξία…


  • 1 15ος Κανών Πρωτοδευτέρας: «Τά ὁρισθέντα περί Πρεσβυτέρων καί Ἐπισκόπων καί Μητροπολιτῶν, πολλῷ μᾶλλον ἐπί Πατριαρχῶν ἁρμόζει. Ὥστε εἴ τις Πρεσβύτερος ἤ Ἐπίσκοπος, ἤ Μητροπολίτης τολμήσοι ἀποστῆναι τῆς πρός τόν οἰκεῖον Πατριάρχην κοινωνίας, καί μή ἀναφέροι τό ὄνομα αὐτοῦ, κατά τό ὡρισμένον καί τεταγμένον, ἐν τῇ θείᾳ Μυσταγωγίᾳ, ἀλλά πρό ἐμφανείας συνοδικῆς καί τελείας αὐτοῦ κατακρίσεως, σχίσμα ποιήσοι· τοῦτον ὥρισεν ἡ ἁγία Σύνοδος πάσης ἱερατείας παντελῶς ἀλλότριον εἶναι, εἰ μόνον ἐλεγχθείη τοῦτο παρανομήσας. Καί ταῦτα μέν ἐσφράγισταί τε καί ὥρισται περί τῶν προφάσει τινῶν ἐγκλημάτων τῶν οἰκείων ἀφισταμένων προέδρων, καί σχίσμα ποιούντων, καί τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας διασπώντων. Οἱ γάρ δι᾽ αἴρεσίν τινα παρά τῶν ἁγίων Συνόδων, ἤ Πατέρων, κατεγνωσμένην, τῆς πρός τόν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτούς διαστέλλοντες, ἐκείνου δηλονότι τήν αἵρεσιν δημοσίᾳ κηρύττοντος, καί γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ᾽ Ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑπόκεινται πρό συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτούς τῆς πρός τόν καλούμενον Ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλά καί τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οὐ γάρ Ἐπισκόπων, ἀλλά ψευδεπισκόπων καί ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καί οὐ σχίσματι τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλά σχισμάτων καί μερισμῶν τήν Ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ρύσασθαι».
  • 2 31ος Ἀποστολικός Κανών: «Εἴ τις Πρεσβύτερος, καταφρονήσας τοῦ ἰδίου Ἐπισκόπου, χωρίς συναγάγει, καί θυσιαστήριον ἕτερον πήξει, μηδέν κατεγνωκώς τοῦ Ἐπισκόπου ἐν εὐσεβείᾳ καί δικαιοσύνῃ, καθαιρείσθω, ὡς φίλαρχος. Τύραννος γάρ ἐστιν· ὡσαύτως δέ καί οἱ λοιποί Κληρικοί, καί ὅσοι ἄν αὐτῷ προσθῶνται, οἱ δέ λαϊκοί ἀφοριζέσθωσαν. Ταῦτα δέ μετά μίαν, καί δευτέραν, καί τρίτην παράκλησιν τοῦ Ἐπισκόπου, γινέσθω»

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Άγιοι με μάσκα και εμβόλιο;
– Εμβόλιο της σωτηρίας ή της αποστασίας;
– Μαζί με την Εκκλησία, έστω και αν πλανάται;
Συνοδικότητα ή φασισμός;