Επικαιρότητα

Λυκούργος Νάνης, Σύντομο σχόλιο πάνω στη θλιβερότατη τοποθέτηση του μητροπολίτου Γόρτυνος για το Ουκρανικό

εικόνα άρθρου: Λυκούργος Νάνης, Σύντομο σχόλιο πάνω στη θλιβερότατη τοποθέτηση του μητροπολίτου Γόρτυνος για το Ουκρανικό

του Λυκούργου Νάνη

Ο μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας, στη σφόδρα θλιβερή τοποθέτησή του, (βλέπε Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος Ιερεμίας για το Ουκρανικό) προέβαλε τον αναπόδεικτο ισχυρισμό, ότι οι σχισματικοί της Ουκρανίας μετανόησαν.

Καλό θα είναι να τεκμηριώση τον ισχυρισμό του αυτό, διά της παραθέσεως των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων.

Επίσης, τουλάχιστον έκπληξη προκαλεί και το υπό του ιδίου λεχθέν, ότι «δεν βλέπει κανένα πρόβλημα»! Εάν δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, δεν θα διέκοπτε η Εκκλησία της Ρωσίας την ευχαριστιακή κοινωνία με το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, και τα λοιπά πατριαρχεία και οι υπόλοιπες τοπικές Εκκλησίες θα είχαν αναγνωρίσει την αντικανονική «εκκλησιαστική» εν Ουκρανία δομή.

Επομένως υπάρχει πρόβλημα, και μάλιστα μείζον, που απειλεί να καταλύση την πανορθόδοξη ενότητα.

Όσο για το κανονικό δικαίωμα του πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να χορηγή αυτοκεφαλίες, κάτι τέτοιο πιθανώς ισχύει (υπάρχει και ο ισχυρός αντίλογος εν προκειμένω), εφ όσον τηρούνται ουσιώδεις όροι και προυποθέσεις, οι οποίες κάθε άλλο παρά τηρήθηκαν στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Επιπροσθέτως, ο ρηθείς μητροπολίτης ισχυρίσθηκε ότι ΔΗΘΕΝ συκοφαντήθηκε ο πατριάρχης Βαρθολομαίος ότι αναγνώρισε σχισματικούς. Καθόλου μα καθόλου δεν συκοφαντήθηκε ο πατριάρχης αφού όντως «αναγνώρισε» και «αποκατέστησε» τους σχισματικούς της Ουκρανίας, τους αυτοχειροτόνητους, αναθεματισμένους και καθηρημένους, ανατρέποντας άρδην το κανονικό δίκαιο.

Αναφορικά με τα εκκλησιαστικά γεγονότα του 1967 και την έλλειψη αντιδράσεως του τότε αρχιμανδρίτη και μετέπειτα μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου (Καντιώτη), θα επιθυμούσαμε να πληροφορηθούμε από το μητροπολίτη Γόρτυνος, ποιοι εκκλησιαστικοί και θεολογικοί παράγοντες εξήλθαν, ΤΟΤΕ, ΤΟ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 1967, στον εξώστη της δημοσιότητος και στεντορεία τη φωνή και τη γραφίδι κατέκριναν ως αντικανονική την εκλογή αρχιεπισκόπου από την τότε αριστίνδην σύνοδο καθώς και τις μετέπειτα, κατά γενική ομολογία, επιτυχέστατες εκλογές μητροπολιτών, τις οποίες διενήργησε εκείνη η σύνοδος, όχι μετά από χρόνια και αφού αποχώρησαν οι στρατιωτικοί από την εξουσία, αλλά τότε».

Επίσης καλό θα είναι να μας πει εάν και πώς αντέδρασε τότε δημοσίως η σεβασμιότητά του.

Ο μακαριστός μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος έδωσε απάντηση στις εναντίον του αιτιάσεις περί αντικανονικότητος της εκλογής του στο βιβλίο «Η ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑΣ ΜΟΥ ΩΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ, ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΚΑΙ ΕΟΡΔΑΙΑΣ», το οποίο αξίζει να μελετηθή από κάθε ενδιαφερόμενο.

Δείτε σχετικά: Οι απαράδεκτες θέσεις του μητρ. Γόρτυνος για το Ουκρανικό ζήτημα [Βίντεο]

Σχετικά άρθρα

Ευαγγέλιο κατά Μάρκον, κατά Ιωάννην και Αρχιεπ. Ελπιδοφόρου το ανάγνωσμα

Άρθρο του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη. Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής εκφράζεται ελεύθερα όπως έχει δικαίωμα να κάνει κάθε άνθρωπος. Τα λεγόμενά του όμως έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τον λόγο του Κυρίου. Τι πρέπει να πράξει ο πιστός λαός;

Θυρανοίξια ανακαινισθέντος Ναού στη Μητρόπολη Περιστερίου χωρίς Εσταυρωμένο

Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου. Παρακολουθούμε τον Μητροπολίτη Περιστερίου, καθώς είναι ο απολογητής του Ουκρανικού κακοκέφαλου και ο πρώτος διδάξας την αντικατάσταση του Εσταυρωμένου από το δεσποτικό σύνθρονο μέσα στα Ιερά των ιερών Ναών

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.