Επικαιρότητα

Μητρ. Κορίνθου: «Στην προσπάθειά μας να περισώσουμε την μισθοδοσία του Κλήρου απαρνούμεθα την ενχρίστωση των Ελλήνων»

εικόνα άρθρου: Μητρ. Κορίνθου: «Στην προσπάθειά μας να περισώσουμε την μισθοδοσία του Κλήρου απαρνούμεθα την ενχρίστωση των Ελλήνων»

Ο Μητροπολίτης Κορίνθου, λοιπόν, φαίνεται ότι κατανοεί και παραδέχεται το γεγονός ότι οι ίδιοι οι Ποιμένες με τη στάση τους οδηγούν τον λαό στην απομάκρυνση από τον Θεό και άρα στον κολασμό…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Μητρ. Κορίνθου: «Στην προσπάθειά μας να περισώσουμε την μισθοδοσία του Κλήρου απαρνούμεθα την ενχρίστωση των Ελλήνων»

Προσφάτως εκυκλοφορήθη νέο βιβλίο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου με τίτλο «Συνοδική θεώρηση της εκκλησιαστικής περιουσίας» στο οποίο περιλαμβάνονται και πρακτικά των συνεδριάσεων της Ιεραρχίας.

Διαβάσαμε λοιπόν ένα απόσπασμα από τα πρακτικά στο οποίο λέγει τα εξής ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος:

«…Ἔχω, λοιπόν, τήν αἴσθηση ὅτι στήν προσπάθειά μας νά περισώσουμε τήν μισθοδοσία τοῦ Κλήρου ἀπαρνούμεθα καί ἄλλα ἀναγκαῖα: νά ὑπάρχει ἡ ἐνχρίστωση τῶν Ἑλλήνων, νά ἐξασφαλισθεῖ τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, νά πληρώνεται ἡ Ἐκκλησιαστική Ἐκπαίδευση. Ἐάν λοιπόν περιορισθοῦμε στά 200.000.000 εὐρώ τῆς μισθοδοσίας καί, μάλιστα, φοβόμαστε καί νά τά ζητήσουμε, λόγω τῆς κακῆς οἰκονομικῆς κατάστασης τοῦ Κράτους, ποῦ θὰ βροῦμε χρήματα γιὰ τὴν ἐκπαίδευση τῶν Κληρικῶν μας;!»1

Κατανοούμε επομένως γιατί τα όσα λέγονται στη Σύνοδο δεν κοινοποιούνται με λεπτομέρειες στο πλήρωμα της Εκκλησίας, αλλά κρατούνται ως μυστικά, και απλώς δημοσιεύονται τα πορίσματα των συνοδικών συνεδριάσεων. Πολύ απλά αυτό γίνεται διότι από τα λόγια τους εκτίθενται πλήρως οι Μητροπολίτες μας.

Στον ανωτέρω αποκαλυπτικό λόγο γίνεται κατανοητό ότι με πλήρη επίγνωση η Σύνοδος εκώφευε στις αντιδράσεις των μάχημων θεολόγων και δέχθηκε αμαχητί το αντορθόδοξο μάθημα των θρησκευτικών. Ακόμα με πλήρη επίγνωση δεν φρόντισε για την «ενχρίστωση των Ελλήνων», κατά τα λεγόμενα πάντα του Σεβασμιωτάτου, που είναι και το κύριο έργο της Εκκλησίας, δηλ. να οδηγήσει τον λαό στη θέωση.

Ο Μητροπολίτης Κορίνθου, λοιπόν, φαίνεται ότι κατανοεί και παραδέχεται το γεγονός ότι οι ίδιοι οι Ποιμένες με τη στάση τους οδηγούν τον λαό στην απομάκρυνση από τον Θεό και άρα στον κολασμό.

«Ρίζα γὰρ πάντων τῶν κακῶν ἐστιν ἡ φιλαργυρία» λέγει ο Παύλος. Αυτό ισχύει και είναι πασίδηλο στην προκειμένη περίπτωση, αφού κατά την ομολογία του Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Διονυσίου αρνήθηκαν οι Ποιμένες τον πνευματικό τους χαρακτήρα και σκοπό, προκειμένου να διατηρήσουν τον μισθό τους και την θέση τους και άρα υποπίπτουν στην κατηγορία των μισθωτών ποιμένων.

Και εν συνεχεία της παρεμβάσεώς του ο Σεβασμιώτατος αντί να επικεντρωθεί στο πνευματικό έργο, το οποίο παραβλέπουν πολλοί από τους συνεπισκόπους του -και ίσως και αυτός-, όπως περιμένει ο αναγνώστης, αναφέρεται και πάλι στα χρήματα ως συμπέρασμα των προηγουμένων λόγων του: «Ἐάν λοιπόν περιορισθοῦμε στά 200.000.000 εὐρύ τῆς μισθοδοσίας καί, μάλιστα, φοβόμαστε καί νά τά ζητήσουμε, λόγω τῆς κακῆς οἰκονομικῆς κατάστασης τοῦ Κράτους, ποῦ θά βροῦμε χρήματα γιά τήν ἐκπαίδευση τῶν Κληρικῶν μας;!».

Βέβαια είναι περιττό να σχολιάσουμε ότι τα χρήματα δεν χρειάζονται για «την εκπαίδευση των Κληρικών μας», μιας και δεν μορφώνει η διοικούσα εκκλησία τους κληρικούς της.

Ξεπουλήσατε και ξεπουλάτε επομένως, Σεβασμιώτατε, εσείς και οι συνεπίσκοποί σας -πλην ελαχίστων επαινετών εξαιρέσεων- τα πάντα αντί πινακίου φακής, για τα λαμπυρίζοντα ευρωαργύρια;

Κλείνουμε τον σύντομο αυτό σχολιασμό, υπενθυμίζοντας στον Μητροπολίτη Κορίνθου και τους συνεργάτες του απόσπασμα από τον διάλογο του Μ. Βασιλείου με τον άρχοντα Μόδεστο, που τον έστειλε ο πλανητάρχης εκείνης της εποχής, αυτοκράτορας Ουάλης, προκειμένου να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα του Βασιλείου έναντι της αιρέσεως. Ας προσανατολιστούν -οι σημερινοί επίσκοποι- προς το ήθος και το φρόνημα του αληθινού επισκόπου:

  • (Μόδεστος): «Τί επιδιώκεις άνθρωπε, με το να τολμάς να στρέφεσαι εναντίον τόσον ισχυρού κράτους και μόνος από όλους τους άλλους να αυθαδιάζεις…και να μην ακολουθείς την πίστη του βασιλέως, ενώ όλοι οι άλλοι υπέκυψαν και νικήθηκαν;
  • (Βασίλειος): Γιατί δεν τα θέλει αυτά ο ιδικός μου βασιλεύς (ο Θεός) και δεν ανέχομαι να προσκυνώ κάποιο κτίσμα, γιατί είμαι και εγώ κτίσμα Θεού και έχω εντολή να γίνω θεός.
  • (Μόδεστος): Και εμείς τι σου φαινόμεθα ή η διαταγή μας είναι μηδέν; Και να σου ειπώ, δεν είναι δια σέ τίποτε να ταχθείς με το μέρος μας και να μας έχεις φίλους;
  • (Βασίλειος): Είσθε ύπαρχοι και σπουδαίοι, δεν το αρνούμαι, όχι όμως σπουδαιότεροι από τον Θεό. Και το να σάς έχουμε φίλους είναι βέβαια σημαντικό (πως όχι; Είσθε και σεις του Θεού πλάσματα), είναι όμως το ίδιο σαν να έχουμε κάποιους από τους υποτακτικούς σας. Διότι η χριστιανικότης δεν χαρακτηρίζεται από πρόσωπα, αλλά από την πίστη.
  • (Μόδεστος): Άκου εδώ δεν φοβάσαι την εξουσία; Ένα από τα πολλά που είναι της εξουσίας μου πρέπει να τα μάθεις. Δήμευση, εξορία, βασανιστήρια, θάνατος.
  • (Βασίλειος): Να με φοβερίζεις με ό,τι άλλο. Από αυτά δεν με εγγίζει τίποτε. Διότι βέβαια την δήμευση δεν την φοβείται αυτός που δεν έχει τίποτε, εκτός εάν έχεις ανάγκη από αυτά τα σχισμένα κουρέλια μου και τα ολίγα βιβλία μου, που αποτελούν όλη την περιουσία μου. Την εξορία δεν την εννοώ, εγώ που δεν περιορίζομαι σε ένα τόπο, και δεν έχω δικό μου ούτε όπου και αν ευρεθώ ή μάλλον, κάθε μέρος είναι δικό μου όπου και ευρεθώ ή μάλλον, κάθε μέρος είναι του Θεού, όπου εγώ είμαι ξένος και περαστικός. Τα βασανιστήρια; Τι θα μου πάρουν, αφού δεν υπάρχει σώμα, εκτός εάν εννοείς το πρώτο κτύπημα. Αυτό μόνο είναι στην εξουσία σου. Ο θάνατος είναι ευεργέτης, που θα με στείλει το γρηγορώτερο στο Θεό, για τον οποίο υπάρχω και ζω και κατά το πλείστον έχω αποθάνει και προς τον οποίον επείγομαι να φθάσω μακρυά.
  • (Μόδεστος): Κανείς έως τώρα δεν ομίλησε σε μένα έτσι και με τόσο θάρρος.
  • (Βασίλειος): Ίσως επειδή δεν συνήντησες ακόμη επίσκοπο, οπότε θα σου ομιλούσε με αυτόν τον τρόπο, αφού θα αγωνιζόταν για τέτοια πράγματα. Στα άλλα εμείς, ύπαρχε, είμαστε μετριοπαθείς και πιο ταπεινοί από τον καθένα, διότι έχουμε αυτή την εντολή. Όχι σε τόσο μεγάλη δύναμη αλλά και σε έναν τυχαίο δεν δείχνουμε υπερηφάνεια. Όπου είναι εμπρός μας ο Θεός για να αγωνισθούμε γι’ αυτόν, περιφρονούμε τα άλλα και σε αυτόν μόνο ατενίζουμε». (ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, Ἐπιτάφιος εἰς Μ. Βασίλειον 48-50, ΕΠΕ 6, 208-210)

1. https://orthodoxostypos.gr

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2


Δείτε σχετικά:
Ανοικτή επιστολή προς τον Μητροπολίτη Κορίνθου για τη νεοφανείσα δοξασία της μολύνσεως εντός…
Η Μητρόπολη Κορίνθου κάλεσε τον ΕΟΔΥ για Covid test
– Ο μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος δεν έχασε την ευκαιρία να προωθήσει πλανεμένη θεωρία
Προκαλούμε το μητροπολίτη Κορίνθου να πάρει δημόσια θέση για τους Ρόταρυ, τους οποίους ευλογεί…
Έκκληση προς τον Μητροπολίτη Κορίνθου

Σχετικά άρθρα

Πρωτοφανές και σοκαριστικό πνευματικό ολίσθημα από την Μητρόπολη Ιταλίας

Άρθρο της Ελένης Καμπούρη. Κι ενώ δεν υπάρχει αγιοκατάταξη από την Ορθόδοξη Εκκλησία, γιατί η Μητρόπολη Ιταλίας τον ενέταξε στο ορθόδοξο εορτολόγιο και τελεί στην μνήμη του Θεία Λειτουργία;

Η αγνότητα της Παναγίας & η πονηρία εκκλησιαστικών & πολιτικών αρχόντων [ΒΙΝΤΕΟ 2019]

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟΝ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΟΥ:  «Ἡ γέννησίς σου Θεοτόκε, χαράν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ, ἐκ σοῦ γάρ ἀνέτειλεν ὁ Ἥλιος τῆς δικαιοσύνης, Χριστός ὁ Θεὸς ἡμῶν, καί λύσας τήν κατάραν, ἔδωκε τήν εὐλογίαν, καί καταργήσας τόν θάνατον, ἐδωρήσατο ἡμῖν ζωήν τήν αἰώνιον»

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.