Επικαιρότητα

Νέα αντορθόδοξα Βιβλία Θρησκευτικών: H ΔΙΣ εκφράζει την ικανοποίηση της και εγκρίνει την αφαίρεση του Σταυρού

εικόνα άρθρου: Νέα αντορθόδοξα Βιβλία Θρησκευτικών: H ΔΙΣ εκφράζει την ικανοποίηση της και εγκρίνει την αφαίρεση του Σταυρού

Για τους εκκλησιαστικούς ταγούς η μαρτυρία της Εκκλησίας σε ένα πολυθρησκειακό περιβάλλον… δεν περιλαμβάνει τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Τα τελευταία χρόνια γινόμαστε μάρτυρες της βίαιης και σταδιακής αποχριστιανοποίησης του Έθνους και της κοινωνίας. Στην αλυσίδα αλλοίωσης και παραχάραξης της Ορθόδοξης Πίστης και Παράδοσης ήρθε να προστεθεί και το νέο, απαράδεκτο, μεταβατικό και διορθωμένο (;) μάθημα των Θρησκευτικών (ΜτΘ) της Γ’ Γυμνασίου με τίτλο «Η μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο», το οποίο αντικαθιστά τα ακυρωμένα από το ΣτΕ βιβλία Θρησκευτικών των Υπουργών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νικολάου Φίλη και Κωνσταντίνου Γαβρόγλου. Δυστυχώς, σε αυτό το «διορθωμένο» βιβλίο εξακολουθεί να διαστρεβλώνεται η διδασκαλία της δογματικής αλήθειας της Ορθοδόξου Πίστεως, ενώ αποκρύπτεται μεθοδικά η πλάνη των αιρέσεων των υπολοίπων Χριστιανικών ομολογιών και θρησκειών. Όμως, το ακόμα πιο προκλητικό και ακατανόητο είναι ότι το εξώφυλλο αυτού του σχολικού βιβλίου με θέμα την μαρτυρία της Ορθοδόξου Εκκλησίας, απεικονίζει με ένα έργο ζωγραφικής τον Ι.Ν. Αγίου Διονυσίου Ζακύνθου από τον οποίο ανιέρως: α) έχει αφαιρεθεί ο Τίμιος και Ιερός Σταυρός από τον Ιερό Ναό και το καμπαναριό και β) έχουν προστεθεί «ελικοειδής απολήξεις» στην κορυφή του καμπαναριού, το οποίο -χωρίς την παρουσία του Σταυρού πλέον- παραπέμπει σε μουσουλμανικό μιναρέ

Καθώς η Ορθόδοξη Πίστη, Παράδοση και Εκκλησιολογία αλλοιώνεται και παραχαράσσεται μέσα από τα νέα διαθρησκειακά σχολικά βιβλία, η διοικούσα Εκκλησία αποφάσισε για ακόμα μια φορά να συμπλεύσει και να ακολουθήσει τα αντίχριστα κελεύσματα και αποφάσεις του Καίσαρα (αντίχριστη και έξωθεν κατευθυνόμενη πολιτική εξουσία). Συγκεκριμένα, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 3 Σεπτεμβρίου «εξέφρασε την ικανοποίησή της» για τα διορθωμένα -από την αρμόδια Επταμελή Επιτροπή του ΙΕΠ- μεταβατικά βιβλία των Θρησκευτικών. Τα συγκεκριμένα βιβλία, όμως, διατηρούν κατά το μεγαλύτερο μέρος τους το περιεχόμενο και τον γενικό προσανατολισμό των ακυρωμένων από το ΣτΕ Προγραμμάτων και Βιβλίων των τέως Υπουργών Παιδείας Νικολάου Φίλη και Κωνσταντίνου Γαβρόγλου. Επιπρόσθετα, η ΔΙΣ χωρίς κανένα αίσθημα αισχύνης και ποιμαντικής ευθύνης χαρακτήρισε τα εν λόγω βιβλία ως «απολύτως εναρμονισμένα με τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ», ενώ στην πραγματικότητα δεν συμμορφώθηκαν και δεν εναρμονίστηκαν με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, ως όφειλαν. Το Δελτίου Τύπου της ΔΙΣ που δημοσιεύθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου 2020 ανέγραφε χαρακτηριστικά: «[H Διαρκής Ιερά Σύνοδος] Ενημερώθηκε περί του από 4.8.2020 εγγράφου του Γενικού Γραμματέως της Γ.Γ. Θρησκευμάτων επί του θέματος: «Αποστολή προς ενημέρωση πλήρους σειράς των βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών» και εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι τα εν λόγω βιβλία είναι απολύτως εναρμονισμένα με τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε., 1749/2019, 1750/2019 και 1752/2019».

Με αφορμή την ανήκουστη, ανίερη και βλάσφημη αφαίρεση του Τιμίου Σταυρού από τον Ιερό Ναό και το καμπαναριό (που απεικονίζονται στο εξώφυλλο του σχολικού βιβλίου του ΜτΘ της Γ’ Γυμνασίου) καθώς και την έκφραση ικανοποίησης εκ μέρους της διοικούσας Εκκλησίας για τα διαθρησκειακά βιβλία των Θρησκευτικών, ακολούθως θα παρουσιαστούν: 

α) Μία ανάλογη ανίερη ενέργεια του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου (αφαίρεση Σταυρού και Εγκολπίου) που έλαβε χώρα το Μάρτιο του 2016 σε χώρο υποδοχής μεταναστών, η οποία αποδεικνύει ότι για την σύγχρονη εκκλησιαστική ηγεσία, η μαρτυρία του Χριστού και της Εκκλησίας σε ένα πολυθρησκειακό -μουσουλμανικό ως επί το πλείστον-περιβάλλον, δεν περιλαμβάνει τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό

β) Οι βασικές θέσεις της επίσημης τοποθέτησης της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (Π.Ε.Θ.), που καταγγέλλει δημόσια και προς πάσα κατεύθυνση, ότι τα νέα μεταβατικά και «διορθωμένα» βιβλία του ΜτΘ δεν έχουν συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του ΣτΕ, καθώς διατηρούν όλα εκείνα τα στοιχεία των ακυρωμένων από το ΣτΕ Προγραμμάτων και Βιβλίων. Τέλος, θα παρουσιαστεί η σχέση των μελών της Επταμελούς Επιτροπής του ΙΕΠ (η οποία «εναρμόνισε» τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών) με τον Θεολογικό σύνδεσμο «Καιρός».

Α) Αφαίρεση του Τιμίου Σταυρού από τη διοικούσα Εκκλησία

α) Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος χωρίς Σταυρό και Εγκόλπιο σε χώρο συγκέντρωσης μεταναστών (2016) και ο ρόλος των ΜΚΟ

Στις 3 Μαρτίου 2016, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος μαζί με τον Γενικό Διευθυντή της ΜΚΟ «Αποστολή» της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών (και μετέπειτα Πολιτικό Διοικητή του Αγίου Όρους) Κωνσταντίνο Δήμτσα, πραγματοποίησε συμβολική επίσκεψη σε 1.700 τουλάχιστον μετανάστες και πρόσφυγες που βρισκόταν συγκεντρωμένοι στο Λιμάνι του Πειραιά, συζήτησε μαζί τους και στην συνέχεια τους προσέφερε μεσημεριανό γεύμα που ετοίμασε η ΜΚΟ «Αποστολή». Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος θεώρησε σκόπιμο να παρευρεθεί σε αυτή την επίσκεψη προς τους μετανάστες χωρίς να φέρει Σταυρό και Εγκόλπιο.

Στις 26 Μαρτίου, ο διευθυντής Τύπου της Αρχιεπισκοπής Χάρης Κονιδάρης δήλωσε σχετικά με την ενέργεια του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου να εμφανιστεί χωρίς Σταυρό και Εγκόλπιο: «ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος βαθύτατα πιστεύει ότι η παρουσία του με το απλό ράσο του Ορθόδοξου κληρικού αρκεί για να δώσει ξεκάθαρη μαρτυρία Χριστού και Εκκλησίας. Η ποιμαντική, άλλωστε, του Ορθόδοξου παπά προς τον άνθρωπο που δοκιμάζεται, απαιτεί απλότητα και διάκριση και δεν πραγματοποιείται με την επίδειξη σε τόπους δυστυχίας των διακριτικών του αξιώματός του». Σύμφωνα με αυτή τη δήλωση του διευθυντή Τύπου της Αρχιεπισκοπής, κατά τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο η ξεκάθαρη μαρτυρία του Χριστού και της Εκκλησίας δεν περιλαμβάνει τον Τίμιο Σταυρό και το Εγκόλπιο (τα οποία τα θεωρεί απλά διακριτικά του αξιώματός του), καθώς αρκεί (;) μόνο το απλό ράσο του Ορθοδόξου κληρικού.

Όμως, στις 23 Μαρτίου ο μητρ. Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ αποκάλυψε μια διαφορετική πτυχή που βρίσκεται πίσω από την αφαίρεση του Σταυρού και των «διακριτικών του αξιώματος» του Αρχιεπισκόπου, καθώς αναφέρθηκε σε ένα γεγονός που του εκμυστηρεύτηκε ο μητρ. Πειραιώς Σεραφείμ και αφορά την αντίδραση των μεταναστών (μουσουλμάνων στην συντριπτική τους πλειοψηφία) στη θέα του Τιμίου Σταυρού. Συγκεκριμένα, ο μητρ. Καισαριανής ανέφερε «ο Μητροπολίτης Πειραιώς πήγε να μοιράσει τρόφιμα στο λιμάνι όπου έχουν τους πρόσφυγες και φορούσε ένα σκουφάκι που είχε τον σταυρό πάνω. Τότε ένας από αυτούς που ήταν εκεί του είπε να το βγάλεις αυτό». Επιπρόσθετα, ο μητρ. Καισαριανής συσχέτισε την ενόχληση του πρόσφυγα (από την παρουσία του Σταυρού στο σκουφάκι του μητρ. Πειραιώς) με την απόφαση του Αρχιεπισκόπου να εμφανιστεί χωρίς Σταυρό και Εγκόλπιο στους χώρους συγκέντρωσης των μεταναστών, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Μην ξεχνάτε ότι ο Αρχιεπίσκοπος πήγε εκεί στο λιμάνι να μοιράζει φαγητό στους πρόσφυγες χωρίς εγκόλπιο παρακαλώ». Τέλος, ο μητρ. Καισαριανής αποκάλυψε τον ύποπτο, επικίνδυνο και διττό ρόλο του πρόσφυγα που αντέδρασε στην θέα του Σταυρού, καθώς ο Λιμενάρχης διεμήνυσε στον μητρ. Πειραιώς ότι ο ενοχλημένος πρόσφυγας ήταν «πράκτορας από εκεί κάτω…».

Μέσα σε ένα ζοφερό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί από την αθρόα άφιξη μεταναστών στη χώρα μας και τους κινδύνους που αυτή εγκυμονεί για την ελληνική κοινωνία, η Αρχιεπισκοπή Αθηνών μέσω των υπηρεσιών της ΜΚΟ «Αποστολή», λειτουργεί ως ένα κοινωφελές ίδρυμα της Πολιτείας, προσφέροντας ασπίδα προστασίας προς τους μετανάστες και πρόσφυγες. Όμως μέσα σε ένα δαιδαλώδες δίκτυο συνεργασίας με την Πολιτεία, η διοικούσα Εκκλησία έχει ήδη δηλώσει την υποταγή της στον Καίσαρα. Για τους εκκλησιαστικούς ταγούς η μαρτυρία της Εκκλησίας σε ένα πολυθρησκειακό περιβάλλον (ως επί το πλείστον μουσουλμανικό) δεν περιλαμβάνει τον Τίμιο και Ζωοποιό Σταυρό και η «Νέα Κανονικότητα» που ευαγγελίζεται η Πολιτική εξουσία βρίσκει πλέον πρόσφορο έδαφος και ανοιχτό το δρόμο για να αναπτυχθεί και να εδραιωθεί.

β) Ιερός Ναός και καμπαναριό χωρίς Σταυρό στο εξώφυλλο του «εναρμονισμένου» σχολικού βιβλίου του ΜτΘ (2020)

Το εξώφυλλο του νέου μεταβατικού βιβλίου του ΜτΘ της Γ΄ Γυμνασίου με τίτλο «Η μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο» ήρθε ουσιαστικά να δώσει μια μαρτυρία αντορθοδόξου και αντιεκκλησιαστικού πνεύματος. Το έργο ζωγραφικής του ζωγράφου Μπάμπη Πυλαρινού, που αποτυπώνεται στο εξώφυλλο, απεικονίζει τον Ι.Ν. Αγίου Διονυσίου Ζακύνθου, από τον οποίο όμως απουσιάζει ο Τίμιος Σταυρός από τον Ιερό Ναό και το καμπαναριό. Επιπρόσθετα, το καμπαναριό χωρίς την παρουσία του Σταυρού και με την προσθήκη «ελικοειδών απολήξεων» στην κορυφή του, προσομοιάζει περισσότερο με ένα μουσουλμανικό μιναρέ

Εκτός όμως από την βλάσφημη και ανίερη αποδόμηση της μαρτυρίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας που απεικονίζεται στο εξώφυλλο του βιβλίου (αφαίρεση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού από τον Ιερό Ναό και το καμπαναριό) και την παραπομπή στον μουσουλμανισμό (καμπαναριό που προσομοιάζει με μιναρέ), το διαθρησκειακό βιβλίο των Θρησκευτικών προβάλει και το έργο της ΜΚΟ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «Αποστολή» καθώς και την προσφορά της προς τις ευάλωτες ομάδες και τους πρόσφυγες/μετανάστες (κεφ. «ii. Παράδειγμα μίμησης Χριστού: «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών», σελ. 19). Έτσι, το βιβλίο των Θρησκευτικών με τίτλο «Η μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο» παρουσιάζει ως παράδειγμα μίμησης Χριστού, το κοινωνικό έργο προς τις ευπαθείς ομάδες και τους μετανάστες ενώ την ίδια στιγμή, ο Ιερός Ναός και το καμπαναριό που απεικονίζονται στο εξώφυλλο, παρουσιάζονται χωρίς τον Τίμιο και ζωοποιό Σταυρό. 

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, δημοσιεύοντας μέσω Δελτίου Τύπου την «ικανοποίησή της» για τα βιβλία των θρησκευτικών και χαρακτηρίζοντας τα ως «απολύτως εναρμονισμένα με τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ», αποδέχεται βλασφήμως την αφαίρεση του ιερότερου συμβόλου της Χριστιανοσύνης. Για τη διοικούσα εκκλησία και τους σύγχρονους εκκλησιαστικούς ταγούς, η μαρτυρία του Χριστού και της Εκκλησίας δεν περιλαμβάνει τον Τίμιο Σταυρό και η υποταγή στον Καίσαρα φαίνεται να είναι ολοκληρωτική.

Β) Τα νέα μεταβατικά βιβλία των Θρησκευτικών δεν εναρμονίστηκαν με τις αποφάσεις του ΣτΕ

α) Ιστορικό 

Με αποφάσεις που έλαβε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) το 2018 και 2019, ακυρώθηκαν τα προηγούμενα απαράδεκτα, πολυθρησκειακά Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών (ΜτΘ). Συγκεκριμένα:

i) Το 2018: Mε τις υπ’ αριθμ. 660/2018 και 926/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ ακυρώθηκε το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών του Υπουργού Παιδείας επί ΣΥΡΙΖΑ, Νικολάου Φίλη.

ii) Το 2019: Mε τις υπ’ αριθμ. 1749 και 1750/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ ακυρώθηκε το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών του Υπουργού Παιδείας επί ΣΥΡΙΖΑ, Κωνσταντίνου Γαβρόγλου. Σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου έκρινε κατά πλειοψηφία ότι: «πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές».

Στις 19 Δεκεμβρίου 2019 και επί θητείας της Υπουργού Παιδείας της ΝΔ Νίκης Κεραμέως, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συγκρότησε Επταμελή Επιστημονική Επιτροπή με αντικείμενο την «εισήγηση για την βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε., για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το Μάθημα των Θρησκευτικών». 

Τον Σεπτέμβριο του 2020, τα νέα μεταβατικά βιβλία του ΜτΘ ήρθαν να αντικαταστήσουν τα ακυρωμένα από το Συμβούλιο της Επικρατείας βιβλία των τέως υπουργών Παιδείας Νικ. Φίλη και Κων. Γαβρόγλου. Δυστυχώς όμως, ενώ αυτά τα βιβλία δεν συμμορφώθηκαν με τις αποφάσεις του ΣτΕ, η ΔΙΣ απέδειξε το εκκοσμικευμένο φρόνημά της και την υποταγή της στο Καίσαρα, καθώς με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 3 Σεπτεμβρίου 2020 «εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι τα εν λόγω βιβλία είναι απολύτως εναρμονισμένα με τις πρόσφατες αποφάσεις της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε., 1749/2019, 1750/2019 και 1752/2019».

β) Επταμελής Επιτροπή του ΙΕΠ και ο θεολογικός σύνδεσμος «Καιρός»

Στα τέλη του προηγούμενου έτους (19 Δεκεμβρίου 2019), το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συγκρότησε Επταμελή Επιστημονική Επιτροπή με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. Όμως, όπως χαρακτηριστικά αποκάλυψε ο κ. Χαράλαμπος Άνδραλης σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στις 6 Ιανουαρίου 2020, τουλάχιστον πέντε από τα επτά μέλη της Επιτροπής (για τα δύο δεν είχαν βρεθεί σχετικές πληροφορίες) είτε είχαν δώσει διαπιστευτήρια αφοσίωσης στην πολυθρησκειακή κατεύθυνση του μαθήματος, είτε συνεργαζόταν με πρόσωπα και φορείς που αγωνίστηκαν για την επιβολή του αντισυνταγματικού μαθήματος. 

Παραθέτουμε κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία για τα πέντε από τα επτά μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο του κ. Άνδραλη:

  • Ο κ. Κωνσταντίνος Κορναράκης (πρόεδρος της Επταμελούς Επιστημονικής Επιτροπής): Είναι συνεργάτης του θεολογικού συνδέσμου «Kαιρός» και συμμετέχει ως ομιλητής σε σχετικά συνέδρια.
  • Ο κ. Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης: Eίναι ένθερμος υποστηρικτής των ακυρωθέντων προγραμμάτων σπουδών, των οποίων υπήρξε και αξιολογητής. Σε συνέντευξή του που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του συνδέσμου «Καιρός» τόνισε ότι «η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του Υπουργείου»[5]. Ο κ. Κουκουνάρας Λιάγκης είναι επιπλέον συνεργάτης της οργάνωσης Αριγκάτου, κατεγνωσμένης από την Εκκλησία της Ελλάδος ως ασυμβίβαστης προς την Ορθόδοξη Πίστη, στο πρόγραμμα (Learning to live together) της οποίας βασίστηκαν τα παράνομα προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά.
  • Ο κ. Κωνσταντίνος Πρέντος: Έχει εκπονήσει διδακτορική διατριβή με τίτλο «Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου».
  • Η  κ. Ξανθή Αλμπανάκη: Με δύο ιστοσελίδες της προώθησε και προωθεί τα ακυρωθέντα προγράμματα σπουδών και άλλες δραστηριότητες του «Καιρού»
  • Η κ. Ελένη Μαράκη, πρόεδρος του ΙΑΚΕ, έλαβε συγχαρητήρια για το διορισμό της στην επιτροπή από φανατικούς πολέμιους του ορθόδοξου μαθήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στους οποίους υποσχέθηκε ότι θα «προσπαθήσει τα μέγιστα να δικαιώσει όσους την εμπιστεύτηκαν». 

Τέλος, το ίδιο άρθρο αποκαλύπτει ότι ο θεολογικός σύνδεσμος «Καιρός» είχε στηρίξει με κάθε τρόπο (και δικαστικά) τα αντισυνταγματικά προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά και σε ανακοίνωση τύπου έκτακτης γενικής συνέλευσής του (26 Δεκεμβρίου 2019) είχε εκτιμήσει θετικά την σύσταση της Επταμελούς Επιτροπής από το ΙΕΠ.

γ) Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων: «Τα μεταβατικά βιβλία των Θρησκευτικών που δεν συμμορφώνονται με τις αποφάσεις του ΣτΕ ενέκρινε η Ιερά Σύνοδος!»

Στις 11 Σεπτεμβρίου 2020, η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) εξέδωσε Δελτίο Τύπου με τίτλο «Τα μεταβατικά βιβλία των Θρησκευτικών που δεν συμμορφώνονται με τις αποφάσεις του ΣτΕ ενέκρινε η Ιερά Σύνοδος!». Η ΠΕΘ σύστησε ειδικές επιτροπές και μελέτησε εξονυχιστικά -λέξη προς λέξη- τα μεταβατικά Προγράμματα και Βιβλία σε σύγκριση με τις αποφάσεις του ΣτΕ και διαπίστωσε ότι δεν είναι εναρμονισμένα με τις αποφάσεις του ΣτΕ.

Παραθέτουμε μερικές μόνο από τις θέσεις της ΠΕΘ ως προς τα νέα μεταβατικά Προγράμματα και Βιβλία που περιγράφονται σε αυτό το αποκαλυπτικό Δελτίο Τύπου:

Στην πραγματικότητα δεν έχουν συμμορφωθεί, αφού διατηρούν όλα εκείνα τα στοιχεία, που αποτελούν το βασικό μοχλό της διάλυσης του ΜτΘ, δηλαδή, τη δομή, τη φιλοσοφία, το περιεχόμενο, τον πυρήνα και τον γενικό προσανατολισμό των ακυρωμένων από το ΣτΕ Προγραμμάτων και Βιβλίων. Κατά συνέπεια, η συμμόρφωση στις αποφάσεις του ΣτΕ έγινε μερικώς και όχι «πλήρως», αφού η μοναδική, όντως θετική, συμμόρφωση αφορά στην αφαίρεση των πολυθρησκειακών στοιχείων από Θεματικές Ενότητες των Φακέλων και στη μεταφορά τους σε άλλες ξεχωριστές ενότητες, κυρίως των Βιβλίων της Γ’ Γυμνασίου και Β’ Λυκείου.

– Ο θεολογικός προσανατολισμός των Βιβλίων δεν εναρμονίζεται με το όλον της θεολογικής Παράδοσης, αλλά με κάποιο, υποκειμενικά αρεστόν, μέρος της, με αποτέλεσμα να μην έχει η ύλη χριστοκεντρική στόχευση.

– Οι δογματικές αλήθειες της πίστεως παρουσιάζονται είτε αποσπασματικά είτε κολοβωμένες […]. 

– Οι ορθόδοξοι μαθητές/τριες μεθοδικά οδηγούνται τελικά στο ίδιο μαθησιακό αποτέλεσμα, που στόχευαν και τα ακυρωμένα από το ΣτΕ Προγράμματα, δηλαδή στην ουδετεροθρησκεία.

– Τα Προγράμματα και τα βιβλία της κ. Κεραμέως, τα οποία στην ουσία επιχειρούν να επαναλάβουν το εγχείρημα Γαβρόγλου, όσον αφορά στην παράκαμψη των αποφάσεων του ΣτΕ, πάσχουν θεολογικά, παιδαγωγικά και νομικά σε πάρα πολλά σημεία.

– Η ύλη τους εμφανέστατα απηχεί το πνεύμα των ακυρωμένων φακέλων Διαμαντοπούλου – Φίλη – Γαβρόγλου […].

– Ο τελικός στόχος των Προγραμμάτων και των Βιβλίων της κ. Κεραμέως αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων ότι είναι ο ίδιος με εκείνον των ακυρωμένων Προγραμμάτων Διαμαντοπούλου – Φίλη – Γαβρόγλου, δηλαδή η μεθοδευμένη απομάκρυνση και αποξένωση των μαθητών/τριών από την ορθόδοξη πίστη τους.

Επομένως, δεν είναι εναρμονισμένα με τις αποφάσεις του ΣτΕ […].

Γ) Ο Τίμιος Σταυρός είναι το αγιότερο Σημείο και Σύμβολο της Πίστεώς μας

Η διοικούσα Εκκλησία δυστυχώς έφτασε στο σημείο να παραχαράσσει και να αλλοιώνει χωρίς αισχύνη την Ορθόδοξη Πίστη, λαμβάνοντας ανίερες, βλάσφημες και πρωτάκουστες αποφάσεις για τα διαθρησκειακά βιβλία του ΜτΘ και αποδεχόμενη με ικανοποίηση και χωρίς καμία διαμαρτυρία, την αφαίρεση του Σταυρού από το εξώφυλλο του σχολικού  βιβλίου της Γ’ Γυμνασίου. Όμως, ο Τίμιος και Ζωοποιός Σταυρός είναι το αγιότερο Σημείο και Σύμβολο της Πίστεώς μας. Ο μακαριστός Προηγούμενος της Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου, Γέροντας Γεώργιος Καψάνης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο Σταυρός είναι αναντικατάστατο χριστιανικό σύμβολο και ότι χωρίς αυτόν δεν νοείται Εκκλησία του σταυρωθέντος Χριστού:

«Ακόμη ο Σταυρός είναι όχι μόνο το αγιότερο και προσφιλέστερο, αλλά και το αναντικατάστατο χριστιανικό σύμβολο. Χωρίς αυτό δεν νοείται Εκκλησία του σταυρωθέντος Χριστού. Γι’ αυτό, οι αιρετικοί είτε δεν εκδηλώνουν την οφειλόμενη στον Τίμιο Σταυρό ευλάβεια, όπως οι Προτεστάντες ή Ευαγγελικοί, είτε το αρνούνται τελείως και το υβρίζουν, όπως οι Ιεχωβίτες».

Επίσης, ο φωτισμένος Γέροντας αποκάλυπτε την δύναμη του Τιμίου Σταυρού με μια διήγηση από το Γεροντικό, η οποία ανέφερε ότι ένα από τα τρία πράγματα που φοβούνται περισσότερο οι δαίμονες από τους χριστιανούς, είναι ο Σταυρός:

«Γράφει και στο Γεροντικό: «Ο Ιωάννης ο Βοστρηνός, άνθρωπος άγιος και με εξουσία κατά πνευμάτων ακαθάρτων, ρώτησε δαίμονες που κατοικούσαν μέσα σε κόρες και που εξ αιτίας τους ήταν κυριευμένες από μανία και υπέφεραν φοβερά, και τους είπε: «Ποια πράγματα φοβάστε από τους Χριστιανούς;» και αυτοί απάντησαν: «Έχετε πράγματι τρία μεγάλα πράματα· εκείνο που φοράτε στο λαιμό σας, εκείνο που λούζεστε στην εκκλησία κι εκείνο που τρώτε στη Λειτουργία». Αυτός ρώτησε πάλι: «Ποιό από τα τρία αυτά φοβάστε περισσότερο;» και αποκρίθηκαν: «Αν φυλάγατε καλά εκείνο που μεταλαμβάνετε, κανένας από μας δεν θα μπορούσε να βλάψει Χριστιανό». Αυτά λοιπόν που φοβούνται περισσότερο οι δαίμονες είναι ο Σταυρός, το Βάπτισμα και η θεία Κοινωνία»».

Είθε η δύναμη του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού να διαλύσει το δαιμονική μπόρα που πλήττει με μανία την πατρίδα μας και να επισκιάζει, στηρίζει και να ενδυναμώνει όλους τους πιστούς χριστιανούς, ώστε σε κάθε στιγμή και περίσταση, να υμνείται και να δοξολογείται το όνομα του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού.

«Σταυρός, ὁ φύλαξ πάσης της οἰκουμένης.

Σταυρός, ἡ ὡραιότης τῆς Ἐκκλησίας.

Σταυρός, βασιλέων τὸ κραταίωμα.

Σταυρός, πιστῶν τὸ στήριγμα.

Σταυρός, ἀγγέλων ἡ δόξα

καὶ τῶν δαιμόνων

τὸ τραῦμα»

(Ἐξαποστειλάριον)

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Το cheerleading στην ελληνική εκπαίδευση
Απαξιωμένες προσφορές μιας νέας εκκλησιαστικότητας
Υποχρεωτικά τα Θρησκευτικά με έντονο ολιστικό άρωμα…
Μετά την υποχρεωτική διδασκαλία της πλάνης στο ΜτΘ των τελευταίων χρόνων, σειρά έχει η…
Ο Κορωνοϊός κρατάει “βούρδουλα” και διώχνει από το μάθημα τους μαθητές που δε φορούν μάσκα!
ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ;
Μετά την υποχρεωτική διδασκαλία της πλάνης στο ΜτΘ των τελευταίων χρόνων, σειρά έχει η…
Υμνήτρια του GlobalPride η υπουργός α-Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως
Δ.Ι.Σ. για θρησκευτικά: Σεβόμαστε τις αποφάσεις του ΣτΕ, είμαστε σε αναμονή της εφαρμογής από…
Ο ΙΣΚΕ για την απόφαση του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
Κεραμέως για Θρησκευτικά: “Πρόθεσή μας είναι να συμμορφωθούμε απόλυτα με τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης”
Τα Θρησκευτικά Γαβρόγλου, η Κεραμέως και οι 30 βουλευτές της ΝΔ
– Η ΠΕθ αποκαλύπτει την Κεραμέως στον Πρωθυπουργό και την περιφρόνησή της!

Σχετικά άρθρα

Γιατί δεν πρέπει να θυμώνεις με τους εφήβους, αλλά να τους συμπονάς;

Αρθρογράφοι: Μαρία Κοσμίδου, Σοφίας Μακεδονοπούλου Απαντήσεις και λύσεις στα θέματα της εφηβείας μέσα από τα λόγια του π. Νικολάου Μανώλη… Στην πραγματικότητα η εφηβεία είναι μία ανακατάταξη. Οι μεταβολές σε σχέση...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.