Ελένη Παπασταματάκη

Νέες αγιοκατατάξεις – Να χαρούμε ή να κλάψουμε;

εικόνα άρθρου: Νέες αγιοκατατάξεις – Να χαρούμε ή να κλάψουμε;
Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη

Τι γίνεται όμως, όταν οι αγιοκατατάξεις γίνονται από αιρετίζοντες Πατριάρχες, μόνο και μόνο για να γλυκάνουν το λαό και να τον παραπλανήσουν;


Αγιοκατατάξεως συνέχεια…

Στις 26 Απριλίου, ο π. Βαρθολομαίος χοροστάτησε στην ακολουθία της τελετής υπογραφής των Πατριαρχικών και Συνοδικών Πράξεων, εντάξεως δύο νέων Αγίων στο εορτολόγιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. [1]

Πρόκειται για τον μοναχό Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη, τον σπουδαιότερο υμνογράφο της Εκκλησίας μας, του 20ου αιώνα και τον Οικουμενικό Πατριάρχη Ιερεμία τον Α΄.

Στην τελετή παραβρέθηκαν αρχιερείς μεταξύ των οποίων οι: Φιλαδελφείας Μελίτων, Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας Παντελεήμων, Ιωαννίνων Μάξιμος, Γαλλίας Δημήτριος, Κίτρους Γεώργιος κ.α.

Αυτοί που συμμετείχαν στην απόφαση της αγιοκατάταξης, εκτός τον π. Βαρθολομαίο, ήταν ο Γέρων Δέρκων Απόστολος, ο Αμερικής Ελπιδοφόρος, Καλλιουπόλεως και Μαδύτου Στέφανος, Σμύρνης Βαρθολομαίος, Σαράντα Εκκλησιών Ανδρέας και Προύσης Ιωακείμ.

Στην ομιλία του ο π. Βαρθολομαίος περιέγραψε εν συντομία μερικά γνωρίσματα της προσωπικότητας των δύο νέων αγίων και ανέλυσε τα περί αγιότητας και αγίων στην Εκκλησία μας.

Παρενθετικά θα υπενθυμίσουμε κάτι σημαντικό. Σε πολλές ομιλίες του ο μακαριστός αγωνιστής και Ομολογητής π. Νικόλαος Μανώλης, ελέγχοντας τις βλασφημίες και τα ανομήματα των οικουμενιστών, έκανε λόγο για μια ομελέτα και μία κουτσουλιά. Όσο απλό και αν ακούγεται αυτό, έχει μεγάλο βάθος και σημασία. Εξηγούσε τότε, ότι είναι πάγια τακτική των αιρετιζόντων και αιρετικών να χρησιμοποιούν αγιογραφικούς και πατερικούς λόγους και ταυτόχρονα να ρίχνουν και την κουτσουλιά, δηλαδή την αιρετική διδασκαλία. Και όλο αυτό προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πιστών και έπειτα να διοχετεύσουν ανενόχλητοι το δηλητήριο της πλάνης μέσα στις ευάλωτες ψυχές.

Έτσι ο π. Βαρθολομαίος ταίριαξε πράγματα ασυμβίβαστα μεταξύ τους, όπως αγιογραφικό χωρίο, λόγο του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά μαζί με κολυμπάριες και ζηζιούλιες διδασκαλίες.

Στην περίπτωσή του εφαρμόζεται πλήρως ο Ευαγγελικός λόγος «ὑποκριταί! καλῶς προεφήτευσε περί ὑμῶν Ἡσαΐας λέγων· ἐγγίζει μοι λαός οὗτος τῷ στόματι αὐτῶν καί τοῖς χείλεσίν με τιμᾷ, ἡ δέ καρδία αὐτῶν πόρρω ἀπέχει ἀπ’ ἐμοῦ·» (Ματθ.15, 7-8). Γιατί με το στόμα του είπε αυτά “… «Υπόδειγμα πλήρους αφοσιώσεως εις τον Χριστόν και εις την χάριν Του αποτελούν οι δύο Άγιοί μας, το ευάγγελον μήνυμα των οποίων είναι ότι μόνον ο Χριστός σώζει, ότι δεν υπάρχει ούτε εν τω ουρανώ ούτε εν τη γη άλλο όνομα, ει μη το υπέρ παν όνομα του Ιησού Χριστού, «εν ω δεί σωθήναι ημάς” (Πραξ. δ’, 12), αλλά δεν συμβαδίζουν με όσα κάνει.

Ως προς αυτούς τους νέους αγίους της Εκκλησίας μας, διατυπώθηκε σε σχετικό άρθρο της Κατάνυξης ο ακόλουθος προβληματισμός. «…Δεν γνωρίζω για ποιον ιδιαίτερο λόγο αγιοκατατάχθηκε ο Ιωακείμ Α’. Δεν έχω υπόψη μου κάποιο θεολογικό του έργο που να μαρτυρά την αγιότητά του ή αν το λείψανά του είναι θαυματουργά. Ίσως η αναγνώρισή του να οφείλεται στο ότι υπήρξε κτήτορας της μονής Σταυρονικήτα, η οποία διαχρονικά είναι φιλοπατριαρχική. Εκεί στο Πατριαρχείο θα γνωρίζουν καλύτερα. Πάντως μου έμεινε το παράπονο, γιατί ο Ιερεμίας Α’ και όχι ο Ιερεμίας Β᾿; Γιατί ο Ιερεμίας Α’ και όχι ο ήδη άγιος στην συνείδηση της Εκκλησίας, λόγιος μοναχός, Ιωσήφ Βρυέννιος, που πολέμησε την λατινική κακοδοξία, προείδε την άλωση της Πόλης και, ως άλλος προφήτης Ιερεμίας, κήρυξε την μετάνοια»;

Ποια η στάση του ποιμνίου μπροστά στις τόσες αγιοκατατάξεις του π. Βαρθολομαίου;

Είναι δυνατόν ένας πατριάρχης που επί των ημερών της πατριαρχείας του έχουν συντελεστεί τα φοβερότερα αιρετικά ανοίγματα, έχει πραγματοποιηθεί η Ψευδοσύνοδος του Κολυμπαρίου, έχει εγκατασταθεί στα σπλάχνα της Εκκλησίας μας η μεγάλη Ουκρανική σχισματοαίρεση, και τόσα άλλα βέβηλα, να έχει τέτοιο ενδιαφέρον για αγιοκατατάξεις; Δεν αποτελεί αυτό έναν ακόμα λαϊκισμό του οικουμενικού πατριάρχη; Ή μήπως δεν είναι στάχτη στα μάτια του ακατήχητου ποιμνίου; Δεν εξαγοράζει συνειδήσεις με αυτόν τον τρόπο; Θα τολμούσαμε να πούμε ακόμα…μήπως λάου λάου, μέσα στις αγιοκατατάξεις που κάνει,…έρθει οσονούπω και η αγιοκατάταξη του μασόνου πατριάρχη Αθηναγόρα; Ακούστηκε και αυτό…

Ή μήπως και αυτή η τακτική της εμπορευματοποίησης της αγιότητας, έρχεται να συνταιριάξει με την παραγωγή «αγίων» από τους παπικούς;

Στην Ορθοδοξία δεν έχουμε αγιοποίηση -όρος δυτικός- αλλά αναγνώριση της ήδη υπάρχουσας αγιότητας των συγκεκριμένων μελών της. Και οι γέροντες που προσφάτως αγιοκαταταχθηκαν τιμώνταν ήδη ως Άγιοι από τη συνείδηση του πιστού λαού ακόμα και πριν την οσιακή κοιμησή τους, όπως οι Άγιοι Ιωσήφ ο Ησυχαστής, γέροντας Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, γεροντας Δανιήλ Κατουνακιώτης κ.α. Ωστόσο, η αναγνώρισή τους και η καταχώρησή τους στο επίσημο Αγιολόγιο της διοικούσας Εκκλησίας αποτελεί μία ακόμη αγαλλίαση και ανάπαυση στο πλήρωμα της Εκκλησίας. Αυτά φυσικά θα ίσχυαν αν ο οικουμενικός πατριάρχης αγωνιζόμενος Ορθοδόξως και εν μετανοία υπέγραφε αυτές τις αγιοκατατάξεις. 

Άλλο όμως αυτό, και άλλο η βιομηχανία που έχει στήσει ο π. Βαρθολομαίος…

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Νέες αγιοκατατάξεις- Αγιόφιλος ή Αγιομάχος τελικά ο Βαρθολομαίος;
Αχ, μακαριστέ Καλλίνικε, σου έμελλε να αγιοκαταχθείς από Οικουμενιστές και εκκλησιομάχους!

Σχετικά άρθρα

Ο Πατριαρχικός Ναός στο Φανάρι κέντρο αντικανονικών συμπροσευχών μετά αιρετικών επισκόπων

Λουθηρανός αρχιεπίσκοπος «εκκλησιάστηκε» σε Θεία Λειτουργία, Παπικός επίσκοπος παρέστη στο Μ. Εσπερινό για την εορτή των Αγίων Αποστόλων Βαρθολομαίου και Βαρνάβα

Τραγικοί υμνητές του Καζαντζάκη

Άρθρο της Ελένης Παπασταματάκη Ο Οικουμενικός Πατριάρχης παρών σε εκδήλωση τιμής του Κρητικού συγγραφέα Το να προβάλλουν και να τιμούν τον Καζαντζάκη λογοτέχνες, φιλόλογοι, και γραμματιζούμενοι λογής λογής, είναι ένα αναπόφευκτο...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.