Ο σχισματικός Ντραμπίνκο εισήλθε στο Ιερό Βήμα του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγίας Παρασκευής και γονατιστός έκλινε την κεφαλήν του στην Αγία Τράπεζα…

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Την Ι. Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης επισκέφθηκε ο σχισματικός Ουκρανός ψευδεπίσκοπος Αλεξάντερ Ντραμπίνκο, της νέας ψευδοεκκλησίας της Ουκρανίας, την 12η Οκτωβρίου.

Φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες που αντλούνται από τον προσωπικό λογαριασμό του αχειροτόνητου Ουκρανού «επισκόπου» σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (1, 2), αποκαλύπτουν ότι:

α) Ο Μητροπολίτης Λαγκαδά Πλάτων δέχθηκε το σχισματικό Ντραμπίνκο στα γραφεία της Ι. Μητροπόλεως Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης.

β) Ο σχισματικός Ουκρανός μετέβη στον τάφο του μακαριστού Μητροπολίτη Λαγκαδά Ιωάννη Τασσιά, ο οποίος βρίσκεται όπισθεν του Ιερού Βήματος του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά. Φορώντας άμφια και θυμιάζοντας τον τάφο, ο Αλεξάντερ Ντραμπίνκο τέλεσε δέηση (πιθανότατα τρισάγιο), συμπροσευχομένου του Μητροπολίτη Λαγκαδά, Πλάτων.

γ) Ο σχισματικός Ντραμπίνκο εισήλθε στο Ιερό Βήμα του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά και γονατιστός έκλινε την κεφαλήν του στην Αγία Τράπεζα.


«Προσκυνηματική» επίσκεψη του Ντραμπίνκο στον Ελλαδικό χώρο τον Νοέμβριο του 2019 και η άτακτη φυγή

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται τη πατρίδα μας ο σχισματικός Ουκρανός Ντραμπίνκο. Τον Νοέμβριο του 2019, είχε πραγματοποιήσει το πρώτο μεγάλο «προσκύνημα» στον Ελλαδικό χώρο, μαζί με τον επίσης σχισματικό Ουκρανό ψευδεπίσκοπο Βίννιτσας, Συμεών. 

Η άμεση όμως κινητοποίηση και αντίδραση των ευλαβών πιστών και του κλήρου είχαν αποτρέψει τα άνομα σχέδια τους, τους ανάγκασαν σε συνεχείς τροποποιήσεις του «προσκυνηματικού» τους προγράμματος και σε άτακτη φυγή.

Χαρακτηριστικά, υπενθυμίζουμε ότι στην Πάτρα, η ομολογιακή αντίδραση ενός ευλαβούς χριστιανού, του κ. Σπύρου Ζορμπαλά, καθώς και μίας ομάδα πιστών Ορθοδόξων, είχε αποτρέψει τους σχισματικούς Ουκρανούς από το να παρευρεθούν σε Θεία Λειτουργία στον Ι. Ναό του Αγίου Ανδρέα. 

O σεβάσμιος π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σχολίαζε σχετικά με την κίνηση του κ. Ζορμπαλά:

«… ἡ κίνησή του πέτυχε, διότι κατατρόμαξε τοὺς σχισματικοὺς, ὥστε ἀναγκάστηκαν νὰ ἀλλάξουν τὸ πρόγραμμά τους καὶ νὰ μὴν παραβρεθοῦν σὲ Θ. Λειτουργία στὸν Ἱ. Ναὸ τοῦ Πρωτοκλήτου! Ἐπιβεβαιώθηκε γιὰ ἄλλη μία φορὰ τὸ τοῦ Μωϋσέως: «διώξεται εἷς χιλίους καὶ δύο μετακινήσουσι μυριάδας»».


Ιεροί Κανόνες: Απαγορεύεται αυστηρά η κοινωνία με τους σχισματικούς – Διακοπή μνημόνευσης (Αποτείχιση)

Η χορήγηση αυτοκεφαλίας στην νέα Ουκρανική ψευδοεκκλησία από το Οικουμενικό Πατριαρχείο έγινε κατά παράβαση πλήθους Ιερών Κανόνων και δεν καθιστά τους σχισματικούς Εκκλησία. 

Σχετικά με το ποια πρέπει να είναι η στάση των κληρικών και των λαϊκών, απέναντι σε όσους κοινώνησαν προσευχητικά με τους σχισματοαιρετικούς της Ουκρανίας (πχ. Μητροπολίτη Λαγκαδά Πλάτων), η Σύναξη Ορθοδόξων Μοναχών και Κληρικών υπογραμμίζει στη «Διακήρυξη αφύπνισης και αντίστασης: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»» (Δεκέμβριος 2019):

«Ἀπαγορεύεται ἑπομένως αὐστηρά ἡ κοινωνία μέ τούς σχισματικούς, ἰδιαίτερα ἡ προσευχητική, ἡ λειτουργική. Ὅσοι κοινωνοῦν μέ ἀκοινωνήτους καθίστανται καί αὐτοί ἀκοινώνητοι, ἰδιαίτερα δέ ὅσοι κοινωνοῦν μέ καθηρημένους κληρικούς πρέπει νά καθαιροῦνται καί αὐτοί.

Γιά τήν ἐφαρμογή αὐτῶν τῶν Κανόνων πού εἶναι σαφέστατοι πρέπει νά ληφθοῦν ὑπ᾽ ὄψιν τά ἑξῆς. Οἱ δικοί μας κληρικοί, οἱ Ἑλλαδίτες, ἀλλά καί τῶν ἄλλων δικαιοδοσιῶν τῆς Κωνσταντινούπολης καί τῆς Ἀλεξάνδρειας, πού ἐκοινώνησαν προσευχητικά μέ τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, οὐσιαστικά εἶναι ἀκοινώνητοι, καί πρέπει νά ἀποφεύγεται ἡ κοινωνία μέ αὐτούς, δηλαδή οἱ ἄλλοι κληρικοί καί οἱ λαϊκοί δέν πρέπει νά ἐκκλησιάζονται ἐκεῖ πού λειτουργοῦν ἤ νά ἔχουν ἄλλες σχέσεις. Οἱ κληρικοί μάλιστα πρέπει στά πλαίσια τῆς μή κοινωνίας νά διακόψουν τήν μνημόνευση, οἱ μέν ἐπίσκοποι τοῦ πατριάρχου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, οἱ δέ πρεσβύτεροι καί διάκονοι τῶν ἐπισκόπων ὡς μή «ὀρθοτομούντων τόν λόγον τῆς ἀληθείας»».

Η Ιεροκανονική Αποτείχιση (ή διακοπή μνημοσύνου του αιρετικού ή αιρετίζοντος επισκόπου), συνιστάται από τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου (861) του Μ. Φωτίου, εφαρμόστηκε από πλήθος μεγάλων Αγίων Πατέρων και ομολογητών, και αποτελεί το θεάρεστο και Αγιοπατερικό τρόπο αντίδρασης στην αίρεση και την πλάνη.

Ο πιστός κλήρος και λαός καλούνται να διαφυλάξουν τα Ιερά και τα Όσια της Μίας, Αγίας και Αποστολικής Εκκλησίας, από τους ασεβείς και αχειροτόνητους σχισματικούς, καθώς και τους εγχώριους αιρετίζοντες ψευδοδιδασκάλους και λυκοποιμένες, ακολουθώντας την περίφημη απάντηση των Πατριαρχών της Ανατολής (1848) προς τον πάπα: «ὁ Λαὸς τοῦ Θεοῦ εἶναι ὁ φύλακας τῆς θρησκείας».

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην “Ένωση των Εκκλησιών”
Μιαρά «συλλείτουργα» του σχισματικού ψευδεπισκόπου Ολβίας – Η λίστα της αισχύνης