Επικαιρότητα

Έρευνα: Ο σατανικός συμβολισμός της εικόνας που δώρισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στον Πάπα Φραγκίσκο

εικόνα άρθρου: Έρευνα: Ο σατανικός συμβολισμός της εικόνας που δώρισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στον Πάπα Φραγκίσκο

“… Το δώρο κρύβει υψηλούς συμβολισμούς με θρησκευτικές, ηθικές και άλλες αποκρυφιστικές προεκτάσεις. ”

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Το δώρο σκάνδαλο

Ένα από τα παραλειπόμενα της επίσκεψης του Πάπα στην Ελλάδα που μας έκανε εντύπωση είναι το δώρο του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου προς τον Πάπα Φραγκίσκο. Ο προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας κατά την ανταποδοτική του επίσκεψη στην Αποστολική Νουτσιατούρα δώρισε στον Πάπα αντίγραφο ενός πίνακα του Andy Warhol (Άντι Γουόρχολ) με τον τίτλο Madonna Litta.

Ως είθισται τα δώρα σε τέτοιες επισκέψεις έχουν έναν συμβολισμό. Ποιος άραγε είναι ο συμβολισμός που κρύβει αυτό το δώρο; Σύμφωνα με την Αρχιεπισκοπή “…Το εν λόγω έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για τους εξής λόγους: Ο πίνακας του Da Vinci είναι ιδιαίτερα πολυσυζητημένος (τέθηκε σαν θέμα αν είναι δημιούργημά του ή του μαθητή του κατόπιν υποδείξεων). Παράλληλα, ο πίνακας αυτός δημιουργήθηκε από τον Andy Warhol, μια άκρως πολυσχιδή προσωπικότητα, και αναδεικνύει την θρησκευτική πλευρά των έργων του Warhol, τα οποία τώρα αρχίζουν και γίνονται πιο γνωστά”.

Είναι τόσο απλά τα πράγματα; Όχι βέβαια! Το δώρο, όπως θα αποκαλύψουμε, κρύβει άλλους υψηλούς συμβολισμούς με θρησκευτικές, ηθικές και άλλες αποκρυφιστικές προεκτάσεις. Προτού όμως φθάσουμε στα συμπεράσματα, είναι απαραίτητο να πούμε λίγα λόγια για τον δημιουργό και το έργο του.

Ο δημιουργός

Δημιουργός του έργου είναι ο νεοϋρκέζος καλλιτέχνης Άντι Γουόρχολ (Andy Warhol). O Άντι Γουόρχολ γεννήθηκε το 1928 στο Πίτσμπουργκ και πέθανε το 1987 στη Νέα Υόρκη όπου έζησε και μεγαλούργησε. Στην Νέα Υόρκη βρέθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 εργαζόμενος ως σχεδιαστής παπουτσιών. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 άρχισε να ασχολείται με την ζωγραφική και έγινε γνωστός χάρη στα ποπ άρτ έργα του, ώστε το όνομα του Άντι Γουόρχολ να συνδεθεί ανεξίτηλα με την ποπ αρτ κουλτούρα.

Ο εικαστικός, σκηνοθέτης, ζωγράφος, φωτογράφος Άντυ Γουόρχολ

Ποπ άρτ στα ελληνικά σημαίνει λαϊκή τέχνη, αλλά η σημασία της είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτό που στα ελληνικά ονομάζουμε λαϊκή τέχνη. Η ποπ άρτ θέλει να ανεβάσει στο επίπεδο της τέχνης την κουλτούρα του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου, με τον καταναλωτισμό του, τα γήινα πρότυπα, την έλλειψη ιδανικών. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ποπ άρτ καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από καθημερινά αντικείμενα τα οποία αναπαρήγαγαν στα έργα τους, όπως κονσέρβες, κουτιά κόκα κόλα, κά. Όλα τα αντικειμενα αντιμετωπίζονται εξ ίσου ως εικαστικά στοιχεία, χωρίς να γίνεται ηθική διάκριση ανάμεσα σε μία εικόνα της Παναγίας, μια φωτογραφία της Μέριλιν Μονρόε και ένα μπουκάλι αναψυκτικού.

Raphael Madonna-$6.99, έργο του Άντυ Γουόρχολ

Ο Γουόρχολ έζησε βίο έκλυτο. Δήλωνε άφυλος, αλλά οι ομοφυλοφιλικές του περιπέτειες ήταν διαρκείς, από την μετοίκησή του στην Νέα Υόρκη μέχρι και τον θάνατό του. Για μεγάλο διάστημα το εργαστήριό το με το παρατσούκλι factory ήταν τόπος συνάντησης καλλιτεχνών, διασημοτήτων, ναρκομανών, ομοφυλοφίλων κα.

Θρησκευτικά ο Γουόρολ ανήκε στην “βυζαντινή” ή ελληνόρυθμη καθολική Εκκλησία της Αμερικής, δηλαδή των καθολικών που ακολουθούν το τελετουργικό της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Εν ολίγοις ο Γουόρχολ ήταν ουνίτης. Η θρησκευτική πλευρά του Γουόρχολ παρουσιάστηκε σε έκθεση του Μουσείου Άντυ Γουόρχολ στο Πίτσμπουργκ με τίτλο Άντυ Γουόρχολ: “Αποκάλυψη”.

Η Madonna Litta του Da Vinci

Αφορμή για τον πίνακα του Γουόρχολ στάθηκε ένας πίνακας του 15ου αιώνα, ο οποίος αποδίδεται στον Λεονάρντο ντα Βίνσι. Ο πίνακας παριστά την Παναγία γαλακτοτροφούσα και είναι γνωστός ως Madonna Litta, από την ιταλική οικογένεια Litta η οποία τον είχε στην συλλογή της.

Madonna Litta, έργο του Leonardo da Vinci

Ο αυθεντικός πίνακας της Madonna Litta ανήκει στο πνευματικό ρεύμα της Αναγέννησης. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα αριστούργημα της θρησκευτικής ζωγραφικής της Δύσης, απέχει όμως πολύ από το να χαρακτηριστεί αγιογραφία. Οι μορφές του Χριστού και της Παναγίας αποδίδονται με έναν αισθησιακό νατουραλισμό, με τα φλωρεντινά ενδύματα και την κόμωση της Παναγίας, τα χοντρούλικα ποδαράκια του Χριστού, το πιάσιμο του στήθους και το βλέμμα προς τον θεατή. Χαρακτηριστικό στοιχείο της ύστερης Αναγέννησης είναι και η έλλειψη φωτοστέφανου στα ιερά πρόσωπα.

Η madonna litta του Άντι Γουόρχολ

Το δώρο του Αρχιεπισκόπου στον πάπα, αντίγραφο της Madonna Litta, έργο του Άντυ Γουόρχολ.

Ο πίνακας του Γουόρχολ παραπέμπει στο αναγεννησιακό του πρότυπο ως προς το εξωτερικό σχέδιο, αλλά όλα τα άλλα στοιχεία του είναι ενταγμένα μέσα στο πνεύμα του νεοϋορκέζου καλλιτέχνη. Η μορφή της Παναγίας και του Χριστού του Λεονάρντο χάνουν την όποια πνευματικότητά τους και γίνονται συγκεχυμένες φόρμες, γεμάτες χαρακιές με αλλοιωμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων. Προκαλεί εντύπωση η φροντίδα του καλλιτέχνη για την μη απόδοση των ματιών. Οι μορφές δεν έχουν βλέμμα και στη θέση των ματιών προβάλλουν απόκοσμα σχήματα που προκαλούν αποστροφή. Είναι μάλιστα γνωστό ότι το βλέμμα στην ζωγραφική, και μάλιστα στην αγιογραφία, είναι αυτό που μαγνητίζει, είναι ο καθρέφτης της ψυχής του εικονιζόμενου προσώπου, που φανερώνει την ψυχική του διάθεση και την προσωπικότητά του. Σε ένα άλλο επίπεδο τα έργα φανερώνουν και την ψυχική διάθεση του καλλιτέχνη, καθώς εκ του περισσεύματος της καρδιάς ζωγραφίζει και το χέρι. Στην Madonna Litta του Γουόρχολ το βλέμμα των προσώπων όχι μόνο τα αποϊεροποιεί αλλά τα υπερακοντίζει στην σφαίρα του δαιμονικού, αποκαλύπτοντας στοιχεία της σκοτεινής προσωπικότητας του καλλιτέχνη τη στιγμή της δημιουργίας του έργου. Η Madonna του Γουόρχολ είναι οτιδήποτε άλλο, εκτός από το αγνό, το άσπιλο, το αμόλυντο, το άφθορο, και το άχραντο.

Ο συμβολισμός του δώρου

Είθισται, όπως είπαμε στην αρχή, τα δώρα σε επισκέψεις τέτοιου υψηλού επιπέδου να έχουν ένα συμβολισμό, με σκοπό να τονίσουν μια ιδέα, ένα ιστορικό γεγονός, να τιμήσουν ένα στοιχείο της προσωπικότητας του υψηλού καλεσμένου ή να προβάλουν ένα στοιχείο της εθνικής ταυτότητας και ιστορίας του δωρητή. Και μάλιστα είθισται, κατά την επίδοση τους δώρου, ο επιδίδων να φανερώνει τον συμβολισμό αυτό. Σύμφωνα λοιπόν με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, το δώρο απλά αναδεικνύει την θρησκευτική πλευρά του Γουόρχολ χωρίς κάποιον άλλο συμβολισμό. Όμως σύμφωνα με όσα αναφέραμε προηγουμένως ο συμβολισμός υπάρχει αλλά γίνεται κατανοητός μόνο μεταξύ των μυημένων, δωρητή και δωρεοδόχου.

Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ συμβολίζει την πνευματική συγγένεια των δύο θρησκευτικών ηγετών, Πάπα και Αρχιεπισκόπου. Ο κοινός τους τόπος, όπου συναντιούνται Ιερώνυμος και Φραγκίσκος, οικουμενιστική Ανατολή και παπική Δύση, είναι η θρησκευτικότητα του Άντι Γουόρχολ, δηλαδή ο ουνιτικός καθολικισμός ως προς το τυπικό μέρος της λατρείας και ο αντιχριστιανισμός ως άρνηση του νόμου του Θεού στην προσωπική ζωή, στις αντιλήψεις, στον κοινωνικό βίο.

Αυτός είναι κ. Ιερώνυμε ο συμβολισμός του δώρου. Πράγματι, είτε εσείς είτε οι σύμβουλοί σας βρήκατε έναν ευφάνταστο τρόπο, άκρως συγκεκαλυμμένο που παραπέμπει σε μασονικού τύπου σημάδια, να δηλώσετε στον υψηλό καλεσμένο την υποταγή της Ελλαδικής Εκκλησίας στον αντίχριστο πάπα. Όμως διέλαθε της προσοχής σας ότι παίξατε εν ού παικτοίς. Δωρίζοντας αυτό το έκτρωμα στον Πάπα ως Αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος προσβάλατε βάναυσα την Παναγία μας. Η βλασφημία αυτή προς το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου δεν θα μείνει αναπάντητη. Όπως η Υπέρμαχος Στρατηγός ταπείνωσε τους Ιταλούς για την ασέβεια τους να τορπιλίσουν την “Έλλη” την ημέρα της εορτής της τον δεκαπενταύγουστο του 1940, έτσι θα ταπεινώσει και εσάς προσωπικά και τους ομόφρονές σας για την βλασφημία αυτή.

Εναλλακτικές προτάσεις για δώρα

Τα επόμενα χρόνια οι επισκέψεις του Πάπα στην Ελλάδα είναι βέβαιο ότι θα πυκνώσουν. Παρά τις καταιγιστικές εξελίξεις οι οποίες προμηνύουν την ανακήρυξη της ένωσης των Εκκλησιών, εμείς παραμένουμε ως χριστιανοί αθεράπευτα ρομαντικοί και αισιόδοξοι και προσευχόμαστε να βρεθεί ένας Αρχιεπίσκοπος που να εκπλήξει τον Πάπα, δωρίζοντάς του ένα από τα παρακάτω:.

  • Εικόνα με τους Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, με το Άρειο πεσμένο στο μέσο πρηνηδόν. Τέλειο δώρο προς μετάνοια του Πάπα, που αποτελεί γνήσιο απόγονο του αιρεσιάρχη Αρείου.
  • Εικόνα του Μ. Φωτίου, η οποία στο περιθώριο να αναγράφει τους αναθεματισμούς για όποιον κηρύττει την εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος και εκ του Υιού.
  • Τα συγγράμματα του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά “Περί του Αγίου Πνεύματος” και “Περί των ιερώς Ησυχαζόντων” σε χρυσόδετους τόμους.
  • Τα έργο του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, “Άνθρωπος και Θεάνθρωπος”.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
– Τι εστί Πάπας; Έρευνα στο “ποινικό μητρώο” του Παπισμού
– Ιστορική αναδρομή στα δεινά που επέφεραν οι προηγούμενες επισκέψεις του Πάπα στην Ελλάδα
– Θα το φωνάζουμε με όλες μας τις δυνάμεις: Δεν επιθυμούμε καμία σχέση της Ελλάδας…

Σχετικά άρθρα

Το ύδωρ το αλλοιούμενον

Άρθρο του μακαριστού πρωτοπρ. Νικολάου Μανώλη. "...δέν εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. Οἱ ταγοί της δέν πετύχανε στήν Ὀρθοδοξία τή Χάρη τοῦ Θεοῦ. Μήν ἀντέχοντας τήν κενότητα μέσα τους ἀπό παρουσία Θεοῦ, προσχωροῦν ἐρωτοτροπώντας σέ ξένες πίστεις, στόν παπισμό, στόν οἰκουμενισμό, στήν πανθρησκεία τῆς νέας ἐποχῆς..."

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.