Σοφία Μακεδονοπούλου

Γιατί δεν αντέδρασε μέχρι τώρα η Εκκλησία της Σερβίας στη χορήγηση αυτοκεφαλίας της σχισματικης  Εκκλησίας των Σκοπίων

εικόνα άρθρου: Γιατί δεν αντέδρασε μέχρι τώρα η Εκκλησία της Σερβίας στη χορήγηση αυτοκεφαλίας της σχισματικης  Εκκλησίας των Σκοπίων
Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Η νέα μορφή Ουνίας του Πατριάρχη…

 Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Ακόμη περιμένουμε την αντίδραση της Σερβικής Εκκλησίας στην ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ότι δέχεται σε ευχαριστιακή κοινωνία την Ιεραρχία, τον κλήρο και το λαό της Εκκλησίας των Σκοπίων, με το όνομα Αρχιεπισκοπή Αχρίδος, υπό τον Αρχιερέα Στέφανο, ερήμην της Σερβικής Εκκλησίας.

Η αντίδραση του Πατριαρχείου Μόσχας

Αντ΄αυτού, πρώτη αντέδρασε η Μόσχα, δίνοντας πολιτική διάσταση στις ενέργειες του Φαναρίου, με δηλώσεις δύο εκπροσώπων της. Ο γραμματέας του τμήματος εξωτερικών εκκλησιαστικών σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Ιγκόρ Γιακιμτσούκ, ανέφερε ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζει τα αποκλειστικά κανονικά δικαιώματα της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Βόρεια Μακεδονία. «Η θέση της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας θα λάβει υπόψη κατά κύριο λόγο την προσέγγισή του προβλήματος από την πλευρά της Σερβικής Εκκλησίας, στην οποία συνεχίζουμε να αναγνωρίζουμε αποκλειστικά κανονικά δικαιώματα στη Βόρεια Μακεδονία», τόνισε. 

Ακολούθησε τοποθέτηση του Αναπληρωτή Προέδρου του ιδίου Τμήματος, Πρωθιερέα Νικολάι Μπαλασόφ. “Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως και στην περίπτωση της Ουκρανίας, διακρίθηκε για άλλη μια φορά ως ο μόνος και αυτοαποκαλούμενος διαιτητής σε ολόκληρο τον Ορθόδοξο κόσμο, ο μοναδικός και αδιαμφισβήτητος διαιτητής για όλα τα εκκλησιαστικά ζητήματα, έκανε μια ωμή αντικανονική και πολιτικά υποκινούμενη παρέμβαση. Ωστόσο, νόμιμη απόφαση για το καθεστώς της Ορθόδοξης Εκκλησίας στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας μπορεί να ληφθεί μόνο από το Σερβικό Πατριαρχείο, μέσω του Ιεραρχικού Συμβουλίου του. Οποιαδήποτε απόφαση ληφθεί χωρίς τη συμμετοχή της αυτοκέφαλης Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν θα αναγνωριστεί από τη Ρωσία. Ελπίζω ότι οι άλλες ορθόδοξες εκκλησίες δεν θα το αναγνωρίσουν”, δήλωσε.

Η Εκκλησία της Βουλγαρίας αντιδρά

Αντίδραση είχαμε και από την Εκκλησία της Βουλγαρίας. Ο Μητροπολίτης Λόβετς της Βουλγαρικής Εκκλησίας ανέφερε πως “δεν ξέρω τι θα συμβεί, πώς θα αντιδράσει η Εκκλησία της Σερβίας και άλλες Εκκλησίες, αλλά αυτό είναι μια αφορμή, για να ενταθεί το σχίσμα. Η Εκκλησία της Βόρειας Μακεδονίας βρίσκεται στη δικαιοδοσία της Σερβίας από τη δεκαετία του 1920, και αναγνωρίζεται από όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες ανά τον κόσμο. Επομένως, σύμφωνα με τους κανόνες, η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία είχε το δικαίωμα να παραχωρήσει αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Βόρειας Μακεδονίας ή μια Πανορθόδοξη Σύνοδος”. Σύμφωνα με το Μητροπολίτη Λόβετς, υπάρχει ένα ακόμη πρόβλημα. Στην Εκκλησία της Βόρειας Μακεδονίας δεν μπορεί να δοθεί το όνομα της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος, διότι αυτό είναι το ιστορικό όνομα της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, για το διάστημα 1018-1767. Τέλος τόνισε πως το 2017 η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Βόρειας Μακεδονίας δήλωσε πως αναγνωρίζει το Πατριαρχείο Βουλγαρίας ως Μητέρα Εκκλησία. “Αρχικά η Εκκλησία μας σκόπευε να βοηθήσει στην αναγνώριση, αλλά λόγω του ζητήματος του ονόματος η διαδικασία καθυστέρησε”, είπε. 

Η σιγή του Πατριαρχείου Σερβίας και η έντονη κριτική από τα Σερβικά ΜΜΕ

Αντίδραση, λοιπόν, από την πλευρά της Σερβικής Εκκλησίας δεν έχουμε ακόμη και πολλά σενάρια περνούν από το μυαλό μας, ιδιαίτερα μετά την πληροφορία ότι προηγήθηκε της αναγνώρισης συνάντηση του Πατριάρχη της Σερβίας Πορφυρίου με εκπρόσωπο της Εκκλησίας της Β.Μακεδονίας η οποία σηματοδοτούσε εξελίξεις από την πλευρά της Σερβικής Εκκλησίας. Κάποιοι ενοχοποίησαν την Σερβική Εκκλησία για συνεργασία με τον Πατριάρχη σε αυτό το εκκλησιολογικό ανοσιούργημα. Είναι όμως έτσι; 

Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων στην Σερβία το διαψεύδουν! Έντονη κριτική δέχεται ο κ.Βαρθολομαίος, ότι ο μόνος λόγος που έσπευσε να κάνει μια τέτοια απατηλή εκκλησιολογικά αναγνώριση μιας σχισματικής Εκκλησίας είναι το γεγονός ότι πληροφορήθηκε τις συνομιλίες που διεξάγονται για την επίλυση του προβλήματος από την Εκκλησία της Σερβίας. Μάλιστα εκφράζουν την ανησυχία τους ότι με τον ίδιο τρόπο θα αναγνωρίσει και τους σχισματικούς του Μαυροβουνίου. Ακόμη, τονίζεται ότι με την επείγουσα αυτή παρέμβαση το Φανάρι θέλησε να επιβάλει την εξουσία του, ώστε να δημιουργήσει την εντύπωση πως οι συνομιλίες εντός της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας για την λεγόμενη “ΜΟΕ” έγιναν με την ευλογία του. “Ο Οικουμενικός Πατριάρχης με την απόφαση αυτή προσπαθεί να επιβάλει την ιδέα ότι μόνο αυτός έχει την δύναμη να καταργεί και να χορηγεί, αλλά και το δικαίωμα να αποφασίζει για κάθε Εκκλησία, ανεξάρτητα από την εκκλησιαστική δικαιοδοσία”, αναφέρει σε δημόσιευμά του ο δημοσιογράφος Βέντραν Γάγιτς.

Αξίζει να σημειωθεί πως, αν και το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναφέρει ρητώς στο ανακοινωθέν ότι αποκλείεται κάθε χρήση του όρου “ Μακεδονία” και κάθε παράγωγου αυτής, η λεγόμενη Ιερά Σύνοδος συνεχίζει να χρησιμοποιεί το όρο “Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία – Αρχιεπισκοπή Αχρίδος”. Επίσης, Ιεράρχες της λεγόμενης “Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας”, σε δηλώσεις τους, κάνουν λόγω για επίλυση του καθεστώτος της “Μακεδονικής Εκκλησίας” και όχι με το όνομα Αχρίδος.

Τι μέλλει και τι δέον γενέσθαι

Σίγουρα η Εκκλησία της Σερβίας αιφνιδιάστηκε! Έχει να ζυγίσει πολλά! 

Φαίνεται πως πολιτικοί κυρίως λόγοι επέβαλαν την εσπευσμένη αυτή κίνηση του Βαρθολομαίου. Είναι γνωστό ότι η Σερβία είναι το μόνο κράτος των Βαλκανίων που έχει φιλορωσική στάση έναντι του πολέμου στην Ουκρανία, και η στάση της αυτή δεν επρόκειτο να μείνει αναπάντητη από τις ΗΠΑ. 

Πριν από την αναγνώριση του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου από την Βαρθολομαίο και την εμφάνιση της θεωρίας ότι ο Κωνσταντινουπόλεως μόνο χαρίζει αυτοκεφαλίες, άπαντες συμφωνούσαν ότι αυτοκεφαλία παρέχει η Εκκλησία από την οποία αποχωρίζεται η νέα τοπική Εκκλησία. Και η Εκκλησία της Σερβίας την δεκαετία του ’90, όταν τέθηκε το ζήτημα δημιουργίας Εκκλησίας της “Μακεδονίας”, αρνείτο να το κάνει αυτό, κυρίως για να μην χαλάσει τις σχέσεις της με την Εκκλησία της Ελλάδας και με τον Ελληνικό λαό, της μόνης Εκκλησίας και του μόνου λαού που στήριζε το δοκιμαζόμενο Σερβικό λαό. Τώρα πια οι λόγοι αυτοί εξέλιπαν. Η Ελλάδα αναγνώρισε τα Σκόπια χαρίζοντας το όνομα Μακεδονία. Το κράτος των Σκοπίων διάγει την τέταρτη δεκαετία ανεξαρτησίας από την πάλαι ποτέ ενωμένη Γιουγκοσλαβία και οι δεσμοί με το Πατριαρχείο Σερβίας είναι εκ των πραγμάτων χαλαροί. Οι Σερβικής καταγωγής Σκοπιανοί είναι μια μικρή μειονότητα που πάνω της η Εκκλησία της Σερβίας δεν μπορεί να δικαιολογήσει τα όποια ιστορικά της δικαιώματα. 

Βέβαια οι Σέρβοι γνωρίζουν ότι μετά τα Σκόπια έρχεται η αναγνώριση της Εκκλησίας του Μαυροβουνίου, το οποίο Μαυροβούνιο θεωρείται για τους ίδιους εθνικό έδαφος, το λίκνο τους, και η δημιουργία αυτού του κρατιδίου μια ακόμα επιβληθείσα από τους Αμερικανούς τιμωρία κατά της χώρας τους. Και στο Μαυροβούνιο οι Σέρβοι δεν είναι αμελητέα ποσότητα.  

Για όλους αυτούς τους λόγους η Εκκλησία της Σερβίας οφείλει να αντιδράσει και να καταγγείλει τις ενέργειες του Πατριάρχη και να υπερασπιστεί την εκκλησιαστική νομιμότητα. Να διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με τον Πάπα της Ανατολής! Το πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως έχει εξελιχθεί σε μια κεφαλαιώδους σημασίας αίρεση που ακόμα και αν δεν υπήρχε ο οικουμενισμός, έφτανε για να γκρεμίσει την Ορθοδοξία.Το ζητούμενο είναι η αποκαθήλωση του μονάρχη του Βοσπόρου και η επιστροφή στην κανονική τάξη και όχι η διατήρηση της επαίσχυντης  δήθεν ειρήνης στο Σώμα της Εκκλησίας.

Νέα Μορφή Ουνίας

Με την νεοφανή μέθοδο  χορήγησης αυτοκεφαλιών, στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με μια νέα μορφή Ουνίας από τον μοιραίο Πατριάρχη. Αφού εμπέδωσε την παποσύνη του στην Ανατολή, δημιουργεί νέες τοπικές εκκλησίες, στο όνομα δήθεν της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας τους (1), αποτελούμενες από κλήρο και λαό που τον αποδέχεται και τον μνημονεύει, τον προσκυνάει, αγνοώντας ( κάνοντας delete κατ΄ακρίβεια) (σ)τις ήδη υπάρχουσες τοπικές εκκλησίες,που έχουν μάλιστα το ίδιο όνομα με τις νέες και υπάγονται στον ίδιο! Είναι οι τοπικές εκκλησίες της αίρεσης του Οικουμενισμού! Οι θύλακες της αίρεσης (μαζί με τις διάφορες Εξαρχείες που ιδρύει εδώ κι εκεί) οι οποίες δεν έχουν πρόβλημα να ενώνονται με τις ουνίτικες “εκκλησίες” του Πάπα (βλ.Ουκρανία). Είναι οι τοπικές εκκλησίες της νέας Εκκλησίας του Βαρθολομαίου η οποία θα ενωθεί με όλες τις αιρέσεις στο κοινό ποτήριο! 

Το θετικό είναι, όμως, πως υπάρχουν και οι κανονικές τοπικές εκκλησίες, οι οποίες ο μόνος τρόπος που έχουν να διατηρηθούν εν Κυρίω είναι να προβούν σε διακοπή κοινωνίας με την αίρεση και τους αιρεσιάρχες, για να αποτελέσουν έτσι την πραγματική Εκκλησία του Κυρίου! Ας μην αυταπατώνται! Μόνο έτσι μπορούν να διασωθούν! 

Για άλλη μια φορά απευθυνόμαστε σε όλες τις λεγόμενες παραδοσιακές ορθόδοξες δυνάμεις της χώρας. Αν όχι τώρα, πότε; Κι αν φρονείτε, όπως δηλώνετε στα διάφορα ραδιόφωνα, ότι η Αποτείχιση βγάζει το ποίμνιο εκτός Εκκλησίας, τότε εσείς, ενώπιον του κοινού ποτηρίου, πώς σκοπεύετε τελικά να αντιδράσετε; Υπάρχει άλλος ιεροκανονικός τρόπος αντίδρασης; (ρητορικό ερώτημα).

Χριστός Ανέστη!

  1. Με την ίδια λογική αν ήταν τίμιος και ειλικρινής  ο Πατριάρχης  θα έπρεπε να αναγνωρίσει ανεξαρτησία και στην Εκκλησία της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Μεξικού κοκ… αλλά είναι πολλά τα λεφτά Άρη….

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Το Φανάρι αναγνώρισε την σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων 
– Αιτήματα αυτοκεφαλίας από τους σχισματικούς σκοπιανούς
– Σκόπια: «Ανεπίσημες συνομιλίες με το Οικουμενικό Πατριαρχείο για Αυτοκέφαλη Εκκλησία»
– Σκόπια: Ο ύποπτος ρόλος της επίσκεψης του Πάπα

Σχετικά άρθρα

Θυρανοίξια ανακαινισθέντος Ναού στη Μητρόπολη Περιστερίου χωρίς Εσταυρωμένο

Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου. Παρακολουθούμε τον Μητροπολίτη Περιστερίου, καθώς είναι ο απολογητής του Ουκρανικού κακοκέφαλου και ο πρώτος διδάξας την αντικατάσταση του Εσταυρωμένου από το δεσποτικό σύνθρονο μέσα στα Ιερά των ιερών Ναών

Σαν σήμερα κοιμήθηκε ο άγιος γέροντάς μας (Κυριακή Αγίας Μαρίας Αιγυπτίας 2021)

της Σοφίας Μακεδονοπούλου Η μέρα αυτή χαράχτηκε για πάντα στην καρδιά μας… Σαν σήμερα κοιμήθηκε, ο άγιος γέροντάς μας, κι η μέρα αυτή χαράχτηκε για πάντα στην καρδιά μας. Μας δίδαξε...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.