Σοφία Μακεδονοπούλου

Λόγοι ιεροκανονικής αντίστασης στη Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας

εικόνα άρθρου: Λόγοι ιεροκανονικής αντίστασης στη Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας
Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Όλοι οι ταπεινοί άνθρωποι, οι αληθινοί χριστιανοί, φεύγοντας απ’ αυτόν τον κόσμο, λαμβάνουν βασιλική εξουσία...

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Στις 3 Ιανουαρίου 2022 εκοιμήθη ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας Κοσμάς και τοποθετήθηκε αμέσως τοποτηρητής στη Μητρόπολη του εκλιπόντος ο Ναυπακτίας και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος Βλάχος.

Ο κ. Ιερόθεος στον επικήδειο λόγο του έπλεξε το εγκώμιο του μακαριστού Κοσμά και αναφέρθηκε στο κοινό τους παρελθόν ωσάν οι δυό τους να έχουν κοινή πνευματική πορεία και βιωτή. Ήταν συμμαθητές στο σχολείο, είχαν κοινούς πνευματικούς, οι δρόμοι τους χωρίστηκαν μετά την ενηλικίωση, και απλώς διαφωνούσαν σε ορισμένα ζητήματα.

“Εἴχαμε τήν ἴδια ἀγάπη γιά τόν Χριστό καί τήν Ἐκκλησία, ἡ ἴδια ἐπιθυμία κυριαρχοῦσε στήν καρδιά μας νά ζοῦμε καί νά πολιτευόμαστε κατά Θεόν, μέ ἀγάπη στόν Θεό, τήν Ἐκκλησία καί τούς ἀδελφούς μας ἐν Χριστῷ, σέ μερικά θέματα, ὅπως εἶναι φυσικό, ἀφοῦ δέν ταιριάζουν ἀπόλυτα ὅλοι οἱ ἄνθρωποι μεταξύ τους, εἴχαμε κάπως διαφορετικούς τρόπους προσεγγίσεως τῶν πραγμάτων. Ὁ Θεός βλέπει τό ἐσωτερικό τῆς καρδιᾶς μας, ἐνῶ οἱ ἄνθρωποι κρίνουν ἐξωτερικά καί ἐπιφανειακά. Γι’ αὐτό, ὅπως μοῦ ἀρέσει νά λέγω, χαίρομαι πού στήν Δευτέρα Παρουσία θά μᾶς κρίνη ὁ Θεός καί ὄχι οἱ ἄνθρωποι, γιατί συνήθως οἱ ἄνθρωποι κρίνουν ἐξωτερικά καί γι’ αὐτό εἶναι σκληροί στίς κρίσεις τους”.

Είναι όμως έτσι ή μήπως τα ζητήματα -ουκ ολίγα- για τα οποία διαφωνούσαν οι δύο είναι ζητήματα πίστεως; Αν ισχύει το δεύτερο, όπως θα προσπαθήσουμε να αποδείξουμε, τότε ένας από τους δύο είναι κακόδοξος.

Ο Ιερόθεος Βλάχος είναι γνωστός λόγιος θεολόγος και ποιμενάρχης. Το βιογραφικό του είναι πλουσιότατο, μοιάζει με βιογραφικό πανεπιστήμονος ιεράρχη, στ’ αχνάρια των Τριών Ιεραρχών, που τόση ανάγκη θα είχαμε στις μέρες μας. Είτε σαν μέλος επιτροπής είτε σαν συγγραφέας έχει καταπιαστεί με όλα τα σύγχρονα φλέγοντα ζητήματα, θεολογικά, ποιμαντικά, εκκλησιολογικά. Προβάλλεται σαν ο κατεξοχήν σύγχρονος αδιάψευστος θεολόγος. Προκαλεί μάλιστα εντύπωση η πολυσχιδής εμπλοκή του με ζητήματα βιοηθικής και ιατρικής (δίδαξε Βιοηθική στην Μπελεμέντειο Θεολογική Σχολή του Πατριαρχείου Αντιοχείας- εκπροσώπησε την Ελλάδα ως τακτικό ή αναπληρωματικό μέλος στα Διοικητικά Συμβούλια του ΕΣΡ, της Εθνικής Επιτροπής AIDS, του Κέντρου Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων, του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών κλπ.). Γενικά η μαθητεία του κοντά σε επιφανείς θεολόγους, η συγγραφική  δραστηριότητά του και οι γνώσεις του τον έχουν καταστήσει μια θεολογική αυθεντία του καιρού μας.

Δυστυχώς όμως ή ευτυχώς, οι σύγχρονες προκλήσεις, από το Κολυμπάρι και έπειτα, επέτρεψαν να διαφανούν οι πλάνες που έχουν μολύνει τη θεολογική του προσέγγιση, όπως έχει αναδείξει η Κατάνυξη με πολλά και αποκαλυπτικά άρθρα, τα οποία μπορεί κανείς ενδελεχώς να μελετήσει, αν πατήσει στην αναζήτηση google την εντολή “ Ιερόθεος site: katanixi.gr”

Η μία πλάνη είναι εκκλησιολογική! Είναι μία πλάνη τόσο βασική που συμπαρασύρει στο διάβα της και την χριστολογία και την ανθρωπολογία, και αφήνει ακάλυπτο και απληροφόρητο τον φορέα της σε όλα τα ζητήματα  που ακολούθησαν από το 2016 και έπειτα – Ουκρανικό, υγειονομική κρίση. Γιατί ο Χριστός είναι η Εκκλησία και η Εκκλησία είναι ο θεάνθρωπος Χριστός. Στην Ορθοδοξία τα δύο αυτά δεν διαχωρίζονται.

Πώς να λησμονήσουμε ότι είναι ο πρώτος Αρχιερέας που έκανε το αμφιλεγόμενο και από άποψη βιοηθικής εμβόλιο, πριν καν η Εκκλησία της Ελλάδας πάρει θέση.

Σωτηρόπουλος για Ιερόθεο Βλάχο

Σε ανύποπτο χρόνο, την πλάνη του είχε διακρίνει ο φωτισμένος θεολόγος της εποχής μας Νικόλαος Σωτηρόπουλος, ο αδίκως αφορισμένος και διωκόμενος και αξίως στεφανωθείς υπό του Κυρίου. Σε ομιλία του με τίτλο “Εγωισμός και αυταρχισμός”, από το 44΄και έπειτα, λέγει τα εξής χαρακτηριστικά: 

«Ερχόμεθα στους Αρχιερείς. Κάνω πάντα διάκριση, διάκριση η οποία ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Υπάρχουν ταπεινοί, σεμνοί, ευσεβείς, άγιοι ιερείς και Αρχιερείς, αλλά υπάρχουν δυστυχώς και εγωιστές και αυταρχικοί. Υπάρχουν αρχιερείς οι οποίοι κηρύττουν, υποστηρίζουν ότι η θεία λειτουργία τελείται στο όνομα του Επισκόπου, όχι του Χριστού. Δεν είναι αυτό εωσφορικός εγωισμός; Υπάρχουν Αρχιερείς οι οποίοι λέγουν ότι αυτοί είναι η Εκκλησία, ο Επίσκοπος είναι η Εκκλησία. Εμείς οι άλλοι τι είμαστε, νεροκουβαλητές; 

Υπάρχει αρχιερεύς, λόγιος παρακαλώ, και διαφημιζόμενος, πολυδιαφημιζόμενος, ο οποίος γράφει σε βιβλίο του, ότι: ” ο Επίσκοπος είναι το κριτήριο της Αληθείας”. Μπορεί ο Ζακύνθου λ.χ.να είναι το κριτήριο της Αληθείας; “Ο Επίσκοπος είναι ο Αρχηγός της Σωτηρίας”, λέγει. Όλοι φρίττομε που το ακούμε. Σε έναν ύμνο που ψάλλουμε στον Εσπερινό, λέει:“τον Αρχηγόν της Σωτηρίας Χριστόν δοξολογήσωμεν”. Το Ευαγγέλιο λέει ότι ο Χριστός είναι ο Αρχηγός της Σωτηρίας. Αυτός ο λόγιος Μητροπολίτης γράφει “ο Επίσκοπος είναι ο Αρχηγός της Σωτηρίας”. Θα μας σώσει ο Ζακύνθου λ.χ.;

Θα τον αναφέρω και ονομαστικώς αυτό τον Επίσκοπο, γιατί αντί να είναι ταπεινός, διότι δεν τον εξέλεξε ο πιστός λαός αλλά αρχιερείς φίλοι του, κατόπιν φυσικά πολλού αγώνος…. Είναι ο Ναυπάκτου Ιερόθεος Βλάχος. Εγώ είμαι από την Ναύπακτο. Μπορεί να πάω μερικές φορές εκεί. Επήγαινα σε ένα ταπεινό μοναστηράκι, ενός αγίου ιερομονάχου, του π. Αρσενίου Κομπούγια, και με έβαζε και κήρυττα. Μια, δυο, τρεις, τέσσερις, πέντε φορές τον χρόνο. Όταν ο λόγιος αυτός Μητροπολίτης, που μιλάει για Παλαμά, για άκτιστο Φως, για Άκτιστες ενέργειες, για τα βαθέα της πνευματικότητας, πληροφορήθηκε ότι κάποτε, σπανίως, πηγαίνω στην Ναύπακτο και μιλώ, έδωσε εντολή στον π.Αρσένιο, να μη μου επιτρέπει να ομιλήσω. Επίσης, ένας ιερομόναχός του, σε μια πανήγυρι, σε ένα μοναστήρι, όταν πλησίασα για να κοινωνήσω, έδωσε εντολή στον διάκο: “αυτόν δεν θα τον κοινωνήσεις, είναι αφορισμένος”. Δεσπότης είμαι, ό,τι θέλω κάνω. Τον συνάντησα και τον ήλεγξα.  Σε κάποια ομιλία, λέει, είπες κάτι για μένα. Ναι, για σένα, είπα, γιατί εφαρμόζεις μία απόφαση άδικη, είσαι άδικος άνθρωπος. Είναι ανυπόφορο, διότι υπεράσπισες τον Χριστό, την Ορθοδοξία, την Αγία Γραφή, να μην σου επιτρέπει να κηρύξεις, διότι υπεράσπισες τον Χριστό, την πίστη, ελέγχοντας τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας. Αααα, είναι ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας εδώ, όσες αιρέσεις κι αν είπε είναι Αρχιεπίσκοπος. Κοντεύει το Επίσκοπος και Αρχιεπίσκοπος και το Πατριάρχης να γίνει ανώτερο από τον Χριστό. Όχι , δεν θα υποτασσόμαστε ποτέ σε τέτοιους Επισκόπους. Αν λέγουν κάτι δίκαιο και σωστό, θα το ακολουθούμε. Αν λένε κάτι άδικο και παράλογο και ασεβές, θα το ελέγχουμε…….”

Στην περίπτωση του Νικολάου Σωτηροπούλου βλέπουμε ότι οι δρόμοι των δύο Ιεραρχών, Κοσμά και Ιεροθέου, από νωρίς διαχωρίστηκαν. Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος δίωξε έναν άγιο και δίκαιο άνθρωπο του Θεού και ομολογητή της Ορθοδοξίας. Αντιθέτως, ο “φίλος” του, ο ταπεινός Κοσμάς, παρέστη στην κηδεία του “αφορισμένου” Σωτηρόπουλου με προσωπικό ρίσκο, επιτρέποντας την ταφή του σε Ι.Μονή της δικαιοδοσίας του

Κακοδοξία περί ιεραρχικού πολιτεύματος της Εκκλησίας- Ουκρανικό 

Η κακοδοξία του Ιερόθεου δεν έμεινε εκεί, αλλά προχώρησε στην διατύπωση μιας παπίζουσας/επισκοποκεντρικής εκκλησιολογικής θεωρίας, περί Ιεραρχικού πολιτεύματος της Εκκλησίας. Ο εγωισμός τράνεψε…

Οι επίσκοποι, κατά τον Άγιο Ιγνάτιο τον Θεοφόρο πρέπει να είναι στα της εκκλησίας «εν Ιησού Χριστού γνώμη», και όχι απλώς «εις τύπον Χριστού» που τους θέλει ο επίσκοπος Ναυπάκτου, ούτε βεβαίως «η ίδια  η Εκκλησία», που διδάσκει ο αιρετίζων επίσκοπος Περγάμου Ζηζιούλας. Τον Χριστό δεν Τον υποκαθιστά κανένας Αρχιερέας, επίσκοπος ή ιερέας. Ο Χριστός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας. «Ἡ ὑπακοή ὅμως στόν ἐπίσκοπο δέν εἶναι ἀπροϋπόθετη οὔτε ἀδιάκριτη. Ὑπακοῦμε στόν ἐπίσκοπο ἤ στό σῶμα τῶν ἐπισκόπων, τήν Ἱεραρχία, ὑπό τόν ἀπαράβατο ὅρο, ὑπό τήν ἀναγκαία προϋπόθεση, ὅτι ὀρθοτομοῦν τόν λόγο τῆς ἀληθείας, ὅτι δέν νοθεύουν τό Εὐαγγέλιο καί τήν Ἁγιοπατερική Παράδοση»( πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, άρθρο «Μαζί με την Εκκλησία, έστω και αν πλανάται;»)

Αυτή η λανθασμένη εκκλησιολογική θεωρία τον οδήγησε σε σχέση με το Ουκρανικό σε μια «αυτοκέφαλη» (=ανεξάρτητη) εκκλησιολογία, που εξυπηρετεί αυτό που ονομάζεται «Νεοπαπισμός Κωνσταντινουπόλεως». “Πρωτειομανία”, την αποκαλούν κάποιοι και δεν πέφτουν έξω…

Και πώς θα μπορούσε να έχει ένας Δεσπότης ορθή εκκλησιολογική γραμμή, όταν αγνοεί και δεν κατονομάζει, δεν εντοπίζει τον Οικουμενισμό, όπως έχει επιβληθεί στην Εκκλησία μας, από την άρση των αναθεμάτων επί Αθηναγόρα κι έπειτα και εμπεδώνεται συνεχώς επί Βαρθολομαίου Αρχοντώνη; 

Δεν αντιλαμβάνεται ο Δεσπότης πως ο Οικουμενισμός, δεμένος στο άρμα της παγκοσμιοποίησης και της Νέας Τάξης Πραγμάτων, αντιστρατεύεται την Νέα Τάξη Πραγμάτων που εγκαθίδρυσε ο Χριστός στον κόσμο; Αλλά αντίθετα επενδύει απολογητικά το εκκλησιολογικό ανοσιούργημα που συντελείται αυτή την στιγμή στην Ουκρανία, σε μια προσπάθεια προέλασης των Νεοταξικών δυνάμεων και αποδυνάμωσης της ορθόδοξης Ρωσίας και των παραδοσιακών αξιών που πρεσβεύει.

Κι όμως οι ευσεβείς, ανάμεσά τους και ο Κοσμάς,  αντιλαμβάνονται πως η Ουκρανία είναι ένα εργαστήριο Οικουμενισμού και πως πίσω από την αναγνώριση της σχισματικής ουκρανικής εκκλησίας βρίσκονται οι στόχοι της εκκλησιαστικής απομόνωσης του Πατριαρχείου Ρωσίας και η εκκλησιαστική ένωση Ορθοδοξίας και ΠΑΠΙΣΜΟΥ, όπως έχει αποδείξει η Κατάνυξη με πλήθος άρθρα

Ο Κοσμάς ανήκε στην ομάδα των Ελλήνων μητροπολιτών οι οποίοι τάχθηκαν στην συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου κατά της απόφασης για την αυτοκεφαλία της «νέας εκκλησίας» της Ουκρανίας. Αντίθετα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, Δημητριάδος, Μεσσηνίας, Ναυπάκτου υποστήριξαν την αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας. Χωρίς κομπορρημοσύνη και περιττό χαρτοπόλεμο ( 5-6 κείμενα συνέταξε ο Ιερόθεος, αναιρώντας το ένα το άλλο για το Ουκρανικό, και βιβλία επί βιβλίων) διαχώρισε ως όφειλε την θέση του. 

Ιερόθεος-διδασκαλία περί προσώπου 

Η βάση φυσικά όλων των κακοδοξιών του Ιερόθεου είναι η διδασκαλία περί προσώπου. Διδασκαλία εξόχως μεταπατερική, σημείο συνάντησής του- όχι το μοναδικό-  με τον κακόδοξο Ζηζιούλα. Το βιβλίο του με τίτλο «Τό Πρόσωπο στήν Ὀρθόδοξη Παράδοση» βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών ως τό καλύτερο θεολογικό βιβλίο της πενταετίας, με εισήγηση των Ακαδημαϊκών κ. Ευαγγέλου Μητσόπουλου, Μάρκου Σιώτη και Σεβ. Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ιωάννη. Σοβαρή πατερική κριτική στην διδασκαλία αυτή μπορεί να μελετήσει κανείς εδώ.Η μεταπατερική θεολογία ως μονομερής σκέψη, άνευ αντιλόγου και διαλόγου, ισχυρίζεται ότι εκκλησία είναι μία αγαπητική κοινωνία προσώπων που από άτομα έγιναν πρόσωπα (σωφρονιασμός) και βρίσκονται σε αδιάκοπο δίκτυο σχέσεων!”

 Ο Ιερόθεος μοιάζει με άνθρωπο που δεν μπορεί να εννοήσει τις θεολογικές του ακροβασίες, μέχρι που τις βλέπει μεταρσιωμένες σε αιρετικές δοξασίες από άλλους πιο τολμηρούς. Και τότε απλώς καλύπτει τα νώτα του, αλλά δεν ταπεινώνεται, δε μετανοεί, δε συμμαζεύεται. Δε σταματάει, συνεχίζει ζαλισμένος από τον εγωισμό σε μια μέθη χωρίς κρασί! Είναι πάμπολλες οι μεταστροφές της σκέψης του.

Είναι μια θλιβερή διαπίστωση ότι στα κείμενά του αναλώνεται στο να καταγράφει γνώσεις, συλλογισμούς, διάφορες  θεολογικές και ανθρωπολογικές διαπιστώσεις, χωρίς στην πραγματικότητα να λέει τίποτα! Κενώνει τον εαυτό του με την πένα του, χωρίς να καταφέρνει στην πραγματικότητα να διατυπώνει λόγο Θεού. Μπορεί, για παράδειγμα, να καταλάβει κανείς τη θέση του για το ακανθώδες ζήτημα την αλλαγής φύλου, όπως παρουσιάζεται εδώ; Μάλλον, παρασυρμένοι από τη φήμη του, έχουμε από αυτόν απαιτήσεις που δε θα έπρεπε, ωστόσο είναι Δεσπότης Χριστού, ταγμένος να περιφρουρεί την πίστη και το δόγμα. Θα πρέπει να περιορίσει το συγγραφικό του “ταλέντο”, γιατί διατυπώνει κακοδοξίες, δηλαδή διδάσκει γυμνή τη κεφαλή και από άμβωνος διαρκώς κακοδοξίες. 

 Εμφανίζεται με πολλαπλά θεολογικά προσωπεία. Στους παραδοσιακούς κύκλους εμφανίζεται ως πατερικός θεολόγος ενάντιος π.χ. στη θεολογία του προσώπου, που εκφράζει κυρίως ο Μητροπολίτης Περγάμου- για να μην χάσει τους παραδοσιακούς που τον θεωρούν ως κύριο εκφραστή τους, αλλά από την άλλη μεριά κάνει ό,τι μπορεί για να κερδίσει και τους νεωτεριστές…Είναι ομολογουμένως μια δύσκολη περίπτωση…

Θεωρούμε πως το ποίμνιο της Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας, καθώς έχει νωπές τις μνήμες από έναν ακραιφνή παραδοσιακό ποιμένα, θα πρέπει να τον κατατάξει οριστικά και αμετάκλητα στη δεύτερη κατηγορία…στους νεωτεριστές.

Υγειονομικά μέτρα στους ναούς

Από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων τοποτηρητείας του στη Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας ο Ιερόθεος προσπαθεί να επιβάλει τα υγειονομικά μέτρα, επικαλούμενος την υπακοή στην Ιεραρχία και θολώνοντας τα νερά. Διαφάνηκαν οι διαθέσεις του στη συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους του Νομού. Το ρεπορτάζ λέει πως υποτιμώντας τον μακαριστό προκάτοχο του, με εντολές, υποδείξεις, κηρύγματα, εγκυκλίους, καλεί δημοσίως το ποίμνιο, αν και δεν είναι δικό του, να υπακούσει αναντιρρήτως στις αποφάσεις της ΔΙΣ, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι δεν επιτρέπεται “το πεζοδρόμιο να ανέβει στον Άμβωνα της Εκκλησίας”!

Δε λησμονούμε ότι ο  Άγιος Ναυπάκτου  ανακοίνωσε, από το πρώτο λοκ ντάουν, ότι όλοι οι χριστιανοί θα πρέπει να μην πηγαίνουν εις τον ιερό ναό, γιατί δημιουργούνται συναθροίσεις και πως “για τις συναθροίσεις, η εκκλησία συμφωνεί ότι υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος εξάπλωσης του κοροναϊού. Θα γίνει η θεία λειτουργία κεκλεισμένων των θυρών.” Κατά το Μητροπολίτη Ναυπάκτου η θεολογία και η Εκκλησία  συμφωνεί πως στον ιερό ναό εξ’ αιτίας της συνάξεως, την οποία αποκαλεί συνάθροιση, υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών από το σούπερ μάρκετ και το σχολείο. 

Ο αείμνηστος Κοσμάς αντίθετα είναι καλόγερος, σεμνός και μαζεμένος! Δε μιλάει για κολλυβάδες˙είναι κολλυβάς, δηλαδή ευσεβής! Μυρίστηκε τις νεοβαρλααμικές αιρέσεις και στηλίτευσε τα υγειονομικά μέτρα που βλασφημούν και απομειώνουν την απλή και άδολη πίστη. Η αγωνία του από άμβωνος δεν ήταν η μη τήρηση των υγειονομικών μέτρων, αλλά να μην επηρεαστεί το ποίμνιό του και χάσει την αγνή του πίστη για τον ορθόδοξο ναό, για τα ιερά μυστήρια, για το άγιο ποτήριο, τα ιερά λείψανα, τις άγιες εικόνες και την ιερωσύνη. 

Όταν μάλιστα, μαζί με τον Κυθήρων Σεραφείμ, απέστειλε επιστολή προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας, εκφράζοντας την διαφωνία του για την ώρα και την ημέρα τελέσεως της Ανάστασης και της Αναστάσιμης  Θείας Λειτουργίας ( Σαββατιάτικη Ανάσταση), απειλήθηκε γι΄αυτές του τις αγωνίες από την Σύνοδο: “Η ΔΙΣ, μετά πολλής θλίψεως απεφάσισε να ζητήσει από την Συνοδική Επιτροπή επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων τον σχηματισμό φακέλων και την υποβολή εισηγήσεων περί των επομένων ενεργειών Αυτής, σχετικώς προς τις επιστολές και λοιπές ενέργειες των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Κυθήρων κ. Σεραφείμ και Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, με τις οποίες οι εν λόγω Αρχιερείς εξεδήλωσαν απειθαρχία και έλλειψη σεβασμού προς την ομόφωνη απόφαση του συλλογικού οργάνου διοικήσεως της Εκκλησίας της Ελλάδος, ως προς την έκτακτη διαδικασία τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών, εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών.” Κι αυτό, γιατί οι άξιοι Μητροπολίτες εισηγήθηκαν στις μητροπόλεις τους (ή επέτρεψαν) να τελεστεί η Αναστάσιμη Θ.Λειτουργία μετά τις 5 το πρωί και όχι στις 10μμ του Σαββάτου. Στην πράξη δεν τιμωρήθηκαν ακόμα, αλλά ο Ιερόθεος το φέρνει βαρέως και στηλιτεύει την ανυπακοή….

Έγραφε τότε η Κατάνυξη προς υποστήριξη των Άξιων Μητροπολιτών: “Δεν πειθάρχησαν στας υποδείξεις του Ιερώνυμου να τελέσουν διήμερη Ανάσταση το βράδυ του Σαββάτου. Και το χειρότερο, δημοσιοποίησαν εγγράφως την άρνησή τους, στηρίζοντάς την σε θεολογικά επιχειρήματα. Στα μάτια του Ιερώνυμου και των λοιπών yes men συναδέλφων τους, η πράξη τους αυτή ήταν χειρότερη από ανταρσία σε καράβι στη μέση του πελάγου….Αν διαφωνείτε και πιστεύετε ακράδαντα ότι οι δυο Αρχιερείς, Κυθήρων Σεραφείμ και Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς, ουδέν άξιον καταδίκης εποίησαν, αλλά αντίθετα έπραξαν το καθήκον τους, όχι μόνο να τους αθωώσετε, αλλά να δικάσετε τους δικαστές τους. Γιατί, επιτέλους, αν δεν αντιδράσουμε εμείς, αν δεν φωνάξουμε, αν δεν υπερασπιστούμε αυτόν που αγωνίζεται για την Ορθοδοξία, θα έχουμε ευθύνη και συμμετοχή στην αδικία και στην επικράτηση της αίρεσης.Η Εκκλησία είναι Μία, όχι πολλές, και σε καιρούς αιρέσεως ανήκουν σε Αυτήν και οι κατ’ οικονομίαν μνημονεύοντες παραδοσιακοί και οι κατ’ ακρίβεια μή μνημονεύοντες. Και εμείς που ακολουθούμε την ακρίβεια σε αυτήν ανήκουμε και αισθανόμαστε τις ενορίες και τις Μητροπόλεις μας, από τις οποίες απέχουμε, πιο δικές μας απ΄ ότι οι αιρετίζοντες και εν πολλοίς αιρετικοί Μητροπολίτες μας. Αλλά, με την κατρακύλα που έχει πάρει η τοπική μας Εκκλησία, με τις τόσες και τόσες αιρέσεις που γεννιούνται μετά την ψευδοσύνοδο του Κολυμπαρίου και τις φήμες για ένωση με τους Παπικούς να μεγαλώνουν, πολύ φοβόμαστε ότι το κατ’ οικονομίαν έχει σύντομη ημερομηνία λήξεως”.

Ο Θεός υψώνει τους ταπεινούς 

Νιώθοντας βαριά την απώλεια ενός από τους ελάχιστους ευλαβείς, παραδοσιακούς και ορθοφρονούντες Επισκόπους, του ταπεινού Κοσμά, από το μετερίζι της ιεροκανονικής Αποτείχισης θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα προς το ποίμνιο της Μητροπόλεως Αιτωλίας. Νιώθουμε ότι έχουν το χρέος να διαφυλάξουν την παρακαταθήκη του ποιμενάρχη τους, για το καλό όλης της Εκκλησίας. Λύκοι βαρείς, καταχρασταί, θα πέσουν καταπάνω τους με μανία…Ο μακαριστός ήταν από τους ελάχιστους που φύλαγαν Θερμοπύλες. Ας αγωνιστούν με ό,τι ιεροκανονικό τρόπο διαθέτει η Αγία Εκκλησία μας, η Κιβωτός της Σωτηρίας! 

Σίγουρα θα υπάρχουν ιερατικές συνειδήσεις που θα ασφυκτιούν ενώπιον του Ιερόθεου…

Υπάρχει το ευλογημένο μετερίζι της ιεροκανονικής Αποτείχισης. Μέχρι τώρα δεν είχαν λόγο να προβούν σε αυτό το διάβημα, αλλά τώρα έχουν, έχουν πολλούς, πολλούς λόγους πίστεως, έστω κι αν ο Ιερόθεος είναι τοποτηρητής μακράς θητείας… Τους λόγους αυτούς προσπαθήσαμε να αναλύσουμε στο παρόν άρθρο. 

Αλλά έχουν και έναν λόγο παραπάνω, να κρατήσουν την παρακαταθήκη του μακαριστού ποιμενάρχη τους στη μητρόπολή τους. Σύντομα θα διαπιστώσουν οτι οι αλλαγές που θα επιφέρει ο τοποτηρητής επίσκοπος, αλλά και όποιος τελικά αναλάβει τον χηρεύσαντα θρόνο, δεν είναι απλώς διαφορετικές απόψεις επί του ιδίου θέματος, αλλά ζητήματα πίστεως. “Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν”. 

Η Μητρόπολή τους, η τοπική τους Εκκλησία, αν γίνει αυτό, θα δοξαστεί και θα μακροημερεύσει. Ο ποιμενάρχης τους εν ουρανοίς ποιμαίνει και ευλογεί ως εξουσίαν έχων. Ο μακαριστός Νικόλαος Σωτηρόπουλος στην προαναφερθείσα ομιλία καταλήγει με τα εξής εκπληκτικά αγιογραφικά: 

“Δυσάρεστα πολύ τα αποτελέσματα του εγωισμού και του αυταρχισμού αρχόντων κοσμικών και θρησκευτικών. Αλλά δεν είναι αυτά τα χειρότερα. Τα χειρότερα αποτελέσματα είναι μετά τον θάνατο. Αυτοί οι καταχραστές των εξουσιών μετά θάνατον δεν θα έχουν καμία εξουσία. Αλλά η εξουσία του δευτέρου θανάτου θα είναι πάνω τους. Θα τους εξουσιάζει ο δεύτερος θάνατος, λέει η Αποκάλυψη. Και τι είναι δεύτερος θάνατος; Το μεγαλύτερο κακό: Ο χωρισμός από τον Θεό, τον Δημιουργό και Πλάστη και Σωτήρα. Ο χωρισμός από την πηγή της χαράς και της ευτυχίας. Η αιώνια οδύνη και καταισχύνη. Η αιώνια δυστυχία. Υπάρχει νομοτέλεια αδελφοί μου. Δεν μπορεί ο Θεός να αφήσει αιωνίως ασύδοτο τον κόσμο. Σ΄αυτή την πρόσκαιρη ζωή δίνει ελευθερία να εκδηλώσει ο καθένας τον καλό ή τον κακό εαυτό του και να λάβει θέση ανάλογη στην απέραντη αιωνιότητα. 

Οι άνθρωποι δε που πολεμούν τον εγωισμό και τον αυταρχισμό, που είναι σεμνοί άνθρωποι, που υποτάσσουν το θέλημά τους στο θέλημα του Θεού, αυτοί, αναχωρώντας από αυτόν τον κόσμο, θα λάβουν εξουσία. 

Οι εξουσιαστές φεύγοντας από αυτόν τον κόσμο, χάνουν την εξουσία. Οι ταπεινοί άνθρωποι, οι άνθρωποι του Θεού, φεύγοντας από αυτόν τον κόσμο, λαμβάνουν εξουσία. 

Όπως εκφράζεται το Ευαγγέλιο, όπως εκφράζεται ο Κύριός μας, ο ένας λαμβάνει εξουσία πάνω πέντε πόλεων, ο άλλος επάνω δέκα πόλεων και όλοι οι ταπεινοί άνθρωποι, οι αληθινοί χριστιανοί, λαμβάνουν βασιλική εξουσία. 

Παραλαμβάνουν εξουσία ασάλευτη και βασιλεύουν μαζί με τον Χριστό στους απεράντους αιώνας, και της βασιλείας αυτών ουκ έσται τέλος. Είθε αυτής της εξουσίας και αυτής της βασιλείας να τύχουμε όλοι με το έλεος του Κυρίου και Θεού και σωτήρος μας Ιησού Χριστού. Αμήν !-”

Αυτή την εξουσία ποθούμε, του Χριστού, γι΄αυτήν αγωνιζόμαστε και γι΄αυτήν την εξουσία, που θα μας δώσει το εσφαγμένο αρνίο, όχι σε αυτή την ζωή απαραίτητα αλλά σίγουρα στην άλλη, και το αίμα μας θα χύσουμε. 

Ζήτω η Ορθοδοξία!

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Όλη η αλήθεια για το κατηγορητήριο των Μητροπολιτών Κυθήρων και Αιτωλίας
– Ποιούς κατηγορεί για Ναζιστικές νοοτροπίες, ο Ναυπάκτου Ιερόθεος;
– Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος ανακάλυψε «προτεσταντική αρχή» στην Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
– Η τραγική μετάλλαξη του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ.Ιερόθεου δεν έχει τέλος!

Σχετικά άρθρα

Η τεχνητή νοημοσύνη κατά τον “Άγιο Ναυπάκτου”

Άρθρο της Κωνσταντίνας Κοσμίδου Ο γνωστός για τις oικουμενιστικές του θέσεις Μητροπολίτης αναλύει το θέμα Με την παρουσίαση ενός σύγχρονου και “εντυπωσιακού” θέματος επέλεξε ο γνωστός για τις Οικουμενιστικές του θέσεις...

Ο Ναυπάκτου Ιερόθεος προσβάλλει τη μνήμη του μακαριστού Αιτωλίας Κοσμά και κηρύττει παπίζουσα εκκλησιολογία

«Δεν μπορεί να βγαίνει ένας, παράδειγμα, ένας Μητροπολίτης και να λέει «εγώ δεν ακούω τι λέει η Σύνοδος»… Οι μειοψηφούντες υπακούουν στην πλειοψηφία, αυτό είναι το Εκκλησιαστικό πολίτευμα» (Μητρ. Ναυπάκτου...

Ποιούς κατηγορεί για Ναζιστικές νοοτροπίες, ο Ναυπάκτου Ιερόθεος;

Ολομέτωπη και ανοίκεια επίθεση του Μητροπολίτη Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, από Άμβωνος… Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί κάθε άνθρωπος, να χρησιμοποιήσει τα προσφερόμενη μέσα αντιμετώπισης των ασθενειών...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.