Επικαιρότητα

Η αδιάφορη ΔΙΣ για την βάπτιση στη Βουλιαγμένη και στο βάθος γάμος ομοφυλοφίλων

εικόνα άρθρου: Η αδιάφορη ΔΙΣ για την βάπτιση στη Βουλιαγμένη και στο βάθος γάμος ομοφυλοφίλων
Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Από Σώμα Χριστού, με ζωντανά μέλη που είναι όλα σε απευθείας σύνδεση με τον Χριστό, η Εκκλησία κατάντησε γραφειοκρατικό ιεραρχικό σύστημα!

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr  

Μετά το χαμό  και τη δημόσια κατακραυγή που ακολούθησε με τη βάφτιση-statement στη Βουλιαγμένη από τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο και την υποτιθέμενη σκληρή αντίδραση του επιχώριου Μητροπολίτη Γλυφάδας Αντωνίου, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησία της Ελλάδας συνεδρίασε εκτάκτως στις 18 Ιουλίου. Βέβαια το “έκτακτο” και το “επείγον” της έκτακτης σύγκλησης επισκιάστηκε από άλλα θέματα. 

Αναλυτικότερα, πρώτα η ΔΙΣ έκρινε σκόπιμο να ευχαριστήσει δημοσίως την Κυβέρνηση και προσωπικά τον Πρωθυπουργό κ.Κυριάκο Μητσοτάκη και την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ.Νίκη Κεραμέως που “είχαν την πολιτική και νομοθετική πρωτοβουλία για την προσθήκη συγκεκριμένων άρθρων στον πρόσφατο νόμο περί των ΑΕΙ για την τακτοποίηση εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας της σοβαρής εκκρεμότητος εις βάρος των Κληρικών – Εφημερίων της Εκκλησίας της Ελλάδος”.

Και δευτερευόντως αποφάσισε “να αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας σε Αρχιεπίσκοπο Αμερικής και Οικουμενικό Πατριαρχείο για το ζήτημα που προέκυψε με το Σεβ. Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο, δηλαδή για όσα εγγράφως ανέφερε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης κ. Αντώνιος, σε σχέση με την τέλεση Ιερού Μυστηρίου του Βαπτίσματος δύο βρεφών στην Βουλιαγμένη. Ταυτόχρονα, η Ιερά Σύνοδος συζήτησε εκτενώς τα ζητήματα που αφορούν στην ποιμαντική αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, παραμένουσα σταθερή στα υπό του Κυρίου, των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων ορισθέντα.”

Η Δ.Ι.Σ, όπως μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση για ένα τόσο σημαντικό θέμα πίστεως. Σε μία παραπειστική ανακοίνωση, ουσιαστικά κρύβεται για το πάρα πολύ σημαντικό θέμα του Ελπιδοφόρου και το εξισώνει με ευχαριστήριες επιστολές στην Κυβέρνηση για τη μισθοδοσία των κληρικών, στέλνοντας σαφώς ένα μήνυμα για το τί αποτελεί γι΄αυτήν προτεραιότητα. 

Δεν απάντησε τελικά σε τίποτα: 

1) Έχουν ευθύνη οι ιερείς που τέλεσαν το μυστήριο και ο επιχώριος Επίσκοπος; Από προσωπική εμπειρία γνωρίζουμε ότι οι ιερείς των Μητροπόλεων ρωτούν τον Δεσπότη τους για ό,τι “περίεργο” κληθούν να αντιμετωπίσουν. Αλλά, βέβαια, περίεργο στις μέρες μας θεωρείται κάθε τι παραδοσιακό! 

Ήμασταν μάρτυρες σε βάπτιση κατά την οποία οι γονείς ζήτησαν να γίνει η πλήρης κατάδυση του νηπίου, δηλ. να βουτηχτεί και  το κεφαλάκι του μέσα στην κολυμβήθρα όπως ορίζουν άλλωστε οι κανόνες και η παράδοση της Εκκλησίας μας, κι όχι απλώς να ραντιστεί, όπως συνηθίζεται τελευταία. Η αντίδραση των Ιερέων του Μητροπολιτικού ναού στον οποίο γινόταν η βάπτιση ήταν αρνητική  και τα τηλέφωνα και οι συνεννοήσεις με πρωτοσύγκελους και Δεσπότη πήραν φωτιά! Για να αποφανθούν τελικά ότι  δεν γνωρίζουν να κάνουν με αυτό τον τρόπο τη βάπτιση και ότι αν θέλουν, ας βρουν παπά να την κάνει! 

Είναι δυνατόν οι ιερείς στον Ι.Ν. Παναγίας Φανερωμένης στη Βουλιαγμένη να μην αντιλήφθηκαν ότι οι γονείς ήταν δύο άντρες και να μην ενόχλησαν το Δεσπότη τους γι΄αυτό το θέμα; Ούτε οι νονοί τους προβλημάτισαν; Δεν γνωρίζουν οι ιερείς ότι είναι υποχρέωσή τους να περιφρουρούν τα ιερά θέσμια, τους κανόνες και την πίστη στους ναούς που υπηρετούν; Δεν είναι καθόλου άμοιροι ευθυνών οι ιερείς! Ούτε οι ψάλτες ούτε οι λαϊκοί! 

Αλλά, βέβαια, αυτού του είδους οι άβουλοι ιερείς εκτρέφονται τώρα στις Ιερές Μητροπόλεις. Το ίδιο και μοναχοί και αρχιμανδρίτες. Τους κόβεται από νωρίς ο βήχας! Γι΄αυτό και ο Γλυφάδας Αντώνιος δεν πήρε θέση μόνος του, αντρίκεια, αλλά λέει: “Αν δε με είχε εξαπατήσει ο Ελπιδοφόρος, θα είχα απευθυνθεί στην Αρχιεπισκοπή να μου πει τι θα κάνω”! Από Σώμα Χριστού, με ζωντανά μέλη που είναι όλα σε σύνδεση με τον Χριστό, η Εκκλησία κατάντησε γραφειοκρατικό ιεραρχικό σύστημα!  

2) Μη νομίζουμε ότι το μυστήριο της βάπτισης πάντα ωφελεί όποιον προσέρχεται σε αυτό ή ότι πάντα τον συμφέρει; Συμφέρει σε αυτά τα δυο νήπια να λάβουν το μαργαρίτη και- ακουσίως βέβαια- να τον κυλήσουν στο βούρκο της αμαρτίας και της ανομίας, που άλλοι επέλεξαν γι΄αυτά τα αγγελούδια; Υπάρχει φωτισμένος νους να διακρίνει τα πράγματα ή όλα τα άλωσε η αγαπολογία; Ο Άγιος Παΐσιος που είχε νου Χριστού μας λέει ξεκάθαρα εδώ: “Μερικοί Ρωμαιοκαθολικοί, Προτεστάντες κ.λ.π. μαθαίνουν ότι, άμα βαπτισθεί κανείς στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλάζει, αναγεννιέται, και νομίζουν πως, αν βαπτισθούν, θα τους φύγουν τα ψυχολογικά προβλήματα. Είπα για κάποιον Προτεστάντη που ήθελε να γίνει Ορθόδοξος: «Κοίταξε, μην τον βαπτίζετε αυτόν. Αυτός δεν είναι για βάπτισμα». «Όχι, μου λένε, άμα βαπτιστεί, θα βοηθηθεί». «Μα δεν είναι για βάπτισμα. Δεν καταλαβαίνετε;». Δεν άκουσαν, τον πήραν, τον πήγαν στη θάλασσα, τον βάπτισαν! Έρχεται μετά από δυο- τρεις μέρες και μου λέει: «Εγώ βαπτίστηκα, αλλά το Βάπτισμα δεν μου έλυσε τα ψυχολογικά προβλήματα». «Καλά, για να σου φύγουν τα ψυχολογικά προβλήματα βαπτίστηκες; Του λέω. Κοίταξε· αν αισθανόσουν την ανάγκη του Βαπτίσματος, αν καταλάβαινες την αξία του και πήγαινες γι’ αυτό το μεγαλείο, τότε θα σου έφευγαν και εκείνα. Αλλά όταν πήγες να βαπτιστείς, για να σου φύγουν τα ψυχολογικά προβλήματα, πώς να φύγουν με μαγικό τρόπο;». Μπερδεύουν την μαγεία με το θαύμα. Δεν μπορούν αν ξεχωρίσουν τον χρυσό από τον μπρούτζο. Και βλέπεις, ένας Προτεστάντης λ.χ. μπορεί να βαπτιστεί Ορθόδοξος, ύστερα να γίνει Ρωμαιοκαθολικός, μετά να πει «δεν αναπαύτηκα» και να γυρίσει πάλι στους Προτεστάντες ή πάλι στους Ορθοδόξους”.

3) Είναι ντροπή για την Δ.Ι.Σ, η παραπειστική ανακοίνωση που εξέδωσε για τα μάτια του κόσμου, υπό την πίεση της δημόσιας κατακραυγής. Δε δεσμεύτηκε σε τίποτε και ούτε μας είπε τί σημαίνει “ποιμαντική αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, σταθερή στα υπό του Κυρίου, των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων ορισθέντα”. Είναι ένα νέο ποιμαντικό ζήτημα που προκύπτει ενώπιον της επικείμενης ψήφισης νόμου για γάμο ομοφυλοφίλων και τεκνοθεσία τέκνων στην χώρα μας, οπότε δεν αρκούν γενικολογίες για να καταλάβει το ποίμνιο πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα. Πρέπει η ΔΙΣ να λερώσει τα χέρια της, να μπει στο ζουμί, να πάρει θέση κι όχι να το αντιμετωπίζει τόσο επιδερμικά. Που είναι η ποιμαντική της εκκλησίας; Τι θα κάνουν οι ιερείς από δω και πέρα; Τι θέση παίρνει η ΔΙΣ τελικά για τον επικείμενο νόμο; Τον στηρίζει; Λέει “ναι”, όπως λανσάρει η καμπάνια που τρέχει υπέρ αυτών των δικαιωμάτων; 

Γνωρίζουμε καλά ότι δεν είναι η πρώτη τέτοια βάπτιση που τελέστηκε, και πιθανώς να τελούνται και άλλα τέτοια μυστήρια από ιδιόρρυθμους και παραβάτες ιερείς, που απλώς δεν παίρνουν έκταση και δημοσιότητα. Κανείς από αυτούς τους ιερείς ούτε κλήθηκε σε απολογία ούτε πολύ περισσότερο τιμωρήθηκε από τη Διοικούσα Εκκλησία, η οποία αντίθετα διώκει, τιμωρεί και εξουθενώνει ευλαβείς παραδοσιακούς ιερείς. Οι παραβάτες αυτοί ιερείς του Ευαγγελίου και των ιερών κανόνων είναι στο απυρόβλητο! Συμβαδίζουν με τους νόμους της εποχής και ίσως είναι νόμιμοι, αλλά παραβιάζουν τον αιώνιο νόμο της Ζωής και της σωτηρίας. Ποιος νόμος τελικά διοικεί την Εκκλησία, του Χριστού ή του κόσμου; 

Η συγκεκριμένη ειδικά βάπτιση δεν είναι σαν τις άλλες. Με το κύρος της, λόγω Ελπιδοφόρου, και την δημοσιότητα που έλαβε λόγω των κοσμικών πρωταγωνιστών, ωθεί με τον τρόπο της προς την ψήφιση από την ελληνική Βουλή του δικαιώματος γάμου και τεκνοθεσίας, που έταξε ο Πρωθυπουργός και καθυστερεί, λόγω εκλογών, να επιχειρήσει. Η λαϊκή κατακραυγή ήταν μεγάλη και έχει πολιτικό κόστος! Οπότε όλοι γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε!

 Ο Λαός είναι ο Θεματοφύλακας της πίστης! 

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Σχετικά άρθρα

Γιατί δεν πρέπει να θυμώνεις με τους εφήβους, αλλά να τους συμπονάς;

Αρθρογράφοι: Μαρία Κοσμίδου, Σοφίας Μακεδονοπούλου Απαντήσεις και λύσεις στα θέματα της εφηβείας μέσα από τα λόγια του π. Νικολάου Μανώλη… Στην πραγματικότητα η εφηβεία είναι μία ανακατάταξη. Οι μεταβολές σε σχέση...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.