Ελευθέριος Κοσμίδης

Ο ρόλος της Αστυνομίας, η ρητορική μίσους και τα περιστατικά βίας κατά ευάλωτων ομάδων

εικόνα άρθρου: Ο ρόλος της Αστυνομίας, η ρητορική μίσους και τα περιστατικά βίας κατά ευάλωτων ομάδων
του Ελευθέριου Ν. Κοσμίδη, Contributor Editor
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Όσοι χαρακτηρίζονται ως συνωμοσιολόγοι ψεκασμένοι, εθνικιστές, φασίστες, φονταμενταλιστές και μισαλλόδοξοι από τη συστημική εξουσία είναι ευάλωτη ομάδα;

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Η είδηση πως η Ελληνική Αστυνομία για πρώτη φορά στα χρονικά εξέδωσε έναν αναλυτικό οδηγό για την ενημέρωση των αστυνομικών και τη σωστή αντιμετώπιση και διαχείριση περιστατικών βίας σε βάρος των ΛΟΑΤΚΙ+ πολιτών δεν αποτελεί εκ πρώτης όψεως και κάποια συγκλονιστική είδηση.

Η Ελληνική Αστυνομία αλλάζει

Εάν μάλιστα έχουμε υπόψη μας και τη Λευκή Βίβλο της Ελληνικής Αστυνομίας, τέτοιες πρακτικές στη γενικότερη φιλοσοφία της διαρκούς επιμορφώσεως του Ανθρώπινου Δυναμικού της είναι απολύτως αναμενόμενες. Ενδεικτικά παραθέτουμε τους αξιακούς πυλώνες πάνω στους οποίους θεμελιώνεται η νέα κουλτούρα. 

“Η Λευκή Βίβλος για την Προστασία του Πολίτη είναι η πρόταση για νέο συμβόλαιο μεταξύ πολιτών και Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Προδιαγράφει την Αστυνομία του 21ου αιώνα

(…)

O άνθρωπος έγινε το βασικό υποκείμενο αναφοράς, με την έννοια της ανθρώπινης ασφάλειας, η οποία ενσωματώνει το διευρυμένο αίτημα για Ασφάλεια, Ανάπτυξη, Αξιοπρέπεια και Ανθεκτικότητα

(…)

Οι ασφαλείς κοινωνίες είναι απαίτηση δημοκρατίας και προαπαιτούμενο για την οικονομική ανάπτυξη, την προσέλκυση επενδύσεων και την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας.  

(…)

Η Ελληνική Αστυνομία του 21ου αιώνα δίνει προτεραιότητα στην επικοινωνία έναντι της ανακοίνωσης, στη συνεννόηση έναντι της επιβολής, στη συνεργασία έναντι της σύγκρουσης. Περιορίζει την κατασταλτική λειτουργία των Υπηρεσιών της και δίνει έμφαση στην ήπια αστυνόμευση, σε συνεργασία με τους Δήμους”.

Στη δική της Βίβλο η Ελληνική Αστυνομία ξανασυστήνεται στους Έλληνες πολίτες. Αποτελεί μια εσωτερική σιωπηλή αναθεώρηση κατά μία έννοια του Π.Δ. 2800/29 Φεβ 2000 και αρ. 8,9,10, με το οποίο γίνεται ο εννοιολογικός προσδιορισμός της ελληνικής αστυνομίας, η αποστολή, η διάρθρωση της, καθώς και ο χαρακτήρας των υπηρεσιών της, αφού όλες αυτές οι έννοιες επαναπροσδιορίζονται με αφορμή το αίτημα του εκσυγχρονισμού.

Αυτή είναι η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων, όταν ήδη ο FRA (Οργανισμός θεμελιωδών δικαιωμάτων της ευρωπαϊκής ένωσης) εξέδωσε εγχειρίδιο για τους εκπαιδευτές της αστυνομίας με τίτλο: “Εκπαίδευση αστυνομικών σε θέματα θεμελιωδών δικαιωμάτων”. Η Ελλάδα απλώς όφειλε να συμμορφωθεί! Μάλλον άργησε κιόλας. 

Σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης αστυνομικού προσωπικού λαμβάνουν χώρα τακτικά, όπως το πρόσφατο με  αντικείμενο τα δικαιώματα των ευάλωτων ομάδων και κύριες θεματικές ενότητες τις εξής:

  • Αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας.
  • Αντιμετώπιση της ρατσιστικής βίας.
  • Δικαιώματα και τεχνικές επικοινωνίας με ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα.
  • Δικαιώματα και τεχνικές επικοινωνίας με ΑμεΑ άτομα.
  • Προστασία ανηλίκων θυμάτων βίας, δικαιώματα και τεχνικές επικοινωνίας.

Δεν τίθεται προφανώς κανένα ζήτημα σχετικά με την έκδοση οδηγιών, τις εκπαιδεύσεις και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα πάντα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η γκρίζα ζώνη στην νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται

Υπάρχει όμως μια γκρίζα ζώνη η οποία συν-διαμορφώνεται τελικά στην κοινωνία από όλες τις μορφές εξουσίας: 

  • Η μονόπλευρη ρητορική μίσους.   
  • Ο μονόπλευρος χαρακτηρισμών ως ευάλωτων κάποιων κοινωνικών ομάδων. 

Είναι προφανές πως οι ρίζες της κουλτούρας που προάγεται στην εποχή μας ανάγονται στην εποχή του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού και τις ιδέες του για τα ανθρώπινα δικαιώματα: “Με αφετηρία την αρχαία ελληνική φιλοσοφία, οι φιλόσοφοι του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού διερεύνησαν την απόλυτη ελευθερία του ανθρώπου σε μια «φυσική κατάσταση». Πώς λοιπόν νομιμοποιείται οποιοσδήποτε κρατικός θεσμός να απαιτεί από αυτούς να συμπεριφέρονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο; Η διάσταση ανάμεσα στον (κρατικό) εξαναγκασμό και την (ανθρώπινη) ελευθερία απασχόλησε πολλούς στοχαστές του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού. Σύμφωνα με τον Άγγλο φιλόσοφο Τζον Λοκ (1632-1749): «Χωρίς την περιοριστική ισχύ του κράτους θα βλέπαμε την άσκηση της κυριαρχίας μας να καθίσταται «αβέβαιη», λόγω της απουσίας εγγυήσεων ότι οι άλλοι θα σέβονται σε όλες τις περιπτώσεις τους ηθικούς φραγμούς που επιβάλλει η κατάστασή μας ως έλλογων, αυτόνομων και, ως εξ αυτού, κυρίαρχων πλασμάτων».

(…)

Άλλο ένα παράδειγμα είναι το κίνημα κατά των διακρίσεων και το κίνημα για τα δικαιώματα των λεσβιών, ομοφυλόφιλων, αμφιφυλόφιλων και διεμφυλικών ατόμων (ΛΟΑΔ), τα οποία άσκησαν πίεση στα κράτη, προκειμένου να υιοθετήσουν μέτρα για την προστασία των δικαιωμάτων ευάλωτων ή περιθωριοποιημένων κοινωνικών ομάδων, αναδεικνύοντας θέματα όπως ο γάμος μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου ή οι διακρίσεις όσον αφορά την πρόσβαση στην απασχόληση και/ή την κατοικία”.

Η βιωμένη πραγματικότητα ενός Ορθόδοξου Έλληνα τα τελευταία χρόνια

Όσοι χαρακτηρίζονται ως συνωμοσιολόγοι, ψεκασμένοι, εθνικιστές, φασίστες, φονταμενταλιστές, ρατσιστές και μισαλλόδοξοι από τη συστημική εξουσία είναι ευάλωτη ομάδα; 

Χαρακτηριστήκαμε εθνικιστές από τη συστημική εξουσία στην Πλατεία Συντάγματος στην ειρηνική συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την προδοσία της Μακεδονίας, με καψόνι και καθυστέρηση δύο ωρών στα διόδια των Αφιδνών, πεζοπορία μίας ώρας στη πόλη των Αθηνών και τελικά δεχθήκαμε χημικά ασύστολα, ο λαός, μωρά στα καρότσια και ηλικιωμένοι.

Χαρακτηριστήκαμε φασίστες και ναζί από τη συστημική εξουσία και δεχθήκαμε χημικά και ανελέητο ξύλο, όταν διαμαρτυρηθήκαμε για την προδοσία των Πρεσπών, στην οδύσσεια εκείνης της αξέχαστης εχθρικής αντιμετώπισης από τα όργανα της τάξης στο Πισοδέρι.

Χαρακτηριζόμαστε φονταμενταλιστές, ρατσιστές και μισαλλόδοξοι από τη συστημική εξουσία, κάθε φορά που απαντάμε με χωρία της Αγίας γραφής και των Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας, όταν αντιδρούμε και προβάλλουμε λόγους πίστεως για τις νέες εφάμαρτες αξίες της Νέας Εποχής, που επιβάλλονται μέσω Ευρωπαϊκών πολιτικών στην κοινωνία, αλλά και λόγω της παναίρεσης του Οικουμενισμού στην Εκκλησία, που επιβάλλεται μέσω της Εκκλησιαστικής μας διοίκησης.   

Είναι προφανές πως κανένας οδηγός του πολίτη και καμμία συλλογικότητα και κανένα αδρά χρηματοδοτούμενο pride δεν θα υπερασπιστεί τον λόγο του Κυρίου. 

Αν όμως βιώνεις… «Ὁ Ἰησοῦς Χριστός χθές καί σήμερον ὁ αὐτός εἰς τούς αἰῶνας!», του Όσίου γέροντος Αγάθωνος του Κωνσταμονίτη. 

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Ο ΣΥΡΙΖΑ το χαβά του! Ασχολείται με το συνέδριο ΛΟΑΤΚΙ αστυνομικών τη στιγμή του χαμού στον Έβρο! | Κατάνυξη
Ένα λεπτό πριν το «Χριστός Ανέστη» αστυνομία έκανε έφοδο σε εκκλησία (ΒΙΝΤΕΟ)Αγιορείτικη Αστυνόμευση

Σχετικά άρθρα

Νυν απολύεις τον δούλoν σου εν ειρήνη [ΒΙΝΤΕΟ 2020]

Ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ π. Νικολάου Μανώλη. Τώρα, Κύριε, μπορείς να με πάρεις ειρηνικά, όπως μου υποσχέθηκες, διότι είδαν τα μάτια μου το Σωτήρα, που είναι φως για να φανερωθεί στα έθνη και δόξα του λαού σου του Ισραήλ…

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.