Επικαιρότητα
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου για πρώτη φορά στο Φανάρι… και η ζωή συνεχίζεται
16 Μαρ 2023
Άρθρο της Ειρήνης Ιωαννίδου
Το συλλείτουργο Βαρθολομαίου και κ.Γεωργίου, η εξιλέωση της απόδοσης αυτοκεφαλίας στους σχισματικούς Ουκρανούς και τα πυρά εναντίον της Μόσχας…
Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος πραγματοποίησε την πρώτη από της εκλογής του επίσκεψη στην πρωτόθρονη Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως, τη γενέτειρα σχισμάτων και αιρέσεων. Μετά τη θερμή υποδοχή του, ακολούθησε το συλλείτουργο μεταξύ του Οικουμενικού Πατριάρχη και του κ.Γεωργίου.
Το συλλείτουργο ολοκληρώθηκε με λιτάνευση των ιερών εικόνων. Προηγουμένως ψάλθηκε επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, καθώς και για τα θύματα των σεισμών σε Τουρκία και Συρία.
Και οι δύο θρησκευτικοί ηγέτες επεσήμαναν τους άρρηκτους δεσμούς των δύο εκκλησιών. Ο νέος προκαθήμενος της Κύπρου, που πίνει νερό στο όνομα του π. Βαρθολομαίου, καυτηρίασε εμμέσως τη στάση της Μόσχας απέναντι στον Οικουμενικό Πατριάρχη, συμπεριφορά η οποία προκάλεσε προβλήματα στην ενότητα της Ορθοδοξίας, όπως ανέφερε.
Ο Κύπρου Γεώργιος υπογράμμισε: «Κάποιοι αισθάνθηκαν κραταιοί και αυτάρκεις. Και θέλησαν να διασπάσουν τον άρραφο χιτώνα του Κυρίου, διαγράφοντας από τα δίπτυχα άλλους, τους αδελφούς τους. Ο θεωρών τον εαυτό του αυτάρκη, βιώνει μια φανταστική πληρότητα, μια φανταστική παντοδυναμία. Αυτή η αυτάρκεια, όμως, είναι αφέλεια και φρεναπάτη».
Η Μόσχα, ως γνωστόν, διέγραψε από τα δίπτυχα την Εκκλησία της Ελλάδας αλλά και της Κύπρου, εξαιτίας της αναγνώρισης της σχισματικής ομάδας της Ουκρανίας.
Ας κάνουμε μία αναδρομή στο παρελθόν…
Mε την παραχώρηση αυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο στη σχισματική ομάδα των αχειροτόνητων και καθηρημένων της Ουκρανίας, ο κυπριακός κλήρος χωρίστηκε στα δύο. Άλλοι ακολούθησαν τη γραμμή των πατέρων, την εκκλησιαστική παράδοση, τη συνοδικότητα της Εκκλησίας και τους κανόνες που τη διέπουν, και άλλοι αναγνώρισαν τον κ.Βαρθολομαίο ως πρώτο άνευ ίσων δίνοντάς του το δικαίωμα να υπερπηδά την κανονική δικαιοδοσία της Εκκλησίας της Ρωσίας.
Ο μητροπολίτης Κύκκου Νικηφόρος συνέγραψε ειδικό βιβλίο με τίτλο: «Τό σύγχρονο Οὐκρανικό Ζήτημα καί ἡ κατά τούς Θείους καί Ἱερούς Κανόνες ἐπίλυσή του», στο οποίο ανέλυσε την αντικανονικότητα της εισπήδησης του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο μητροπολίτης Ταμασού Ησαΐας σε συνέντευξη που έδωσε, ενώ ευχάριστη έκπληξη προκάλεσε, το ότι και ο μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του πρότεινε στους Ουκρανούς Ορθοδόξους να θεωρούν ως κανονικό μητροπολίτη τους τον μέχρι τώρα από όλους αναγνωριζόμενο Ονούφριο, δηλαδή τον επί αιώνες επικεφαλή της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, η οποία υπαγόταν επί αιώνες στη δικαιοδοσία της Εκκλησίας της Ρωσίας.
Παρά ταύτα στις 24/10/20 ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, Χρυσόστομος Β΄, κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας στην Ι. Μ. Χρυσορροϊατίσσης Κύπρου, μνημόνευσε για πρώτη φορά τον Επιφάνιο Ντουμένκο ως “προκαθήμενο” της «Εκκλησίας της Ουκρανίας».
Έτσι, όπως επισημάνει ο Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ, π.Θεόδωρος Ζήσης: «τά «Δίπτυχα» σέ σχέση μέ τά τῶν προηγουμένων ἐτῶν ἔχουν μία σημαντική διαφορά. Ἐνῶ ὅλοι γνωρίζαμε καί γνωρίζουμε ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία συγκροτεῖται διοικητικά ἀπό δεκατέσσερες αὐτοκέφαλες ἐκκλησίες, καί αὐτές τίς δεκατέσσερες ἐκκλησίες παρουσίαζαν τά «Δίπτυχα» μέχρι καί τό 2020, ἐφέτος προστέθηκε ἀντικανονικά καί ἄλλη αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία, ὥστε πλέον εἶναι δεκαπέντε (15). Ἡ προστεθεῖσα νέα Ἐκκλησία εἶναι ἡ αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, ἔχουσα ἐπικεφαλῆς τόν σχισματικό ἐπίσκοπο, τώρα μητροπολίτη Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας, Ἐπιφάνιο. Τήν προστεθεῖσα ὅμως αὐτοκέφαλη δῆθεν ἐκκλησία, οὐστιαστικῶς ψευδοαυτοκέφαλη, ἀπό τίς δεκατέσσερες ἐκκλησίες τῆς Οἰκουμενικῆς Ὀρθοδοξίας ἀρχικά τήν ἀναγνώρισε μόνο τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, τό ὁποῖο χορήγησε ἀντικανονικά τό αὐτοκέφαλο μέ εἰσπήδηση σέ ξένη δικαιοδοσία»,
Η Εκκλησία της Ρωσίας μνημονεύει τα Πατριαρχεία Αντιοχείας και Ιεροσολύμων, ενώ διέκοψε την μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας. Επίσης μνημονεύει όλες τις Αυτοκέφαλες Εκκλησίες εκτός από την Εκκλησία της Ελλάδος και την Εκκλησία της Κύπρου, και φυσικά την “Αυτοκέφαλη” Εκκλησία της Ουκρανίας.
Έτσι κατάντησε η Ορθοδοξία μας… έρμαιο στη δίνη σχισμάτων και αιρέσεων. Ούτε η διακοπή κοινωνίας, ούτε η εκτόξευση κατηγοριών (τακτική την οποία υιοθέτησε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου) δεν έχουν νόημα όταν δεν γίνονται για θέματα πίστεως, όταν δεν στηρίζονται στο κανονικό δίκαιο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Μετά την θέσπιση του 15ου κανόνος της ΑΒ΄ Συνόδου μόνο λόγοι πίστεως δικαιολογούν την διακοπή πνευματικής κοινωνίας. Χρειάζεται λοιπόν ο κ. Γεώργιος να καταλάβει πως η Εκκλησία του Χριστού δεν είναι Βαρθολομαιοκεντρική…
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI
Δείτε σχετικά:
– Ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου Κύπρου με επιβεβαίωση του πανορθόδοξου σχίσματος
– Αρχιεπίσκοπος Κύπρου… Φανάρι και Ουκρανικό σε κοινό παρονομαστή