Ελένη Καμπούρη

Ο διεθνής “αέρας” της κινεζικής Πρωτοχρονιάς στη Θεσσαλονίκη

εικόνα άρθρου: Ο διεθνής “αέρας” της κινεζικής Πρωτοχρονιάς στη Θεσσαλονίκη
Άρθρο της Ελένης Καμπούρη

Είναι γνωστός ο παγανιστικός, ειδωλολατρικός και δαιμονικός συμβολισμός αυτής της κουλτούρας


Όλος ο πλανήτης γιόρτασε μέσα στο Φεβρουάριο την κινεζική Πρωτοχρονιά και την έναρξη του σεληνιακού νέου έτους,του Δράκου. Αυτή η τάση, τα τελευταία χρόνια, έφτασε και στην Ελλάδα.

Η ΕΙΔΗΣΗ

Πιο συγκεκριμένα στις 22 Φεβρουαρίου 2024 και λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, πολίτες συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Αριστοτέλους για να γιορτάσουν την κινεζική Πρωτοχρονιά ή αλλιώς Φεστιβάλ της Άνοιξης ή Φεστιβάλ Τετ. Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Βίκυ Χατζηβασιλείου και ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Βασίλης Γάκης στους οποίους προσφέρθηκαν διάφορα δώρα.

Το δημοσίευμα [1] αναφέρει ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης φιλοξένησε “στην «καρδιά» της πόλης, εκδήλωση της Επαρχίας Σιτσουάν της Κίνας και της κινεζικής πρεσβείας στην Ελλάδα, με τη συνδιοργάνωση του κινεζικού Γραφείου Εξωτερικών Υποθέσεων και της Κινεζικής Ένωσης Φιλίας της Σιτσουάν”……Η Κινεζική Πρωτοχρονιά [φέτος είναι η χρονιά του δράκου], η πρώτη ημέρα του κινέζικου ημερολογίου πέφτει την ημέρα της δεύτερης νέας σελήνης μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο και γιορτάζεται έως και για 15 ημέρες μετά, σε όλο τον πλανήτη, με εκδηλώσεις και φεστιβάλ στην Κίνα και στις Chinatowns όλων των μεγάλων πόλεων, σε ολόκληρο τον κόσμο”.

Ο ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Είναι γνωστό σε όλους τους θεσσαλονικείς ότι οι κινέζοι πολίτες που κατοικούν στην πόλη, δραστηριοποιούνται εμπορικά και επιχειρηματικά σε συγκεκριμένες περιοχές της Θεσσαλονίκης και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Οπότε, ο Δήμος Θεσσαλονίκης προφανώς θεώρησε ότι πρέπει να τους το ανταποδώσει και να αφιερώσει αυτές τις εκδηλώσεις ως αναγνώριση του ρόλου τους. Ενδεχομένως, αυτά τα δρώμενα διοργανώνονται για καθαρά εμπορικούς, τουριστικούς και οικονομικούς λόγους, σαν ατραξιόν για τους τουρίστες, σαν πολιτιστικό δρώμενο, να το παρακολουθήσουν, να χαρούν, να βγάλουν φωτογραφίες κλπ.

Είναι φανερό ότι αυτές οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται μέσα στο γενικό πνεύμα της παγκοσμιοποίησης που επικρατεί τελευταία σε όλη την υφήλιο. Είναι εξάλλου πολύ διαδεδομένο τα τελευταία χρόνια να δίνουν το παρόν με δρώμενα και παρελάσεις διάφοροι “αέρηδες” που φυσούν στον κόσμο. Χρονιές του δράκου, gay pride, γυμνές ποδηλατοδρομίες, “πράσινες” μέρες, κοκ. Κι έτσι διαπιστώνουμε ότι πλέον στη Θεσσαλονίκη δεν φυσάει μόνο ο Βαρδάρης που καθαρίζει τον αέρα της πόλης αλλά και όλοι οι “αέρηδες” του κόσμου που σε αντίθεση με τον κρύο και αναζωογονητικό Βαρδάρη, μολύνουν την ατμόσφαιρα της πόλης. Δεν έχουμε κάτι με το συμπαθές έθνος των Κινέζων που εκτιμά τον Ελληνικό Πολιτισμό αλλά επισημαίνουμε ότι ο αποχριστιανισμός της πόλης μας είναι έκδηλος.

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, ενημερωθήκαμε για την σημασία αυτής της γιορτής [2]. Δημοσίευμα περιγράφει τα εξής: “Η Κινέζικη Πρωτοχρονιά είναι η μεγαλύτερη γιορτή στην Κίνα. Δεν έχει σταθερή ημερομηνία, επειδή το κινέζικο ημερολόγιο είναι σεληνιακό και πέφτει μεταξύ 21ης Ιανουαρίου και 20ης Φεβρουαρίου. Η γιορτή της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς έχει τις απαρχές της στη δυναστεία των Σανγκ (μεταξύ 1600 και 1100 π.Χ.), όταν οι άνθρωποι προσέφεραν θυσίες στους θεούς και στους προγόνους τους για να σηματοδοτήσουν το τέλος της παλιάς εποχής και την αρχή του νέου έτους. Ο θρύλος λέει ότι ένα άγριο θηρίο, ο Nien («Έτος»), επιτίθετo στους ανθρώπους στο τέλος κάθε χρόνου. Για αυτό το λόγο οι χωρικοί έκαναν δυνατούς θορύβους και χρησιμοποιούσαν λαμπερά φώτα ώστε να το τρομάξουν και να το διώξουν μακριά. Ενώ ο ζωδιακός κύκλος στη Δύση χωρίζεται σε 12 μήνες, ο κινέζικος ζωδιακός κύκλος χωρίζεται σε 12 χρόνια. Έτσι κάθε χρόνος μιας 12ετίας αντιστοιχεί σε ένα ζώδιο που συμβολίζεται με τη μορφή κάποιου ζώου. Πίσω από την επιλογή των ζώων που επιλέχθηκαν για να αντιπροσωπεύσουν τα ζώδια υπάρχει μια σειρά από μύθους. Ο δημοφιλέστερος από αυτούς αναφέρει ότι ο Βούδας κάλεσε όλα τα ζώα του κόσμου λίγο πριν φύγει από τη γη και τα μόνα που ανταποκρίθηκαν ήταν αυτά τα 12 (Αρουραίος, Βουβάλι, Τίγρης, Κουνέλι, Δράκος, Φίδι, Άλογο, Τράγος, Πίθηκος, Πετεινός, Σκύλος, Γουρούνι). Τέλος, λέγεται ότι η σειρά κατάταξής τους εξαρτήθηκε από τη σειρά κατά την οποία έφτασαν στον Βούδα”.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ

Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να μην υιοθετούμε ήθη και έθιμα άλλων θρησκειών. Ο κινεζικός πολιτισμός είναι βέβαια ένας από τους αρχαιότερους και σημαντικότερους στον κόσμο αλλά επειδή αυτές οι πολιτιστικές και εθιμικές εκδηλώσεις ενθουσιάζουν και ταιριάζουν στους συμπαθείς κινέζους, σε καμία περίπτωση όμως δεν αρμόζουν στους ορθόδοξους χριστιανούς. Είναι γνωστός ο παγανιστικός, ειδωλολατρικός και δαιμονικός συμβολισμός αυτής της κουλτούρας. Στην Ορθοδοξία δεν έχουν χώρο οι δεισιδαιμονίες και οι διάφορες θεότητες.

Νέα ήθη και νέα έθιμα λοιπόν, προ των πυλών της πόλης μας και όχι μόνο. Αυτές οι δράσεις φαίνεται ότι μπαίνουν ακόμη και μέσα στα σχολεία μας, με δημοσίευμα [3] να αναφέρει ότι σε σχολείο της Χίου τα πρωτάκια παρακολούθησαν την παρουσίαση κάποιας εθελόντριας για την κινέζικη γλώσσα και τον πολιτισμό. Αγάλι-αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι λέει ο θυμόσοφος λαός μας και παρατηρούμε ότι εξ απαλών ονύχων επιχειρείται οικουμενιστική κατήχηση στα παιδιά μας. Δεν είναι πάντα όλα τόσο αθώα όσο φαίνονται. Ας έχουμε μάτια και αυτιά ορθάνοιχτα.

Εν κατακλείδι, ας μην τα μπερδεύουμε και τα ανακατεύουμε όλα. Οι συμπαθέστατοι κινέζοι και πάσης φύσεως αλλόθρησκοι ας ασχοληθούν με την κουλτούρα και τον πολιτισμό τους κι ας φροντίσουμε εμείς οι ορθόδοξοι να εφαρμόζουμε το παράδειγμα και την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων μας. Οι πολιούχοι της Θεσσαλονίκης, Άγιος Δημήτριος και Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, να προστατεύουν την πόλη και την Μακεδονία μας. Κι εμείς ως ορθόδοξοι να τους τιμούμε δεόντως.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI

Δείτε σχετικά:
Η Ι. Μητρόπολη Θεσσαλονίκης για τις τελετές εξορκισμού στην πλατεία Αριστοτέλους έχει κάτι να μας πει;
Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κων. Ζέρβας δεν είναι σε θέση να δει τον κίνδυνο. Ευκαιρία για την πόλη θεωρεί το Gay Pride!

Σχετικά άρθρα

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.