ΣΟΦΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
Ο γέρων Γαβριήλ για τους Οικουμενιστές και την Αποτείχιση
18 Μαρ 2023
Άρθρο της Σοφίας Μακεδονοπούλου
Ο πολυσέβαστος γέρων Γαβριήλ ξεβολεύει τους αφελείς ή ηθελημένα ανενημέρωτους, που θεωρούν ότι δεν κινδυνεύουν από τον Οικουμενισμό…
Πολύ συχνά γίνεται λόγος στις μέρες μας για το αν ο Οικουμενισμός δημιουργεί πρόβλημα στον απλό πιστό και ως εκ τούτου ενέχει κινδύνους για τη σωτηρία του ποιμνίου. Άνθρωποι αφελείς ή ηθελημένα ανενημέρωτοι θεωρούν ότι όποιος θίγει τέτοια ζητήματα τα βάζει με την ίδια την Εκκλησία και διασπά την ενότητα.
Θεωρούν ότι κανένας δεν επιβάλλει στους πιστούς με το ζόρι τον Οικουμενισμό, όπως γινόταν άλλοτε με τις παλαιές αιρέσεις και τους διωγμούς, και άρα ο πιστός μπορεί αμέριμνος να συνεχίζει να μετέχει στη ζωή της Εκκλησίας.
Με πάμπολλα άρθρα η Κατάνυξη έχει εξηγήσει τί είναι ο Οικουμενισμός, ποιες συνέπειες έχει επιφέρει η οικουμενική κίνηση στη ζωή της Εκκλησίας και η συμμετοχή μας στο ΠΣΕ, αλλά και τί συνέπειες είχαν η ψευδοσύνοδος του Κολυμπαρίου, η οποία επέδωσε εκκλησιαστικότητα στις αιρέσεις και κατοχύρωσε τις παναιρετικές αποφάσεις του ΠΣΕ, το Ουκρανικό Κακοκέφαλο και η διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την Εκκλησία.
Απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά ερωτήματα έχει διαχρονικά προσφέρει ο φωτισμένος λόγος του γέροντος Γαβριήλ από το Κουτλουμουσιανό κελλί του Αγίου Χριστοδούλου στο Άγιον Όρος, ο φωτισμένος αυτός γέροντος της Εκκλησίας, ο οποίος στηρίζει την ιεροκανονική διακοπή μνημοσύνου. Μας εχει δώσει διεξοδικά σε ομιλίες του όλους τους κανόνες που διέπουν την ιεροκανονική Αποτείχιση και έχει τονίσει πως είναι αίρεση να θεωρεί κανείς ότι η Αποτείχιση βγάζει εκτός Εκκλησίας.
Ειδικά, όμως, στην παρακάτω σύντομη συνομιλία του με προσκυνητές, την οποία απομαγνητοφωνήσαμε, ο λόγος του σαν γάργαρο νερό από αθάνατη πηγή θεολογίας φωτίζει και θωρακίζει το πνεύμα. Ας την παρακολουθήσουμε:
– Γέρων Γαβριήλ: Τα πράγματα είναι καθαρά, είναι καθαρισμένα. Ο πάπας είναι αιρετικός. Δεν μπορούμε να έχουμε επικοινωνία με τους αιρετικούς. Είναι εχθρός του Θεού και της Παναγίας. Και οι οικουμενισταί είναι εχθροί του Θεού και της Παναγίας. Παράδειγμα έχουμε την παράδοση της Εκκλησίας μας. Το 1274 ο Βέκκος, ο Πατριάρχης, με τον Μιχαήλ τον 8ο στείλανε εδώ τους Λατίνους να πείσουν τους Πατέρες να ενωθούνε. Οι πατέρες αντιδράσανε και τον Άγιο Κοσμά τον Πρώτο τον απαγχόνισαν, τους άλλους τους έσφαξαν.
– Γέροντας Γαβριήλ: Όταν μπαίνετε μέσα στο πρωτάτο.
– Κοινό: Ναι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Δεξιά δεν έχει ένα καντήλι;
– Κοινό: Ναι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Γιατί έχει το καντήλι αυτό; Δεν υπάρχει εικόνα, έχει το μάρμαρο που ‘κόψαν τα κεφάλια απ’ τους πατέρες.
– Κοινό: Ναι, ναι το μάρμαρο αυτό.
– Γέροντας Γαβριήλ: Αυτό που είχαν έξω. Και όταν χιόνιζε, εκεί δεν πήγαινε χιόνι.
– Κοινό: Ναι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Έμενε έτσι ακάλυπτο. Εκεί. Τους ‘κόψαν τα κεφάλια. Εκείνη την εποχή, έξω απ’ το Βουλγαρικό Μοναστήρι ήταν ένα γεροντάκι, κι ένα βράδυ που έλεγε τους χαιρετισμούς μπροστά στην εικόνα της Παναγίας, κι είπε “Χαίρε νύμφη ανύμφευτε”, του μίλησε η Παναγία και του λέει: “Χαίρε κι εσύ, γέρων του Θεού”. Το γεροντάκι φοβήθηκε, ταράχτηκε. Του λέει η Παναγία “Μη φοβάσαι, τρέξε στο μοναστήρι και πες στους πατέρες ότι οι εχθροί μου και οι εχθροί του Υιού μου έρχονται, κι όσοι θέλουν ας φύγουν να σωθούν, όσοι θέλουν ας μείνουν να αγωνιστούν”. Και έτρεξε το γεροντάκι, και όταν το ανήγγειλε αυτό, μερικοί πατέρες έφυγαν στα δάση. Είκοσι έξι, με τον Ηγούμενο, κλείστηκαν στον πύργο και η Παναγία πήγε εκεί να τους εμψυχώσει μόνη Της. Πήγαν οι Λατίνοι και απαίτησαν να αναγνωρίσουν Κεφαλή της Εκκλησίας τον πάπα. Οι πατέρες αρνήθηκαν. Λένε: “Εμείς Κεφαλή της Εκκλησίας αναγνωρίζουμε τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό” και τους έκαψαν. Πώς τους αποκάλεσε η Παναγία;
Στο Λειμωνάριο, ένα βιβλίο, διαβάζουμε τα εξής: “Εκεί στα μέρη του Ιορδάνου ήταν ένας ασκητής και ένα βράδυ είδε την Παναγία μας με συνοδεία δύο ιεροπρεπείς άντρες έξω απ’ το κελλί του. Έτρεξε, έβαλε μετάνοια και λέει: “Παναγία να’ ρθεις να ευλογήσεις το κελλί μου”. Του λέει η Παναγία: “Δεν έρχομαι, γιατί έχεις μέσα τον εχθρό μου” και έφυγε. Δεν είχε κανέναν μέσα. Και δεν μπορούσε να καταλάβει τι ήταν αυτό που είπε η Παναγία. Είχε δανειστεί ένα βιβλίο από ένα γείτονά του, και όταν το τελείωσε και το διάβασε, στο τέλος είχε δύο λόγους του Νεστορίου κατά της Παναγίας μας που την αποκαλούσε “Χριστοτόκο” και “Ανθρωποτόκο” και όχι “Θεοτόκο”. Και αυτό ήταν που η Παναγία μας δεν μπήκε μέσα: “Έχεις τον εχθρό μου”.
Όποιος έχει φιλίες με τους εχθρούς του Θεού και της Παναγίας, που είναι οι οικουμενιστές και ο πάπας και οι άλλοι αιρετικοί, αυτός θα χαθεί μαζί τους!
Τί λέει ο Ιερός Χρυσόστομος: “Ο τοις εχθροίς του Βασιλέως Χριστού συμφιλιάζων, του Βασιλέως Χριστού φίλος ου δύναται είναι, αλλά συν τοις εχθροίς απολείται”.
Πρέπει να κάνουμε αγώνα, δεν μπορούμε να ενωθούμε με τους παπικούς και τους άλλους αιρετικούς. Άμα αυτοί πιστέψουν ό,τι πιστεύει η Εκκλησία των 7 Οικουμενικών Συνόδων και αρνηθούν τις αιρέσεις τους, να ενωθούμε μετά χαράς.
– Κοινό: Ναι τώρα κάτι άλλο. Αυτός ο αρχηγός της Εκκλησίας, εδώ που έχουμε πάνω εκεί, στην Κωνσταντινούπολη, ο Βαρθολομαίος, υπάρχει μια κίνηση, εδώ μέσα, έχουμε ακούσει, ότι υπάρχει μια κίνηση κάποιων παραδοσιακών μοναχών, πατερικών, που δε θέλουν αυτόν τον άνθρωπο να τον μνημονεύουν. Είναι σωστά αυτά τα πράγματα; (5:25-5:26).
– Γέροντας Γαβριήλ: Ναι, και βέβαια είναι! Αυτό το λεν οι κανόνες.
– Κοινό: Ναι, δηλαδή;
– Γέροντας Γαβριήλ: Ότι απαγορεύουν να έχουμε επικοινωνία. Αυτός ο Πατριάρχης έχει αιρετικά φρονήματα και κακόδοξα φρονήματα.
To 1274 ζει στην Κωνσταντινούπολη ο Πατριάρχης ο Γερμανός ο Β’. Γράφει μια επιστολή στους Κυπρίους που είχαν ουνιτίσει και τους λέει: “Σας εξορκίζω, εν ονόματι του Θεού, να φεύγετε ολοταχώς από τους ιερείς εκείνους που υπέπεσαν στην αίρεση των Λατινοφρόνων, και μήτε σε Εκκλησία που αυτοί λειτουργούν να πηγαίνετε, μήτε να κοινωνείτε από τα χέρια τους, μήτε αντίδωρο να παίρνετε, ειδάλλως θα υποστείτε την ίδια κόλαση μ’ αυτούς”. Βλέπεις τι λένε οι Πατέρες;
– Κοινό: Ναι, ναι,πάτερ. Ο Βαρθολομαίος είναι Λατινόφρονας, δηλαδή με άλλα λόγια;
– Γέροντας Γαβριήλ: Ε… τι είναι; Αφού πάει να ενωθεί και δεν παραδέχεται… Αυτοί που δικαιώνουν τη Σύνοδο, τους λέω το εξής: «Ήταν σ’ αυτή τη Σύνοδο Ανώτατοι παπικοί Αξιωματούχοι;» Ήταν.
– Κοινό: Ήταν.
– Γέροντας Γαβριήλ: Αφού μας έδειξε η τηλεόραση.
– Κοινό: Ναι, ήταν, ήταν, ήταν.
– Γέροντας Γαβριήλ: Παρέστησαν στη Θεία Λειτουργία;
– Κοινό: Ναι, ναι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Παρέστησαν. Επιτρέπεται να συμπροσευχόμαστε με τους αιρετικούς;
– Κοινό: Όχι. Όχι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Τι λέει ο 45ος Αποστολικός Κανόνας:
«Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος ή Διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος, μόνον, αφοριζέσθω, ει δε επέτρεψεν αυτοίς, ως Κληρικοίς ενεργήσαι τι, καθαιρείσθω».
Όλοι αυτοί εκεί είναι αφορισμένοι και καθαιρεμένοι, σύμφωνα με τον 45ο Αποστολικό Κανόνα. Επιτρέπεται να έχουμε φιλίες με τους Αρχηγούς της αιρέσεως, να τους αγκαλιάζουμε και να τους ασπαζόμαστε; Ποιος μας το λέει αυτό; Η Εκκλησία θα μας το πει. Γιατί η Εκκλησία είναι ο στύλος και το εδραίωμα της αληθείας. Στην Σύνοδο αυτή αγκάλιασαν τους παπικούς; Τους φίλησαν; Ναι ή όχι;
– Κοινό: Ναι, ναι, ναι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Τι λέει ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, που είναι ο Ευαγγελιστής της αγάπης:
«Ει τις έρχεται προς υμάς και ταύτην την διδαχήν ου φέρει, χαίρειν αυτώ μη λέγετε και εις οικίαν αυτόν μη λαμβάνετε. Ο γαρ λέγων αυτώ χαίρειν κοινωνεί τοις έργοις αυτού τοις πονηροίς».
Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ερμηνεύοντας αυτόν τον στίχο, λέει:
“Κάποτε πήγε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στο λουτρό να πλυθεί και ήταν μέσα ο Κύρινθος, ένας Αιρεσιάρχης του 1ου αιώνος και έφυγε γρήγορα να μην τον συναντήσει”. Πάλι ο Άγιος Νικόδημος ερμηνεύοντας αυτόν τον στίχο λέει: “Κάποτε, κάποια Χριστιανόπουλα παίζαν μπάλα και η μπάλα κύλησε στα πόδια του αλόγου, που ήταν πάνω ένας αιρετικός και θεώρησαν τη μπάλα μολυσμένη και την κάψανε”. Καταλαβαίνεις;
– Κοινό: Ναι, ναι. Δηλαδή, τώρα αυτοί τι θέλουνε;
– Γέροντας Γαβριήλ: Θέλουν να ενωθούν.
– Κοινό: Θέλουν να ενωθούν;
– Γέροντας Γαβριήλ: Ναι.
– Κοινό: Θέλουν να ενωθούμε; Να κάνουμε …
– Γέροντας Γαβριήλ: Ναι, ναι, ναι.
– Κοινό:… την πανθρησκεία θέλουν αυτοί;
– Γέροντας Γαβριήλ: Ναι. Αυτό θέλουν. Αυτό.
– Κοινό: Έναν Θεό.
– Γέροντας Γαβριήλ: Όλες οι θρησκείες είναι οδοί Σωτηρίας. Είτε στον Μωάμεθ πιστεύεις, είτε στον Κύριό μας πιστεύεις, είτε αλλού, στον Βούδα, είναι ένα και το αυτό. Σώζεσαι.
– Κοινό: Ναι, ναι. Με αρχηγό τον πάπα.
– Γέροντας Γαβριήλ: Ναι. Καταλαβαίνεις; Πρέπει να κάνουμε αγώνα.
Έρχονται μερικοί ιερείς εδώ και μου λένε: «Μου είπε ο Δεσπότης να στεφανώσω έναν Ορθόδοξο με έναν Ετερόδοξο. Και εγώ τον λέω: Απαγορεύουν οι Κανόνες. Αυτό Δέσποτα δεν μπορώ να το κάνω». Και του λέει: «Είμαι ο Δεσπότης σου και πρέπει να κάνεις υπακοή». Και αναφέρει αυτό του Αποστόλου Παύλου: “Πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε”. Πώς ο Ιερός Χρυσόστομος ερμηνεύει αυτό το “Πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε”; Τον ρωτάει ο Άγιος Χρυσόστομος: «Ή μεν πονηρός ει ο ηγούμενος και ού πειθόμεθα;» και ρωτάει και παροτρύνει ως εξής: «Πονηρός πώς λέγεις; Ει μεν πίστεως ένεκεν φεύγει αυτόν και παραίτησαι, μη μόνον αν άνθρωπος ή, αλλά καν άγγελος εξ ουρανού κατιών». Όχι μόνο Δεσπότης να είναι και Πατριάρχης και Άγγελος να είναι.
Τι γράφει ο Απόστολος Παύλος στους Γαλάτες: «Καν Άγγελος ευαγγελίζεται υμίν παρ’ ο ευηγγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα έστω». Σας ρωτάω. Ήταν δυνατόν, ποτέ, ένας Άγγελος να πάει στους Γαλάτας και να τους κηρύξει αντίθετα, από αυτά που δίδαξε ο Απόστολος Παύλος; Όχι.
– Κοινό: Όχι.
– Γέροντας Γαβριήλ: Τότε γιατί το γράφει ο Απόστολος; Για να μην πέσουμε σε παγίδα και πούμε: “Ο Δεσπότης μας είναι Άγιος. Με την προσευχή του ανασταίνει νεκρούς, ανοίγει τα μάτια από τυφλούς, ανορθώνει παραλύτους, καθαρίζει λεπρούς μετακομίζει όρη”, όλα να τα κάνει αυτά, αφού λέει κάτι που δεν συμφωνεί με την Εκκλησία, δεν πρέπει να τον κάνουμε υπακοή. Έχουμε καθήκοντα προς τους πνευματικούς μας πατέρες και καθήκοντα προς τον Θεό. Τα καθήκοντα προς τον Θεό είναι υπέρτερα των καθηκόντων προς τους πνευματικούς μας πατέρες. Αν ένα καθήκον προς τους πνευματικούς μας πατέρες συγκρούεται με το καθήκον προς τον Θεό, παύει να εστί (10:47), καταργείται. Παράδειγμα έχουμε την Αγία Γραφή. Οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι. Οι Ιουδαίοι Αρχιερείς ήταν πνευματικοί Ηγέτες στην εποχή του Κυρίου μας. Πιάσαν τους Αποστόλους και τους βάλαν φυλακή και τους είπαν να μη κηρύξουν. Πήγε ο Άγγελος και τους έβγαλε και τους είπε να κηρύξετε, και όταν τους πιάσαν και τους ζήτησαν τον λόγο, τι απολογήθηκε ο Απόστολος Πέτρος: «Πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις». Πώς θα κάνω υπακοή στον Πατριάρχη, σε έναν επίσκοπο, όταν λέει κάτι που δε συμφωνεί με την Εκκλησία; Κι ένα ακόμα και τελείωσα, γιατί είμαι άρρωστος, δεν μπορώ.
– Κοινό: Εντάξει.
– Γέροντας Γαβριήλ: Αν ένας, Πατριάρχης είναι αυτός, Αρχιεπίσκοπος είναι, Επίσκοπος είναι, ό,τι και να ‘ναι, δε σέβεται τους Αποστολικούς Κανόνας, δε σέβεται τους Κανόνας των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων, δεν παραδέχεται αυτά που δίδαξαν οι πατέρες μας, αυτός δεν είναι ποιμένας! Τι είναι; Μας το λέει ένας μεγάλος Πατέρας της Εκκλησίας μας του 1ου αιώνος:
«Πας ο λέγων παρά τα διατεταγμένα, καν αξιόπιστος η, καν νηστεύει, καν προφητεύει, καν παρθενεύει, καν σημεία ποιεί, λύκος συ φαινέσθω, προβάτων φθοράν κατεργαζόμενος», Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος.
Τι θέλουμε τώρα; Υπάρχει κάτι πιο ξεκάθαρο απ’ αυτό; Ε, αυτή είναι αλήθεια. Όταν παραποιώ την αλήθεια και λέω ότι στη Σύνοδο αυτή δεν έγινε τίποτε και αθωώνω, λοιπόν, θα ισχύσουν για μένα τα εξής:
Θα ισχύσουν τα φοβερά ουαί που είπε ο Προφήτης Ησαΐας: «Ουαί οι λέγοντες τον πονηρόν καλόν και τον καλόν πονηρόν, ουαί οι τιθέντες το φως σκότος και το σκότος φως».
Θα ισχύσουν για μένα αυτά τα φοβερά λόγια που είπε ο Απόστολος Παύλος στην Κύπρο, στη νήσο Πάφο στο μάγο των Ελύμα. Όταν κατηχούσε τον Ανθύπατο Σέργιο επενέβη ο μάγος και διέστρεφε την αλήθεια και του είπε ο Απόστολος Παύλος. Φοβερά λόγια. Δεν τα είπε ο Απόστολος, επειδή θίχτηκε ο εγωισμός του, αλλά το ιερό κείμενο, ρητώς λέει: «Πλησθείς Πνεύματος αγίου», ρητά τα αναφέρει αυτά. Και τι λέει: «ὦ πλήρης δόλου καὶ πάσης ραδιουργίας», του μάγου, «υἱὲ διαβόλου, οὐ παύσῃ διαστρέφων τὰς ὁδοὺς Κυρίου τὰς εὐθείας;». Όταν διαστρέφουν την αλήθεια και λένε «η Σύνοδος δεν είναι τίποτα», ενώ αυτοί προσευχήθηκαν και υπάρχουν κανόνες που απαγορεύουν τις συμπροσευχές, τί είναι; Τελειώσαμε αυτό το έργο.
Πόσο πιο ξεκάθαρα να μιλήσει κανείς και να εξηγήσει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Εκκλησία μας και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας έναντι του Θεού! Αυτή είναι η μόνη αλήθεια και πρέπει να αγωνιστούμε στο μετερίζι της ιεροκανονικής Αποτείχισης, που περιλαμβάνει και την ακρίβεια και την οικονομία, όπως την οριοθέτησε ο π.Θεόδωρος Ζήσης και ο π.Νικόλαος Μανώλης σε πλήρη συμφωνία με τον γέροντα Γαβριήλ και πολλούς κελλιώτες μοναχούς και ορθοδόξους πιστούς σε Μολδαβία και τη Ρουμανία:
“Συνιστάται στους πιστούς να αποφεύγουν να εκκλησιάζονται όπου λειτουργούν ή μνημονεύονται φανεροί αιρετικοί οικουμενιστές επίσκοποι και ιερείς. Να προτιμούν να πηγαίνουν εκεί που λειτουργούν ορθόδοξοι στο φρόνημα επίσκοποι και ιερείς, έστω και αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το μνημόσυνο των αιρετιζόντων, και αυτό κατ’ οικονομίαν. Το άριστο και επαινούμενο κατά την κανονική ακρίβεια είναι να εκκλησιάζονται εκεί που δεν μνημονεύονται οι αιρετίζοντες, εκεί δηλαδή που οι ιερείς έχουν προχωρήσει σε διακοπή μνημοσύνου”.
Έτσι δε θα έχουμε φιλίες με Οικουμενιστές, θα είμαστε του Χριστού και δεν θα χαθούμε!
Αμήν!
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧΙ