Χριστίνα Τράντζα

Ο κ. Μόσιαλος με κυβερνητική βούλα αναδεικνύεται πολέμιος της Θείας Κοινωνίας

εικόνα άρθρου: Ο κ. Μόσιαλος με κυβερνητική βούλα αναδεικνύεται πολέμιος της Θείας Κοινωνίας

Άρθρο της Χριστίνας Τράντζα
αρθρογραφεί για katanixi.gr

Είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια της αλλαγής του τρόπου της Θείας Κοινωνίας εξυπηρετεί μόνο τον αλλότριο σκοπό των αντίχριστων δυνάμεων του σκότους, ώστε να πλήξουν την Ορθοδοξία.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr


Ο κ. Μόσιαλος με κυβερνητική βούλα αναδεικνύεται πολέμιος της Θείας Κοινωνίας

της Χριστίνας Τράντζα

Ο καθηγητής Πολιτικής Υγείας στο LSE κ. Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος από τις 26-03-20, είναι ο επίσημος εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την πανδημία. Με τις παρεμβάσεις του δείχνει ότι γνωρίζει πολύ καλά την ελληνική κοινωνία, την Εκκλησία και γενικότερα όλη την παγκόσμια κατάσταση σε ό,τι αφορά τις εταιρείες φαρμάκων με τα εμβόλια. Έχουμε αναφερθεί με άρθρο μας στην katanixi.gr ότι η επιλογή Μόσιαλου ως εκπροσώπου της Κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για τον κορωνοϊό, μόνο τυχαία δεν είναι. Θεωρείται το καταλληλότερο δημόσιο πρόσωπο που αποτελεσματικά θα πολεμήσει την Εκκλησία στην καρδιά της, διότι στοχευμένα διαβάλλει το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας αφότου ανέλαβε τα καθήκοντά του. Στα ερωτήματα που ο ίδιος θέτει αυτή τη φορά με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φανερώνεται η αγωνία του, επειδή δεν κατάφερε με την “πειθώ” του, ως εξουσιοδοτημένος από την κυβέρνηση να σταματήσει η Θεία Μετάληψη με τη Θεία Λειτουργία στους ιερούς Ναούς. Κατά συνέπεια ο σκοπός των προωθητών της παγκοσμιοποίησης και της πανθρησκείας δεν επιτεύχθηκε έως σήμερα, με αποτέλεσμα να μην αλλάξει ο τρόπος της Θείας Μετάληψης. Πολλοί βλάσφημα ισχυρίζονται ότι η Θεία Κοινωνία δεν είναι ασφαλής και γι’ αυτό έχουν την απαίτηση η μετάδοσή της να μη γίνεται με τον πατροπαράδοτο τρόπο. Φυσικά, έχουν ως ψευδέστατο πρόσχημα ότι όλες αυτές οι ανίερες τροποποιήσεις θα ισχύουν μόνο μέχρι να εμβολιαστεί ο πληθυσμός. 

Ο κ. Μόσιαλος, εκφράζοντας δήθεν την προσωπική του άποψη, μας λέει ότι κανείς πιστός (από εμάς δηλαδή), αλλά και από την πλειοψηφία όσων δεν πιστεύουν, δεν αμφισβητεί το «μυστήριο της ευχαριστίας ως ταυτοτικό χαρακτηριστικό της εκκλησίας». Αναφέρει ότι η Θεία Ευχαριστία είναι το κυρίαρχο ταυτοτικό χαρακτηριστικό της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και την παρουσιάζει ως μία απλή διαδικασία ανανέωσης της πίστης των πιστών. Ο κ. Μόσιαλος φαίνεται ότι εκτός των άλλων φανερών ικανοτήτων, διαθέτει επίσης εξαιρετική ικανότητα ώστε να είναι κάτοχος της βιωματικής γνώσης και γνώμης των πιστών, καθώς και όλων των απόψεων της πλειονότητας των απίστων, χωρίς όμως να γνωρίζει τη Θεολογία της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Επίσης, δεν είναι ο ίδιος αληθινά πιστός Ορθόδοξος, για να έχει την εμπειρική γνώση του Θείου Μυστηρίου. Όσοι από εμάς με την τήρηση των εντολών του Θεού στη ζωή μας, βιώνουμε την Ορθοδοξία στην πράξη και δε μένουμε στη θεωρία, πιστεύουμε και αναπαυόμαστε μόνο με όσα μας δίδαξαν οι Άγιοι Πατέρες για τη Θεία Ευχαριστία και σπεύδουμε να διαφυλάξουμε την Πίστη μας. 

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης φανερώνει μέσα από τους λόγους του σε εμάς τους ορθόδοξους πιστούς, ότι: «Με την ένσαρκη οικονομία Του ο Θεός χάρισε στους ανθρώπους ένα δώρο και χάρισμα άπειρο· και αυτό συνέχεια το χαρίζει με την Αγία Κοινωνία των Μυστηρίων Του χαρίζοντάς μας μέσα από αυτήν όσα πλούτη και αγαθά έχει το πανάγιο Αίμα Του και όσες ευεργεσίες και αρετές έχει η θεωμένη Του ψυχή και όσες φυσικές τελειότητες έχει η θεότητά Του· γι’ αυτό και είπε ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ότι “λέγεται το Μυστήριο αυτό Μετάληψις γιατί με αυτό γινόμαστε μέτοχοι της θεότητας του Ιησού και λέγεται Κοινωνία, διότι μέσα από αυτήν κοινωνούμε με τον Χριστό και γινόμαστε μέτοχοι της σαρκός και της θεότητάς Του”. Σύμφωνα με τον Πατριάρχη Ιερεμία, το Μυστήριο αυτό είναι εικόνα όλης της ένσαρκης οικονομίας και περιέχει ταυτόχρονα και την Γέννηση του Κυρίου και την ανατροφή και την ανάδειξη και τα Πάθη και τον Θάνατο και την Ταφή και την κάθοδο στον Άδη και την Ανάσταση και την Ανάληψη και την από τα δεξιά καθέδρα και την Δευτέρα Παρουσία, όπως περιέχουν και οι Θείες Λειτουργίες του Μ. Βασιλείου και του Ι. Χρυσοστόμου· και όπως λέει ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, η Θεία Κοινωνία είναι εικόνα και αυτής της μελλοντικής απολαύσεως και ενώσεως των μακαρίων. Γιατί τότε οι μακάριοι πρόκειται να είναι ενωμένοι και μεταξύ τους και με τον Χριστό, όπως τα μέλη του σώματος με την κεφαλή, όπως ακριβώς και τώρα μετέχοντας από τον ένα άρτο και το ένα Ποτήριο είναι ενωμένοι μεταξύ τους και με τον Χριστό, σύμφωνα με την ευχή του Κυρίου· ἵνα ὦσιν ἕν καθώς ἡμεῖς ἕν ἐσμεν” (Ιω. 17, 22)· όλα αυτά κανένα άλλο από τα επτά Μυστήρια δεν τα περιέχει. Γι’ αυτό και ο Άγιος Διονύσιος ωνόμασε αυτό το Μυστήριο τελετή των τελετών, επειδή περιέχει και τελειοποιεί όλα τα άλλα Μυστήρια. Ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, διδάσκει ότι, μεταλαμβάνοντας του Σώματος και Αίματος του Χριστού, γινόμαστε σύσσωμοι και σύναιμοι με Αυτόν, αλλά και Χριστοφόροι και τα σώματά μας γίνονται “μέλη Χριστού”, όπως ακριβώς μας το επιβεβαιώνει και ο Απόστολος Παύλος, «οὐκ οἴδατε ὅτι τά σώματα ὑμῶν μέλη Χριστοῦ ἐστιν;» (Α´ Κορ. 6, 15).

Εμείς που πραγματικά πιστεύουμε και συμβαδίζουμε με την εκκλησιαστική και πατερική Παράδοση, γνωρίζουμε από τους λόγους των Αγίων μας, το μέγεθος και την αξία του Θείου Μυστηρίου. Σύμφωνα με το λόγο του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως στο βιβλίο του “Περί επιμέλειας ψυχής” διαβάζουμε ότι: «Το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας που μας παραδόθηκε από τον Κύριο είναι ανώτερο όλων των Μυστηρίων. Είναι το πιο θαυμαστό από όλα τα θαύματα που επιτέλεσε η δύναμη του Θεού· είναι το ανώτερο όλων όσα η σοφία του Θεού επινόησε· είναι δε και το πολυτιμότερο από όλα τα χαρίσματα που η αγάπη του Θεού χάρισε στους ανθρώπους, γιατί αυτό υπερέχει όλων των άλλων Μυστηρίων κατά την αριθμητική υπέρβαση των όρων της φύσεως, αφού όλα τα θαύματα προέρχονται από υπέρβαση κάποιων νόμων της φύσεως. Το Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως τα υπερβαίνει όλα. Γι’ αυτό δικαίως μπορεί να ονομασθεί και να θεωρηθεί Θαύμα Θαυμάτων και Μυστήριο Μυστηρίων… Ως εκ τούτου, επειδή η Θεία Ευχαριστία υπερβαίνει όλους τους όρους ή τις κατηγορίες με τις οποίες εκδηλώνονται οι νόμοι της φύσεως είναι το μεγαλύτερο όλων των Θαυμάτων. Επίσης, είναι και το ανώτερο, γιατί υπερβαίνει κάθε αντίληψη… Στο Μυστήριο όμως της Θείας Μεταλήψεως κρύβεται όχι μόνο η θεότητα αλλά και η ανθρωπότητα. Ώστε είναι Μυστήριο των Μυστηρίων, αυτό που παραμένει με κάθε τρόπο απόκρυφο. Το Μυστήριο που υπερβαίνει όλους τους όρους της φυσικής γνώσεως. Με το Μυστήριο αυτό ο Θεός, ως όντως Δυνατός, φανέρωσε τη μέγιστη δύναμη της Θείας Του Παντοδυναμίας· ως όντως Σοφός, το απόλυτο ύψος της Θείας Παναγαθότητος».

Επίσης, ο Ηλίας Μηνιάτης, Επίσκοπος Κερνίκης και Καλαβρύτων στην ομιλία του περί της Θείας Μεταλήψεως, αναφέρει ότι: «Ο Θεός είναι κατά την φύση Του ακατάληπτος (που δεν μπορούμε να καταλάβουμε) και αθεώρητος (που δεν μπορούμε να δούμε). Μπορούμε μερικώς να Τον εννοήσουμε και να Τον θεωρήσουμε από τρεις Του μόνον ενέργειες, τις οποίες οι θεολόγοι ονομάζουν εξωτερικές. Από την Δύναμή Του, από την Σοφία Του και από την Αγαθότητά Του. Από την Δύναμή Του προέρχονται τα θαύματα, από την Σοφία Του τα Μυστήρια και από την Αγαθότητά Του τα χαρίσματα.

Λέγω, λοιπόν, ότι η Θεία Ευχαριστία είναι το μεγαλύτερο θαύμα, που έκαμε η Δύναμις του Θεού. Είναι το υψηλότερο Μυστήριο που εφεύρεν η Σοφία του Θεού. Είναι το τιμιώτερο χάρισμα που μας εδώρησεν η Αγαθότης του Θεού!…

Εις το Μυστήριον της Θείας Ευχαριστίας, κάτω από τα είδη του άρτου και του οίνου, ο Θεάνθρωπος Λόγος κρύπτει την θεότητά Του, γιατί δεν φαίνεται ο Θεός. Κρύπτει όμως και την ανθρωπότητά Του, διότι δεν φαίνεται ούτε ο άνθρωπος. Φαίνονται μόνον άρτος και οίνος, ψωμί και κρασί. Επομένως ο νους μας δεν καταλαβαίνει από τον Θεάνθρωπο Λόγο ούτε την θεότητά Του, ούτε την ανθρωπότητα. Άρα αυτό το Μυστήριο είναι εντελώς απόκρυφο.

Ελάτε τώρα εσείς οι σοφοί του κόσμου τούτου, εσείς που με το έξυπνο μυαλό σας απεκαλύψατε τα απόκρυφα της φύσεως! Ελάτε εσείς οι θεολόγοι της Εκκλησίας, που με την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος εξιχνιάσατε τα βάθη των θείων Γραφών! Ελάτε μάλιστα εσείς τα ουράνια Χερουβείμ, εσείς οι πολυόμματοι μύσται των θείων απορρήτων, ελάτε εδώ, τριγύρω στην Αγία Τράπεζα του φρικτού αυτού Μυστηρίου! Αυτό που βλέπετε είναι άρτος και οίνος, και μέσα σ’ αυτά είναι όλος ο Θεάνθρωπος Ιησούς! Εκεί δεν υπάρχει κανένα σημάδι της θεότητος, ώστε να καταλάβετε πως αυτά είναι Θεός. Αλλά μήπως είναι τουλάχιστον κανένα σημάδι ανθρωπότητος για να καταλάβετε πως έστω είναι άνθρωπος; Όχι! είναι απόκρυφος και ως Θεός, είναι απόκρυφος και ως άνθρωπος. Παντελώς απόκρυφος.

Εις την Γέννησιν εκένωσε εαυτόν αληθινά (εθεώρησεν τον εαυτό Του ως κάτι το ανάξιον λόγου) αλλά κατά την θεότητα, διότι ων Θεός πήρε μορφήν δούλου και έγινε υπήκοος προς τον Πατέρα. Εις το πάθος εκένωσεν εαυτόν (εταπείνωσεν εαυτόν) ως άνθρωπος, γιατί έπαθε μέχρι θανάτου. Εκεί εφαίνετο ο άνθρωπος και εκρύπτετο ο Θεός. Μα εδώ, στην Θεία Ευχαριστία, εκένωσεν, εταπείνωσεν εαυτόν με μια τελειωτάτη κένωσι. Εδώ δηλαδή δεν φαίνεται ούτε ως Θεός, ούτε ως άνθρωπος. Αυτό είναι το Μυστήριο των Μυστηρίων, το κατ’ εξοχήν Μυστήριον που υπερβαίνει όλα τα άλλα, το πλέον απόκρυφον, το κατά πάντα τρόπον απόκρυφο, αυτό που υπερβαίνει όλους τους όρους της φυσικής γνώσεως! Επομένως είναι το υψηλότερο εφεύρημα της Θείας Σοφίας!».

Ο επίσημος εκπρόσωπος της Ελληνικής Κυβέρνησης σε θέματα πανδημίας κ. Μόσιαλος, όπως αποκαλύπτεται από το προσωπικό του μήνυμα, ενδιαφέρεται πιο πολύ για ορισμένους άπιστους ανθρώπους, οι οποίοι δεν πιστεύουν, αλλά δεν αμφισβητούν τα ταυτοτικά χαρακτηριστικά της Ορθόδοξης Εκκλησίας αλλά και κάθε θρησκείας. Είναι γνώριμη πια η τακτική του. Ακολουθεί την τακτική όλων των παγκοσμιοποιητών που τσουβαλιάζουν την Ορθοδοξία, η οποία είναι η μόνη αληθινή Πίστη, με κάθε θρησκεία και κάθε λατρεία ειδώλων που συνιστά ανθρώπινο κατασκεύασμα. Διότι, όπως όλοι αυτοί που ενδιαφέρονται για την επιβολή της πανθρησκείας αγνοούν τη μοναδική αλήθεια που είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός, έτσι και ο εκπρόσωπος της Κυβέρνησης αγνοεί το λόγο του Ψαλτηρίου, ο οποίος αποκαλύπτει ότι: «ὅτι πάντες οἱ θεοί τῶν ἐθνῶν δαιμόνια, ὁ δέ Κύριος τούς οὐρανούς ἐποίησεν» (Ψαλμ. 95, 5). Δηλαδή, όλοι οι θεοί των ειδωλολατρικών λαών είναι ανύπαρκτοι και είναι οι επινοήσεις των δαιμονίων. Μόνο ο δικός μας, ο Άγιος Τριαδικός Θεός, ο παντοδύναμος και αιώνιος, είναι ο αληθινός και πραγματικός που δημιούργησε τα σύμπαντα εκ του μηδενός.

Ο κ. Μόσιαλος, ουσιαστικά, μας κοινοποιεί εκείνο ακριβώς το οποίο αποτελεί το αγκάθι που ματώνει τα χέρια και κυρίως τις καρδιές όλων των απίστων και συνηγορεί σαφώς υπέρ της βλασφημίας του Θείου Μυστηρίου με τα εξής: «Αυτό που τέθηκε όμως, με δεδομένους τους κινδύνους σε περίοδο πανδημίας, είναι η αναζήτηση λύσεων για τη διανομή της Ευχαριστίας στους πιστούς με ασφαλέστερο τρόπο. Λύσεις επιτεύχθηκαν σε διάφορες Ορθόδοξες εκκλησίες αλλά όχι στη χώρα μας. Ο τρόπος τέλεσης του μυστηρίου δεν έχει ταυτοτικά χαρακτηριστικά. Η συμμετοχή έχει. Και είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι η διανομή δεν γινόταν πάντα με τη χρήση κοινής λαβίδας.

Η επιμονή της εκκλησίας στην τέλεση του μυστηρίου με τον τρόπο που επικράτησε τους τελευταίους αιώνες, και ο συνωστισμός σε αρκετές εκκλησίες, σε περίοδο πανδημίας, αντιβαίνουν τους κανόνες προστασίας της δημόσιας υγείας. Όχι τους επίσημους, γιατί δεν υπάρχουν επίσημες συστάσεις της πολιτείας και της επιτροπής των ειδικών για τον τρόπο διανομής της Ευχαριστίας. Υπήρξαν όμως αρκετές και επίμονες εκκλήσεις τήρησης των γενικότερων κανόνων δημόσιας υγείας που αγνοήθηκαν (!!!)».

Ο κ. Μόσιαλος διευκρινίζει ότι ο ίδιος δεν ανήκει σε αυτούς τους ανθρώπους που θα καταγγείλουν τους πιστούς, διότι αυτή την εύκολη ενέργεια τη θεωρεί αδιέξοδη και μάλλον ανέξοδη ενέργεια, όπως προσθέτουμε εμείς οι Ορθόδοξοι πιστοί από την πλευρά μας. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι για εκείνον οι ενέργειες της επίσημης Εκκλησίας, δηλαδή της Ιεραρχίας μας, πρέπει να παραμείνουν άνευ σχολιασμού. Λόγω της κατάρτισής του ακόμη και σε θέματα που αφορούν εκκλησιαστικά ποιμαντικά και δογματικά ζητήματα θέτει συγκεκριμένα πλαίσια στα οποία πρέπει να οριοθετηθεί η συζήτηση για την αλλαγή του τρόπου της Θείας Μετάληψης. Έτσι, διευκρινίζει στους πιστούς ότι: «το μυστήριο έχει ταυτοτικά χαρακτηριστικά, που δεν αμφισβητούνται, ενώ η διανομή δεν έχει». Αφήνει να εννοηθεί ότι η «διανομή» της Θείας Κοινωνίας δύναται να αλλάξει. Σπεύδει να ζητήσει εξηγήσεις από την Εκκλησία. Δηλαδή, για ποιο λόγο επιμένει η Εκκλησία σε ένα τρόπο «διανομής» της Θ. Μετάληψης που ενέχει κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Την ενοχοποιεί πρώτη από όλους, ώστε να μπορεί να τη βάλει στο δικό του πλαίσιο το επόμενο κρίσιμο διάστημα που θα προκύψουν ανάλογα ζητήματα. Επίσης, δεν παραλείπει να ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Κυβέρνηση να ασχοληθεί με τις θεσμικές διαστάσεις όλων των συμβάντων από την ελλιπή εφαρμογή ή την αντίδραση στα κυβερνητικά μέτρα που αφορούν την εξάπλωση του ιού με τη συμμετοχή των ορθόδοξων πιστών στη Θεία λατρεία της Εκκλησίας μας.

Μόνο άσχετος δεν μπορεί να θεωρηθεί ο κ. Μόσιαλος με όσα τολμάει και εκστομίζει σχετικά με το Άγιο Μυστήριο και με όσα βλάσφημα λέει για τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Ευχαριστίας. Αναφέρεται στα ιερά της πίστης μας, λες και πρόκειται για τη διανομή φαγητού σε χώρο εστίασης, στον οποίο οι άνθρωποι δε λαμβάνουν κανένα προληπτικό μέτρο για να γευματίσουν και δεν προσέρχονται προφανώς με μάσκες και με γάντια για να φάνε το φαγητό τους. Δεν αρκούν δηλαδή, όσα βλάσφημα μέτρα έχει πάρει η Ιεραρχία μέχρι στιγμής στους Ιερούς Ναούς για την προστασία των πιστών από την ασθένεια του μεταδιδόμενου κορωνοϊού, και προτείνουν ακόμη περισσότερα, όσοι επίσης βλάσφημα διαδίδουν ότι υπάρχει κίνδυνος εντός αυτών να μολυνθούν. Έως σήμερα δεν έχει υπάρξει κανένα καταγεγραμμένο περιστατικό για τη μετάδοση ασθενειών και δε δύναται να υπάρξει ποτέ. Ο τρόπος μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας είναι ένα ζήτημα που αφορά την ποιμαντική της Αγίας Εκκλησίας μας και δεν τίθεται μέχρι σήμερα κανένα έλλειμμα ποιμαντικής φροντίδας από μέρους της. Η Εκκλησία οφείλει να κρατήσει τον ορθό τρόπο της Θείας Μετάληψης και δε χρειάζεται κανέναν «ειδικό» να της υποδείξει πώς θα ποιμάνει το ποίμνιό της. Δε στηρίζεται στη γνώμη των «ειδικών» κυβερνητικών ή επιστημόνων, αλλά στην Ιερά Παράδοση και στις αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων.

Η Αγία Λαβίδα κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά συμβολίζει την Υπεραγία Θεοτόκο και διά μέσου της μεσίτριας Παναγίας μας πλησιάζουμε και κοινωνούμε τον ίδιο τον Θεό και μετέχουμε της σωτηρίας. Είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια της αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας εξυπηρετεί μόνο τον αλλότριο σκοπό των αντίχριστων δυνάμεων του σκότους, ώστε να πλήξουν την Ορθοδοξία. Με όσα έχουν ήδη λεχθεί από τον κ. Μόσιαλο, αναμένεται και ο τρόπος αντίδρασης της Ιεραρχίας μας που θα αποκαλύψει την ύπαρξη ή όχι της ακέραιας Πίστης της στον Θεό, ώστε να αξιολογηθεί από αυτή μελλοντικά. Εδώ όμως, δεν πρόκειται για απλή παρέμβαση του κ. Μόσιαλου, αλλά για μία κατευθυνόμενη δήλωση που προέρχεται από ένα καλά δουλεμένο σύστημα. Σύμφωνα με πρόσφατη πρόβλεψη της katanixi.gr, ενδέχεται να πετύχει σύντομα τους σκοπούς του, λόγω της ελλειμματικής πίστης της Ιεραρχίας μας. Όμως, κάθε βλάσφημη “καινοτομία” των ημερών μας θα καταγραφεί με μελανό χρώμα στην εκκλησιαστική ιστορία και θα οδηγήσει για πολλοστή φορά στις κατακόμβες τους ορθόδοξους πιστούς που δε θα την ακολουθήσουν επειδή θα αρνηθούν να κάνουν εκπτώσεις στην πατροπαράδοτη Πίστη τους. 

Ο κ. Μόσιαλος απευθυνόμενος προς όλους τους ορθόδοξους πιστούς, μας καλεί να αναρωτηθούμε γιατί συμμετέχουμε στο Μυστήριο. Αναζητά εναγωνίως να μάθει το λόγο της συμμετοχής μας, δηλαδή τον ενδιαφέρει να μάθει εάν εμείς με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνουμε την πίστη μας και τη σχέση μας με την Εκκλησία αλλά και πόση σημασία δίνουμε στον τρόπο «διανομής» της Θείας Κοινωνίας. Ας γνωρίζει, λοιπόν, ο κ. Μόσιαλος ότι εμείς, ως γνήσιοι Ορθόδοξοι πιστοί, πιστεύουμε και πράττουμε όσα μας δίδαξαν οι άγιοι Πατέρες μας και θέλουμε να διαφυλάξουμε αναλλοίωτα όσα αφορούν την αγία Πίστη και Παράδοσή μας. Ο αληθινά ορθόδοξος πιστός πάντα αγωνίζεται να έχει ζωντανή, βαθιά, εσωτερική και μυστική σχέση με τον Κύριο. Οι άγιοι μάς λένε ότι στη μυστική ένωση με τον Χριστό αναφέρεται η προσευχή, η μελέτη του λόγου του Θεού και η εμπειρική γνώση και θεωρία της πίστης μας, δηλαδή το προσωπικό βίωμα της Ορθοδόξου πίστης μας. Το επισφράγισμα αυτής της μυστικής βίωσης της θεϊκής παρουσίας του Κυρίου, είναι η μυστηριακή ένωση μαζί Του, με το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Πόσο μεγάλη αξία έχουν τα παρακάτω λόγια του Αγίου Νικολάου, τα οποία φανερώνουν την αλήθεια για το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και τα παραθέτουμε εμείς οι πιστοί ως μία ορθόδοξη μαρτυρία που αναζητά σήμερα κάθε καλοπροαίρετη ψυχή: «Μοῦ γράφεις ὅτι ἄκουσες ἀπό ἡλικιωμένες γυναῖκες κάποιο παραμύθι γιά τίς πέντε πληγές τοῦ Ἰησοῦ, καί ρωτᾶς ποῦ βρέθηκε αὐτό τό παραμύθι; (από την ιερή μνήμη της Εκκλησίας, και την Ορθόδοξη Παράδοση)

Διαβάστε τήν Καινή Διαθήκη! Μήν ντροπιάζεστε μπροστά στόν οὐρανό καί τή γῆ μέ τή ἄγνοια τῆς πίστης σας! Ἀφῆστε στήν ἄκρη ὅλες τίς ἄλλες σπουδές καί ἀναγνώσματα μέχρι νά μάθετε πρῶτα αὐτό πού εἶναι τό πιό σημαντικό καί πιό σωτήριο. Πρῶτα ἔρχεται ἡ ἐπιστήμη περί πίστεως καί κατόπιν οἱ ὑπόλοιπες σπουδές.

Οἱ πέντε πληγές τοῦ Ἰησοῦ δέν εἶναι λόγια ἀλλά φοβερή πραγματικότητα. Γί αὐτό εἶναι καλύτερα νά τίς γνωρίζουμε καί ἀπό τά λόγια. Δύο πληγές στά χέρια, δύο πληγές στά πόδια καί μία στά πλευρά. Ὅλες ἀπό μαῦρο σίδερο καί ἀκόμα περισσότερο ἀπό τήν κατάμαυρη ἀνθρώπινη ἁμαρτία. Τρυπημένα τά χέρια πού εὐλόγησαν. Τρυπημένα τά πόδια πού περπάτησαν καί ὁδήγησαν στή μόνη ὀρθή ὁδό. Τρυπημένο στό στῆθος, ἀπό τό ὁποῖο ξεχυνόταν πύρινη οὐράνια ἀγάπη στά παγωμένα ἀνθρώπινα στήθη.

Ἐπέτρεψε ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, νά Τοῦ τρυπήσουν τά χέρια ἐξαιτίας τῶν ἁμαρτιῶν πολλῶν χεριῶν –δάση χεριῶν– τά ὁποία φόνευσαν, ἔκλεψαν, ἔκαψαν, ἅρπαξαν, παγίδευσαν, βιαιοπράγησαν. Καί νά τοῦ τρυπήσουν τά πόδια γιά τίς ἁμαρτίες πολλῶν ποδιῶν –δάση ποδιῶν– πού περπάτησαν στό κακό, σύλησαν τήν ἀθωότητα, καταπάτησαν τό δίκαιο, μόλυναν τά ἱερά καί πάτησαν τήν καλοσύνη. Καί τοῦ τρύπησαν τό στῆθος ἐξαιτίας πολλῶν πετρωμένων καρδιῶν –νταμάρια καρδιῶν– στίς ὁποῖες γεννήθηκε κάθε μοχθηρία καί κάθε ἀσέβεια καί οἱ ἱερόσυλοι λογισμοί καί οἱ κτηνώδεις ἐπιθυμίες καί στίς ὁποῖες μέσα ἀπό ὅλους τούς αἰῶνες σφυρηλατήθηκαν κολασμένα σχέδια ἀδελφοῦ ἐναντίον ἀδελφοῦ, γείτονα ἐναντίον γείτονα, ἀνθρώπου ἐναντίον τοῦ Θεοῦ.

Τά χέρια τοῦ Ἰησοῦ τρυπήθηκαν γιά νά θεραπευθοῦν τοῦ καθενός τά χέρια ἀπό τά ἁμαρτωλά ἔργα. Τά πόδια τοῦ Ἰησοῦ τρυπήθηκαν γιά νά ἐπιστρέψουν καθενός τά πόδια ἀπό τούς ἁμαρτωλούς δρόμους. Τό στῆθος τοῦ Ἰησοῦ τρυπήθηκε γιά νά πλυθεῖ κάθε καρδιά ἀπό τίς ἁμαρτωλές ἐπιθυμίες καί σκέψεις… Οἱ πέντε πληγές τοῦ Ἰησοῦ ἄς σοῦ μάθουν, νά φροντίζεις τίς πέντε αἰσθήσεις σου γιά τόν ζῶντα Θεό.

Οἱ πέντε πληγές τοῦ Ἰησοῦ εἶναι πέντε πηγές πεντακάθαρου αἵματος, μέ τό ὁποῖο πλύθηκε τό ἀνθρώπινο γένος καί ἁγιάσθηκε ἡ γῆ. Ἀπ’ αὐτές τίς πέντε πληγές χύθηκε ὅλο τό αἷμα τοῦ Δικαίου, ὅλο μέχρι τήν τελευταία σταγόνα. Ὁ Θαυματουργός Κύριος, πού ἤξερε νά πολλαπλασιάσει τούς ἄρτους καί μέ πέντε ἄρτους νά χορτάσει πέντε χιλιάδες πεινασμένους, πολλαπλασιάζει ἐκεῖνο τό πεντακάθαρο αἷμα Του καί μ’ αὐτό τρέφει καί ἑνώνει σέ χιλιάδες ναούς πολλά ἑκατομμύρια πιστῶν. Αὐτό εἶναι ἡ Θεία Κοινωνία.
(Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς, Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος)

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
– Ο κ. Μόσιαλος αφήνει σαφές υπονοούμενο προειδοποίησης προς την Ορθόδοξη Εκκλησία! Τι του ευχόμαστε!
Η επιλογή Μόσιαλου ως εκπροσώπου της Κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για τον κορωνοϊό μόνο τυχαία δεν είναι…
– Ο πραγματικός λόγος που απαγορεύτηκε ο αγιασμός των υδάτων στην ύπαιθρο
– Χωρίς τις απαιτούμενες συνταγογραφούμενες πληροφορίες το εμβόλιο του covid-19 στη Βρετανία και τη Γερμανία
– Η θεία φώτιση του κ. Σύψα
– Σε γερμανικό νοσοκομείο έγινε ευθανασία, από γιατρό, σε δύο ασθενείς που έπασχαν από λοίμωξη κορωνοϊού
– Πειραματισμός σε ανθρώπους και έγκλημα κατά της ανθρωπότητας
– Εμβόλιο της σωτηρίας ή της αποστασίας;
– Mέτρα και εντός των Εκκλησιών κ. Γιαμαρέλλου;
– Η κυβέρνηση με δύο νόμους μόνο, έκανε υποχρεωτικό τον εμβολιασμό κατά του Covid-19
– Μήνυση για το σκάνδαλο του κορονοϊού

Σχετικά άρθρα

Γέροντα, θέλω την ευχή σου

Ποίημα της Χριστίνας Τράντζααποκλειστικά για την katanixi.gr Γέροντα, θέλω τήν εὐχή σου, μαζί σουστόν Παράδεισο πάλι νά περπατήσω, πῶς μπορῶ κι’ ἐγώ νά «κοινωνήσω»; Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Στό πέρασμα αὐτοῦ τοῦ «χρόνου»ἡ μνήμη σου,...

Το έργο της «Κατάνυξις»

Ποίημα της Χριστίνας Τράντζα Γιά ὅσους τό πολεμοῦν καί γιά ὅσους τό ἀγαποῦν τό ἱστολόγιον τῆς «Κατάνυξις» Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Ποιός πονᾶ οὐσιαστικά κι’ ἀληθινά γιά αὐτό τό ἔργο τῆς «Κατάνυξις»; «Ὁ ἀσεβής...

Αληθινή αγάπη κι’ ευγνωμοσύνη!

Ποίημα της Χριστίνας Τράντζααποκλειστικά για την katanixi.gr «Ὤ πόση…! Σοῦ χρωστῶ Χριστέ μου ἀληθινή ἀγάπη κι’ αἰώνια εὐγνωμοσύνη»! Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr «Ὤ πόση…! Σοῦ χρωστῶ Χριστέ μου ἀληθινή ἀγάπη κι’ αἰώνια εὐγνωμοσύνη»! Μέσ’...

Το πέρασμα απ’ «της Άρτας το γεφύρι»

Ποίημα της Χριστίνας Τράντζααποκλειστικά για την katanixi.gr “Δέ τό σκέφτηκε ὅμως συνετά «τῶν Ἀρταίων» ἡ πολιτεία,ἐκεῖ στήν ἄκρη ἀπό τό πλατάνι, ἄς κτιζόταν μία ἐκκλησία Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Πότε θά ’ρθει ἡ μυρωδάτη...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.