Επικαιρότητα

Ο μητρ. Ιερόθεος Βλάχος στο κήρυγμα της ακαδημαϊκής ευγένειας του διαβόλου: υπακοή, υπακοή, υπακοή…

εικόνα άρθρου: Ο μητρ. Ιερόθεος Βλάχος στο κήρυγμα της ακαδημαϊκής ευγένειας του διαβόλου: υπακοή, υπακοή, υπακοή…

Όταν το κινδυνευόμενο είναι η Πίστη κι εσείς οι μητροπολίτες σιωπάτε, χάνετε κάθε φωτισμό και έλλαμψη του Αγίου Πνεύματος.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Εμείς συμφωνούμε με κάθε λέξη του Σεβασμιώτατου μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου Βλάχου που παρατίθεται στο άρθρο του με τίτλο «ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ “ΠΑΡΑΘΕΟΛΟΓΙΚΟΙ ΙΟΙ”». Αναπολούμε κι εμείς το παρελθόν, όταν ο Οικουμενισμός δεν είχε εισχωρήσει τόσο πολύ στην Εκκλησία του Χριστού και μπορούσε η κάθε ενορία να ζει την εκκλησιαστική της ζωή αφημένη με υπακοή στη Διοικούσα Εκκλησία, αμέριμνη σαν μωρό. Τότε που ο κάθε πιστός, σε κάθε πόλη και χωριό, μπορούσε να ζει την ορθόδοξη ευσέβεια, αν είχε καλή προαίρεση.

Πέρασε πολλά η Ελλαδίτσα μας σε όλα τα επίπεδα, για να μπορεί τώρα ο Σεβασμιώτατος σε ένα κείμενο, επικαλούμενος τον εν πολλοίς οικουμενιστή και εν ολίγοις Ορθόδοξο π. Φλωρόφσκυ και καταχρώμενος τον π. Ρωμανίδη, να συμπυκνώνει σε δυο αράδες, βραχνάδες τα προβλήματα που ταλάνισαν και ταλανίζουν την Εκκλησία μας δεκαετίες τώρα. 

Από όλα αυτά που αναφέρει ωστόσο, τίποτα δε στάθηκε πιο φαρμακερό για το Πατριαρχείο και την Εκκλησία της Ελλάδας από τον Οικουμενισμό, όπως τον έχει προωθήσει και διατρανώσει ο φαναριώτης Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος Αρχοντώνης. Μόνο που η ζημιά που έχει επιφέρει δεν βρίσκει χώρο σε καμία αποτίμηση του Ιερόθεου. Μιλώντας γενικά και αφηρημένα τυλίγει το λόγο του με επιστημονικό μανδύα, για να ρίξει όλο το φταίξιμο πάλι σε όσους δεν φιμώνονται, αλλά ασκούν κριτική στην Εκκλησία! Βρήκε μια καμπούρα και τα φορτώνει όλα, για να μην φταίει ο ίδιος και οι λοιποί Ιεράρχες σε τίποτα! Δεν ασκούμε κριτική στο Χριστό μας, στο Σώμα Του, στην Εκκλησία! Στην Ιεραρχία ασκούμε κριτική, που σαν έτερο σώμα, αντίχριστο, διακονεί το διάβολο και δεν το καταλαβαίνει.

Ταλαίπωροι κι εσείς οι σύγχρονοι Αρχιερείς, σας έφαγε η ακαδημαϊκή ευγένεια του διαβόλου! Δεν τα’ χουμε καλά με όλους! Με κάποιους κόβουμε και την καλημέρα, αν χρειαστεί! Τί επικαλείστε Οικουμενιστές; Σχολαστικούς, προτεστάντες, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, μεταπατερικούς και τελικά, μετα­ορ­θό­δοξους εσείς επικαλείστε! Δεν παίρνετε παράδειγμα από το πείσμα το μοναχικό; Το ναι ναι και το ου ου. Οι σωστές ανέξοδες αναλύσεις δε φτάνουν! Χρειάζονται και γόνατα….

Τόση ανάλυση, Σεβασμιώτατε, για να καταλήξετε στη θέση: «Ἔχουμε, λοιπόν, τήν Ἐκκλησία στήν ὁποία θά κάνουμε ὑπακοή, καί δέν θά ἀκοῦμε κάθε Κληρικό, θεολόγο, διδάσκαλο πού εἰσάγει στήν ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ξένες παραδόσεις, ξένα ἤθη, ξένες διδασκαλίες, ἀτομικές ἑρμηνεῖες, ξένους καί ἐπικίνδυνους “παρεκκλησιαστικούς καί παραθεολογικούς ἰούς”». Στην ίδια θέση καταλήγετε, δηλαδή, που διατυπώνει και ο Γόρτυνος Ιερεμίας και ο Πειραιώς Σεραφείμ. Ο πρώτος, μάλιστα, ανακοίνωσε και ολόκληρη σειρά ειδικών κηρυγμάτων, για να μας πείσει ότι η ορθόδοξη Εκκλησιολογία συμπυκνώνεται στη θέση “κάνω υπακοή σε ό,τι και να πεί η Εκκλησία, ακόμη και στο λάθος”. Μάλιστα! Δεν υπάρχουν προβλέψεις, δηλαδή, μέσα σε ολόκληρη εκκλησιολογία για το τί γίνεται, όταν λαμβάνει χώρα μια Σύνοδος που δεν πληρεί τις τυπικές προϋποθέσεις σύγκλησής της; Ούτε όταν λαμβάνει αιρετικές αποφάσεις; Ούτε όταν, ενώ γίνονται τέτοιες παρεκτροπές, δεν αντιδράει κανένας ιεράρχης; Ε!, λοιπόν, υπάρχουν. Τί να κάνουμε; Εσείς είστε οι αδιάβαστοι. Η κιβωτός της σωτηρίας έτσι ταξιδεύει μες στους αιώνες και διασχίζει φουρτούνες και τρικυμίες!

Δεν είναι ορθόδοξη διδασκαλία, Δέσποτα, ότι στη θεία Λειτουργία κλήρος και λαός είναι Σώμα Χριστού; Εσείς ο ίδιος είπατε ότι «Ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία, ὅπως προαναφέρθηκε, εἶναι σαφέστατη, ἐκφράζεται μέ καθαρό λόγο πού ἔχει καταγραφῆ στά Πρακτικά τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί εἶναι διατυπωμένη στούς ὕμνους τῆς λατρείας τῆς Ἐκκλησίας.»

«Κανείς δέν μπορεῖ νά παραθεωρήση τούς νόμους τῆς Πολιτείας καί τούς Κανονισμούς, μέ τούς ὁποίους εἶναι ὑποχρεωμένη νά κινῆται ἐξωτερικά ἡ Ἐκκλησία, ἀλλά δέν εἶναι δυνατόν μέ αὐτά τά ἐξωτερικά νομικά σχήματα νά ἀλλοιώνεται ὁ πυρήνας τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας, γιατί αὐτό σαφῶς λέγεται πολιτειοκρατία». Και εμείς αναρωτιόμαστε: Γίνατε ή δε γίνατε απολογητές της μασκοφορίας στους ιερούς Ναούς; Δεν είπατε είναι υποχρεωτικό, διότι αυτή η Πολιτεία, αυτός ο κακός και άπιστος Καίσαρας κατέστησε τη μη μασκοφορία ποινικό αδίκημα και θα κάνουμε υπακοή. Αντιθέτως σιγοντάρατε, ευλογήσατε, συνευδοκήσατε… Λέτε ότι δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια πίστη και ως εκ τούτου κάποιος που δεν πιστεύει μπορεί να κολλήσει. Ας μείνει έξω ο τοιούτος, λοιπόν! Είναι τόσο απλό. Αλλά είναι φοβερό το ξεκαθάρισμα που τότε θα γινόταν ανάμεσα σε ποιμένες, αλλά και ποιμαινόμενους, που δεν το αντέχετε…

Η δική σας συνεισφορά στην εκκλησιολογία της Εκκλησίας, λοιπόν, Σεβασμιώτατε, είναι η μασκοφορία κατά τη λατρεία για την αντιμετώπιση πανδημιών; Εφάμιλλος των Αγίων Πατέρων! Ή μήπως στον αντίποδα αυτών; Αυτό να κάνουμε από δω και πέρα, Σεβασμιώτατε, και στις εποχικές γρίπες και σε ό,τι άλλο προκύψει; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι αυτό είναι ο ορισμός της πολιτειοκρατίας και η προσωποποίηση του συσχηματισμού με τον αιώνα τούτο τον απατεώνα; Τί πλέον να πεί κανείς!

Ο κορωνοϊός αναμφισβήτητα ήταν μια χρυσή ευκαιρία για να νοικοκυρέψουμε τα του οίκου μας κατά την αρχαία τάξη, όπου υπήρχαν κατηχούμενοι, τάξεις πιστών κλπ. Έτσι θα συνερχόμασταν και από τον τύφο της αλαζονείας, της υπερηφάνειας και της αφοβίας Θεού που δέρνει το σημερινό ποίμνιο, ποιμένες και ποιμαινόμενους. Όπως και στα της Πολιτείας ο κορωνοϊός θα  μπορούσε να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία κοσμικού νοικοκυρέματος σχολείων, νοσοκομείων, κοινωνικής πρόνοιας, αλλά προτιμήθηκε μια ανέξοδη υποκριτική πολιτική , “ μάσκα παντού και τίποτε άλλο”, έτσι και η διοικούσα Εκκλησία πήρε αυτόν τον στρεβλό άλογο δρόμο. 

Χάθηκε μια σπουδαία ευκαιρία να επικαιροποιηθεί ορθόδοξα, επί των προκλήσεων της εποχής, η χριστολογία και η εκκλησιολογία μας. Λέτε: «Νομίζω, αὐτήν τήν ἐποχή, τήν δύσκολη καί ἐπικίνδυνη, πού ψευτοδιδάσκαλοι παραπλανοῦν τά πρόβατα τοῦ Χριστοῦ, χρειάζεται νά μελετᾶμε τήν καθαρή θεολογία τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί τῶν Φιλοκαλικῶν Πατέρων μας. Οἱ Οἰκουμενικές Σύνοδοι δείχνουν τά ὅρια τοῦ «ὀρθοδόξως θεολογεῖν», καί οἱ Φιλοκαλικοί Πατέρες καθορίζουν τίς καθαρές προϋποθέσεις τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας», αλλά δεν το κάνετε, Σεβασμιώτατε. Δεν μπορείτε να το κάνετε τη στιγμή που δεν αντιμετωπίζετε την αίρεση που ταλανίζει το Πατριαρχείο, την Εκκλησία της Ελλάδος και το Άγιον Όρος. Όταν το κινδυνευόμενο είναι η Πίστη κι εσείς σιωπάτε, χάνετε κάθε φωτισμό και έλλαμψη του Αγίου Πνεύματος. Φωτισμό και έλλαμψη αν αισθάνεσθε και θεολογικό λόγο αν διατείνεστε ότι διαθέτετε, αυτά δεν προέρχονται από το πνεύμα το Άγιο, όταν σιωπάτε σε καιρό αίρεσης. Παπισμό δεν έχουμε! Η Ορθόδοξη Εκκλησιολογία δεν επιτάσσει ντε φάκτο τυφλή υπακοή στους Αρχιερείς, θαρρείς και είναι εκπρόσωποι του Θεού στη γη. Εκκλησίες ολόκληρες εξαφανίστηκαν από προσώπου γης, επειδή αποκόπηκαν από την Κεφαλή, τον Ιησού Χριστό!

 «Μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νά συμφωνῆ μέ τήν Πολιτεία γιά τόν τρόπο πού θά συνυπάρχουν καί οἱ δύο στήν κοινωνία, ἀλλά ἐσωτερικά ἡ Ἐκκλησία ἔχει τήν δική της ζωή, τήν δική της ἀναπνοή. Συμβαίνει ὅ,τι μέ τόν ἀνθρώπινο ὀργανισμό, ὁ ὁποῖος μπορεῖ νά προσαρμόζεται στίς συνθῆκες τοῦ περιβάλλοντος καί νά τηρῆ τούς ἐξωτερικούς νόμους, ἀλλά ὅμως ἔχει ἕναν ἐσωτερικό δικό του ρυθμό», λέτε. Σεβασμιώτατε, χονδροειδώς παραποιείτε τα πράγματα. Εκκλησία που σέβεται τον εαυτό της, ότι δηλαδή κεφαλή της έχει τον Χριστό, ουδέποτε επιτρέπει εμπλοκή του Κράτους στη λατρεία της! Το ορθό νόημα όσων λέτε είναι ότι, όπως και να ζει ο χριστιανός στην κοινωνική του ζωή, υποτασσόμενος στους νόμους και στο Κράτος, ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΡΥΘΜΟ, υποτασσόμενος στον νόμο του Θεού και στον πνευματικό νόμο. Δηλαδή, αν το Κράτος επιβάλλει για λόγους ισότητας και ισοπολιτείας να γίνονται και ομοφυλόφιλοι αδελφοί και συλλειτουργοί σας, θα το δεχτείτε; Αν επιβάλλει την ιερωσύνη των γυναικών; Αν, αν, αν …
Ο λόγος σας είναι επικίνδυνος και αχαρίτωτος· μην αποκλείετε το ενδεχόμενο τον εσωτερικό ρυθμό της ζωής στη μοιχαλίδα Εκκλησία της Ελλάδας και στο άγευστο ποίμνιο να τον δίνει ο άλλος, και όχι ο Κύριος, όταν υποτάσσει την λατρεία του Κυρίου στον Καίσαρα… Δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι ανεξαρτήτως της πίστης οδηγείτε τους πιστούς στη σωτηρία, ώστε να αιτείσθε την τυφλή τους υπακοή. Συμφωνούμε με την τελική σας παράγραφο ότι «τελικά ἡ σωτηρία μας εἶναι τόσο μεγάλη πού δέν μποροῦμε νά τήν ἐμπιστευθοῦμε στόν καθένα μέ τίς ὁποιεσδήποτε αὐταπάτες του καί μέ τήν θεολογική του ἀνεπάρκεια πού παρουσιάζεται ὡς αὐθεντία». Μόνο που επιστρέφουμε το λόγο αυτό σε σας και στη δική σας αποδεδειγμένη και αποκεκαλυμμένη-ελέω Κολυμπαρίου, Ουκρανικού και κορωνοϊού- θεολογική ανεπάρκεια.

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra


Δείτε σχετικά:
Η τραγική μετάλλαξη του Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ.Ιερόθεου δεν έχει τέλος!
Θα μας εμβολιάσουν παιδιά! Αυτό είναι το επίπεδο της Εκκλησίας της Ελλάδος! Ιερατική Σύναξη…
Το ρεζίλεμα του Ναυπάκτου στον ΣΚΑΪ
Δύο αγωνιστές μητροπολίτες παίρνουν Ορθόδοξη θέση για τις μάσκες στους Ναούς
Το γενναίο «Όχι» του Μητροπολίτη Μόρφου για τις μάσκες στα σχολεία
Του Ποιμένα τα άγια χέρια κρατούν τη Θεία Κοινωνία
Κρούσματα covid-19 στο περιβόλι της Παναγιάς. Η πίστη σε κρίση
Θα αγκαλιαζόμαστε κ.Σύψα, μέχρι να πεθάνουμε… Το ακούτε;
Για τον Volokolamsk κ. Ιλαρίωνα η «διπλή ανοσία» είναι διπλή προστασία;
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κηρύττει τον Ανθρωπισμό/ουμανισμό
π.Αναστάσιος Γκερτσάκης: Απόστρατος, αλλά στρατιώτης Χριστού
Αναρωτιέται ο λαός: “πού είναι η Εκκλησία;”
Τα στερνά τιμούν τα πρώτα, Άγιε Γόρτυνος
Ο Ομολογητής ιερέας… συνελήφθη

Σχετικά άρθρα

Το Μήνυμα της ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ από τον Μητροπολίτη Κυθήρων κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ (ηχητικό μήνυμα) ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ (19-2-2023) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@neodevgmail.com από την “ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ” το...

Αντικατάσταση Ιεράς Κοινότητος Αγίου Όρους από τριανδρία; «Εκατοντάχειρες» κατά Αγίου Όρους;

«Ἔθος ἐγχρονίζον, εἰς νόμον τελεῖ»2 (Συνήθεια ποὺ χρονίζει στὸ τέλος γίνεται νόμος) Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com το ακόλουθο άρθρο των Αγιορειτών Κελλιωτών Πατέρων Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει...

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.