εικόνα άρθρου: Ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας υποδέχεται σχιματικοαιρετικό Ουκρανό ψευδεπίσκοπο

Η μιαρή προσκυνηματική περιοδεία του σχισματοαιρετικού Ντραμπίνκο στις Ι. Μητροπόλεις της Βόρειας Ελλάδας

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Τα φιλοσχισματικά του αισθήματα εξέφρασε για ακόμα μία φορά ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας, Νικόδημος, καθώς στις 11 Οκτωβρίου, υποδέχθηκε στην Ι. Μητρόπολη Κασσανδρείας στον Πολύγυρο, τον σχισματικοαιρετικό Ουκρανό ψευδεπίσκοπο, Αλεξάντερ Ντραμπίνκο.

Ένα μήνα νωρίτερα, δημοσίευμα σε ορθόδοξο Ιστολόγιο αποκάλυπτε ότι την 5η Σεπτεμβρίου, ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας «συμπροσευχήθηκε» με τον (άνευ ιερωσύνης και αποστολικης διαδοχής) σχισματικό Ουκρανό ψευδομητροπολίτη Κιέβου, Επιφάνιο (Ντουμένκο), κατά τη Δοξολογία που τελέστηκε στον Ι. Ναό Αγίου Αποστόλου Παύλου Καβάλας για την υποδοχή του Πατριάρχη Κων/πόλεως Βαρθολομαίου και του σχισματικοαιρετικού Επιφανίου.

Η μιαρή προσκυνηματική περιοδεία του σχισματοαιρετικού Ντραμπίνκο στις Ι. Μητροπόλεις της Βόρειας Ελλάδας

Υπενθυμίζεται ότι ο «επίσκοπος» Ντραμπίνκο μετά της «συνοδείας» του, αφού ολοκλήρωσε το τετραήμερο μιαρό «προσκυνηματικό» ταξίδι στο Άγιο Όρος (7-10 Οκτωβρίου), συνέχισε την «περιοδεία» του στη Βόρεια Ελλάδα, κατά την οποία επισκέφθηκε:

α) 10 Οκτωβρίου 2022: Tην Ι. Μητρόπολη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, όπου συναντήθηκε με τον επιχώριο Μητροπολίτη Εδέσσης, Ιωήλ.

Σύμφωνα με ανάρτηση του Ουκρανού ψευδεπισκόπου, ο κ. Ιωήλ έδωσε ως δώρο στη σχισματική Ουκρανική ψευδομητρόπολη που «ποιμαίνει» ο Ντραμπίνκο, μέρος των λειψάνων του Αγίου Καλλινίκου, Επισκόπου Εδέσσης.

β) 11 Οκτωβρίου 2022: Tην Ι. Μητρόπολη Κασσανδρείας, όπου συναντήθηκε με τον επιχώριο Μητροπολίτη Κασσανδρείας, Νικόδημο. Ο κ. Νικόδημος και ο σχισματικός ψευδεπίσκοπος εξέφρασαν την αμοιβαία εκτίμηση τους, ασπαζόμενοι αλλήλους μπροστά στον φωτογραφικό φακό.

γ)12 Οκτωβρίου 2022: Την Ι. Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης,όπου συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Λαγκαδά, Πλάτων, στα γραφεία της Ι. Μητροπόλεως.

Ο σχισματικός Ουκρανός μετέβη στον τάφο του μακαριστού Μητροπολίτη Λαγκαδά, Ιωάννη Τασσιά, ο οποίος βρίσκεται όπισθεν του Ιερού Βήματος του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, και φορώντας άμφια και θυμιάζοντας τον τάφο, τέλεσε «δέηση» (πιθανότατα τρισάγιο), συμπροσευχομένου του Μητροπολίτη Λαγκαδά, Πλάτων.

Επιπλέον, ο σχισματικός ψευδεπίσκοπος εισήλθε ακόμα και στο Ιερό Βήμα του Ι. Μητροπολιτικού Ναού Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, όπου γονατιστός έκλινε την κεφαλήν του στην Αγία Τράπεζα.

Άγιος Λουκάς ο Ιατρός για τους σχισματικούς: «Βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως… ἑστός ἐν τόπῳ ἁγίῳ»

Ο Άγιος Λουκάς ο Ιατρός, Αρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως και Κριμαίας, αντιδρώντας στην σχισματική εκκλησία («Ζωντανή Εκκλησία») που ίδρυσε πραξικοπηματικά το 1922 μία ομάδα ιερέων της Πετρούπολης παρακινούμενη από τους άθεους κυβερνώντες, τους Μπολσεβίκους, εξέδωσε την περίφημη ομολογιακή «διαθήκη» του, ενώ βρισκόταν μέσα στη φυλακή.

Κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, ο ομολογητής Άγιος χαρακτήριζε τη σχισματική παράταξη ως ένα «άγριο θηρίο που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της αγριότητας» και νουθετούσε τους πιστούς να αποφεύγουν τους σχισματικούς με κάθε τρόπο και να μην έχουν καμία επικοινωνία ή διάλογο μαζί τους:

«Ἡ «Ζωντανή Ἐκκλησία», ὅπως τήν ὀνομάζουν οἱ ἐκπρόσωποί της, δέν εἶναι Ἐκκλησία, ἀλλά ἕνα ἄγριο θηρίο, πού ἔχει ὅλα τά γνωρίσματα τῆς ἀγριότητος. Σᾶς ἱκετεύω καί σᾶς παρακαλῶ νά τηρεῖτε τούς λόγους μου… Νά μήν φύγετε ἀπό τόν δρόμο, πού σᾶς δείξαμε. Ἄν σᾶς ἁρπάζουν τούς ναούς καί τούς δίνουν στήν ὀργάνωση αὐτή μήν ἀντιδρᾶτε. Αὐτό ἄφησε ὁ Θεός νά γίνει πρός τό παρόν. Μήν ξεγελιέστε μέ τίς ἐξωτερικές ὁμοιότητες μέ μᾶς, πού τηροῦν οἱ ἐκπρόσωποι τῆς ὀργάνωσης, στίς ἀκολουθίες καί στή Λειτουργία. Νά ξέρετε ὅτι δέν εἶναι κανονικές. Νά πηγαίνετε στούς ναούς ὅπου λειτουργοῦν ἄξιοι ἱερεῖς, οἱ ὁποῖοι δέν ὑποτάχθηκαν στίς ἐντολές τῆς σχισματικῆς αὐτῆς ὀργάνωσης. Ἀκόμη καί ἐάν ὅλοι οἱ ναοί πέσουν στά χέρια τους καί δέν ἔχετε ποῦ νά πᾶτε, καλύτερα νά μήν πᾶτε πουθενά, παρά σ᾽ αὐτούς. Νά μήν ἔχετε καμμιάν ἐπικοινωνία μέ τούς σχισματικούς, οὔτε νά ἐπιχειρήσετε διαλόγους μαζί τους. Νά μήν ἀντιστέκεστε στίς ἀρχές, πού γιά τίς ἁμαρτίες μας ἐπέτρεψε ὁ Θεός. Σᾶς παρακαλῶ ὅλους σας, ὅλα τά πιστά τέκνα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Τουρκεστάν, νά τηρεῖτε τίς ἐντολές μου, πού ἔχω γράψει στήν διαθήκη».

Επιπλέον, όταν έφθασε στην Τασκένδη ο αντικανονικός επίσκοπος των σχισματικών Νικόλαος, ο Άγιος Λουκάς που εκείνες τις μέρες βρισκόταν μέσα στη φυλακή, τον χαρακτήρισε ως «βδέλυγμα τῆς ἐρημώσεως… ἑστός ἐν τόπῳ ἁγίῳ».

Το παράδειγμα της προάσπισης των Ιερών και των οσίων της πίστης που υπέδειξε ο θαυματουργός Άγιος, ελέγχει τους σύγχρονους προβατόσχημους ιεράρχες και λυκοποιμένες που προδίδουν την αποστολή τους και αποδέχονται, κοινωνούν και συμπροσεύχονται με τους σχισματικοαιρετικούς της Ουκρανίας.

Η Σύναξη Ορθοδόξων Μοναχών και Κληρικών ακολουθώντας την Αγιοπατερική διδασκαλία και πρακτική των μεγάλων θεοφόρων Αγίων και Ομολογητών, υποδεικνύει τον θεάρεστο Ιεροκανονικό τρόπο αντίδρασης ως προς τους σχισματικούς στο άρθρο με τίτλο «ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: Από την αίρεση του Κολυμπαρίου στο Ουκρανικό σχίσμα και στην «Ένωση των Εκκλησιών»» και επισημαίνει:

«Ἀπαγορεύεται ἑπομένως αὐστηρά ἡ κοινωνία μέ τούς σχισματικούς, ἰδιαίτερα ἡ προσευχητική, ἡ λειτουργική. Ὅσοι κοινωνοῦν μέ ἀκοινωνήτους καθίστανται καί αὐτοί ἀκοινώνητοι, ἰδιαίτερα δέ ὅσοι κοινωνοῦν μέ καθηρημένους κληρικούς πρέπει νά καθαιροῦνται καί αὐτοί.

Γιά τήν ἐφαρμογή αὐτῶν τῶν Κανόνων πού εἶναι σαφέστατοι πρέπει νά ληφθοῦν ὑπ᾽ ὄψιν τά ἑξῆς. Οἱ δικοί μας κληρικοί, οἱ Ἑλλαδίτες, ἀλλά καί τῶν ἄλλων δικαιοδοσιῶν τῆς Κωνσταντινούπολης καί τῆς Ἀλεξάνδρειας, πού ἐκοινώνησαν προσευχητικά μέ τούς σχισματικούς τῆς Οὐκρανίας, οὐσιαστικά εἶναι ἀκοινώνητοι, καί πρέπει νά ἀποφεύγεται ἡ κοινωνία μέ αὐτούς, δηλαδή οἱ ἄλλοι κληρικοί καί οἱ λαϊκοί δέν πρέπει νά ἐκκλησιάζονται ἐκεῖ πού λειτουργοῦν ἤ νά ἔχουν ἄλλες σχέσεις. Οἱ κληρικοί μάλιστα πρέπει στά πλαίσια τῆς μή κοινωνίας νά διακόψουν τήν μνημόνευση, οἱ μέν ἐπίσκοποι τοῦ πατριάρχου καί τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, οἱ δέ πρεσβύτεροι καί διάκονοι τῶν ἐπισκόπων ὡς μή «ὀρθοτομούντων τόν λόγον τῆς ἀληθείας» […].

Αὐτή ἡ κοινωνία μέ τό σχίσμα περιλαμβάνει βέβαια ὄχι μόνον ὅσους συμπροσευχήθηκαν μέ τούς σχισματικούς, ἀλλά καί ὅσους ἀναγνώρισαν ὡς κανονικό τό χορηγηθέν ψευδοαυτοκέφαλο εἴτε συνοδικά εἴτε προσωπικά.[…]

Στήν περίπτωση τοῦ Οὐκρανικοῦ ψευδοαυτοκέφαλου ἔχομε σύνθεση, συμπλοκή, ἕνωση αἱρέσεως καί σχίσματος, γι᾽ αὐτό σωστά χαρακτηρίσθηκε ὡς σχισματοαίρεση».

Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://bit.ly/2WldGra

Δείτε σχετικά:
Σχισματικός Ουκρανός «επίσκοπος» στο Άγιο Όρος: «Ιερουργία» στην Ι.Μ. Ξενοφώντος και μιαρό συλλείτουργο στην Ι.Μ. Παντοκράτορος
Ιεροσυλία: Ο Εδέσσης Ιωήλ χαρίζει τίμια λείψανα στους σχισματικοαιρετικούς φιλοουνίτες Ουκρανούς
Ανίερη συμπροσευχή του Μητροπολίτη Λαγκαδά με σχισματικό Ουκρανό ψευδεπίσκοπο
2016-2020: Άγιο Όρος και η αλλοίωση της Ορθοδόξου Πίστεως (Μέρος Β΄): Κεφάλαιο 2. Ψευδοαυτοκέφαλο των Ουκρανών Σχισματικών (Ιανουάριος 2019)

Σχετικά άρθρα

Η τραγική πτώση της εκκλησιαστικής διοίκησης και η κοινωνία των ιεραρχών με τους σχισματικούς της Ουκρανίας

Εννέα Μητροπολίτες που συμμετείχαν στη Θ. Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά, κατά το παρελθόν είχαν τελέσει μιαρά «συλλείτουργα» ή/και συμπροσευχηθεί με τους σχισματικούς της Ουκρανίας

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συναινείτε με την χρήση αυτών.
Μπορείτε να επισκεφθείτε τους Όρους χρήσης και την Πολιτική προστασίας απορρήτου.