Επικαιρότητα
Ο Μητροπολίτης Καβάλας συμμετείχε σε συμπροσευχή με αιρετικούς μονοφυσίτες
7 Οκτ 2023
Μετά από όλα αυτά, όποιος δεν αποτειχίζεται, για να περιφρουρήσει την πίστη…, εθελοτυφλεί
Λάβαμε προς δημοσίευση στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση infokatanixis@gmail.com την ακόλουθη επιστολή:
Καβάλα 4.10.2023
Μετά από το συλλείτουργο και την συμπροσευχή με τον σχισματοαιρετικό Επιφάνιο Ντουμένκο ένα χρόνο πριν, ο Μητροπολίτης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ.Στέφανος, βλέπουμε με θλίψη και απογοήτευση να μας πηγαίνει, χωρίς ίχνος μετανοίας, σε ένα ακόμη προδοτικό ολίσθημα και να συμπροσεύχεται σε αρμένικο ναό μαζί με αιρετικούς μονοφυσίτες!
Κάθε ελπίδα έχει σβηστεί. Τι θέλει επιτέλους…; Μήπως να πατήσει επί πτωμάτων, για να ανέβει πιο ψηλά σε αρχιερατικό θώκο; Δεν είναι ο ίδιος που εδίωκε τον μακαριστό και αγαπημένο μας πατέρα Νικόλαο Μανώλη ως πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης; Δεν είναι ο ίδιος που εδίωκε εκτός από τον πατέρα Νικόλαο Μανώλη και τον πατέρα Θεόδωρο Ζήση με δικαστήρια, λίγο πριν από την ενθρόνισή του στη Μητρόπολη Καβάλας;
Έχει σκοπό να εξαπολύσει διωγμό και κατά άλλων αγωνιστών Ορθοδόξων πατέρων; Απορούμε πού αποσκοπούν τέτοιες ενέργειες; Δε γνωρίζει ότι οι Αρμένιοι δεν είναι ορθόδοξοι αλλά μονοφυσίτες και ότι έχει καταδικαστεί η αίρεση αυτή επίσημα από την Εκκλησία μας, επισφραγίζοντας μάλιστα την απόφαση αυτή το γνωστό θαύμα της Αγίας Ευφημίας; Έχει συναίσθηση του μεγέθους της προδοσίας του;
Απ’ ότι φαίνεται όλους τους δέχεται, όλους τους σφιχταγκαλιάζει, οι δε Ιεχωβάδες έχουν ριζώσει στην πλατεία Κήπου της πόλης μας με τα καροτσάκια τους και τα βλάσφημα φυλλάδια τους και μιλάνε κατά του Χριστού και της Υπεραγίας Θεοτόκου. Αλλά για όλους αυτούς δεν κουνιέται φύλλο.
ΜΟΝΟΝ εμάς που διαμαρτυρόμαστε θεωρεί ότι είμαστε δήθεν εκτός Εκκλησίας. Άραγε, από πότε και βάση ποιού Κανόνα της Εκκλησίας μας, αυτοί που διαμαρτύρονται για τις οικουμενιστικές εκτροπές της ιεραρχίας είναι εκτός Εκκλησίας;
Άλλα μας διδάσκει η Εκκλησιαστική Ιστορία ανά τους αιώνας…
Το χρέος του κάθε χριστιανού κατά τον Άγιο Θεόδωρο του Στουδίτη για έλεγχο σε θέματα Πίστεως μπορεί να μην το γνωρίζουν ως φαίνεται, γιατί όμως το πολεμούν μέσα στην άγνοια τους;
Γνωρίζουν ότι αυτόματα θεωρούνται αντίθεοι και Χριστομάχοι;
Σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο το σχίσμα το προκαλούν η φιλαρχία και η κενοδοξία όσων εκλέγονται αναξίως επίσκοποι και όχι όσοι αντιδρούν στις παράνομες, αντικανονικές, προδοτικές για την Ορθοδοξία ενέργειες. Πολλούς θα είχε καθαιρέσει από τους σημερινούς επισκόπους ο Άγιος Χρυσόστομος, οι οποίοι έχουν φτάσει σε υπέρτατο βαθμό κακοποίησης της ορθής Πίστης, της ιεροκανονικής τάξης και του κύρους των Ιερών Μυστηρίων.
Εμείς ανησυχούμε φιλάδελφα και σκανδαλιζόμαστε για όλα αυτά. Αν όμως ο επίσκοπός μας δεν ορθοδοξεί, δεν ορθοτομεί τον λόγο της Αληθείας, διακόπτουμε κάθε σχέση μαζί του, φεύγουμε από κοντά του και αποτειχιζόμαστε για να προστατευτούμε από την αιρετίζουσα κατάσταση στην οποία έχει υποπέσει”. Αυτό μας παροτρύνει ο Άγιος ανήρ, του οποίου πολλές φορές σπεύδουν να παρερμηνεύσουν τα λόγια του, για να κατευνάσουν τις δικαιολογημένες αντιδράσεις των πιστών. Θέτει, λοιπόν, ως απαράβατη προϋπόθεση της υπακοής την ορθή Πίστη ο Άγιος Χρυσόστομος .
Την ίδια στάση κρατήσανε και οι Άγιοι είκοσι έξι Οσιομάρτυρες Ζωγραφίτες Πατέρες στο Άγιον Όρος,οι οποίοι μαρτύρησαν, γιατί αρνήθηκαν να συλλειτουργήσουν με τους ”δικούς μας” λατινόφρονες του πατριάρχη Βέκκου αλλά και τους παπικούς που τους συνόδευαν. Αφού πρώτα οι Άγιοι τους ήλεγξαν ως αιρετικούς και παράνομους, στη συνέχεια κάηκαν ζωντανοί, κερδίζοντας έτσι το στεφάνι του μαρτυρίου. Όλα αυτά έγιναν με την προειδοποίηση από την ίδια την Παναγία μας. “Έρχονται οι εχθροί μου και εχθροί του Υιού μου…” , είπε η Κυρία Θεοτόκος στον μοναχό στον οποίο ανέθεσε την αποστολή της προειδοποίησης για το κάψιμο της Ιεράς Μονής και τον ερχομό του αιρετικού πατριάρχη Βέκκου και της συνοδείας αυτού..
Τα ίδια, δυστυχώς, συμβαίνουν και στις μέρες μας στην πολύπαθη Ουκρανία, όπου οι εντεταλμένοι του σχισματικού Επιφανίου στρέφονται εναντίον της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας και καίνε τους ορθόδοξους ναούς της. Συλλαμβάνουν αναιτίως, συμπεριφέρονται με βάναυσο τρόπο, τιμωρούν άνευ ενοχής και δίκης, ακόμη και σήμερα Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ουκρανίας, οι οποίοι υφίστανται παράνομες και αντικανονικες διώξεις στη χώρα τους, με την στήριξη και την υπογραφή του πατριάρχη Βαρθολομαίου..
Είναι εντός Εκκλησίας αυτοί που συντάσσονται με τις παραπάνω βιαιότητες και εκτός Εκκλησίας εμείς που καταδεικνύουμε την παρανομία τους;…
Είναι εντός Εκκλησίας αυτοί που μας κατηγορούν και μερικοί δεν δίστασαν να μας βγάλουν και εκτός του ιερού ναού, επειδή συμμετείχαμε στη διαμαρτυρία κατά του αχειροτόνητου Επιφανίου, επειδή ομολογούμε την αλήθεια, ότι είναι σχισματικοί και φέρονται βάναυσα στους Ορθόδοξους αδελφούς μας;
Έχουνε μήπως την εντύπωση πως ζούνε ακόμη στην εποχή της φεουδαρχίας και μπορούνε να καταπιέζουν όσους δεν υποτάσσονται στα θελήματά τους; Από πότε έγινε τσιφλίκι τους η Εκκλησία του Χριστού…;;
Ακόμη και τώρα, δυστυχώς, όχι μόνο δεν φεύγουν μακριά τους και δεν τους παρατάνε,αλλά πολλοί συμπροσεύχονται μαζί τους και δικαιολογούν τις συμπροσευχές, για να αποφύγουν τις δυσκολίες και το ξεβόλεμα από μια ομολογιακή τοποθέτηση. Ποιος όμως από όλους ακολουθεί τις θέσεις των Αγίων Πατέρων μας; Αυτός που κηρύσσει φανερά, «γυμνή τη κεφαλή» αίρεση καταδικασμένη από Πατέρες και Συνόδους ή όσοι διαφωνούν και διακόπτουν την κοινωνία με τους αιρετικούς και τους αιρετίζοντες;
Την απάντηση αυτή μας την δίνει ο 15ος Κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου της Κωνσταντινούπολης επί Μ.Φωτίου (861), ο οποίος λέει καθαρά ότι όσοι υψώνουν ένα τείχος προστασίας, όσοι δηλαδή αποτειχίζονται από τον αιρετικό ή αιρετίζοντα προεστώτα θα πρέπει όχι μόνο να μη τιμωρούνται, αλλά να επαινούνται. Η διακοπή κοινωνίας είναι το έσχατο μέσο διαμαρτυρίας που έχουμε οι Ορθόδοξοι, το μόνο ιεροκανονικό μέσο που διαθέτουμε, για να εκφράσουμε την αντίθεσή μας στη διάδοση κακοδοξιών στο πλήρωμα της Εκκλησίας. Γι’ αυτό και εμείς απομακρυνθήκαμε, διακόπτοντας την εκκλησιαστική κοινωνία με όσους κοινωνούν με ακοινώνητους, κατά τα προστάγματα των Αγίων Πατέρων, προς δόξαν του Κυρίου και Θεού ημών Ιησού Χριστού. “Αν ο ποιμένας είναι αιρετικός, είναι λύκος. Απομακρύνσου από αυτόν και απόφυγε την επικοινωνία και την ομιλία μαζί του, σαν το δηλητήριο του όφεως”, σύμφωνα με τον Άγιο Φώτιο τον Μέγα.
Τα ίδια ομολογεί και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ένας από τους μεγαλύτερους θεολόγους, ο οποίος διέκοψε το μνημόσυνο και αποτειχίστηκε από τον αιρετικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα. Λέει, λοιπόν, στον πατριάρχη Αντιοχείας Ιγνάτιο ότι ”η Εκκλησία βρίσκεται εκεί που είναι η αλήθεια. Όσοι δεν είναι με την αλήθεια είναι εκτός Εκκλησίας”.
Δεν ησυχάζει η συνείδηση μπροστά στα φοβερά αυτά λόγια των μεγάλων Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας. Θα έπρεπε όλοι να πάρουν την απόφαση και να φύγουν μακριά από τους ναούς όπου επικρατεί αλλοιωμένο φρόνημα και οικουμενισμός.
Αυτήν την Ορθόδοξη στάση κράτησαν διαχρονικά όλοι οι Άγιοι μας, στους σύγχρονους μάλιστα καιρούς, μαζί με άλλους και ο αείμνηστος Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης, ο οποίος διέκοψε την μνημόνευση του ονόματος του πατριάρχη Αθηναγόρα, λόγω της φανερής υποστήριξης της αίρεσης του οικουμενισμού. Έλεγε ο αγαπημένος σε όλους μας Άγιος Επίσκοπος: ”Ἔρχονται ἡμέραι φοβεραί, κατὰ τὶς ὁποῖες… ὅσοι πιστεύουν εἰς τὸν Κύριο, δὲν θὰ μεταβαίνουν σὲ μεγάλους ναούς, μὲ χρυσοστολίστους ἀρχιερεῖς, ἀλλὰ θὰ φεύγουν μακριά εἰς τὰς ἐρήμους καὶ εἰς τὰ σπήλαια, γιὰ νὰ εορτάσουν τὸν Κύριο” (Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστίνος Καντιώτης 31.1.1966).
Οι ημέρες αυτές οι φοβερές έχουν κατά πολύ πλησιάσει. Ας αναλογιστούν την επόμενη φορά και πριν μας χαρακτηρίσουν, ας προβληματιστούν με τις απαράδεκτες συμπροσευχές και τις αντικανονικές δράσεις που λαμβάνουν χώρο στην Μητρόπολή μας, για να δουν ποιοι είναι αυτοί που προκαλούν σχίσματα, ποιοι αιρετίζουν και ποιοι βρίσκονται ε κ τ ό ς της Εκκλησίας του Χριστού και των Αγίων Πατέρων.
Δυστυχώς, ούτε και στο θέμα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων δεν έχει αναφερθεί ο Μητροπολίτης μας, να ενημερώσει ως όφειλε, σαν πνευματικός πατέρας τα παιδιά του για τους κινδύνους που εγκυμονεί το ηλεκτρονικό φακέλωμα, σύμφωνα με τα όσα μας έχει προειδοποιήσει η Εκκλησία μας εδώ και χρόνια. Δεν ενδιαφέρεται για τις ψυχές που είναι μπερδεμένες, που δεν γνωρίζουν, που χρειάζονται νουθεσία, στήριξη και παρηγοριά; Ή μήπως συμφωνεί με τις αποφάσεις της Δ.Ι.Σ. ότι το θέμα δεν είναι πνευματικό και ότι εμείς που δηλώνουμε αντίθεση ανήκουμε σε παραεκκλησιαστικές οργανώσεις; Με ποιανού το μέρος είναι; Με το μέρος της στεντόριας φωνής της Παράδοσης της Εκκλησίας και το πλήθος των Αγίων και των προφητών ή μήπως είναι με το μέρος της ιεραρχίας με τα πολλά αξιώματα, η οποία κατάντησε έρμαιο μιας κυβέρνησης που σέρνει στην καταστροφή έναν ολόκληρο λαό;
Μετά από όλα αυτά, όπως έλεγε και ο μακαριστός π.Νικόλαος Μανώλης και μετά “το Ουκρανικό σχίσμα, ο χριστιανός που δεν βλέπει την ανάγκη να μεταχειριστεί το τελευταίο όπλο που έχει στη διάθεσή του, την Αποτείχιση, για να περιφρουρήσει την Πίστη, εθελοτυφλεί”.
Ύστερα από τη νέα κατάντια, στη νέα συμπροσευχή Πάπα – Βαρθολομαίου και πλήθους αιρετικών, στις 30/9/2023 στη Ρώμη, όπου Ορθόδοξοι ρασοφόροι ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ το χέρι του αιρεσιάρχη Πάπα, προετοιμάζοντας τον δρόμο προς το «κοινό Πάσχα Παπικών – Ορθοδόξων» το 2025, δεν γνωρίζουμε τι είναι αυτό που περιμένουν κάποιοι, για να αντιδράσουν και να κάνουν αυτό το ευλογημένο βήμα, το οποίο θέσπισαν οι ίδιοι οι Άγιοί μας. Αν δεν πάρουν την απόφαση τώρα που ξεπουλήθηκε η Ορθοδοξία μας, ας μην έχουν την ψεύτικη ελπίδα ότι θα την πάρουν αργότερα. Σήμερα είναι καιρός Ομολογίας, σήμερα είναι καιρός μαρτυρίας και μετάνοιας, “οι καιροί ού μενετοί”.
Δεν έχουμε λόγια για να εκφράσουμε την δυσαρέσκεια μας στην οικουμενιστική κατρακύλα του Μητροπολίτη Καβάλας κ. Στέφανου, η οποία συνεχίζεται ακάθεκτη! Οι μέρες οι φοβερές πλησιάζουν, τα περιθώρια στενεύουν και θα πρέπει άμεσα να διαλέξουμε ένα στρατόπεδο, με ποιανού το μέρος θα είμαστε. Με το Αρνίο ή με το θηρίο;
Εμείς πάντως είμαστε αποφασισμένοι να φύγουμε μακριά και σε έρημους τόπους και σπηλιές. Αν χρειαστεί, θα πάμε, για να γιορτάσουμε τον Κύριο μας. Διότι, «ἔχουσιν οὗτοι τοὺς οἴκους, ἡμεῖς τὸν ἔνοικον· οὗτοι τοὺς ναοὺς, ἡμεῖς τὸν Θεόν».
Γεωργούδης Παναγιώτης
Βαλσαμίδης Γεώργιος
Αβραμίδου Δήμητρα
Μπουγατσά Αργυρώ
Σταφίδου Κυριακή
Τσακαλίδης Γεώργιος
Δαμιανός Σταφίδης
Τατιανή Σταφίδη
- 1 https://thracenews.gr
- 2 https://www.ekklisiaonline.gr
- 3 https://www.impantokratoros.gr
- 4 Περί Ιερωσύνης 3, 10, PG 48, 647
- 5 Είς Έβρ.Όμ.34, 1, PG 63,231
- 6 https://romios.gr
- 7 https://choratouaxoritou.gr
- 8 ”….Οἱ γὰρ δι’ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην, τῆς πρὸς τὸν πρόεδρον κοινωνίας ἑαυτοὺς διαστέλλοντες, ἐκείνου τὴν αἵρεσιν δηλονότι δημοσίᾳ κηρύττοντος καὶ γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ’ ἐκκλησίας διδάσκοντος, οἱ τοιοῦτοι οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑποκείσονται, πρὸ συνοδικῆς διαγνώσεως ἑαυτοὺς τῆς πρὸς τὸν καλούμενον ἐπίσκοπον κοινωνίας ἀποτειχίζοντες, ἀλλὰ καὶ τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται. Οἱ γὰρ ἐπισκόπων, ἀλλὰ ψευδεπισκόπων καὶ ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν, καὶ οὐ σχίσματι τὴν ἕνωσιν τῆς ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλὰ σχισμάτων καὶ μερισμῶν τὴν ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ῥύσασθαι”.
- 9 «Αἱρετικός ἐστίν ὁ ποιμήν; Λύκος ἐστί. Φύγε τήν κοινωνίαν αὐτοῦ καί τήν πρός αὐτόν ὁμιλίαν ὡς ἰόν ὄφεως». ~Άγιος Φώτιος ο Μέγας, (ΕΠΕ 12, 400,31)
- 10 Αγίου Γρηγορίου Παλαμά,Αναίρεσις γράμματος Ιγνατίου Αντιοχείας 3, Π. Χρήστου, Γρηγορίου Παλαμά Συγγράμματα, τομ. Β’, Θεσσαλονίκη 1966, σελ. 624. «Οἱ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας τῆς ἀληθείας εἰσί καί οἱ μή τῆς ἀληθείας ὄντες, οὐδέ τῆς τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας εἰσί ».
- 11 https://katanixi.gr
- 12 https://choratouaxoritou.gr
- 13 https://tasthyras.wordpress.com
- 14 https://katanixi.gr π.Νικόλαος Μανώλης,π οιά είναι η ενδεδειγμένη στάση μας έναντι του Φαναρίου και όσων το στηρίζουν;
- 15 http://aktines.blogspot.com
- 16 Γρηγορίου Θεολόγου, Λόγος ΛΓ’, Προς Αρειανούς και εις εαυτόν, P.G. 36 232.
Κάνε ἐγγραφή στό νέο κανάλι τῆς Κατάνυξης τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: ΚΑΤΑΝΙΧI